CV Ketel onderhoudsafspraak met een fictief contract
Geplaatst: 26 jun 2013 14:14
Klacht over Magielsen verwarming / Klokwerf groep
In het kort gaat het om de volgende situatie: ik heb een onderhoudscontract van mijn CV ketel bij Energiewacht (voorheen Ecotec). Nu heb ik 2 jaar geleden een nieuwe CV ketel gekocht bij Magielsen verwarming (of klokwerfgroep). Hierbij heb ik nadrukkelijk vermeld dat ik geen onderhoudscontract willen omdat ik dat al had en omdat zij duurder waren (scheelde 50 euro per jaar). Zo ver niks aan de hand!
Maar enkele maanden geleden werd ik gebeld voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt aan mijn CV ketel. Het toeval wil dat Energiewacht altijd rondom dezelfde tijd mijn CV ketel komt controleren. Niet oplettend op de bedrijfsnaam (dom van mijn kant, maar dit ging erg snel, ik nam als enige de woorden CV Ketel & onderhoudsafspraak op).
Vervolgens kwam de monteur langs en die heeft netjes mijn ketel schoongemaakt en toen kwam er ineens een rekening + contract op te proppen of ik dat even wilde tekenen… Ik weigerde dit… maar dan kon de monteur niet zomaar gaan, terwijl ik weer door moest naar een volgende afspraak (aangifte doen van mijn pasgeboren dochter, kortom een afspraak die niet verzet kon worden). Ik heb toen maar betaald… dit kwam ook doordat die vrouw zei dat dat goedkoper was (scheelde de helft), maar die vrouw aan de telefoon was ”vergeten” de voorrijkosten en btw bij dat bedrag op te tellen… Dus zat ik ineens met een rekening van 126,- die ik toen maar heb betaald omdat ik snel weer door moest… (heel het gedoe had inmiddels al 2+ uur in beslag genomen omdat ze daar tijdens de lunch de telefoon ook niet beantwoorden.
Vervolgens heb ik nog contact gehad met Magielsen verwarming (of Klokwerfgroep) over de gang van zaken. Zij claimden dat zij mij al heel vaak een contract hadden opgestuurd maar dat ik hier nooit op had gereageerd (terwijl ik altijd al mijn post wel krijg, maar die van hen blijkbaar niet…). Nu is mijn probleem dat zij met mij een afspraak maken alsof er al een getekend contract ligt, terwijl dit dus helemaal niet zo was. Blijkbaar snappen zij niet dat als ik zeg dat ik geen contract wil, dat ik dat ook niet wil. En dat als iemand nergens op reageert dat hij het of niet wil of gewoon niet krijgt. Verder vind ik het ook naar dat die vrouw die mij belde niet vertelde dat er geen getekend contract was. Op mijn mails en telefoontjes krijg ik te horen dat ik de telefonische afspraak heb goedgekeurd en de monteur heb binnengelaten dus dat het mijn eigen schuld is.
Ik snap dat ik beter had op moeten letten aan de telefoon (sowieso mijn eigen fout), maar een bedrijf kan toch niet zomaar doen alsof ze een afspraak hebben, ik vergelijk het met het volgende voorbeeld:
Stel dat ik iedereen die bij mij iets doet aan het huis op hun kosten jaarlijks een bloemetje kom brengen, dat ik een contract stuur, dat dit niet wordt terug gestuurd, dat ik (vooraf??) een rekening stuur dat hier niet op gereageerd wordt. Dat ik vervolgens bel dat ik het jaarlijkse bloemetje kom bezorgen of ik een afspraak kan maken (zonder te zeggen dat er überhaupt nog een contract afgesloten moet worden of dat er dan voorrij kosten of wat dan ook betaald moeten worden), dat ik vervolgens kom met een rekening van 126 euro... (en uiteraard een bloemetje). Of eigenlijk een x bedrag want ik dit is ook nooit aan mij verteld.
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt? Of ben ik gewoon een enorme oelewapper?
En is er nu nog iets dat ik kan doen?
Met vriendelijke groet,
Swen
In het kort gaat het om de volgende situatie: ik heb een onderhoudscontract van mijn CV ketel bij Energiewacht (voorheen Ecotec). Nu heb ik 2 jaar geleden een nieuwe CV ketel gekocht bij Magielsen verwarming (of klokwerfgroep). Hierbij heb ik nadrukkelijk vermeld dat ik geen onderhoudscontract willen omdat ik dat al had en omdat zij duurder waren (scheelde 50 euro per jaar). Zo ver niks aan de hand!
Maar enkele maanden geleden werd ik gebeld voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt aan mijn CV ketel. Het toeval wil dat Energiewacht altijd rondom dezelfde tijd mijn CV ketel komt controleren. Niet oplettend op de bedrijfsnaam (dom van mijn kant, maar dit ging erg snel, ik nam als enige de woorden CV Ketel & onderhoudsafspraak op).
Vervolgens kwam de monteur langs en die heeft netjes mijn ketel schoongemaakt en toen kwam er ineens een rekening + contract op te proppen of ik dat even wilde tekenen… Ik weigerde dit… maar dan kon de monteur niet zomaar gaan, terwijl ik weer door moest naar een volgende afspraak (aangifte doen van mijn pasgeboren dochter, kortom een afspraak die niet verzet kon worden). Ik heb toen maar betaald… dit kwam ook doordat die vrouw zei dat dat goedkoper was (scheelde de helft), maar die vrouw aan de telefoon was ”vergeten” de voorrijkosten en btw bij dat bedrag op te tellen… Dus zat ik ineens met een rekening van 126,- die ik toen maar heb betaald omdat ik snel weer door moest… (heel het gedoe had inmiddels al 2+ uur in beslag genomen omdat ze daar tijdens de lunch de telefoon ook niet beantwoorden.
Vervolgens heb ik nog contact gehad met Magielsen verwarming (of Klokwerfgroep) over de gang van zaken. Zij claimden dat zij mij al heel vaak een contract hadden opgestuurd maar dat ik hier nooit op had gereageerd (terwijl ik altijd al mijn post wel krijg, maar die van hen blijkbaar niet…). Nu is mijn probleem dat zij met mij een afspraak maken alsof er al een getekend contract ligt, terwijl dit dus helemaal niet zo was. Blijkbaar snappen zij niet dat als ik zeg dat ik geen contract wil, dat ik dat ook niet wil. En dat als iemand nergens op reageert dat hij het of niet wil of gewoon niet krijgt. Verder vind ik het ook naar dat die vrouw die mij belde niet vertelde dat er geen getekend contract was. Op mijn mails en telefoontjes krijg ik te horen dat ik de telefonische afspraak heb goedgekeurd en de monteur heb binnengelaten dus dat het mijn eigen schuld is.
Ik snap dat ik beter had op moeten letten aan de telefoon (sowieso mijn eigen fout), maar een bedrijf kan toch niet zomaar doen alsof ze een afspraak hebben, ik vergelijk het met het volgende voorbeeld:
Stel dat ik iedereen die bij mij iets doet aan het huis op hun kosten jaarlijks een bloemetje kom brengen, dat ik een contract stuur, dat dit niet wordt terug gestuurd, dat ik (vooraf??) een rekening stuur dat hier niet op gereageerd wordt. Dat ik vervolgens bel dat ik het jaarlijkse bloemetje kom bezorgen of ik een afspraak kan maken (zonder te zeggen dat er überhaupt nog een contract afgesloten moet worden of dat er dan voorrij kosten of wat dan ook betaald moeten worden), dat ik vervolgens kom met een rekening van 126 euro... (en uiteraard een bloemetje). Of eigenlijk een x bedrag want ik dit is ook nooit aan mij verteld.
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt? Of ben ik gewoon een enorme oelewapper?
En is er nu nog iets dat ik kan doen?
Met vriendelijke groet,
Swen