LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte giropassen
Defecte giropassen
Wie heeft er ook problemen met de giropas van de Postbank?
Ik heb in een korte tijd nu al 5 nieuwe pasjes gehad en dan doen ze het een maand of drie en dan zijn ze weer helemaal leeg.Het begint eerst dat je in bepaalde winkels niet meer kan pinnen en dat wordt steeds erger en erger. Net zo lang dat hij het helemaal niet meer doet. Cassiere's bij wie ik wilde pinnen zeiden ook elke keer dat het elke keer die nieuwe pasjes van de Postbank waren die het niet deden.Als je dat dan vertelt aan de telefoon is dat natuurlijk niet waar.
Ik heb elke keer contact gehad met de Postbank en dan krijg je elke keer dezelfde verhalen.
"Heb je een magneet in je tas?"
"Ben je tegen een beveiligingspoortje gelopen in een winkel"(Tuurlijk ik bots elke 3 maanden expres tegen een poortje.En ik heb echt geen evenwichtstoornissen.)
"Heb je een mobiel bij je portomonee?"(Sterker nog ik heb geen mobiel)
"Zit er een magneet aan je tas?"(Wat een onzin!)
"Leg je hem zeker op een plaat bij de kassa"( Ik weet heel goed hoe zo'n plaat werkt ik heb zelf in een winkel gewerkt)
Nou al met al betaal ik dus elke keer 5 Euro. Ik vind 1 keer niet erg kan mijn schuld zijn maar 5 keer vind ik wel een hoop geld.
Laatst had ik een vrouw van de Postbank aan de telefoon en die zei dat ik geen 5 Euro hoefde te betalen.
Mooie belofte maar 1 week later was er toch 5 Euro van mijn giro afgehouden.Gebeld en geschreven maar ik heb nog niks gehoord.
Ik heb in een korte tijd nu al 5 nieuwe pasjes gehad en dan doen ze het een maand of drie en dan zijn ze weer helemaal leeg.Het begint eerst dat je in bepaalde winkels niet meer kan pinnen en dat wordt steeds erger en erger. Net zo lang dat hij het helemaal niet meer doet. Cassiere's bij wie ik wilde pinnen zeiden ook elke keer dat het elke keer die nieuwe pasjes van de Postbank waren die het niet deden.Als je dat dan vertelt aan de telefoon is dat natuurlijk niet waar.
Ik heb elke keer contact gehad met de Postbank en dan krijg je elke keer dezelfde verhalen.
"Heb je een magneet in je tas?"
"Ben je tegen een beveiligingspoortje gelopen in een winkel"(Tuurlijk ik bots elke 3 maanden expres tegen een poortje.En ik heb echt geen evenwichtstoornissen.)
"Heb je een mobiel bij je portomonee?"(Sterker nog ik heb geen mobiel)
"Zit er een magneet aan je tas?"(Wat een onzin!)
"Leg je hem zeker op een plaat bij de kassa"( Ik weet heel goed hoe zo'n plaat werkt ik heb zelf in een winkel gewerkt)
Nou al met al betaal ik dus elke keer 5 Euro. Ik vind 1 keer niet erg kan mijn schuld zijn maar 5 keer vind ik wel een hoop geld.
Laatst had ik een vrouw van de Postbank aan de telefoon en die zei dat ik geen 5 Euro hoefde te betalen.
Mooie belofte maar 1 week later was er toch 5 Euro van mijn giro afgehouden.Gebeld en geschreven maar ik heb nog niks gehoord.
Re: Defecte giropassen
JA ik heb enkele maanden ook een nieuw aan moeten vragen het begon bij een zaak ,waar ze meer klachten hadden!enkele keren ging het weer goed!en toen kon ik nergens meer geld halen!
JA ik kreeg het zelfde te horen !nou er is niets mee gebeurd en ja dat kost je dan weer 5 euro!
JA ik kreeg het zelfde te horen !nou er is niets mee gebeurd en ja dat kost je dan weer 5 euro!
Rabo en ABN hebben ook van die héle fíjne pasjes .......
NOT.....
laatst stond er nog een stuk in de krant over de slechte kwaliteit van de betaalpassen. Dus is eigenlijk ook een bekend iets heh..
hopelijk gaan ze daar nu wat aan doen nu het in de publiciteit is geweest............
NOT.....
laatst stond er nog een stuk in de krant over de slechte kwaliteit van de betaalpassen. Dus is eigenlijk ook een bekend iets heh..
hopelijk gaan ze daar nu wat aan doen nu het in de publiciteit is geweest............
Inderdaad, ik heb ook problemen met de pas. Indien je dan belt met de Postbank en reageert dan op een korzelige toon. Ik kreeg zelfs te horen dat het nu maar eens de laatste keer moest zijn. Ik weet dat het probleem alleen bij de Postbank speelt.
ING doe wat aan je dochter!!
ING doe wat aan je dochter!!
IK heb het probleem vooral met mijn chipper bij LaPlace/V&D (ligt waarschijnlijk aan de afstelling van de pin-automaten) het probleem is bij veel vestigingen van LaPlace daar bekend. De giropas weigert reglematig bij de nieuwe NS automaten, evenals de creditcard, die weigert ook vaak bij de nieuwe NS automaten. ligt het aan de mate waarin een automaat is afgesteld? Mijns inziens wel. Contant betalen dan maar weer he!!
Heel soms heb ik dat mijn giropas het ook niet doet bij zo'n treinautomaat. Das wel vervelend, maar persoonlijk contact met een NS-medewerker aan het loket kan ook nooit zoveel kwaad .
Maar goed nu werk ik zelf op een serviceline van een bank en op zich komen dit soort gevallen niet veel voor. Ik vraag zelf dus ook of ze die vierde pinpas in de buurt van een magnetisch veld per ongeluk houden (magnetron, monitor houd ik als eigen vragenlijstje aan ) en de meeste mensen ontkennen, dus ik kan me voorstellen dat het nogal irritant is als je voor de vijfde keer een pas moet krijgen. Maar het meest rare is dat 99,9% van de pinpasgebruikers nooit zo vaak een nieuwe pas hoeven aan te vragen, dus waar zit dan de fout denk ik dan altijd, maar goed...
Maar goed nu werk ik zelf op een serviceline van een bank en op zich komen dit soort gevallen niet veel voor. Ik vraag zelf dus ook of ze die vierde pinpas in de buurt van een magnetisch veld per ongeluk houden (magnetron, monitor houd ik als eigen vragenlijstje aan ) en de meeste mensen ontkennen, dus ik kan me voorstellen dat het nogal irritant is als je voor de vijfde keer een pas moet krijgen. Maar het meest rare is dat 99,9% van de pinpasgebruikers nooit zo vaak een nieuwe pas hoeven aan te vragen, dus waar zit dan de fout denk ik dan altijd, maar goed...
Ik heb 2 girorekeningen en dus ook 2 giropassen. Een tijd geleden deed 1 giropas het niet meer (kan natuurlijk gebeuren) en ik heb dus een nieuwe aangevraagd. Een aantal maanden geleden begon een giropas af en toe te weigeren en kort daarna ook de andere, tot het bij allebei de passen zo erg was dat ik er zelfs geen geld meer mee op kon nemen.
Ook ik belde natuurlijk de Postbank (in ieder geval om nieuwe aan te vragen) en stelde de vraag hoe dit nou mogelijk was.
Ook mij werd gezegd dat magnetische velden de giropassen "leeg kunnen zuigen".
Ook mij werd de vraag gesteld of ik een magneet in mijn tas had, of daar mijn mobieltje in bewaarde.
Ook ik beantwoordde de vragen ontkennend tot.....
.....de mevrouw op het postkantoor (waar ik in afwachting van de toezending van de nieuwe giropassen toch nog met mijn oude pas probeerde geld op te nemen, wat niet lukte) ook begon over magnetische velden. Ik zei haar dat ik die verhalen al door de telefoon had moeten aanhoren en dat ik heel zorgvuldig met mijn passen omging en noch een mobieltje, noch een magneet in mijn tas had.
Op dat moment wees zij mij op het slotje van mijn handtas en zei: "Dat slotje is een magneetje" en jawel hoor, dat klopte. Het is wel een klein magneetje, maar het blijft een magneet en heel langzaam "zuigt dat je giropas leeg".
Omdat tegenwoordig de meeste handtassen een magnetische sluiting hebben, vrouwen hun portemonaie met giropas daarin opbergen en lege giropassen bijna alleen bij vrouwen voorkomen, lijkt mij dit een hele logische verklaring en mij is door de Postbank verteld dat dit euvel hun aandacht heeft!
Ook ik belde natuurlijk de Postbank (in ieder geval om nieuwe aan te vragen) en stelde de vraag hoe dit nou mogelijk was.
Ook mij werd gezegd dat magnetische velden de giropassen "leeg kunnen zuigen".
Ook mij werd de vraag gesteld of ik een magneet in mijn tas had, of daar mijn mobieltje in bewaarde.
Ook ik beantwoordde de vragen ontkennend tot.....
.....de mevrouw op het postkantoor (waar ik in afwachting van de toezending van de nieuwe giropassen toch nog met mijn oude pas probeerde geld op te nemen, wat niet lukte) ook begon over magnetische velden. Ik zei haar dat ik die verhalen al door de telefoon had moeten aanhoren en dat ik heel zorgvuldig met mijn passen omging en noch een mobieltje, noch een magneet in mijn tas had.
Op dat moment wees zij mij op het slotje van mijn handtas en zei: "Dat slotje is een magneetje" en jawel hoor, dat klopte. Het is wel een klein magneetje, maar het blijft een magneet en heel langzaam "zuigt dat je giropas leeg".
Omdat tegenwoordig de meeste handtassen een magnetische sluiting hebben, vrouwen hun portemonaie met giropas daarin opbergen en lege giropassen bijna alleen bij vrouwen voorkomen, lijkt mij dit een hele logische verklaring en mij is door de Postbank verteld dat dit euvel hun aandacht heeft!
OOk ik heb regelmatig problemen bij het invoeren van betaalpassen, zowel van de Postbank als van de Rabobank. Ik denk dat die ontstaan doordat de magneetstrippen zich feitelijk aan de verkeerde zijde van de passen bevindt. Men doet de pas in de portefeuille/portemonnaie met het logo van de bank en het herkenbare opschrift (zichtbaar) naar boven om dit bij betalingen snel te kunnen herkennen. Als men dan de passen uit de portefeuille/portemonnaie neemt grijpt men altijd met vingers precies in de magneetstrip aan de bovenachterzijde van de kaarten. Door veelvuldiger gebruik blijven zweet en vetrestjes (iedereen heeft die aan de vingers) en misschien nog wat vuil ontstaat een soort "aanslag" die styroingen veroorzaakt bij het invoeren van de passen. OPLOSSING: Fabriceer betaalpassen met de gevoelige magneetstrips aan de ACHTERONDERZIJDE van de kaarten!!!
Magneten zorgen voor schade aan de pas,kom niet in de buurt van magneten.Bv.; sluitingen van tassen.....
Ook bij ons sneuvelen giropassen.
Het ergste is dat er tegenwoordig ieder jaar een bijdrage van maar liefst 8,50 wordt verwacht (á 4 giropassen, loopt dit toch aardig op).
Dat voor girotel een maandelijkse "contributie" van 1,82 in rekening wordt gebracht, en dat wanneer je giropasje dan (weer) eens sneuveld, ze ook nog eens 5 euro in rekening brengen...
Dit begint toch wel erg in de papieren en irritatie te lopen.
Het ergste is dat er tegenwoordig ieder jaar een bijdrage van maar liefst 8,50 wordt verwacht (á 4 giropassen, loopt dit toch aardig op).
Dat voor girotel een maandelijkse "contributie" van 1,82 in rekening wordt gebracht, en dat wanneer je giropasje dan (weer) eens sneuveld, ze ook nog eens 5 euro in rekening brengen...
Dit begint toch wel erg in de papieren en irritatie te lopen.
Ik ben blij dat ik dus niet de enige ben. Toch wil ik nog even reageren op magneten aan je tas. Ik snap dat er mensen zijn die tassen hebben met een magnetische sluiting. Maar zelfs daar voldoe ik niet aan. Ik heb een sluiting van klitteband! Dus zelfs dat gaat niet voor mij op! Dat geldt ook voor mijn portomonee.
Volgens de Postbank moet een pas vijf jaar meegaan. Als dat niet het geval is, dan kun je een nieuwe pas aanvragen voor € 5. Je behoort die kosten te betalen om de aanmaakkosten van de pas (belagelijk!!) en door de hoge kosten van gastgebruik bij andere banken. De beste methode op de Postbank op de knieën te krijgen is dus om juist meer gastgebruik te gaan doen. Jouw pas mag dan in bepaalde winkels niet goed doen, bij een geldautomaat kan hij wel nog doen. Ik haal mijn geld gewoon bij allerlei banken (behalve Postbank en ING bank) om zo mijn boodschappen in de winkel te voldoen.
Bij het Postkantoor zijn de medewerkers ook niet verbaasd over de slechte passen. Zij hebben al een methode gevonden: de pas iets buigend door de gleuf halen. Het blijkt dan wel vaak te doen !! Dus haal je pas iets buigend door de gleuf. Ik doe het al meer dan 4 maanden.
Daarnaast heft Interpay reclame gemaakt om de bankpas vaker te gebruiken, maar banken... dan moet-ie wel doen !!!
Bank onthoudt dit wel: klant is koning. Door ons geld zijn jullie wel groot geworden. Elke maand mogen jullie van ons geld vele dingen doen. Hopelijk zullen er grote Europese concurrende banken besluiten om de Nederlandse markt te veroveren. En krijgen we misschien na de prijzenoorlog in de supermarkt, een dienstenoorlog bij de banken....
Bij het Postkantoor zijn de medewerkers ook niet verbaasd over de slechte passen. Zij hebben al een methode gevonden: de pas iets buigend door de gleuf halen. Het blijkt dan wel vaak te doen !! Dus haal je pas iets buigend door de gleuf. Ik doe het al meer dan 4 maanden.
Daarnaast heft Interpay reclame gemaakt om de bankpas vaker te gebruiken, maar banken... dan moet-ie wel doen !!!
Bank onthoudt dit wel: klant is koning. Door ons geld zijn jullie wel groot geworden. Elke maand mogen jullie van ons geld vele dingen doen. Hopelijk zullen er grote Europese concurrende banken besluiten om de Nederlandse markt te veroveren. En krijgen we misschien na de prijzenoorlog in de supermarkt, een dienstenoorlog bij de banken....
wat ik zelf vaak meemaak als cassière is dat de pas van onder naar boven het wel doet. en gewoon blijven proberen. postbank passen pakt ie vaak de eerste keer gewoon niet. waardeloos als klant van de postbank!
Het vervangen van zo 'n lullig stukje plastic kost zéker geen 5 Euro! Het is een goede bijverdienste voor de Postbank, die niet alleen haar service steeds verder terug schroeft, maar voor het overblijvende er bovendien steeds meer voor gaat vragen!
Terugkomend van vakantie, staan wij om halfdrie in de nacht op Schiphol en willen uit de automaat bij de douane 2 treinkaartjes hebben. Bij beide automaten weigeren alle twee onze POSTBANK pasjes. Ook het pasje van een èchte bank, doet het niet! Naar de centrale hal gelopen, blijkt ook daar dat onze pasjes het in geen enkele NS-automaat doen. Met contant geld betalen dus aan het loket. De lokketiste vond het vreemd dat ik inmiddels chagrijnig was!
De NS wil, net als de Postbank, dat we meer ons pasje gebruiken, maar ze zijn niet in staat om een produkt te leveren dat het ook dóet op het moment dat je het nodig hebt.
Inmiddels is ons stationsgebouw gesloten en moeten we aan de automaat een kaartje nemen. Dat lukt vaak niet en dat gelooft een conducteur vaak niet. Wachten mag nu ook alleen in de vrieskou.
Waar zou die agressie bij NS en Postbank nu toch vandaan komen?!
Terugkomend van vakantie, staan wij om halfdrie in de nacht op Schiphol en willen uit de automaat bij de douane 2 treinkaartjes hebben. Bij beide automaten weigeren alle twee onze POSTBANK pasjes. Ook het pasje van een èchte bank, doet het niet! Naar de centrale hal gelopen, blijkt ook daar dat onze pasjes het in geen enkele NS-automaat doen. Met contant geld betalen dus aan het loket. De lokketiste vond het vreemd dat ik inmiddels chagrijnig was!
De NS wil, net als de Postbank, dat we meer ons pasje gebruiken, maar ze zijn niet in staat om een produkt te leveren dat het ook dóet op het moment dat je het nodig hebt.
Inmiddels is ons stationsgebouw gesloten en moeten we aan de automaat een kaartje nemen. Dat lukt vaak niet en dat gelooft een conducteur vaak niet. Wachten mag nu ook alleen in de vrieskou.
Waar zou die agressie bij NS en Postbank nu toch vandaan komen?!
Die vijf euro die je betaald als bijdrage in de kosten dekken de kostprijs van 'zo'n stukje plastic' niet eens! Het is nl niet alleen de pas die een bank geld kost, maar ook:
1> Verzendkosten;
2> Kosten aanmaken nieuwe PINcode (2x verzendkosten dus)
3> Kosten voor het nemen van de nodige anti-fraude maatregelen;
4> Het blokkeren van de oude pas;
5> De tijd die de medewerker van de klantenservice er aan besteed;
6> Uiteraard ook de overige verzendkosten (envelop, medewerker die pas en brief in envelop doet, etcetera).
Een deel verloopt uiteraard geautomatiseerd, maar dat neemt niet weg dat ook die IT infrastructuur geld kost. Een bank is dus in het geheel niet geamuseerd als er een pas defect is; het kost ze gewoon flink wat geld.
En ach, ter info: ik heb zelf nog nooit een defecte pas gehad. Wel een enkele keer dat de pas werd geweigerd bij de 1e keer dat ik hem door de lezer haalde, maar dat kan ook aan de afstelling van de kaartlezer liggen. En de passen zelf worden bij mij erg intensief gebruikt
1> Verzendkosten;
2> Kosten aanmaken nieuwe PINcode (2x verzendkosten dus)
3> Kosten voor het nemen van de nodige anti-fraude maatregelen;
4> Het blokkeren van de oude pas;
5> De tijd die de medewerker van de klantenservice er aan besteed;
6> Uiteraard ook de overige verzendkosten (envelop, medewerker die pas en brief in envelop doet, etcetera).
Een deel verloopt uiteraard geautomatiseerd, maar dat neemt niet weg dat ook die IT infrastructuur geld kost. Een bank is dus in het geheel niet geamuseerd als er een pas defect is; het kost ze gewoon flink wat geld.
En ach, ter info: ik heb zelf nog nooit een defecte pas gehad. Wel een enkele keer dat de pas werd geweigerd bij de 1e keer dat ik hem door de lezer haalde, maar dat kan ook aan de afstelling van de kaartlezer liggen. En de passen zelf worden bij mij erg intensief gebruikt
Graag wil ik even reageren op het stukje van hier boven.
Van al die punten hoeven ze al twee dingen niet te doen. En dat is een nieuwe pincode geven. Deze blijft na elke pasje hetzelfde ( als je dat wilt ). En de oude pas blokkeren hoeft ook niet meer. Je kan helemaal niks meer doen met die oude pas. Hij is helemaal leeg.
Ik snap ook wel dat er kosten aan verbonden zijn maar na 5 x vindt ik het toch aardig oplopen. Plus dat je nu per jaar 8,50 moet betalen.
Het enige wat ik wil is een pas die het gewoon blijft doen. Dat ik niet voor de zoveelste keer voor paal staat in een winkel.
Van al die punten hoeven ze al twee dingen niet te doen. En dat is een nieuwe pincode geven. Deze blijft na elke pasje hetzelfde ( als je dat wilt ). En de oude pas blokkeren hoeft ook niet meer. Je kan helemaal niks meer doen met die oude pas. Hij is helemaal leeg.
Ik snap ook wel dat er kosten aan verbonden zijn maar na 5 x vindt ik het toch aardig oplopen. Plus dat je nu per jaar 8,50 moet betalen.
Het enige wat ik wil is een pas die het gewoon blijft doen. Dat ik niet voor de zoveelste keer voor paal staat in een winkel.
I stand corrected
En het is inderdaad strontvervelend als je pas meerdere keren per jaar defect gaat. Maar aan de andere kant: bijvoorbeeld mijn pasjes overleven het wel meerdere jaren, en ik ben echt niet zuinig op die dingen!
En het is inderdaad strontvervelend als je pas meerdere keren per jaar defect gaat. Maar aan de andere kant: bijvoorbeeld mijn pasjes overleven het wel meerdere jaren, en ik ben echt niet zuinig op die dingen!
En ik ben wel zuinig op mijn passen, zitten altijd netjes in passenvakjes in mijn (postbank)portemonnee, niet tegen elkaar aan en nooit bij mijn mobiele telefoon en zo, en dan gaat mijn pas wel kapot!
Nooit problemen gehad met de giropassen. Totdat afgelopen jaar ik nieuwe pasjes kreeg. Eigenlijk nog niet veel problemen. Alleen bij de supermarkt waar ik altijd de boodschappen doe. Geen van de 3 nieuwe pasjes werk direct goed. Pas na 4 tot 7 pogingen resultaat. Supermarkt Jumbo zegt dat dit bij alle nieuwe postbankpasjes voorkomt en nergens anders. Ik denk dus dat het een combinatie is tussen de nieuwe pasjes en gebruikte terminal.
Mijn vrouw probeerde eind januari te pinnen, maar bij de eerste keer intoetsen gaf de automaat aan dat er 3x verkeerd was gepind en de pas dus geblokkeerd. De medewerker van de postbank reageerde alsof zij een crimineel was.
Het aanvragen van de nieuwe pas ging ook al fout aangezien ze de gegevens opstuurden naar ons oude adres. wederom contact gezocht en daar vertelde men dat het onmogelijk is. Tevens zei de medewerker aan de balie dat als je kiest voor de postbank dat je dan kiest voor een bank met weinig contact.
Ik heb een klacht ingediend en wacht op antwoord. Ik verwacht er eigenlijk niet veel van.
Dit heeft ertoe geleid dat de bankzaken naar een andere bank gaan
misschien een tip voor de bank
GEEF JE MEDEWERKERS EEN COMMUNICATIETRAINING OF MOTIVEER ZE
Het aanvragen van de nieuwe pas ging ook al fout aangezien ze de gegevens opstuurden naar ons oude adres. wederom contact gezocht en daar vertelde men dat het onmogelijk is. Tevens zei de medewerker aan de balie dat als je kiest voor de postbank dat je dan kiest voor een bank met weinig contact.
Ik heb een klacht ingediend en wacht op antwoord. Ik verwacht er eigenlijk niet veel van.
Dit heeft ertoe geleid dat de bankzaken naar een andere bank gaan
misschien een tip voor de bank
GEEF JE MEDEWERKERS EEN COMMUNICATIETRAINING OF MOTIVEER ZE