Geen klant, toch rekeningen van Nuon
Geplaatst: 26 jun 2013 16:32
Nuon maakt het wel heel bont door voorschotnota's te sturen naar mensen die geen klant zijn bij dit bedrijf!
Wat is er aan de hand: ik heb mij begin mei een georiënteerd op de websites van diverse energiebedrijven. Op de site van Nuon bleek mijn informatieaanvraag onmiddellijk te worden omgezet in een overstap. Dat wilde ik niet. Ik heb dan ook gebruik gemaakt van de wettelijke mogelijkheid om mij te bedenken binnen bepaalde tijd. Maar dat gaat niet zo simpel bij Nuon. Dat kan namelijk ineens niet via Internet, maar moet via de post. Ik heb daarop een brief gestuurd volgens de door Nuon bedachte regels, maar bleef daarna bevestigingen krijgen van mijn overstap.
Op 18 mei heb ik hierover mijn beklag gedaan via het e-mail formulier op de website van Nuon en enkele dagen later kreeg ik 2 aparte brieven waarin mij in uiteenlopende bewoordingen werd bevestigd dat het contract was ontbonden. Eind goed al goed? Toch niet. Nog een paar dagen later kreeg ik namelijk een voorschotnota voor de levering van energie.
Dan denk je nog: het zal elkaar wel gekruist hebben. Maar vandaag, 18 juni, kreeg ik tegelijkertijd weer 2 brieven van Nuon: een vraag om mijn bankrekeningnummer en een herinnering voor de betaling van de voorschotnota. Maar waarom zou ik in hemelsnaam een bedrijf betalen waar ik geen klant van ben? Ik heb Nuon dan ook laten weten dat ik niet van plan ben om het bedrijf te sponsoren en in tegendeel, Nuon een factuur zal sturen voor alle tijd die ik inmiddels heb moeten verspillen aan hun amateuristische administratie...
Wordt vervolgd (vrees ik).
Pierre Gielen
Wat is er aan de hand: ik heb mij begin mei een georiënteerd op de websites van diverse energiebedrijven. Op de site van Nuon bleek mijn informatieaanvraag onmiddellijk te worden omgezet in een overstap. Dat wilde ik niet. Ik heb dan ook gebruik gemaakt van de wettelijke mogelijkheid om mij te bedenken binnen bepaalde tijd. Maar dat gaat niet zo simpel bij Nuon. Dat kan namelijk ineens niet via Internet, maar moet via de post. Ik heb daarop een brief gestuurd volgens de door Nuon bedachte regels, maar bleef daarna bevestigingen krijgen van mijn overstap.
Op 18 mei heb ik hierover mijn beklag gedaan via het e-mail formulier op de website van Nuon en enkele dagen later kreeg ik 2 aparte brieven waarin mij in uiteenlopende bewoordingen werd bevestigd dat het contract was ontbonden. Eind goed al goed? Toch niet. Nog een paar dagen later kreeg ik namelijk een voorschotnota voor de levering van energie.
Dan denk je nog: het zal elkaar wel gekruist hebben. Maar vandaag, 18 juni, kreeg ik tegelijkertijd weer 2 brieven van Nuon: een vraag om mijn bankrekeningnummer en een herinnering voor de betaling van de voorschotnota. Maar waarom zou ik in hemelsnaam een bedrijf betalen waar ik geen klant van ben? Ik heb Nuon dan ook laten weten dat ik niet van plan ben om het bedrijf te sponsoren en in tegendeel, Nuon een factuur zal sturen voor alle tijd die ik inmiddels heb moeten verspillen aan hun amateuristische administratie...
Wordt vervolgd (vrees ik).
Pierre Gielen