Pagina 1 van 1

Slechte ervaring met SunnyCars!

Geplaatst: 25 jun 2013 21:08
door MvK-Almere
Via D-Reizen had ik bij mijn boeking meteen een auto voor 8 dagen mee gehuurd voor onze vakantie op Kos. Omdat wij `s avonds laat zouden aankomen hebben we er voor gekozen om de auto `s morgens om 10:00 uur te laten afleveren op de accommodatie (wat 44,- euro voor het op- en afhalen kost).
Op de eerste dag van onze vakantie zou de auto dus om 10:00 afgeleverd worden, maar om 11:00 uur nog niets! Om even verhaal te halen bij de verhuurder AutoUnion Greece (op de huurauto stond AutoBank) het nummer gebeld wat op de voucher stond, hier kregen we een Griek aan de lijn die nog erger Engels sprak dan wij zelf, dus noodnummer van SunnyCars in Nederland gebeld, situatie uitgelegd en zij hebben contact opgenomen met de verhuurder ter plaatse, na een dik uur belde de verhuurder een beetje geïrriteerd en gaf aan dat de schuld bij SunnyCars Nederland ligt door vele wijzigingen!!
De auto kan pas om 17:00 uur afgeleverd worden omdat er `s middags niet gewerkt wordt, na veel heen en weer gepraat kom ik tot de conclusie dat ik gewoon tot 17:00 uur moet gaan wachten, weg geplande uitjes voor vandaag! Om 17:00 uur staan wij klaar om de auto bij de receptie in ontvangst te nemen maar geen auto! Om 17:55 uur komt de verhuurder pas aan, zoals we konden zien kon de auto al moeilijk in zijn achteruit komen en waren de banden niet opperbest, na dit gezegd te hebben, geeft hij aan geen andere auto ter beschikking te hebben dus nemen we deze maar.

Volgende dag `s morgens op pad om de geplande uitjes van de vorige dag te gaan maken, halverwege politie met zwaailicht achter ons en worden wij aan de kant gezet. Het blijkt dat de auto al 14 maanden te laat voor de APK is en ik mag niet meer met de auto rijden, het is ook niet veilig volgens de agent. Na een lange tijd van opname van gegevens en natrekken mag ik mijn weg weer vervolgen om naar de verhuurder te gaan, weer terug naar de stad dus. Onderweg kwamen we een dependance tegen van het verhuurbedrijf en hebben de boel uitgelegd en aangegeven dat we een andere auto wilden, de dame heeft lange tijd aan de telefoon gehangen en kwam vertellen dat het allemaal in orde is ze heeft gebeld en alles uitgelegd we mogen gewoon met deze auto blijven rijden, ik was hier niet mee eens en wilde een andere auto maar net als een dag eerder werd er aangegeven dat er geen andere ter beschikking was, dus deze maar gehouden met de mededeling dat alle verantwoording bij hun ligt, geen probleem alles is ok zegt ze. Bij het hotel aangekomen bleek de linker achterband lek te zijn terwijl we alleen nog maar asfalt hebben bereden, weer contact met de verhuurder opgenomen (inmiddels 13:10 uur) zij geven aan nu niemand meer te hebben de servicedienst begint pas weer om 17:00 uur en als eerste komt hij naar ons! Belachelijk een verhuurbedrijf die geen dienst heeft tot 17:00 uur als je dus met pech in de bergen staat moet je maar even bijna 4 uur wachten! De rest van de dag dus maar weer bij het hotel doorbrengen want vervoer is voor ons noodzakelijk. 17:15 uur nog geen servicedienst, om half zes maar weer contact opgenomen hij is onderweg wordt er aangegeven, om 18:00 uur komt de servicewagen het terrein op en binnen 10 a 15 minuten is de auto weer rijklaar. De laatste dag moesten wij de sleutel bij de receptie inleveren omdat hij niet wist hoe laat de auto opgehaald zou worden, geen eindcontrole dus! Wij hebben de auto met een kwart tank gekregen en moesten hem met een kwart inleveren dit gaat dus nooit op deze manier de tank was nog voor 3 kwart gevuld dus dikke winst voor het verhuurbedrijf! Het is eerlijker voor de klant om de auto met een volle tank af te leveren en met een volle in te leveren, ook een belachelijk iets.

Bij thuiskomst meteen een klacht ingeleverd via de mail echter nog steeds niets van SunnyCars vernomen, inmiddels de klacht nog twee keer verzonden, geen bevestiging en geen reactie. Een bedrijf dat met een verhuur bedrijf in zee gaat met dit soort praktijken verliest gauw zijn naam, ik heb meerdere keren per jaar een huurauto nodig maar dit was de eerste en laatste keer via SunnyCars.

M. van Klingeren
Almere

Re: Slechte ervaring met SunnyCars!

Geplaatst: 01 jul 2013 14:55
door SunnyCars
Beste heer van Klingeren,

Wij vinden het erg vervelend dat u door de problemen met de autohuur 2 dagen van uw vakantie bent verloren. Vanzelfsprekend mag u verwachten dat u bij de lokale verhuurpartner een veilige huurauto tot uw beschikking krijgt, die in correcte staat verkeert. Kortom, dit is niet het zorgeloze gevoel dat u hoort te hebben met een huurauto via Sunny Cars en deze situatie is onacceptabel.

Er is eind vorige week een aantal keer telefonisch contact met u opgenomen, helaas zonder succes. Uiteraard om onze excuses aan te bieden én om u mede te delen dat wij de volledige huursom zullen terugbetalen. U ontvangt hiervan tevens nog bericht van onze afdeling Customercare.

Wij hopen oprecht dat wij met de restitutie van de volledige huursom de vervelende ervaring kunnen verzachten.


Met vriendelijke groet,

Sunny Cars

Re: Slechte ervaring met SunnyCars!

Geplaatst: 06 jul 2013 20:17
door MvK-Almere
Beste Sunny Cars,

Ik waardeer de oplossing die Sunny Cars heeft aangedragen en ga er ook vanuit dat dit een slechte service van de lokale verhuurpartner in Kos was!

Vorige week zaterdag is er inderdaad een bericht ingesproken op mijn voicemail van Hans Knottnerus, algemeen directeur van Sunny Cars, hij heeft telefonisch aangegeven dat het volledige huurbedrag overgemaakt zou zijn, helaas heeft D-Reizen nog niets ontvangen maar ik ga er vanuit dat het wel goed komt.

Maak ik gelijk even van de gelegenheid gebruik om wel wat kanttekeningen te plaatsen!

Het zou klantvriendelijker zijn als bij het indienen van een klacht de bewuste persoon netjes een ontvangstbevestiging zou krijgen, er is al irritatie genoeg en als er klakkeloos niet gereageerd wordt is dat heel erg vervelend.

Ook het op de hoogte houden van de persoon is een welkome aanvulling op de ingediende klacht, het kost met de media van tegenwoordig enkele seconden om dit te doen en het komt de geloofwaardigheid van het serieus nemen van een klacht ten goede!

Ook dat het zover moet komen dat iemand via een, overigens uitstekend forum, een berichtje moet plaatsen om de aandacht van zijn ervaring kracht bij te zetten, heel erg jammer en ik hoop dat er in de toekomst meer aandacht aan besteed zal gaan worden.

Ik wil u en Hans Knottnerus nogmaals bedanken voor de uitstekende en vooral klantvriendelijke oplossing en desondanks de slechte ervaring huur ik de volgende keer weer via Sunny Cars (behalve in Kos)!

Mario van Klingeren
Almere Flevoland

ps. klopt inderdaad dat ik telefonisch slecht bereikbaar was, maar de email was bereikbaar!