| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betalingsbewijs pensioenpremie
betalingsbewijs pensioenpremie
Ik ben lid van SPF, waarbij ik van mijn nettoloon zelf pensioen afdraag. Ik krijg hiervan echter nooit een betalingsbewijs. Hierover heb ik contact gehad met SPF, omdat ik deze wilde hebben voor de belasting. Zij weigeren dit echter omdat iemand anders mijn pensioen zou kunnen betalen.
Mag dit, volgens mij heb ik toch recht op een betalingsbewijs voor elke nota ik die voldoe.
Mag dit, volgens mij heb ik toch recht op een betalingsbewijs voor elke nota ik die voldoe.
Re: betalingsbewijs pensioenpremie
Al zou iemand anders het betalen neem toch aan dat het op jouw naam staat anders zou jeccj1982 schreef:Ik ben lid van SPF, waarbij ik van mijn nettoloon zelf pensioen afdraag. Ik krijg hiervan echter nooit een betalingsbewijs. Hierover heb ik contact gehad met SPF, omdat ik deze wilde hebben voor de belasting. Zij weigeren dit echter omdat iemand anders mijn pensioen zou kunnen betalen.
aanmaningen moeten krijgen van niet betaald.Je betaald een nota,ik neem aan via de bank
gewoon uitprinten en je hebt je bewijs.
Ook een klacht ingediend via de website?ccj1982 schreef:Ik ben lid van SPF, waarbij ik van mijn nettoloon zelf pensioen afdraag. Ik krijg hiervan echter nooit een betalingsbewijs. Hierover heb ik contact gehad met SPF, omdat ik deze wilde hebben voor de belasting. Zij weigeren dit echter omdat iemand anders mijn pensioen zou kunnen betalen.
http://www.spfbeheer.nl/Contact/Klacht.aspx
Mogelijkheid via juridisch loket deze vraag beantwoord te krijgen.
Op grond van art. 6:48 BW is een schuldeiser verplicht om (desgevraagd) een kwitantie af te geven, tenzij uit overeenkomst, gewoonte of billijkheid anders voortvloeit. Diegene die de kwitantie wil hebben draagt daar overigens wel de kosten van (art. 6:47 BW).
Hoe is dit precies een schuld?ArneLH schreef:Op grond van art. 6:48 BW is een schuldeiser verplicht om (desgevraagd) een kwitantie af te geven, tenzij uit overeenkomst, gewoonte of billijkheid anders voortvloeit. Diegene die de kwitantie wil hebben draagt daar overigens wel de kosten van (art. 6:47 BW).
Jij dacht dat de ts geen pensioenovereenkomst had waaruit voor hem verbintenissen (schulden dus) voortvloeien, maar dat hij giften deed aan het pensioenfonds?sjohie schreef:Hoe is dit precies een schuld?ArneLH schreef:Op grond van art. 6:48 BW is een schuldeiser verplicht om (desgevraagd) een kwitantie af te geven, tenzij uit overeenkomst, gewoonte of billijkheid anders voortvloeit. Diegene die de kwitantie wil hebben draagt daar overigens wel de kosten van (art. 6:47 BW).