LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB onnodig en duur
ANWB onnodig en duur
Beste forumleden,
WAAROM LID WORDEN van de ANWB.
Ik ben al jaren geen lid meer omdat iedereen gewoon veel te veel betaald, zeker als je het gaat uitrekenen over een lange periode, bijvoorbeeld heel je leven.
Je betaald voor een compleet pakket +/- 95,- per jaar. Als iemand heel zijn leven (+/- 40 jaar) lid is, dan kom je uit op +/- 3800,-. Deel deze 3800,- nou eens door al de keren dat je de ANWB echt nodig had????
Tevens zit de dekking voor pechhulp etc. al vaak verborgen in een normale polis van een autoverzekering en/of een automobilistenhulp van de dealer.
En als je dan toch helemaal geen risico wil lopen, neem dan een verzekering voor dergelijke hulp via bijv. route-mobiel die veel goedkoper is. Als je trouwens bij de Texaco gaat tanken, dan krijg je deze hulpverlening gratis bij 25 liter aan brandstof.
De ANWB is niets anders dan een grote organisatie die op een slimme manier geld uit je beurs trekt om zo de organisatie staande te houden. Wij worden met ze allen in de maling genomen, we betalen voor het in stand houden van deze organisatie. je moet het een beetje vergelijken met de KPN die jaren lang te hoge kosten heeft gerekend voor met name vaste telefonie (vastrecht etc) omdat ze inspeelde op het "zogenaamde" consumentenvertrouwen.
Dus wees slim en zeg de ANWB op.
mvg, Mandooow
Ik ben al jaren geen lid meer omdat iedereen gewoon veel te veel betaald, zeker als je het gaat uitrekenen over een lange periode, bijvoorbeeld heel je leven.
Je betaald voor een compleet pakket +/- 95,- per jaar. Als iemand heel zijn leven (+/- 40 jaar) lid is, dan kom je uit op +/- 3800,-. Deel deze 3800,- nou eens door al de keren dat je de ANWB echt nodig had????
Tevens zit de dekking voor pechhulp etc. al vaak verborgen in een normale polis van een autoverzekering en/of een automobilistenhulp van de dealer.
En als je dan toch helemaal geen risico wil lopen, neem dan een verzekering voor dergelijke hulp via bijv. route-mobiel die veel goedkoper is. Als je trouwens bij de Texaco gaat tanken, dan krijg je deze hulpverlening gratis bij 25 liter aan brandstof.
De ANWB is niets anders dan een grote organisatie die op een slimme manier geld uit je beurs trekt om zo de organisatie staande te houden. Wij worden met ze allen in de maling genomen, we betalen voor het in stand houden van deze organisatie. je moet het een beetje vergelijken met de KPN die jaren lang te hoge kosten heeft gerekend voor met name vaste telefonie (vastrecht etc) omdat ze inspeelde op het "zogenaamde" consumentenvertrouwen.
mvg, Mandooow
Re: ANWB onnodig en duur
Doe ook gelijk de rest van je verzekeringen...daar betaal je ook voor en maak je hopelijk geen gebruik van...
Volgens mij snap je een paar dingen niet...
Dekking voor pech hulp in een normale autoverzekering is alleen bij aanschaf van een nieuwe auto, en zoals je misschien weet rijdt niet iedereen nieuw..
Routemobiel sleept alleen af en hun voorwaarden zijn ook nog eens een stuk slechter.
Laat mij maar slim zijn en gewoon lid blijven...
Volgens mij snap je een paar dingen niet...
Dekking voor pech hulp in een normale autoverzekering is alleen bij aanschaf van een nieuwe auto, en zoals je misschien weet rijdt niet iedereen nieuw..
Routemobiel sleept alleen af en hun voorwaarden zijn ook nog eens een stuk slechter.
Laat mij maar slim zijn en gewoon lid blijven...
Beter nog, doe je auto weg. Moet je eens kijken wat je dan bespaart!
Ik geloof niet dat je mijn bericht goed gelezen hebt. Ik rij al jaren in oude auto's en toevallig pas in een nieuwe. Als je aan een gemiddelde Nederlander die anwb lid is vraagt hoevaak hij/zij gebruik heeft gemaakt van de ANWB, dan krijg je een beeld. Eigelijk kan je beter helemaal geen lid zijn van zo'n organisatie en gewoon de kosten betalen voor het wegslepen van je auto c.q. de kleine reperatie (anwb vergoed ook geen grote reperaties). Als je dat gaat uitrekenen dan ben je zelfs dan goedkoper uit dan een lidmaatschap bij de anwb. De meeste mesnen zijn lid omdat het blijkbaar zo hoort en vergeten een berekening te maken over een lange periode.
Ieder zijn/haar ding, maar ga er maar van uit dat de meeste mensen hun hele leven betalen voor een service waar zij geen gebruik van hoeven te maken
Ieder zijn/haar ding, maar ga er maar van uit dat de meeste mensen hun hele leven betalen voor een service waar zij geen gebruik van hoeven te maken
Je bedoelt net zoals inboedel-, brand-, auto- en eigenlijk alle verzekeringen waar je voor betaalt en geen gebruik van maakt als het mee zit?mandooow schreef: Ieder zijn/haar ding, maar ga er maar van uit dat de meeste mensen hun hele leven betalen voor een service waar zij geen gebruik van hoeven te maken
ANWB niets mis mee !
Nee, ik bedoel geen noodzakelijke verzekeringen zoals brand etc etc. natuurlijk heb je deze verzekeringen nodig omdat je een groot risico moet afdekken. Ik bedoel alleen het lidmaatschap van de anwb en de aanvullende pechhulp. Ze zijn gewoon veel te duur en ik richt mij met name naar mensen die onnodig een lidmaatschap hebben omdat deze hulp al in een andere polis of regeling verwerkt is.
Met name mensen die in een nieuwe of goede recente auto rijden en deze elke4 jaar inruilen voor een nieuwe c.q nieuwere. Ook veel van deze mensen zijn lid en hebben de anwb bijna nooit in hun leven nodig, maar betalen wel de volle premie. het gaat om de massa, niet het individu. Het is een kosten/baten berekening op lange termijn, maar dat vergeten veel mensen
Met name mensen die in een nieuwe of goede recente auto rijden en deze elke4 jaar inruilen voor een nieuwe c.q nieuwere. Ook veel van deze mensen zijn lid en hebben de anwb bijna nooit in hun leven nodig, maar betalen wel de volle premie. het gaat om de massa, niet het individu. Het is een kosten/baten berekening op lange termijn, maar dat vergeten veel mensen
-
Ik denk dat iedereen daar toch een eigen keuze in moet maken, denk je niet? Prima als jij geen lid meer wil zijn van de ANWB. Maar dan hoop ik niet dat je, als je de volgende keer pech hebt, hier een topic gaat openen met de kop Oplichters, en de boodschap dat je dubbel lidmaatschap moet betalen omdat ze je anders niet komen helpen.mandooow schreef:Beste forumleden,
mvg, Mandooow
En ja, ik heb ze de afgelopen 5 jaar maar één keer nodig gehad. Toevallig heb ik deze keer een zeer goede oude auto. Maar ik heb het ook wel eens gehad dat ze drie of vier keer in het jaar moesten komen.
Vergeet ook niet de ledenkorting die je krijgt op je verzekeringen onder andere. Of de dingen die je als lid gratis en voor niks, of met een flinke korting, bij de ANWB-winkel kunt halen.
Ik zit er goed, en ik blijf er zitten. Alleen de ANWB zal me ervan kunnen overtuigen dat ik beter naar elders kan gaan, als je snapt wat ik bedoel.
Zie het als een TIP en doe ermee wat jullie willen. Ik kan niet in jullie situatie en portemonee kijken
-
O maar daar krijg jij ook helemaal niet de kans voor.mandooow schreef:Zie het als een TIP en doe ermee wat jullie willen. Ik kan niet in jullie situatie en portemonee kijken
haha, dat wil ik ook helemaal niet .... het BEWUST niet lid zijn heeft mij de laatste 20 jaar gewoon heel veel geld uitgespaard. En geloof mij, ik heb vroeger altijd in oude auto's gereden. En ook ik heb in die 20 jaar misschien 3 x met pech gestaan. Een keer ben ik geholpen door een vriendelijke man en de andere 2x heb ik een vriend gebeld die mij kwam ophalen (ik help hem ook altijd)witte angora schreef:O maar daar krijg jij ook helemaal niet de kans voor.mandooow schreef:Zie het als een TIP en doe ermee wat jullie willen. Ik kan niet in jullie situatie en portemonee kijken
De keren dat ik met de auto naar het buitenland ging heb ik gewoon een reisverzekering afgesloten met een pechhulp clausule bij de europeesche verzekering. Ik heb een x ernstige pech gehad in Hongarije en ik werd perfect geholpen met een vervangende auto en het terugbrengen naar nederland van mijn eigen auto via SOS hulpdienst. Ik heb de ANWB niet nodig.
Ik woon toevallig vlakbij het hoofdkantoor van de anwb, je wil niet weten hoeveel mensen daar werken.
De anwb is ooit begonnen als een vereniging voor automobilisten en dat was naar mijn mening een prima initiatief. In de loop der jaren is het gewoon een organisatie geworden die vette winst maakt op de massa. Dit doen ze niet alleen met de pechhulp, maar op nog veel meer gebieden.
Verzekeringen moet je ook eigenlijk alleen afsluiten als ze verplicht zijn en/of als je zelf het risico niet kunt/wil dragen.Doe ook gelijk de rest van je verzekeringen...daar betaal je ook voor en maak je hopelijk geen gebruik van... Volgens mij snap je een paar dingen niet...
De schade van een brand of een groot auto ongeluk, ziektekosten kan een (normaal verdienend) mens niet zelf dragen en moet je dan ook verzekeren. Bij een ANWB heb ik inderdaad zo mijn twijfels, bovendien kun je als je pecht hebt ook ter plaatse lid worden, is wel duurder maar een stuk minder dan de 3800,- waar TS het over heeft. Als ik mijn auto trouwens laat onderhouden bij de dealer krijg ik automatisch een verlenging (met 1 jaar) van de standaard 3 jaar die er vaak bij een nieuwe auto zit.
Familie van mij is ook zelfs (uit religieuze overwegingen) niet verzekerd voor ziektekosten, ook zij hebben wel eens voor een operatie in het ziekenhuis gelegen maar betalen dat zelf, is een keuze maar zoals gezegd niet iedereen kan dat opbrengen.
Als je tegen de ANWB bent, dan klopt de titel niet en het moet zijn:WAAROM LID WORDEN van de ANWB.
Ik ben al jaren geen lid meer omdat iedereen gewoon veel te veel betaald
Waarom GEEN lid worden van de ANWB.
Je bent al jaren geen lid meer, maar nu valt jouw dat in, om met ons je gedachten te delen.
Te veel tijd?
-
betreft topic..
zal je zeggen wij rijden om de 3 jr nieuw en service van ponmobiel mobiliteids garantie maar heb nog steeds anwb ,waarom?zitten net weer andere dingen in...
als het je eigen schuld is..bv zonder benzine(nog nooit gebeurd maar je weet nooit?)dan betaald auto verzekering niet en de mobiliteitshulp ook niet,dus ik vind het fijner om aan alle kanten gedekt te zijn....
en ja ts je dan dat dom vinden van mensen,maar er zijn nog altijd mensen die zelf bepalen wat ze doen...
dat het u mening is prima!!! iedereen moet doen wat ie zelf het prettigst vind...
geld voor alles,wat iemand hier al zei,huis,zorg,inboedel,wa verzekering ect etc...
als je niks af zou sluiten,alles op zij leggen en alles gebeurd te gelijk...nou dan kan je dat zelf even niet ophoesten..
[Deel bericht verwijderd door Moderator. Reden: off-topic]
zal je zeggen wij rijden om de 3 jr nieuw en service van ponmobiel mobiliteids garantie maar heb nog steeds anwb ,waarom?zitten net weer andere dingen in...
als het je eigen schuld is..bv zonder benzine(nog nooit gebeurd maar je weet nooit?)dan betaald auto verzekering niet en de mobiliteitshulp ook niet,dus ik vind het fijner om aan alle kanten gedekt te zijn....
en ja ts je dan dat dom vinden van mensen,maar er zijn nog altijd mensen die zelf bepalen wat ze doen...
dat het u mening is prima!!! iedereen moet doen wat ie zelf het prettigst vind...
geld voor alles,wat iemand hier al zei,huis,zorg,inboedel,wa verzekering ect etc...
als je niks af zou sluiten,alles op zij leggen en alles gebeurd te gelijk...nou dan kan je dat zelf even niet ophoesten..
[Deel bericht verwijderd door Moderator. Reden: off-topic]
Diverse berichten zijn verwijderd omdat deze niets met het topic te maken hebben. Graag on-topic blijven. Over de ANWB dus.
@ mandooow, dat is jou mening dat het onnodig is, ik denk daar anders over.
Dus om het neer te zetten als een feit....dat gaat wat ver.
Zelf geen lid van ANWB maar van ADAC, is een stukje goedkoper en dezelfde service etc,
ik ben er zeer tevreden over.
Dus om het neer te zetten als een feit....dat gaat wat ver.
Zelf geen lid van ANWB maar van ADAC, is een stukje goedkoper en dezelfde service etc,
ik ben er zeer tevreden over.
ANWB onnodig en duur is alleen de mening van mandooow. Moet hij zelf weten. Ik vind de ANWB duur maar wel nodig en ben content met de service die ik soms nodig heb. Vooral als ik weg wil gaan en de tuut zegt "doe het zelf". Ja, je moet ook wachten maar dat is logisch. Maar, brrr, wat een uitzondering, ben het met DHC eens: een slechte ervaring maakt een zaak niet geheel onbetrouwbaar voor iedereen. Plus, wat Witte Angora al noemde, ze hebben aanbiedingen die vaak heel ver onder de prijs liggen van "normale" winkels. Dus duur maar wel blij dat ik ANWB lid ben.
Juist jij snapt het !tenormin schreef:ANWB onnodig en duur is alleen de mening van mandooow. Moet hij zelf weten. Ik vind de ANWB duur maar wel nodig en ben content met de service die ik soms nodig heb. Vooral als ik weg wil gaan en de tuut zegt "doe het zelf". Ja, je moet ook wachten maar dat is logisch. Maar, brrr, wat een uitzondering, ben het met DHC eens: een slechte ervaring maakt een zaak niet geheel onbetrouwbaar voor iedereen. Plus, wat Witte Angora al noemde, ze hebben aanbiedingen die vaak heel ver onder de prijs liggen van "normale" winkels. Dus duur maar wel blij dat ik ANWB lid ben.
Is alleen een mening van TS en meer niet en daarom is het ook geen laster campagne zoals
iemand dat noemt.
Laster? Oh, heb verzuimd alles door te lezen, zag zoveel vetgedrukte boodschappen van het moderatie team; jammer, heb kennelijk wat gemist.Juist jij snapt het !
Is alleen een mening van TS en meer niet en daarom is het ook geen laster campagne zoals
iemand dat noemt.
Maar in principe komen hier erg veel topics voorbij waarin al snel de woorden "opgelicht" "bedriegers" etc. worden gebezigd. Soms ietwat voorbarig, ook wel eens terecht.
-
We leven hier en we hebben de anwb en wie dat wil prima en wie daar tegen is ook prima...simpel...
Wat jij hebt Chocomelk nog nooit van gehoord? Alleen route mobiel eerlijk gezegd...
we hebben al jaren zitten dubben hoor, opzeggen of niet en elke keer weer,nee houden maar je weet nooit,tot dusver nooit nodig gehad en toen kwam een keer mobiliteitshulp ,kwam de anwb wel opdracht van pon..maar..
[Bericht aangepast door Moderator. Reacties op quotes verwijderd, niet meer van toepassing]
Wat jij hebt Chocomelk nog nooit van gehoord? Alleen route mobiel eerlijk gezegd...
we hebben al jaren zitten dubben hoor, opzeggen of niet en elke keer weer,nee houden maar je weet nooit,tot dusver nooit nodig gehad en toen kwam een keer mobiliteitshulp ,kwam de anwb wel opdracht van pon..maar..
[Bericht aangepast door Moderator. Reacties op quotes verwijderd, niet meer van toepassing]