Pagina 1 van 2
Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 15:11
door LeontienSuzanne
Ik ben klant bij Ziggo met een lopend contract voor een Alles in 1 plus pakket. Dit contract is maandelijks opzegbaar. Wij kijken alleen nog steeds analoog en ik zil graag een HD recorder hebben om "zoals op de reclame" tv te kunnen kijken.
Ik wilde een bestelling doen bij Ziggo voor het Alles in 1 basispakket met HD recorder voor 49 euro. Ik vind het prima als ik dan een jaar contract aan ga. Helaas lukte mij dit online niet, omdat ik 2 klantnummers heb en ik kan niet inloggen. (iets wat ze schijnbaar ook niet voor me kunnen oplossen...) Toen ging ik het telefonisch proberen. Ik moest 4x bellen, want ik werd niet goed geïnformeerd en moest steeds bij een andere afdeling zijn en doorverbinden kunnen ze helaas niet.
Uiteindelijk bij de juiste afdeling gekomen, maar toen bleek de actie voor mij niet te gelden, omdat ik bestaande klant ben. Ik ben met de dame de website door gelopen, waarbij je klikt op: 'Al klant bij Ziggo?' en vervolgens uit komt bij onderstaande gegevens:
Ik heb nu Alles-in-1 van Ziggo
Heeft u al Alles-in-1 en wilt u uw huidige Alles-in-1 abonnement omzetten? Dan kan dat via het wijzigingsformulier.
We hebben onlangs de prijzen van onze interactieve ontvangers sterk verlaagd, zodat ook bestaande klanten tegen een aantrekkelijke prijs nu kunnen genieten van de voordelen van Interactieve Televisie.
Vervolgens klik je op de prijzen en zie je dat je 49 euro moet betalen. De dame zag dit ook en zei dat dit niet klopt. Een HD recorder voor mij kost 119 euro. Die prijs kan ik alleen nergens vinden.
Ik zei dat ik dit misleidend vind en dat was ze met me eens. Ze bood me aan dat ik de recorder mag hebben voor 49 euro als ik een contract van 24 maanden neem. Ik wil dit niet, er staat dat de prijzen voor bestaande klanten ook 49 euro is en hier wil ik gebruik van kunnen maken in combinatie met een abonnement van 12 maanden.
De website geeft verkeerde informatie of is misleidend. Wat kan ik hiermee?
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 15:14
door sjohie
LeontienSuzanne schreef:Ik ben klant bij Ziggo met een lopend contract voor een Alles in 1 plus pakket. Dit contract is maandelijks opzegbaar. Wij kijken alleen nog steeds analoog en ik zil graag een HD recorder hebben om "zoals op de reclame" tv te kunnen kijken.
Ik wilde een bestelling doen bij Ziggo voor het Alles in 1 basispakket met HD recorder voor 49 euro. Ik vind het prima als ik dan een jaar contract aan ga. Helaas lukte mij dit online niet, omdat ik 2 klantnummers heb en ik kan niet inloggen. (iets wat ze schijnbaar ook niet voor me kunnen oplossen...) Toen ging ik het telefonisch proberen. Ik moest 4x bellen, want ik werd niet goed geïnformeerd en moest steeds bij een andere afdeling zijn en doorverbinden kunnen ze helaas niet.
Uiteindelijk bij de juiste afdeling gekomen, maar toen bleek de actie voor mij niet te gelden, omdat ik bestaande klant ben. Ik ben met de dame de website door gelopen, waarbij je klikt op: 'Al klant bij Ziggo?' en vervolgens uit komt bij onderstaande gegevens:
Ik heb nu Alles-in-1 van Ziggo
Heeft u al Alles-in-1 en wilt u uw huidige Alles-in-1 abonnement omzetten? Dan kan dat via het wijzigingsformulier.
We hebben onlangs de prijzen van onze interactieve ontvangers sterk verlaagd, zodat ook bestaande klanten tegen een aantrekkelijke prijs nu kunnen genieten van de voordelen van Interactieve Televisie.
Vervolgens klik je op de prijzen en zie je dat je 49 euro moet betalen. De dame zag dit ook en zei dat dit niet klopt. Een HD recorder voor mij kost 119 euro. Die prijs kan ik alleen nergens vinden.
Ik zei dat ik dit misleidend vind en dat was ze met me eens. Ze bood me aan dat ik de recorder mag hebben voor 49 euro als ik een contract van 24 maanden neem. Ik wil dit niet, er staat dat de prijzen voor bestaande klanten ook 49 euro is en hier wil ik gebruik van kunnen maken in combinatie met een abonnement van 12 maanden.
De website geeft verkeerde informatie of is misleidend. Wat kan ik hiermee?
Overstappen naar een andere provider?
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 15:17
door LeontienSuzanne
Daar heb ik aan gedacht, maar we hebben 3 televisies en ik vind het een gedoe om die allemaal met een speciaal digitenne kastje aan te sluiten. Dat hoeft bij Ziggo niet.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 15:31
door sjohie
Overigens staat bij die prijzen waar ook die 49 euro staat, duidelijk vermeld dat dit niet geldt voor mensen die al klant zijn, of dit de afgelopen 6 maanden zijn geweest.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 15:31
door LeontienSuzanne
Het gaat erom dat het zo vermeld staat op de website!
Elke nieuwe klant krijgt dit en voor bestaande klanten hebben ze deze aanbieding ook, zo staat het er.
Ik neem dan weer een contract voor een jaar, dus inderdaad; ik zie het probleem niet! Ik ben en blijf een trouwe klant.
Omslachtig zou ik ook het abonnement kunnen opzeggen en een nieuw abonnement nemen op naam van mijn partner die bij mij inwoont. Dan kan het allemaal wel volgens de dame. Maar mijn punt blijft dus dat ze op de website zeggen dat deze actie ook voor bestaande klanten is.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 15:35
door LeontienSuzanne
@sjohie
Als je naar Alles in 1 basis gaat en klikt op meer info. Dan zie je rechts in beeld "Al Ziggo klant?"
Klik daarop dan kom je bij dit scherm:
Ik ben al Ziggo klant
Gelden de acties ook voor mij als bestaande klant?
Heeft u nu nog geen Alles-in-1 van Ziggo, maar wel andere Ziggo producten dan krijgt u bij bestelling van Alles-in-1 dezelfde korting als een nieuwe klant.
Ik heb nu Alles-in-1 van Ziggo
Heeft u al Alles-in-1 en wilt u uw huidige Alles-in-1 abonnement omzetten? Dan kan dat via het wijzigingsformulier.
We hebben onlangs de prijzen van onze interactieve ontvangers sterk verlaagd, zodat ook bestaande klanten tegen een aantrekkelijke prijs nu kunnen genieten van de voordelen van Interactieve Televisie.
Wijzigen zonder zorgen
Ziggo herkent bij de verwerking van de order uw huidige abonnement. Tegelijk met het ingaan van uw nieuwe abonnement wordt uw oude abonnement automatisch aangepast dan wel beëindigd, dus u heeft nooit dubbele kosten.
Bestaande instellingen en gegevens voor producten die u behoudt in het nieuwe abonnement, zoals e-mailadressen en telefoonnummers gaan naadloos over. U hoeft dus niks aan te passen en raakt ook niks kwijt wat u niet heeft opgezegd.
Als je verder klikt dan kom je bij de prijzen van 49,- euro voor een HD recorder.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 18:23
door alfatrion
LeontienSuzanne schreef:Vervolgens klik je op de prijzen en zie je dat je 49 euro moet betalen.
Ik vind dit niet misleidend, maar wel rechtsgeldig. Ik zou een screenshot maken en schriftelijk aangegeven dat u dit aanbod aanvaard.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 21:07
door TheLD
Ja, zo kan ik ook alles selectief lezen.
https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... -ontvanger
Dan kom ik op €199,-
Klik je op icm een abo dan staat er toch duidelijk: Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe Alles-in-1 klanten die de afgelopen 6 maanden geen Alles-in-1 hebben afgenomen.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 21:22
door devious
199 euri bij een losse bestelling. Bij een alles in 1 abo 49
Printscreen en klacht indienen! Je hebt gelijk, Ziggo-***** niet.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 21:52
door devious
vogels schreef:Wat begrijp je niet aan het woord NIEUWE?
Is de site te moeilijk voor je? Grappig, 1 klik verder van de link staat:
Tijdelijk hoge korting op een Interactieve HD recorder
Als u nú Alles-in-1 bestelt, krijgt u tijdelijk korting op de Interactieve HD recorder. Daarmee betaalt u geen € 199, maar € 49 voor een Interactieve HD recorder! Een smartcard is inbegrepen bij de Interactieve HD recorder.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 21:56
door LeontienSuzanne
Er staat inderdaad ergens dat de aanbieding geldt voor nieuwe klanten. En er staat ook dat voor niet klanten de HD recorder 199 euro is. Maar klik op 'Al Ziggo klant?' onder het kopje meer informatie bij Alles in 1 basispakket en er staat:
Ik heb nu Alles-in-1 van Ziggo
Heeft u al Alles-in-1 en wilt u uw huidige Alles-in-1 abonnement omzetten? Dan kan dat via het wijzigingsformulier.
We hebben onlangs de prijzen van onze interactieve ontvangers sterk verlaagd, zodat ook bestaande klanten tegen een aantrekkelijke prijs nu kunnen genieten van de voordelen van Interactieve Televisie.
Je kunt dan op 'interactieve ontvangers' klikken wat suggereert dat je bij de recent verlaagde prijzen komt, want hoe zou je die anders moeten weten?!? En dan kom je uit bij de prijs 49,- euro.
De dame aan de telefoon zei ook dat dat verwarrend is. Ik vind dat misleidend, want naar het schijnt zou die prijs dus niet kloppen. Dat is raar. De prijs van 199 euro klopt trouwens dus ook niet.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 22:01
door LeontienSuzanne
vogels schreef:Ik lees dit nl:
Ik ben al Ziggo klant
Gelden de acties ook voor mij als bestaande klant?
Heeft u nu nog geen Alles-in-1 van Ziggo, maar wel andere Ziggo producten dan krijgt u bij bestelling van Alles-in-1 dezelfde korting als een nieuwe klant.
Ik heb nu Alles-in-1 van Ziggo
Heeft u al Alles-in-1 en wilt u uw huidige Alles-in-1 abonnement omzetten? Dan kan dat via het wijzigingsformulier.
We hebben onlangs de prijzen van onze interactieve ontvangers sterk verlaagd, zodat ook bestaande klanten tegen een aantrekkelijke prijs nu kunnen genieten van de voordelen van Interactieve Televisie.
@vogels: Ik lees dat eerste stukje natuurlijk ook, maar wat denkt u dan als u het 2e stukje leest over ik heb nu al Alles-in-1 van Ziggo. Daar zeggen ze dat ze onlangs de prijzen sterk verlaagd hebben. Als je vervolgens op de link klikt kom je bij 49,- euro uit.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 01 jul 2013 22:02
door devious
Ik ben van mening dat je het gelijk aan jouw zijde hebt, LeontienSuzanne. Maar goed, een klacht indienen moet je sowieso doen, en dan maar hopen dat het binnen een redelijke termijn wordt afgehandeld. Dat kan weleens lang gaan duren. Succes!
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 02 jul 2013 09:24
door bprosman
Ziggo ziet de ene na de andere klant overstappen op glasvezel
Die we dan vervolgens hier weer terugzien met klachten over planning, helpdesk en klanten die niet begrijpen dat ze daar nieuwe (LAN) kabels moeten gaan trekken
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 02 jul 2013 12:29
door sjohie
Als ik klik op de aanbieding van alles-in-1 op de frontpage, kom ik op een pagina met aanbiedingen, oa een interactieve decoder voor 0 euro, een interactieve recorder voor 49 euro, of een galaxy tab. Bovenaan staat duidelijk een "*", in het midden "**" en bij kies uw aanbieding "***", waarbij onderaan bij die *** staat
"Bij afname van dit pakket geldt een contractduur van een jaar. Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe Alles-in-1 klanten die de afgelopen 6 maanden geen Alles-in-1 hebben afgenomen. Uw Alles-in-1 abonnement wijzigen kan in het wijzigingsformulier. Hiervoor dient u in te loggen met uw Mijn Ziggo-account."
Wat is daar dan precies misleidend aan? Je bent geen nieuwe klant, want je hebt al alles-in-1-plus, en dus is die korting niet voor jou. Daarvoor kan je via "mijn ziggo" (of het callcenter) vragen naar een andere aanbieding, met andere prijzen.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 02 jul 2013 12:50
door LeontienSuzanne
@sjohie doe het dan eens op de manier die ik al een paar keer heb omschreven. Ga naar alles in 1 Basis. Klik op meer informatie en dan zie je rechts in beeld ''al klant bij ziggo?' Daar kun je verder en dan kom je bij de prijs van 49 euro uit.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 02 jul 2013 13:23
door LeontienSuzanne
De prijzen zijn onlangs sterk gedaald voor bestaande klanten die weer een contract willen aangaan. Sorry hoor dan vind ik het niet duidelijk als je weer niet bij die sterk gedaalde prijzen uitkomt....!
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 02 jul 2013 13:24
door sjohie
LeontienSuzanne schreef:@sjohie doe het dan eens op de manier die ik al een paar keer heb omschreven. Ga naar alles in 1 Basis. Klik op meer informatie en dan zie je rechts in beeld ''al klant bij ziggo?' Daar kun je verder en dan kom je bij de prijs van 49 euro uit.
En dat is weer de beginpagina van het bestelproces, met de *** aantekening dat dit enkel voor nieuwe alles-in-1-klanten is.
Dat jij het niet duidelijk vindt is vervelend, maar subjectief. Voor mij als bestaande alles-in-1 klant is het wél duidelijk namelijk.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 02 jul 2013 13:28
door LeontienSuzanne
De ziggo dame aan de telefoon vond het ook misleidend. Dus ligt niet alleen aan mij. En die 49 euro kan dus wel voor bestaande klanten alleen dan moet ik ineens een contract voor 24 maanden aangaan. Lekkere klantenbinding.... Ik blijf toch klant! Ik vind het echt raar en nog steeds blijf ik erbij dat ik het heel onduidelijk en niet juist op de site vind staan.
Re: Misleiding op website Ziggo
Geplaatst: 02 jul 2013 13:33
door devious
ZiggoChat schreef:
devious: op de site staan verschillende bedragen en daar word ik een beetje tuureluurs van
Joyce: die is dan in combinatie met het alles in1 pakket 49 euro.
devious: en dat is 100% zeker?
devious: want je collega aan de telefoon zegt 199
devious: en de site zegt èn 199 èn 49
devious: dus ik hoop dat je de verwarring begrijpt
Joyce: Ik snap de verwarring, maar als u op de site aangeeft dat u gebruik maakt van tv en telefonie gaat hij verder met de bestelling en wordt hij 49 euro.