LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SixT Kopenhagen vind auto te vies na 3 weken huur
SixT Kopenhagen vind auto te vies na 3 weken huur
Voordat ik ging klagen had ik zelf al opgemerkt dat in de voorwaarde van SixT Kastrup vermeld staat dat zei maximaal 500 DKK voor mogen rekenen voor extra schoonmaak kosten. Hier ben ik dus verder op ingehaakt waarna ze ons in het gelijk stelden. Ok, fijn dat we nu de helft goedkoper uit zijn, maar helaas moeten we nog steeds 65 euro meer betalen voor de schoonmaakkosten.
Als bijlage heb ik de foto's toegevoegd. Oordelen jullie maar of wij nu echt van die viezeriken zijn die de auto "schandalig" vies hebben gemaakt dat ze je daarvoor in de eerste instantie 135 euro willen aanrekenen! Naar mijn idee is dit normaal vies na 3 weken a 4500 kilometer.
Ps. De kofferbak was schoon, max. 3 bijlagen...
Dus een ieder die een auto huurt bij SixT Kastrup; Let op hoe je je auto inlevert, dit kan je buitensporig aangerekend worden!
- Bijlagen
-
- Achter
- IMAG0407.jpg (125.64 KiB) 2144 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Rechts voor
- IMAG0410.jpg (144.72 KiB) 2144 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
Re: SixT Kopenhagen vind auto te vies na 3 weken huur
Ik huur niet zo vaak auto's maar is het niet logisch om de auto voordat je 'm inlevert even een beetje te fatsoeneren? Net als dat je een huisje op een vakantiepark even een beetje poetst?
Voor die drie weken vind ik het niet heel bizar, maar hij is wel zo vies dat ik 'm zelf even met een stofzuiger had bewerkt alvorens hem in te leveren...
Voor die drie weken vind ik het niet heel bizar, maar hij is wel zo vies dat ik 'm zelf even met een stofzuiger had bewerkt alvorens hem in te leveren...
Als ze mij als huurder zo'n auto meegeven bij een grote club als Sixt, sta ik subiet bij de balie te klagen dat ik een schone wil. Zo kan je geen klanten bezoeken/meenemen naar een beurs etc, en ik betaal niet zoveel huur om hem zelf nog bij een tankstation leeg te moeten zuigen. Ze moeten hem dus schoonmaken, en dan vind ik niet meer dan billijk dat ze daar kosten voor in rekening brengen.
Zo zien mijn zwarte matten er al na 2 dagen uit, is vrij normaal. Wat ik dan ook wel normaal vind is dat je ze even uitklopt of zuigt. Staat een stuk netter als je de auto inleverd al zal het al snel weer zo zijn.
Lees nu trouwens dat je 135 hiervoor moest betalen, dat vind ik wel een beetje belachelijk. Binnen 3 min is dat weer schoon
Een huur auto moet meestal afgetankt en schoon ingeleverd worden, anders betaal je de hoofdprijs voor brandstof en schoonmaak.
Je krijgt zelf een schone auto ter beschikking dat wil de volgende huurder ook. Aan de foto's te zien moest de auto eerst schoongemaakt worden voordat deze aan de volgende huurder kon worden verhuurd.
Je had de schoonmaak kosten kunnen besparen door enkele minuten de tijd te nemen om bij een tankstation de auto voor ca. 1 euro uit te zuigen en even met een natte doek de oppervlakken even af te nemen.
Je krijgt zelf een schone auto ter beschikking dat wil de volgende huurder ook. Aan de foto's te zien moest de auto eerst schoongemaakt worden voordat deze aan de volgende huurder kon worden verhuurd.
Je had de schoonmaak kosten kunnen besparen door enkele minuten de tijd te nemen om bij een tankstation de auto voor ca. 1 euro uit te zuigen en even met een natte doek de oppervlakken even af te nemen.
-
Sorry MDijke, als ik als huurder zo'n auto mee zou krijgen dan zou ik dat ook niet accepteren. Waarom moet het bedrijf dan wel accepteren dat jij hem zo inlevert?
Dat je er in drie weken 4500 kilometer mee gereden hebt doet niet ter zake. Waar het om gaat is dat hij acceptabel schoon is. En dat is hij dus niet.
Dat je er in drie weken 4500 kilometer mee gereden hebt doet niet ter zake. Waar het om gaat is dat hij acceptabel schoon is. En dat is hij dus niet.
65 euro vind ik dan wel weer acceptabel. Ik zou dit gewoon accepteren en er geen woorden meer aan vuil maken
-
Maar ze gaan niet voor ieder geval een analyse doen van de hoeveelheid werk die nodig is. Er wordt gewoon een vast bedrag gehanteerd voor een vieze auto. En soms zal het werk meevallen, en soms zal het tegenvallen.sephora30 schreef:Lees nu trouwens dat je 135 hiervoor moest betalen, dat vind ik wel een beetje belachelijk. Binnen 3 min is dat weer schoon
Wanneer het vuil gewoon met een stofzuiger is te verwijderen slaat die 135 euro nergens op.
Een huurauto moet men toch schoonmaken voor de volgende klant.
Het kan natuurlijk een budgetverhuurder zijn die analoog aan alle toeslagen bij budgetairlines de marge opkrikt.
Een huurauto moet men toch schoonmaken voor de volgende klant.
Het kan natuurlijk een budgetverhuurder zijn die analoog aan alle toeslagen bij budgetairlines de marge opkrikt.
-
Het kan ook zijn dat de auto in werkelijkheid viezer is dan je op de foto's kunt zien.crazyme schreef:
Ik vind het sowieso knap dat je met twee personen zoveel rotzooi op de achterbank kunt maken, en zie ik daar geen vlekken in de bekleding?
Hoezo?crazyme schreef:Wanneer het vuil gewoon met een stofzuiger is te verwijderen slaat die 135 euro nergens op.
Je weet van tevoren wat je moet betalen dus als je dan besluit om die auto toch vuil in te leveren, dan moet je niet ineens gaan zitten sijken dat het bedrag te hoog is.
Dan had je dus gewoon zelf die auto schoon moeten maken.
Hallo mdijke, goed foto's nemen gaat tegen u werken hoor. Natuurlijk, na 4500 km intens gebruik word hij vuil, maar ook was het een kleine moeite geweest even langs de pomp te gaan om het ding even uit te zuigen. Je gaat hier niet echt je gelijk krijgen: over de kosten, tja, daar verdienen ze (nu wel) wat aan, wat je had kunnen voorkomen.
Dan lees je mijn tweede zin nog een keer ?Barman schreef:Hoezo?crazyme schreef:Wanneer het vuil gewoon met een stofzuiger is te verwijderen slaat die 135 euro nergens op.
Hoezo?crazyme schreef:Dan lees je mijn tweede zin nog een keer ?Barman schreef:Hoezo?crazyme schreef:Wanneer het vuil gewoon met een stofzuiger is te verwijderen slaat die 135 euro nergens op.
Omdat een huurauto schoongemaakt moet worden?
Dan mogen ze nog steeds 135 euro rekenen. Het slaat nergens op als je dat weet en het dan toch niet zelf doet om vervolgens te klagen.
-
Ik snap gewoon niet dat iemand een auto zo afgeeft en dan nog durft te vragen of ze soms een stel viezerikken zijn...
Barman schreef:Hoezo?crazyme schreef:Dan lees je mijn tweede zin nog een keer ?Barman schreef:
Hoezo?
Omdat een huurauto schoongemaakt moet worden?
Dan mogen ze nog steeds 135 euro rekenen. Het slaat nergens op als je dat weet en het dan toch niet zelf doet om vervolgens te klagen.
Wie weet is het in werkelijkheid nog veel vuiler, dan is een bedrag van 135 euro misschien zelf nog aan de goedkope kant.
ik huur heel veel auto's voor mijn werk, altijd in het buitenland( dit jaar heb ik er al zeker 10 gehad). ik maak nooit de auto schoon die ik heb gehuurd, neem alleen los vuil mee. ik heb nog nooit gehoord dat je bij moet betalen omdat ze de auto moesten stofzuigen.
Nou, het is in ieder geval een eerlijke fotograaf, om ze nu een stel viezerikken te noemen is een beetje boel sterk. Maar wel dat ze een beetje vuiligheid hebben achtergelaten. Is op zich wel 'grappig' dat onze fotograaf zelf niet ziet dat de auto erg vuil is van binnen.witte angora schreef:Ik snap gewoon niet dat iemand een auto zo afgeeft en dan nog durft te vragen of ze soms een stel viezerikken zijn...
kokka schreef:ik huur heel veel auto's voor mijn werk, altijd in het buitenland( dit jaar heb ik er al zeker 10 gehad). ik maak nooit de auto schoon die ik heb gehuurd, neem alleen los vuil mee. ik heb nog nooit gehoord dat je bij moet betalen omdat ze de auto moesten stofzuigen.
Ben je zo zeker, dat alleen gestofzuigd moest worden?