123Inkt belooft een oplossing voor mijn oorspronkelijke klac
Geplaatst: 11 jul 2013 16:58
Helaas is verwijderen van het oorspronkelijke bericht niet mogelijk, du hierbij deze wijziging: mijn review betreft 123Inkt is hiermede vervallen.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Dat heb ik in het verleden ook meerdere keren gedaan, maar mijn orderbedragen waren <115 euro, wat de limiet is voor betalingen per acceptgiro. Was het orderbedrag misschien hoger dan dat?Leo The Emperor schreef:Voor mij ook geen 123Inkt meer.
Ik had bij 123Inkt een labelprinter besteld, omdat er op de website staat dat er ook met acceptgirokaart betaald kan worden, en dit ook aangeklikt bij de bestelling.
Als eerste wordt ik gebeld om te checken of ik ook echt besta (dat is prima), maar er wordt ook medegedeeld dat er alleen maar geleverd gaat worden na 100% vooruitbetaling via Ideal of met Creditcard.
Ik had juist 123Inkt uitgezocht omdat ze adverteren met betaling via acceptgirokaart.
Nee, het bedrag was iets van 80 euro ex btwshopie schreef:Dat heb ik in het verleden ook meerdere keren gedaan, maar mijn orderbedragen waren <115 euro, wat de limiet is voor betalingen per acceptgiro. Was het orderbedrag misschien hoger dan dat?
Dit geldt natuurlijk van twee kanten. Ik heb nooit eerder zaken gedaan met 123Inkt en dus weet/wist ook niet of het wel een betrouwbare webshop is. Straks sturen ze geen product op en zit ik alleen met kosten.Annikaatje schreef:Over die acceptgiro betaling. Op mijn werk bestel ik altijd op acceptgiro, ook grote bedragen, maar omdat ze ons "kennen" hoor ik daar nooit wat over. Dat ze dat bij nieuwe clienten niet zo doen, kan ik me voorstellen. Dan heb je een hogere kans op oninbare vorderingen en moeten de prijzen omhoog. Maar waarom zou je privé niet gewoon gelijk met iDeal betalen..?
Da's natuurlijk al andere koek, en met alle omvallende (kleine) bedrijfjes op het moment, zullen ze wel wat voorzichtiger zijn. Maar waarom wil je als bedrijf nog kopen me acceptgiro, en niet gewoon op rekening? Dat scheelt immers weer rompslomp.Leo The Emperor schreef:Nee, het bedrag was iets van 80 euro ex btwshopie schreef:Dat heb ik in het verleden ook meerdere keren gedaan, maar mijn orderbedragen waren <115 euro, wat de limiet is voor betalingen per acceptgiro. Was het orderbedrag misschien hoger dan dat?
Dit geldt natuurlijk van twee kanten. Ik heb nooit eerder zaken gedaan met 123Inkt en dus weet/wist ook niet of het wel een betrouwbare webshop is. Straks sturen ze geen product op en zit ik alleen met kosten.Annikaatje schreef:Over die acceptgiro betaling. Op mijn werk bestel ik altijd op acceptgiro, ook grote bedragen, maar omdat ze ons "kennen" hoor ik daar nooit wat over. Dat ze dat bij nieuwe clienten niet zo doen, kan ik me voorstellen. Dan heb je een hogere kans op oninbare vorderingen en moeten de prijzen omhoog. Maar waarom zou je privé niet gewoon gelijk met iDeal betalen..?
Het blijft een keuze van het bedrijf welke soort van betaling ze willen accepteren, maar dan dienen ze niet te adverteren met betalen per acceptgiro, en dit bij het plaatsen van de bestelling van het product op de site ook te accepteren. Pas een paar dagen later werd telefonisch aangegeven dat alleen volledige voortuitbetaling wordt geaccepteerd voor printers.
Efin, het is geen halszaak, heb de printer en cardridges inmiddels besteld, geleverd, en betaald ( in die volgorde) bij een andere webshop
Overigens betrof het geen privé bestelling
Ja inderdaad daarom ben ik ook wat voorzichter om zomaar bij een mij onbekende (klein) bedrijfje 100% vooruit te betalen.shopie schreef:Da's natuurlijk al andere koek, en met alle omvallende (kleine) bedrijfjes op het moment, zullen ze wel wat voorzichtiger zijn. Maar waarom wil je als bedrijf nog kopen me acceptgiro, en niet gewoon op rekening? Dat scheelt immers weer rompslomp.
devious schreef:Ooit een dispuut gehad met 123inkt. Een cartridge was na 2 fullcolor-pagina's al leeg. Dat hoort niet inderdaad en ik meldde het voorval. Of ik de cartridge wilde opsturen. 'tuurlijk.
Krijg ik een mail terug dat ze de cartridge hebben onderzocht en dat het probleem was " dat het een lege cartridge betrof".... Geweldig onderzoek, mijn hond trok eenzelfde conclusie.
Ja, het waren de enige echte HP printkoppen. En echte HP inkt ook.tenormin schreef:Weet je zeker dat het de originele HP printerkoppen betreft? Heb bij 123Inkt n.l. ook slechte ervaring. Kocht (dacht ik) originele Epson inkt, was ook in verpakking Epson (?) maar...achteraf niet. Bij mij gaven ze niet thuis, maar al doende leer je. Voor mij nooit meer 123Inkt.
Precies, daar hoef je je school niet voor afgemaakt te hebben. Was mede de reden dat het zinloos is voor ons die cartridges op te sturen. Weer een hoop gedoe en weer een paar weken aan het lijntje bungelen....devious schreef:Ooit een dispuut gehad met 123inkt. Een cartridge was na 2 fullcolor-pagina's al leeg. Dat hoort niet inderdaad en ik meldde het voorval. Of ik de cartridge wilde opsturen. 'tuurlijk.
Krijg ik een mail terug dat ze de cartridge hebben onderzocht en dat het probleem was " dat het een lege cartridge betrof".... Geweldig onderzoek, mijn hond trok eenzelfde conclusie.
Ik heb je vraag een stukje verderop beantwoord, sorry.tenormin schreef:Weet je zeker dat het de originele HP printerkoppen betreft? Heb bij 123Inkt n.l. ook slechte ervaring. Kocht (dacht ik) originele Epson inkt, was ook in verpakking Epson (?) maar...achteraf niet. Bij mij gaven ze niet thuis, maar al doende leer je. Voor mij nooit meer 123Inkt.
Ik heb het verhaal ook neergezet bij de klachtensite van de Thuiswinkelorganisatie. 10 minuten na plaatsing werd ik al gebeld door 123-inkt.sephora30 schreef:Lijkt mij dat zij wel verantwoordelijk zijn, zij hebben tenslotte de koppen aan jou verkocht. Dat deze afkomstig zijn van HP is niet jouw zaak. Dat moeten zij dan maar verder regelen met HP. Ben het met je eens dat zij de cartridges en kapotte printer moeten vergoeden.
Leuke zaak voor de belbus van de concurent (VARA).
Nu zijn we wel nieuwsgierig naar de uitkomst van het telefoongesprek, dat schrijft u er nu net niet bijKatrijan schreef:Ik heb het verhaal ook neergezet bij de klachtensite van de Thuiswinkelorganisatie. 10 minuten na plaatsing werd ik al gebeld door 123-inkt.sephora30 schreef:Lijkt mij dat zij wel verantwoordelijk zijn, zij hebben tenslotte de koppen aan jou verkocht. Dat deze afkomstig zijn van HP is niet jouw zaak. Dat moeten zij dan maar verder regelen met HP. Ben het met je eens dat zij de cartridges en kapotte printer moeten vergoeden.
Leuke zaak voor de belbus van de concurent (VARA).
Eerste post ...tenormin schreef:Nu zijn we wel nieuwsgierig naar de uitkomst van het telefoongesprek, dat schrijft u er nu net niet bij
Katrijan schreef:....Nadat ik mijn verhaal had gedaan op (o.a.) de site van de Thuiswinkel-organisatie werden we gebeld door 123-Inkt: zij wilden wel een voorstel doen, op voorwaarde dat wij zouden stoppen met dit verhaal met anderen te delen. Bovendien, stelden de heer aan de telefoon, was het verhaal niet waar, en werden wij impliciet dus voor leugenaars uitgemaakt. Het voorstel bestond uit het aanbod de cartridges op functionaliteit te laten beoordelen door HP. Echter, met de cartridges was niets mis, behalve dat ze leeg zijn, maar niet gebruikt zijn waarvoor ze bedoeld zijn, nl. om te printen. Het voorstel was m.i. dus inhoudsloos en is derhalve door ons afgewezen. Het had hun gesierd als zij hadden aangeboden de verknoeide cartridges te vergoeden + een tegemoetkoming in de aanschafkosten van de nieuwe printer. Helaas, zij zien ons als klant dus beslist niet meer terug.