Verplicht 0900-nummer bellen
Geplaatst: 13 jul 2013 15:33
Goedemiddag,
In onze nieuwe keuken is wat stuk, daarvoor heb ik een garantiemelding gedaan bij de leverancier voor een reparatie. Hiervoor heb ik een duur 0900 nummer moeten bellen. Per e-mail krijg ik door dat ik een bezoek kan verwachten op een bepaalde dag. Om precies te weten wanneer de monteur langs komst, moet ik de dag van te voren een betaald nummer bellen. Aangezien ik op die dag alleen in de ochtend iemand kan ontvangen heb ik een reactie gegeven op het e-mail bericht. Daarin geef ik aan dat de ochtend prima is en ik heb aangegeven dat we een andere datum moeten plannen als de monteur niet in de ochtend langs kan komen.
Van het bedrijf krijg ik een standaard e-mail terug waar in staat dat de monteur voor die dag als voorkeur in de ochtend langs komt, maar dat dit geen garantie is. Wederom krijg ik als advies om een dag van te voren een betaald nummer te bellen om te controleren of de monteur daadwerkelijk van plan is om in de ochtend langs te komen. Als ik wil dat er een andere dag ingepland word, dan moet ik - je raad het al - ook een betaald nummer bellen.
Ik word een beetje onpasselijk van dit soort toestanden.
- Hoe gaan jullie om met dit soort bedrijven/situaties?
- Ben ik verplicht om bijvoorbeeld voorrijkosten te betalen als de monteur in de middag is langsgekomen (zonder dat ik het dure nummer heb gebeld)?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
In onze nieuwe keuken is wat stuk, daarvoor heb ik een garantiemelding gedaan bij de leverancier voor een reparatie. Hiervoor heb ik een duur 0900 nummer moeten bellen. Per e-mail krijg ik door dat ik een bezoek kan verwachten op een bepaalde dag. Om precies te weten wanneer de monteur langs komst, moet ik de dag van te voren een betaald nummer bellen. Aangezien ik op die dag alleen in de ochtend iemand kan ontvangen heb ik een reactie gegeven op het e-mail bericht. Daarin geef ik aan dat de ochtend prima is en ik heb aangegeven dat we een andere datum moeten plannen als de monteur niet in de ochtend langs kan komen.
Van het bedrijf krijg ik een standaard e-mail terug waar in staat dat de monteur voor die dag als voorkeur in de ochtend langs komt, maar dat dit geen garantie is. Wederom krijg ik als advies om een dag van te voren een betaald nummer te bellen om te controleren of de monteur daadwerkelijk van plan is om in de ochtend langs te komen. Als ik wil dat er een andere dag ingepland word, dan moet ik - je raad het al - ook een betaald nummer bellen.
Ik word een beetje onpasselijk van dit soort toestanden.
- Hoe gaan jullie om met dit soort bedrijven/situaties?
- Ben ik verplicht om bijvoorbeeld voorrijkosten te betalen als de monteur in de middag is langsgekomen (zonder dat ik het dure nummer heb gebeld)?
Alvast bedankt voor jullie reacties.