Hoe krijg ik mijn geld van een Franse webwinkel terug?
Geplaatst: 07 jul 2013 16:06
Vorig jaar iets gekocht bij Sagaie, daarna kreeg ik het 1 na het andere smoesje. Ik wil gewoon mijn geld terug. Welke stappen moet ik ondernemen?
Ik heb eerst besteld, betaald via iDeal. Het pakje kwam maar niet, Sagaie beweerde dat ze het wel verstuurd hebben. Na enkele maanden verstuurden ze het alsnog. Met totaal de verkeerde inhoud. Ik heb het retour gestuurd. En al die tijd wel 10tallen keren gemaild en gebeld. En ook antwoord gehad.
Maar steeds smoesjes: u heeft het eerste pakje toch ontvangen? Etc? Dat heb ik dus niet. Ik heb het ontvangen pakje, verzekerd, binnen 2 dagen retour gestuurd. En ze de kosten teruggevraagd, ook de 30 euro voor het terugzenden.
Geen reactie. Als ik Joelle bel op haar 06 nummer, zegt ze dat ze nu niet achter haar computer zit, en ik morgen terug moet bellen, dat probeer ik dan soms wel 10 keer, op verschillende tijdstippen, geen reactie.
En elke keer een nieuw smoesje. Ik krijg er een punthoofd van! Super jammer! Want ik koop wel eens in de winkel kleding van Sagaie, en besteed dan altijd flink. Ook online, dit pakket koste ruim 500 euro, en ik was van plan om zeker 2 keer per jaar hun nieuwe collectie te bestellen...
Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen? Waar heb ik recht op? Ik vind het eng omdat het in Frankrijk is.
Ik heb het pakje teruggestuurd samen met een brief, waarin ik vraag de kosten te retourneren. Eerst hoorde ik niks, dus vertelde ik TNT dat het pakket misschien niet is aangekomen? Daarna bevestigde dat het wel was aangekomen, dus samen met die brief. Maar geen geld gezien...
Aankoop was juni 2012, herfst uiteindelijk pas het pakket ontvangen, en nu al maanden aan het (eenweg-)communiceren..
dit soort mails krijg ik dan: maar ik ontvang maar geen geld..
----- Original Message -----
From: Joëlle Sagaie
Sent: Sunday, February 10, 2013 3:24 PM
Subject: Re: [Sagaie Paris] Package in transit
Le remboursement à été fait la semaine dernière .
À bientôt
Joëlle
brief aan Sagaie:
la Société SAGAIE 36 boulevard bonne nouvelle 75010 PARIS
and
Sagaie 135 Rue d'Aboukir 75002 PARIS. code client: 880024
recommandé avec accusé de reception
Dear Joelle,
Today I finally received the package from Sagaie, I also singed for it, with my authograph, at the post delivery man.
But, the package didn't have the contents of the products I ordered and payed for.
And there was a hand written letter from you in the package that I could not totally read, what did it say? "Bounjour chere dame, je n'ai pas recu votre retour"... and more I couldn't read. Could you please tell me what it was.
I never received a package before this one, nothing, and this one doesn't contain the items that I ordered,
Can you please have the package picked up and refund my money?
(unfortunatelly, because I Sagaie makes great clothes, I will visit the boutique in the South of the Netherlands next time, instead of the webshop of Sagaie)
your official adress is still: la société SAGAIE 36 boulevard bonne nouvelle 75010 PARIS ? Because on the package it says Sagaie 135 Rue d'Aboukir 75002 PARIS. code client: 880024
ARTICLE 4 : CANCELING RIGHTS
For individual costumers, according to article L.121-16 and following of the Code de la Consommation, the client has 7 working days starting on the day the order was delivered, to return any article that does not suit him and to ask for an exchange or refund without any cost but those of the return fees.
My order was from June 7th, and I emailed 18 times and called 6 times after that.
My package was received November 15, and contained the wrong items.
Please have the package picked up, as you will understand that it’s difficult to pay for transport costs when you put the wrong items in the package.
Ik heb eerst besteld, betaald via iDeal. Het pakje kwam maar niet, Sagaie beweerde dat ze het wel verstuurd hebben. Na enkele maanden verstuurden ze het alsnog. Met totaal de verkeerde inhoud. Ik heb het retour gestuurd. En al die tijd wel 10tallen keren gemaild en gebeld. En ook antwoord gehad.
Maar steeds smoesjes: u heeft het eerste pakje toch ontvangen? Etc? Dat heb ik dus niet. Ik heb het ontvangen pakje, verzekerd, binnen 2 dagen retour gestuurd. En ze de kosten teruggevraagd, ook de 30 euro voor het terugzenden.
Geen reactie. Als ik Joelle bel op haar 06 nummer, zegt ze dat ze nu niet achter haar computer zit, en ik morgen terug moet bellen, dat probeer ik dan soms wel 10 keer, op verschillende tijdstippen, geen reactie.
En elke keer een nieuw smoesje. Ik krijg er een punthoofd van! Super jammer! Want ik koop wel eens in de winkel kleding van Sagaie, en besteed dan altijd flink. Ook online, dit pakket koste ruim 500 euro, en ik was van plan om zeker 2 keer per jaar hun nieuwe collectie te bestellen...
Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen? Waar heb ik recht op? Ik vind het eng omdat het in Frankrijk is.
Ik heb het pakje teruggestuurd samen met een brief, waarin ik vraag de kosten te retourneren. Eerst hoorde ik niks, dus vertelde ik TNT dat het pakket misschien niet is aangekomen? Daarna bevestigde dat het wel was aangekomen, dus samen met die brief. Maar geen geld gezien...
Aankoop was juni 2012, herfst uiteindelijk pas het pakket ontvangen, en nu al maanden aan het (eenweg-)communiceren..
dit soort mails krijg ik dan: maar ik ontvang maar geen geld..
----- Original Message -----
From: Joëlle Sagaie
Sent: Sunday, February 10, 2013 3:24 PM
Subject: Re: [Sagaie Paris] Package in transit
Le remboursement à été fait la semaine dernière .
À bientôt
Joëlle
brief aan Sagaie:
la Société SAGAIE 36 boulevard bonne nouvelle 75010 PARIS
and
Sagaie 135 Rue d'Aboukir 75002 PARIS. code client: 880024
recommandé avec accusé de reception
Dear Joelle,
Today I finally received the package from Sagaie, I also singed for it, with my authograph, at the post delivery man.
But, the package didn't have the contents of the products I ordered and payed for.
And there was a hand written letter from you in the package that I could not totally read, what did it say? "Bounjour chere dame, je n'ai pas recu votre retour"... and more I couldn't read. Could you please tell me what it was.
I never received a package before this one, nothing, and this one doesn't contain the items that I ordered,
Can you please have the package picked up and refund my money?
(unfortunatelly, because I Sagaie makes great clothes, I will visit the boutique in the South of the Netherlands next time, instead of the webshop of Sagaie)
your official adress is still: la société SAGAIE 36 boulevard bonne nouvelle 75010 PARIS ? Because on the package it says Sagaie 135 Rue d'Aboukir 75002 PARIS. code client: 880024
ARTICLE 4 : CANCELING RIGHTS
For individual costumers, according to article L.121-16 and following of the Code de la Consommation, the client has 7 working days starting on the day the order was delivered, to return any article that does not suit him and to ask for an exchange or refund without any cost but those of the return fees.
My order was from June 7th, and I emailed 18 times and called 6 times after that.
My package was received November 15, and contained the wrong items.
Please have the package picked up, as you will understand that it’s difficult to pay for transport costs when you put the wrong items in the package.