Hoi, ik heb van oktober 2012 tot april 2013 (half jaar) een tijdelijke contract gehad. In mijn contract stond het volgende over vakantiegeld:
'De vakantietoeslag bedraagt per kalenderjaar 8% (tenzij wettelijk een ander percentage geld) van 12 maal over de maand mei geldende bruto maandsalaris. De vakantietoeslag wordt jaarlijks in de maand mei, onder inhouding van loonbelasting, sociale verzekeringspremies en eventuele andere verplichte inhoudingen beschikbaar gesteld. De vakantietoeslag wordt uitgekeerd over de periode 1 januari tot en met 31 december van het desbetreffende kalenderjaar.'
Mijn vraag is of ik recht heb op vakantiegeld, aangezien er in het contract staat: '8% van 12 maal het in mei geldende brutosalaris' en ik er in mei niet meer werkte. Als ik het krijg neem ik aan dat ik recht heb op de vakantietoeslag voor een half jaar (de helft dus). Alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakantiegeld na tijdelijk ontslag
Re: Vakantiegeld na tijdelijk ontslag
Uiteraard heb je recht op vakantiegeld, je hebt er tenslotte gewerkt. Periode maakt niet uit, je ontvang vakantiegeld naar rato.
Ok. Heel erg bedankt voor je reactie. Dat er in het contract staat 'over het in mei verdiende salaris' maakt dus niet uit?
Omdat maandsalarissen kunnen wijzigen (loonsverhoging gedurende het jaar) en dus niet alle 12 gelijk hoeven zijn nemen ze het "mei-salaris" als referentie.'over het in mei verdiende salaris'
-
Op zich wel gunstig dan om het zo te doen. Meestal wordt maandelijks 8% van het salaris gereserveerd.bprosman schreef:Omdat maandsalarissen kunnen wijzigen (loonsverhoging gedurende het jaar) en dus niet alle 12 gelijk hoeven zijn nemen ze het "mei-salaris" als referentie.'over het in mei verdiende salaris'