LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gecompliceerde kwestie m.b.t. beëindigen dienstverband.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Pasjoew

Gecompliceerde kwestie m.b.t. beëindigen dienstverband.

Ongelezen bericht door Pasjoew »

Hallo forumleden,

Op dit moment ben ik werkzaam voor een opdrachtgever die mij inleent bij het uitzendbureau. Hier heb ik een Fase B contract t/m 29-04-2014. Nu wil ik m.i.v. 01-09-2013 weer een (voltijd) studie oppakken en de mogelijkheid om daar naast bij mijn huidige werkgever het aantal contracturen aan te passen is nihil. Mijn dienstverband op de huidige werkplek zal daarmee met de huidige opdrachtgever worden beëindigd.

Nu overweeg ik, gezien het feit dat ik mij goed wil verdiepen in de aankomende studie + de aanstaande zoektocht naar een volwaardige bijbaan voor naast het studeren, om bij mijn huidige werkgever te stoppen met werken m.i.v. 01-08-2013 mèt behoud op een WW-uitkering. Echter, om aanspraak te maken op een inkomen vanuit de werkloosheidswet dient het dienstverband te worden beëindigd zonder dat er sprake is van een verwijtbaar ontslag. Ontslag nemen is derhalve geen optie, wederzijds goedvinden is door het uitzendbureau niet geaccepteerd, waardoor ik in een lastige situatie zit waarin ik uw hulp goed kan gebruiken.

Ik ben op de hoogte van het feit dat mijn huidige uitzendbureau mij vervangend werk (in de vorm van arbeid dat ik conform mijn CV wordt geacht uit te kunnen voeren) aan zou moeten bieden voor de resterende periode van mijn fase B-contract, maar gezien het feit dat ik per 01-09-2013 weer begin met studeren zijn er slechts luttele werkgevers die mij in zouden willen lenen. Daarbij, gezien mijn huidige CV en mijn competenties, zou ik enkel in een callcenter geplaatst kunnen worden. Voor hen zal ik mijns inziens derhalve de investering niet waard zijn.

De vraag is de volgende: 'Hoe kan ik in goed overleg het dienstverband met de huidige opdrachtgever beëindigen met behoud van een WW-uitkering? En mocht het eventueel zo ver komen dat het contract met de huidige opdrachtgever (goedschiks of kwaadschiks) ten einde komt, zou de uitzendorganisatie dan bereid zijn het huidige contract alsnog met wederzijds goedvinden te ontbinden?'

Het komt er dus op neer: Hoe kom ik onder mijn huidige contract uit zonder dat ik zelf ontslag neem.

Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar de juridische mogelijkheden in deze situatie, alsook in mijn rechten dan wel plichten als uitzendkracht. Alle hulp is welkom!

Miepje1

Re: Gecompliceerde kwestie m.b.t. beëindigen dienstverband.

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als ik het goed lees, gaat het om een maandje inkomen. Je zegt ook dat je in die maand in een callcenter zou kunnen werken. Dus wat is je probleem? Je krijgt nu eenmaal geen ww als je zelf ontslag neemt. Stel je voor...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben op de hoogte van het feit dat mijn huidige uitzendbureau mij vervangend werk (in de vorm van arbeid dat ik conform mijn CV wordt geacht uit te kunnen voeren) aan zou moeten bieden voor de resterende periode van mijn fase B-contract,
Ze moeten niks. Je hebt een baan waar je zelf weg loopt. Daarbij: dat fase-B gebeuren loopt tot april 2014, en jij wil maar voor een maand werk? Het uitzendburo heeft alleen maar plichten (ze moeten voor werk zorgen) en jij hebt alleen maar rechten (stoppen wanneer je wilt, en nog met een WW-uitkering ook)?
Ontslag nemen is derhalve geen optie, wederzijds goedvinden is door het uitzendbureau niet geaccepteerd, waardoor ik in een lastige situatie zit waarin ik uw hulp goed kan gebruiken.
Wat is hier lastig aan? Je weet precies waar je aan toe bent. De keuze is: blijven werken en niet studeren, of studeren en stoppen bij deze werkgever, en dan geen inkomen vanuit de WW. Dat betekent dat je ofwel zonder inkomen komt te zitten, ofwel dat je naar wat anders gaat zoeken. Zo moeilijk is dat toch niet?

Jij bent degene die de boel op zijn kop wil zetten, niet je werkgever, niet het uitzendburo, dus waarom moeten ze daar aan meewerken? Jij maakt een keuze, en je zult zelf de gevolgen van die keuze moeten dragen.

Pasjoew

Miepje1 schreef:Als ik het goed lees, gaat het om een maandje inkomen. Je zegt ook dat je in die maand in een callcenter zou kunnen werken. Dus wat is je probleem? Je krijgt nu eenmaal geen ww als je zelf ontslag neemt. Stel je voor... ...Ze moeten niks. Je hebt een baan waar je zelf weg loopt. Daarbij: dat fase-B gebeuren loopt tot april 2014, en jij wil maar voor een maand werk? Het uitzendburo heeft alleen maar plichten (ze moeten voor werk zorgen) en jij hebt alleen maar rechten (stoppen wanneer je wilt, en nog met een WW-uitkering ook)?
Beste Miep, als je het goed leest ( met de nadruk op als), dan weet je dat jouw gegeven antwoord de plank volledig mis slaat. Indien je de volgende keer wenst de reageren op een vraagstelling als deze, dan raadt ik je aan eerst de strekking van het verhaal de doorgronden alvorens je een antwoord geeft waar niemand op zit te wachten.

Zij zijn, conform BW 7 en het voor uitzendkrachten geldende CAO, verplicht mij passend werk aan te bieden. Dit heet opvolgend werkgeverschap. 'werkgevers die redelijkerwijze geacht moeten worden ten aanzien van de verrichte arbeid elkaars opvolger te zijn'. Zij hebben dus weldegelijk plichten, ook al 'loop ik zelf weg' bij mijn huidige opdrachtgever. Zij hebben namelijk een contract met mij. En indien zij dat niet met wederzijds goedvinden willen ontbinden, ben ik niet bereid arbeid te accepteren wat niet in het verlengde van mijn huidige werkgever ligt. Gezien mijn CV kan ik slechts callcenterwerk uitvoeren, maar daar is onlosmakelijk een training aan verbonden die hen geld kost. Als ik daar aangeef dat dat ik 1 september weer voltijd begin met een studie word ik nooit aangenomen. Daarmee behoudt het uitzendbureau de plicht mij door te betalen.
witte angora schreef:
Wat is hier lastig aan? Je weet precies waar je aan toe bent. De keuze is: blijven werken en niet studeren, of studeren en stoppen bij deze werkgever, en dan geen inkomen vanuit de WW. Dat betekent dat je ofwel zonder inkomen komt te zitten, ofwel dat je naar wat anders gaat zoeken. Zo moeilijk is dat toch niet?
Het gaat mij in deze juist om de maas in de wet. De uitzondering die de regel bevestigd. Enkel zaken constateren en daaraan conclusies verbinden is mij niet vreemd. Ik ben benieuwd naar de juridische kant van het verhaal. 'Zo moeilijk is dat toch niet?'
Nee, ik heb hulp nodig zodat ik mij de aankomende tijd vast in kan lezen in de studie, ik in alle rust naar een nieuwe fase in mijn leven toe kan werken en kan zoeken naar een bijbaan, gezien het feit dat deze heden ten dage niet voor het oprapen liggen. Studeren met slechts een studiebeurs is niet te doen wanneer je ook je vaste lasten moet voldoen.

Inhoudelijke reacties zijn gewenst. Indien je aan de inhoud niets toevoegt verzoek ik om hier niet te reageren. Conclusies in de zin van 'bedonderen' en 'doen waar je zin in hebt' helpen mij niet verder. Dit is mijns inziens misplaatst gezien het feit dat je de situatie niet goed genoeg kent.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Nou, Pasjoew, ik denk dat je nu toch echt een beetje vreemd aan het redeneren bent. Dan kan je het wel niet leuk vinden dat mensen 'negatief' en 'ongewenst' antwoorden, dat betekent niet dat jij dan automatisch een goede gedachtengang hebt.

Ten eerste breek jíj het contract open, in plaats van doorwerken tot april 2014 wil je er per 1.9.13 (liever nog 1.8.13) onderuit. Hoe kom je erbij dat je dan alsnog 'recht' hebt op ook maar íets?!

Ik vind je houding echt onbeschoft. En dat wil gaan studeren? Waarom eigenlijk? Je hebt toch een baan? En waarom kun je geen bijbaan zoeken in de avonduren? Mocht je een sollicitatie hebben, dan kun je vast wel een uurtje vrij krijgen bij je huidige baas, en ander moet het solliciteren maar even wachten tot september. Bovendien: je werkt nu fulltime? Spaar dan wat geld op, zodat je de eerste maanden ook zónder bijbaan door kunt komen. Twee vliegen in één klap, want dan hoef je niet te werken en heb je dán extra tijd om je in te lezen. En anders wacht je toch gewoon tot volgend jaar met studeren? Heb je van april tot en met augustus om je in te lezen én een bijbaan te zoeken.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Pasjoew schreef: Nee, ik heb hulp nodig zodat ik mij de aankomende tijd vast in kan lezen in de studie, ik in alle rust naar een nieuwe fase in mijn leven toe kan werken en kan zoeken naar een bijbaan, gezien het feit dat deze heden ten dage niet voor het oprapen liggen.
Wat ik al schreef dus. Betaalde vrije tijd om te doen wat jij nodig vindt, maar dan wel op kosten van de gemeenschap.

witte angora

Weet je wat, Pasjoew? Zoek het ff lekker uit. Gooi het uitzendburo maar voor de rechter, je komt er wel achter.

Je weet de antwoorden al, vraagt hier evengoed om hulp om onder de gevolgen van je keuze uit te komen, en als je dan de antwoorden krijgt die je kunt verwachten maar die niet naar je zin zijn, zijn wij degenen die fout zitten?

De wereld draait niet om jou, en je kunt de maatschappij niet vormen naar jouw gedachtengang, sorry.
En indien zij dat niet met wederzijds goedvinden willen ontbinden, ben ik niet bereid arbeid te accepteren wat niet in het verlengde van mijn huidige werkgever ligt.
Zie je nou echt niet dat je hier een eind zit te raaskallen? Je wilt dat het contract ontbonden wordt, en tegelijkertijd wil je via hun een baan accepteren die niet in het verlengde van je huidige werkgever ligt. Als je een baan accepteert die niet in het verlengde van je huidige werkgever ligt, dan hoeft dat contract toch ook niet ontbonden te worden? En als het contract ontbonden wordt, dan ligt er voor jou daar toch geen baan meer open?

En denk je nu echt dat ze zitten te springen om mensen die voor hen willen werken? Voor jou 650.000 anderen.

Laat dat studeren nou maar zitten, dat wordt niks.

Pasjoew

Annikaatje schreef:Nou, Pasjoew, ik denk dat je nu toch echt een beetje vreemd aan het redeneren bent. Dan kan je het wel niet leuk vinden dat mensen 'negatief' en 'ongewenst' antwoorden, dat betekent niet dat jij dan automatisch een goede gedachtengang hebt.
Ik weet dat ik 'een beetje vreemd' aan het redeneren ben. Ik ben ook de laatste die in deze situatie zal zeggen dat het een goede gedachtengang is, maar het zou mij op dit moment goed uit komen en ik ben benieuwd naar de mogelijkheden. Als ik ten gevolge van bovenstaande hulp vraag van anderen en men reageert negatief, dan resulteert dit in recalcitrant gedrag vanuit mijn persoon. Oorzaak - gevolg. Gevalletje 'bal kaatsen' en 'terug verwachten'. Als men geen inhoudelijke bijdrage kan leveren, dan mag men, zoals vooraf keurig aangegeven, een antwoord achterwege laten.
Annikaatje schreef:Ten eerste breek jíj het contract open, in plaats van doorwerken tot april 2014 wil je er per 1.9.13 (liever nog 1.8.13) onderuit. Hoe kom je erbij dat je dan alsnog 'recht' hebt op ook maar íets?!

Op het moment dat iemand werkloos raakt en dit is ontstaan vanuit een situatie waarbij de werknemer geen verwijtbaar ontslag heeft gekregen vanuit de werkgever, dan heeft men recht op een uitkering vanuit de WerkloosheidsWet.
Annikaatje schreef:Ik vind je houding echt onbeschoft. En dat wil gaan studeren? Waarom eigenlijk? Je hebt toch een baan? En waarom kun je geen bijbaan zoeken in de avonduren? Mocht je een sollicitatie hebben, dan kun je vast wel een uurtje vrij krijgen bij je huidige baas, en ander moet het solliciteren maar even wachten tot september. Bovendien: je werkt nu fulltime? Spaar dan wat geld op, zodat je de eerste maanden ook zónder bijbaan door kunt komen. Twee vliegen in één klap, want dan hoef je niet te werken en heb je dán extra tijd om je in te lezen. En anders wacht je toch gewoon tot volgend jaar met studeren? Heb je van april tot en met augustus om je in te lezen én een bijbaan te zoeken.
Ik wil gaan studeren omdat ik niet van plan ben de rest van mijn leven werk te doen wat onder mijn niveau ligt. Mijn huidige werkgever sluit niet aan bij mijn ambitie en mijn scholing is op dit moment niet toereikend om voor eventuele dienstverbanden die mij aanspreken. Ik wil vanzelfsprekend zometeen naast mijn studie een aantal uren werken, maar in de branche waarin ik ervaring heb vangt dit altijd aan met een training. Ik wil de juiste keuze maken, daar in alle rust naartoe werken, mij inlezen in de aankomende studie en een goede keuze maken m.b.t. een bijbaan. Kortom, alles op een rijtje zetten en de mogelijkheden overwegen.

Daarnaast is in de avonduren werken een lastig verhaal. Vaak is dit voor minimaal 16+ uur. Ik voetbal op redelijk niveau, wat inhoudt dat ik 3 maal per week train. De werkgever zal zich dus flexibel op moeten stellen, waardoor het een lastig verhaal wordt. Deze zoektocht zal naar schatting enige tijd in beslag nemen. Daarom gaat mijn voorkeur er naar uit om dit te doen zonder dienstverband bij de huidige opdrachtgever, waarmee de relatie inmiddels enigszins verstoord is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Pasjoew schreef:Beste Miep, als je het goed leest ( met de nadruk op als), dan weet je dat jouw gegeven antwoord de plank volledig mis slaat. Indien je de volgende keer wenst de reageren op een vraagstelling als deze, dan raadt ik je aan eerst de strekking van het verhaal de doorgronden alvorens je een antwoord geeft waar niemand op zit te wachten.
1) Spreek voor jezelf. En niet voor anderen middels het woord niemand.
2) De strekking heb je zelf in jouw eerste post al gemeld:
Pasjoew schreef:Het komt er dus op neer: Hoe kom ik onder mijn huidige contract uit zonder dat ik zelf ontslag neem.
Strekking: JIJ wil weg, én WW trekken.
Pasjoew schreef:Nee, ik heb hulp nodig
Bel dan een arbeidsrechtadvocaat en ga niet lopen klagen als mensen hier de zaak doorzien en jou advies geven wat je niet wil horen.

Pasjoew schreef:Inhoudelijke reacties zijn gewenst. Indien je aan de inhoud niets toevoegt verzoek ik om hier niet te reageren.
Mensen beslissen zelf wel waarop ze reageren.
Pasjoew schreef:Conclusies in de zin van 'bedonderen' en 'doen waar je zin in hebt' helpen mij niet verder. Dit is mijns inziens misplaatst gezien het feit dat je de situatie niet goed genoeg kent.
Als we jouw situatie niet goed genoeg kennen moet je deze duidelijker uitleggen en niet anderen verwijten dat zij zich baseren op hetgeen jij hier zelf geschreven hebt.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Pasjoew schreef: Daarnaast is in de avonduren werken een lastig verhaal. Vaak is dit voor minimaal 16+ uur. Ik voetbal op redelijk niveau, wat inhoudt dat ik 3 maal per week train. De werkgever zal zich dus flexibel op moeten stellen, waardoor het een lastig verhaal wordt.
:shock: :shock: Werkgevers moeten er rekening mee houden dat jij een beetje recreatief voetbalt? :shock:

Alles draait wel om jou en moet precies zo gaan als jij wil.
Pasjoew schreef: Daarom gaat mijn voorkeur er naar uit om dit te doen zonder dienstverband bij de huidige opdrachtgever, waarmee de relatie inmiddels enigszins verstoord is.
Dat zal vast niet aan jou liggen.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 2#p1039062

Pasjoew

kuklos schreef:1) Spreek voor jezelf. En niet voor anderen middels het woord niemand.
2) De strekking heb je zelf in jouw eerste post al gemeld:
Een inhoudelijk sterke reactie was het niet. Gaat niet dieper in op de materie zoals gevraagd. Is daarmee offtopic en niet conform de huisregels die gelden op dit forum.
kuklos schreef:Strekking: JIJ wil weg, én WW trekken.
Klopt. Ben benieuwd naar de maas in de wet.
kuklos schreef:Bel dan een arbeidsrechtadvocaat en ga niet lopen klagen als mensen hier de zaak doorzien en jou advies geven wat je niet wil horen.
Het juridisch loket is uiteindelijk een optie, maar alvorens ik deze stap neem wilde ik kijken of hier mensen zijn die me een stukje op weg zouden kunnen helpen. Zal jij direct de stap naar een arbeidsrechtadvocaat nemen en je naderhand pas laten informeren op verscheidene fora?
kuklos schreef:Mensen beslissen zelf wel waarop ze reageren.
kuklos schreef:Als we jouw situatie niet goed genoeg kennen moet je deze duidelijker uitleggen en niet anderen verwijten dat zij zich baseren op hetgeen jij hier zelf geschreven hebt.
[Bericht aangepast door Moderator]

Ik begrijp jullie donders goed hoor. Ben slechts, zoals eerder vermeld, benieuwd naar de informatie inzake de maas in de wet waar ik een beroep op kan doen. Zoals ik uit jullie reacties op maak heeft niemand de inhoudelijke kennis om mij op weg te helpen. Jammer.

Case closed.

kuklos

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar wij zijn geen honden. Het is niet zo dat als jij blaft wij moeten komen. Als jij zo nodig een maas in de wet wil vinden, bel dan een advocaat en betaal er maar voor. Wij zijn er niet om jou te helpen een werkgever in een lastig pakket te brengen of de regels om te buigen in jouw voordeel.

En in tegenstelling tot wat jij schreef is elke reactie hier volledig conform de regels van het forum geweest. Alleen ze waren niet wat jij wilde horen. Tenslotte, of wij die kennis hebben? Dat zal je nooit weten, we hebben die kennis in elk geval niet met jou willen delen hier. Gratis en voor niets dergelijk advies geven? Kom nou toch. Het is heel simpel, als je een echt probleem hebt proberen we je te helpen. Als jij de regels wil omzeilen, bel maar een advocaat en dok er (flink) voor.

Pasjoew

Barman schreef:
Pasjoew schreef:
:shock: :shock: Werkgevers moeten er rekening mee houden dat jij een beetje recreatief voetbalt? :shock: .
Alles draait wel om jou en moet precies zo gaan als jij wil.

Daarom gaat mijn voorkeur er naar uit om dit te doen zonder dienstverband bij de huidige opdrachtgever, waarmee de relatie inmiddels enigszins verstoord is.
Dat zal vast niet aan jou liggen..
Het eerste is misschien verkeerd geformuleerd. Werknemer en werkgever moeten zich kunnen vinden in een contract. Daarbij moet ik mij schikken aan het beleid van het bedrijf en de arbeidstijden. Dat wordt lastig gezien mijn hobby, waardoor het ingewikkeld wordt een werkgever te vinden die aan de eisen tegemoet komt en me in dienst neemt.

Daarbij moet ik mededelen dat hier niets voorgevallen is buiten het feit dat ik een verzoek heb gedaan om in onderling overleg uit elkaar te gaan. Dat is in het verkeerde keelgat geschoten en dat is het directe gevolg van de verstoorde relatie. Niets meer, niets minder. Ik functioneer prima :wink:

kuklos

Pasjoew schreef:Daarbij moet ik mededelen dat hier niets voorgevallen is buiten het feit dat ik een verzoek heb gedaan om in onderling overleg uit elkaar te gaan. Dat is in het verkeerde keelgat geschoten en dat is het directe gevolg van de verstoorde relatie.
Natúúrlijk schiet zoiets in het verkeerde keelgat. Als jij weg wil kan je gewoon ontslag nemen. Maar nee, jij wil weg én WW en daar past een werkgever natuurlijk voor. Terecht.

witte angora

Pasjoew schreef: Op het moment dat iemand werkloos raakt en dit is ontstaan vanuit een situatie waarbij de werknemer geen verwijtbaar ontslag heeft gekregen vanuit de werkgever, dan heeft men recht op een uitkering vanuit de WerkloosheidsWet.
Jochie, je geeft toch zelf het antwoord? Op het moment dat JIJ ontslag neemt ben je verwijtbaar werkloos. Makkelijk zat. Er IS geen maas in de wet.

Wat anderen ook zeggen: als je op zoek wil naar niet-bestaande mazen in de wet moet je maar een goede advocaat nemen. Die kan je misschien verder helpen. Maar op een gewoon consumentenforum zul je dat niet vinden, en als het er wel is, waarom zouden ze je gratis helpen?

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Pasjoew, even een paar serieuze vragen.

1) Zou een WW-uitkering je trots niet aantasten, zeker omdat het maar voor één maandje is en waarschijnlijk niet écht nodig (je kunt die maand vast wel overbruggen met gespaard geld, zeker als je nu fulltime werkt)?
2) Heeft een opleiding meer waarde dan ervaring, zeker in deze tijd?
3) Levert je huidige baan een smet op op je CV, door de manier waarop je nu weg wilt gaan? (en is dat dan niet al de tweede, even het topic over je €2500 en je sigaretje erbij pakkend)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het begrip passend arbeid is een rekbaar begrip. Hoe langer je zonder werk zit hoe meer je zal moeten accepteren.

Pasjoew

alfatrion schreef:Het begrip passend arbeid is een rekbaar begrip. Hoe langer je zonder werk zit hoe meer je zal moeten accepteren.
Kijk, dit soort reacties zijn tenminste inhoudelijk. Daar kan ik wat mee.

Het gaan in deze om een 'overbruggingsperiode' van een maand. Ga er persoonlijk niet vanuit dat ze mij voor die periode in een fabriek zouden kunnen plaatsen indien ik een beroep doe op het CAO. Uiteindelijk zal dit dus kunnen leiden tot betaald vakantie, indien het uitzendbureau niet mee werkt. Klopt dat?

witte angora

Pasjoew schreef: Jij zal in deze 'slechts' de opdrachtgever zijn en kan hooguit de opdracht intrekken. Dan zit ik bij het uitzendbureau waar ik een contract heb.
Ho ho vriend. De opdrachtgever is degene die het uitzendburo zijn geld geeft... Kennelijk ken je het spreekwoord niet? Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt?

Sorry, je bent wel zo vreselijk arrogant, je doet maar wat je niet laten kunt. Neem maar ontslag, je zult wel zien wat er van terecht komt. Maar ga niet roepen dat je niet gewaarschuwd bent. JIJ neemt ontslag, dus het uitzendburo is jou niets verplicht. En zelfs al zou je ontslag nemen vanwege je studie, dan is er geen enkele reden om een maand eerder ontslag te nemen.

witte angora

Ik heb net even zitten googlen op 'uitzendkracht fase b'. En wat zien we?
Duur fase B
Fase B duurt maximaal twee jaar of acht contracten. De duur van de contracten is aan de uitzendonderneming om te bepalen. Dat wil dus zeggen dat na het einde van ieder contract je dienstverband met het uitzendbureau eindigt. In fase B kan het uitzendbeding dus niet van toepassing zijn, omdat je werkzaam bent voor bepaalde tijd.
Kortom, op het moment dat pasjouw zelf zijn contract met de inlener beëindigt, is er ook geen dienstverband met het uitzendburo meer. En dat betekent dus dat het uitzendburo, in tegenstelling tot wat onze hippie denkt, geen enkele verplichting heeft.

Helaas zie ik ook nog wat anders staan:
Einde opdracht
Wanneer de inlener (het bedrijf waar je bent uitgezonden|) de opdracht beëindigt vóór de afgesproken datum, wordt jouw uitzendovereenkomst niet beëindigd, en moet de uitzendonderneming vervangend passend werk voor je proberen te vinden. Totdat dit gelukt is, heb je recht op een gedeelte van je loon. Als de uitzendkracht dit aanbod weigert, dan vervallen jouw rechten op vervangend werk en vervalt je recht op doorbetaling van loon.
Maar ook daar is heel simpel een mouw aan te passen. Ik denk niet dat meneertje arrogant wc's wil schoonmaken op een basisschool, dus dat dienstverband is zeer snel einde verhaal.

En het is wel zeer duidelijk waarom zowel de inlener als het uitzendburo niet instemmen met ontslag met wederzijds goedvinden... Dat kost nogal geld, voor een...

(bron: http://www.fnvbondgenoten.nl/mijn-vraag ... de-abu-cao )

Gesloten