Pagina 1 van 1

Montel schandalige service

Geplaatst: 24 jun 2013 20:57
door marcel9876
We hebben een (voor ons) dure bank besteld bij een naar onze mening professionele club als Montel.
Na bijna drie maand gewacht te hebben op de bank is deze vorige week geleverd. De installateurs beginnen te installeren en na verloop van tijd komen ze erachter dat er een poot mist.
Ik zelf was er niet bij (alleen mijn vrouw was thuis). Mijn vrouw heeft er verder weinig verstand van en ik wordt door de installateurs gebeld. 'Er mist een poot maar die gaan we wel nabestellen. Levertijd 3-4 weken'.
Wij geven aan dat we daar niet mee akkoord gaan omdat we al lang genoeg gewacht hebben op de bank. We overwegen zelfs openlijk of we de bank wel willen betalen aangezien de levering niet compleet is.
De installateur dreigt gelijk met het inladen van de bank retour Montel. We verzoeken dan een korting op het eind bedrag. Dus een klein bedrag achter houden dat we later (als de poot er is) wel gaan betalen.
Hij oppert 100 euro als mogelijkheid. Na verder wat gepraat spreekt zijn collega opeens dat de poot gevonden is! Alles klaar dus. Mijn vrouw wordt verteld dat alles toch opgelost is en er een misverstand was.
Mijn vrouw die niet technisch is trapt hier in en zo komen de installateurs weg. Als ik thuis kom en de bank inspecteer zie ik dat er allemaal mooie metalen poten onder zitten maar een poot is een zwart houten klosje! Als ik de dag erop met Montel bel wordt doodleuk bevestigd dat er wel degelijk een poot in bestelling is ondanks dat de installateurs mededeelden dat alles op een misverstand beruste. Ze hebben zelfs op de afleverbon de doorgestreept hun eerder geplaatste opmerking dat de poot mist! We zijn allemaal erg boos op dit stukje bedrog.
Ja, het gaat hier maar over een pootje, maar we kopen wel iets voor 3000 euro en is dus niet compleet. We worden gedwongen door bedrog alles af te betalen en mogen doodleuk 4 weken gaan wachten op de juiste poot.
Na verdere inspectie van de bank komen we een nieuw probleem tegen. De kleur van de losse kussens dezelfde als de kleur van de bank, donker grijs, echter op de order bon staat kleur zilver!
Twee andere rolkussens zijn wel in zilverkleur. Heel slordig is dit!
De dag erop bel in met jullie klantenservice maar ik moet na het weekend maar op ieuw bellen. na het weekend opnieuw gebeld te hebben en hebben we meegedeeld dat we niet tevreden waren.
De besteltijd van een stom pootje is onacceptabel lang. We snappen niet hoe jullie zoiets kunnen verkopen aan een klant 4 weken voor een pootje! Ik stel voor aan ze bij een showroom model in een winkel een pootje eronder uit draait en die deze week naar ons op stuurt. Wij tevreden toch! Nee dat is volgens hun geen oplossing, immers dan zit dat showroom model met een pootje minder. Als ik dan zeg dat men daar een houten pootje voor nood onder zet zoals ze ook bij ons gedaan hebben zegt de medewerkster doodleuk dat dat niet mooi is en niet kan. Nee bij een klant kan het wel maar bij hun showroommodel niet! Onbegrijpelijk!
Omdat we het gezeur niet willen hebben met vervangen van alle losse kussens geven we aan dat we de huidige verkeerde kleur van de kussens accepteren en dat alleen de rol-kussens vervangen moeten worden.
Dit bespaart ons een hoop gezeur en scheelt montel een hoop geld! Ze geeft aan dat dit oke is. Vervolgens meldt ze dat we de twee oude rolkussens (55 euro) mogen houden als de nieuwe binnen zijn. Op die manier dacht ze het leed enigszins te verzachten. Ik geef aan dat we niets hebben aan die kussens immers die zijn een andere kleur dan de rest! Ik geef aan dat als Montel echt bereid is ons tegemoet te komen om dan een gewone losse kussen extra te leveren. Maar nee dat is teveel gevraagd en kan niet. Op de vraag om haar manager te spreken weigert ze.

Kortom montel wil ons niet tegemoet komen.
1. Een hele dure bank durven te verkopen met een houten klosje eronder (die bovendien 3 mm te kort is, en dus niet de grond raakt!!)
2. De monteurs hebben ons bedrogen om snel zonder kleerscheuren de deur uit te komen door te verkondigen dat alles op een misverstand beruste. (wel al het geld innen!).
3. Verkeerde kleur losse kussens geleverd. Echter twee rolkussens wel in de juiste kleur (ziet er niet uit!!)
4. Niet bereid snelle oplossingen te bieden voor pootje.
5. Geen enkele acceptabele tegemoetkoming aan te bieden.

Kortom, zeer beroerde service van Montel. we kunnen nu weer een maand wachten totdat alles opgelost is. ik raad iedereen aan nooit bij dit bedrijf iets te kopen!
Marcel

Re: Montel schandalige service

Geplaatst: 24 jun 2013 23:38
door crazyme
Ik vraag mij af hoe het was verlopen wanneer u een redelijk bedrag had willen inhouden voor dat pootje ipv helemaal niets betalen.

Vier weken voor het naleveren van een pootje is onzinnig. Helaas doen sommige meubelfabrieken er echt zo lang over om zoiets op te sturen omdat zij dit ook eerst bij hun toeleverancier moeten bestellen....

Re: Montel schandalige service

Geplaatst: 25 jun 2013 23:05
door marcel9876
klopt, ik ze stelden voor 100 euro in te houden, en als je mijn verhaal verder leest zie je dat ze opeeens met de smoes kwamen dat alles opgelost was en allees op een misverstand beruste, wat dus in werkelijkheid niet zo was.
op deze manier mijn vrouw om de tuingeleid die alleen bij de ontvangst aanwezig was.
ze hebben zelfs op de afleverbon de eerder geplaatste opmerking over de missende poot doorgestreept alsof het niet meer geldig was!
ronduit bedrog in mijn visie.

Re: Montel schandalige service

Geplaatst: 26 jun 2013 03:58
door crazyme
Ik heb het gelezen. Waar ik op doel is dit :
We overwegen zelfs openlijk of we de bank wel willen betalen aangezien de levering niet compleet is.
Vanwege een kleinigheid het hele bedrag achterhouden is niet redelijk.

Re: Montel schandalige service

Geplaatst: 30 jun 2013 08:09
door stefander1982
Marcel,

Vooropgesteld, het verhaal van de monteurs is ronduit schandalig. Je kunt niet zomaar een ander pootje onder de bank draaien en dan zeggen dat het is opgelost (tip voor het vrouwtje, altijd alles goed checken voordat ze iets aftekent/aftikt).

Voor wat betreft Montel, snap best dat er een fout kan zijn met een pootje wat ontbreekt. Kan ook nog wel begrijpen dat het een week of 4 kan duren voordat zo'n pootje er is. Zelfs een fout in de kleur kan ik nog wel begrijpen, het blijft tenslotte allemaal mensenwerk en helaas zijn we nog steeds niet perfect (kom maar op mensen die het wel zijn, kom maar op). Denk ook dat je ze nu gewoon de tijd moet geven om dit op te lossen en niet altijd maar met die tegemoetkomingen en al dat soort acties komen. Geef wel aan dat ze schandalige monteurs rond hebben lopen.

Praatje Montel algemeen:

Mensen kopen bij Montel omdat ze denken, daar zijn de banken duur, de kwaliteit goed en wordt ik behandeld als Koning..... Nou zie het als een duur kledingstuk, de helft van je geld gaat naar het merk, de andere helft naar meneer Mandemakers zelf (o ja en nog 2 dubbeltjes naar China, dat is waar het gemaakt wordt). In de winkel ben je altijd Koning, want daar geef je je geld uit. Daarna ben je een zeurende klant, ongeacht wat. Deze bedrijven zijn zo massaal, het maakt Truus achter de receptie echt geen bal uit wat jij met je bank of Montel hebt. Haar salaris wordt toch wel gestort.

Re: Montel schandalige service

Geplaatst: 30 jun 2013 11:01
door Barman
stefander1982 schreef: (tip voor het vrouwtje, altijd alles goed checken voordat ze iets aftekent/aftikt).
Kan het nog denigrerender? :roll:

Re: Montel schandalige service

Geplaatst: 01 jul 2013 12:52
door stefander1982
@ Barman.

Nou........

Als jullie maar weten dat de feedback/informatie welke ik geef uit een goed hart komt.

Heb zelf lang in meubeltransport gezeten en heb zowat alles wel een keer gezien en gehoord en kan een ieder vertellen: Eerst alles goed nakijken voordat je iets aftekent en betaald. Eenmaal getekend dan ligt de verantwoording bij jezelf.