garantie mobiele telefoon
Geplaatst: 04 jul 2013 12:58
Ls,
Mijn mobiele telefoon is kapot gegaan binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar. De telefoon is op 06-04 aangemeld voor reparatie (8 dagen voor het verstrijken van de garantietermijn) en is ongeveer een maand later opgestuurd. Door diverse omstandigheden, waaronder de voorwaarden van de reparateur en het feit dat ik het aankoopbewijs kwijt was (ondertussen gelukkig gevonden) is de telefoon later opgestuurd. Ben ik nu ook mijn recht op garantie kwijt?
Hieronder een copy-paste van de reactie van het reparatiebedrijf.
Vriendelijke groet,
Twan Verhoeven
Op 6 april 2013 geeft u telefonisch te kennen dat uw mobiele telefoon defect is. In navolging daarop ontvangt u van ons een e-mail met daarin de informatie over het vervolgtraject. Deze e-mail bevat instructies over het ter reparatie aanbieden van uw mobiele telefoon. Daar wij na enige tijd nog altijd geen mobiele telefoon van u hebben ontvangen, zenden wij u op 17 april 2013 een herinnering waarin wordt aangegeven dat wij nog altijd geen mobiele telefoon van u hebben ontvangen. In deze e-mail vermelden wij tevens dat u de betreffende mobiele telefoon uiterlijk binnen vijf werkdagen aan ons moet toesturen, anders sluiten wij de order. Vervolgens ontvangen wij van u, op 19 april 2013, een e-mail met daarin de bevestiging dat u kennis heeft genomen van de toegezonden herinnering, de bevestiging dat u ervoor hebt gekozen uw mobiele telefoon nog niet toe te zenden en een bevestiging dat u nog een en ander in overweging wenst te nemen. Voorts blijkt uit een door u toegezonden e-mail van 11 mei 2013, dat u de mobiele telefoon diezelfde dag alsnog hebt toegezonden, om aan te bieden voor reparatie. Daar wij u 17 april 2013 vijf werkdagen de tijd hebben gegeven, was de uiterlijke datum voor toezenden 25 april 2013. Kijkend naar uw bevestiging van verzenden d.d. 11 mei 2013, is deze termijn ruimschoots overschreden. Bij e-mail van 3 juli 2013 berichten wij u dat het betreffende reparatiecentrum constateert dat uw tweejarige fabrieksgarantie op 14 april 2013 is verlopen en dat een prijsopgave voor de reparatie zal volgen. U stelt zich dezelfde dag nog op het standpunt dat u al op 6 april 2013 een aanmelding doet voor reparatie, waarna u concludeert dat er wel sprake is van een geldige beroep op de fabrieksgarantie. Wij stellen ons echter op het standpunt dat u geen rechten kunt ontlenen aan de aanmelddatum van 6 april 2013, daar u op 17 april 2013 vijf werkdagen de tijd hebt gekregen om alsnog, onder de eerste melding, uw mobiele telefoon toe te zenden voor reparatie. Nu is gebleken dat u aan deze gestelde termijn niet hebt voldaan, maar pas op 11 mei 2013 (meer dan 11 werkdagen later) de mobiele telefoon verzendt voor reparatie, geldt de datum waarop wij de melding opnieuw ontvangen als uitgangspunt. Op 14 mei 2013 ontvangen wij uw mobiele telefoon en zenden deze direct door, naar het daartoe aangewezen reparatiecentrum. Voorgaande overwegende stelt ProAssist zich op het standpunt dat uw claim, dat u zich gemeld heeft op 6 april 2013 en er dus als gevolg daarvan recht is op fabrieksgarantie, onjuist en onterecht is. Als gevolg van deze conclusie zal de opgemaakte prijsopgave voor de reparatie van uw mobiele telefoon, niet kunnen vervallen en van kracht blijven.
Mijn mobiele telefoon is kapot gegaan binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar. De telefoon is op 06-04 aangemeld voor reparatie (8 dagen voor het verstrijken van de garantietermijn) en is ongeveer een maand later opgestuurd. Door diverse omstandigheden, waaronder de voorwaarden van de reparateur en het feit dat ik het aankoopbewijs kwijt was (ondertussen gelukkig gevonden) is de telefoon later opgestuurd. Ben ik nu ook mijn recht op garantie kwijt?
Hieronder een copy-paste van de reactie van het reparatiebedrijf.
Vriendelijke groet,
Twan Verhoeven
Op 6 april 2013 geeft u telefonisch te kennen dat uw mobiele telefoon defect is. In navolging daarop ontvangt u van ons een e-mail met daarin de informatie over het vervolgtraject. Deze e-mail bevat instructies over het ter reparatie aanbieden van uw mobiele telefoon. Daar wij na enige tijd nog altijd geen mobiele telefoon van u hebben ontvangen, zenden wij u op 17 april 2013 een herinnering waarin wordt aangegeven dat wij nog altijd geen mobiele telefoon van u hebben ontvangen. In deze e-mail vermelden wij tevens dat u de betreffende mobiele telefoon uiterlijk binnen vijf werkdagen aan ons moet toesturen, anders sluiten wij de order. Vervolgens ontvangen wij van u, op 19 april 2013, een e-mail met daarin de bevestiging dat u kennis heeft genomen van de toegezonden herinnering, de bevestiging dat u ervoor hebt gekozen uw mobiele telefoon nog niet toe te zenden en een bevestiging dat u nog een en ander in overweging wenst te nemen. Voorts blijkt uit een door u toegezonden e-mail van 11 mei 2013, dat u de mobiele telefoon diezelfde dag alsnog hebt toegezonden, om aan te bieden voor reparatie. Daar wij u 17 april 2013 vijf werkdagen de tijd hebben gegeven, was de uiterlijke datum voor toezenden 25 april 2013. Kijkend naar uw bevestiging van verzenden d.d. 11 mei 2013, is deze termijn ruimschoots overschreden. Bij e-mail van 3 juli 2013 berichten wij u dat het betreffende reparatiecentrum constateert dat uw tweejarige fabrieksgarantie op 14 april 2013 is verlopen en dat een prijsopgave voor de reparatie zal volgen. U stelt zich dezelfde dag nog op het standpunt dat u al op 6 april 2013 een aanmelding doet voor reparatie, waarna u concludeert dat er wel sprake is van een geldige beroep op de fabrieksgarantie. Wij stellen ons echter op het standpunt dat u geen rechten kunt ontlenen aan de aanmelddatum van 6 april 2013, daar u op 17 april 2013 vijf werkdagen de tijd hebt gekregen om alsnog, onder de eerste melding, uw mobiele telefoon toe te zenden voor reparatie. Nu is gebleken dat u aan deze gestelde termijn niet hebt voldaan, maar pas op 11 mei 2013 (meer dan 11 werkdagen later) de mobiele telefoon verzendt voor reparatie, geldt de datum waarop wij de melding opnieuw ontvangen als uitgangspunt. Op 14 mei 2013 ontvangen wij uw mobiele telefoon en zenden deze direct door, naar het daartoe aangewezen reparatiecentrum. Voorgaande overwegende stelt ProAssist zich op het standpunt dat uw claim, dat u zich gemeld heeft op 6 april 2013 en er dus als gevolg daarvan recht is op fabrieksgarantie, onjuist en onterecht is. Als gevolg van deze conclusie zal de opgemaakte prijsopgave voor de reparatie van uw mobiele telefoon, niet kunnen vervallen en van kracht blijven.