LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorrijden na aanrijding

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het lijkt me inderdaad ook, dat als er een goede (schriftelijke?) getuigenverklaring ligt dat de aanrijding is veroorzaakt door een auto van Vos Logistics uit Oss dit voldoende is om ze aansprakelijk te stellen. (De rest dient Vos Logistics zelf maar uit te zoeken). Ik vind dat u nogal gemakkelijk wordt afgescheept door de woordevoerder van dit bedrijf.

Ik begrijp niet goed waarom het waarborgfonds ingeschakeld dient te worden. De veroorzaker, Vos Logistics uit Oss is immers gewoon bekend.

In principe kunt u hiermee een civilrechterlijke procedure starten. (eventueel met hulp van uw rechtbijstand)

De stelling dat de vrachtwagenchauffeur een misdrijf heeft gepleegd is me te kort door de bocht.
Het kan goed zijn dat hij niks van het ongeval heeft gemerkt, en dat zijn vrachtauto nauwelijks of zelfs geen schade vertoont.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door Barman »

Leo The Emperor schreef: In principe kunt u hiermee een civilrechterlijke procedure starten. (eventueel met hulp van uw rechtbijstand).
Die, zoals reeds eerder gemeld, dus niet aanwezig is.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door vroem »

maar dat is een eigen keuze. er neem ik aan op gebaseerd dat men wanneer er iets aan de orde is waar juridische bijstand voor gewenst is de kosten zelf kan dragen of slim genoeg is het werk zelf te doen in ieder geval tot schadevergoeding komt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Leo The Emperor schreef: De stelling dat de vrachtwagenchauffeur een misdrijf heeft gepleegd is me te kort door de bocht.
Het kan goed zijn dat hij niks van het ongeval heeft gemerkt, en dat zijn vrachtauto nauwelijks of zelfs geen schade vertoont.
Kan zijn - maar desalniettemin is het 'verlaten van de plaats van een ongeval' (waarbij men betrokken is) volgens de wet een misdrijf. Al vind ik de houding van Vos Logistics enigzins meer misdadig - door het zo bot af te schuiven

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Guardian72 schreef:
Leo The Emperor schreef: De stelling dat de vrachtwagenchauffeur een misdrijf heeft gepleegd is me te kort door de bocht.
Het kan goed zijn dat hij niks van het ongeval heeft gemerkt, en dat zijn vrachtauto nauwelijks of zelfs geen schade vertoont.
Kan zijn - maar desalniettemin is het 'verlaten van de plaats van een ongeval' (waarbij men betrokken is) volgens de wet een misdrijf. Al vind ik de houding van Vos Logistics enigzins meer misdadig - door het zo bot af te schuiven
Ok, Ik wil aangeven dat het niet het niet zo hoeft te zijn dat de chauffeur na het ongeval laakbaar heeft gehandeld, en opzettelijk de slachtoffer met schade heeft willen laten zitten.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Doorrijden na aanrijding

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Frantic2 schreef:Je gaat de fout in op het moment dat jij denkt dat je verzekerd bent als je alleen een WA verzekering afsluit.

JIJ!!!! bent dan niet verzekerd, alleen degene aan wie jij schade toebrengt kan deze verzekering aanspreken.

Je laat je nog al laatdunkend uit over een Rechtsbijstandsverzekering die ze jou aanboden. Dat was jouw enige hoop in deze zaak en kost misschien 50 euro per jaar....

Maar goed, je hoeft geen rechtsgeleerde te zijn om te snappen dat je zonder kenteken geen poot hebt om op te staan, dat hadden jouw getuigen moeten noteren om ook maar een schijn van kans te maken op het verhalen van.... Ja, hoeveel eigenlijk? De waarde van een BX zonder emotiewaarde is hoog uit 100 euro....

Laat los en neem die rechtsbijstandsverzekering.
Wat een onzinreactie!

Verkoop jij rechtsbijstandsverzekeringen of zo?

De waarde van het aangereden voertuig doet er niet toe.
Je hebt schade en hoe je ook verzekerd bent, de veroorzaker van de schade is aansprakelijk.
Getuigenverklaringen met een duidelijke omschrijving van het aanrijdende voertuig zijn voldoende bewijslast (ook zonder kenteken).
Een rechtsbijstandsverzekering afsluiten op het moment dat je een probleem hebt haalt niets uit.
Men verzekert immers geen lopende zaken.
Enkel nieuwe zaken die dan ook nog eens niet meteen na het afsluiten plaats vinden.
Het "advies" of "aanbod" was dus een poging van de verzekeraar om misbruik te maken van de situatie.
De enige die enig voordeel zou kunnen halen uit het afsluiten van een rechtsbijstandsverzekering is de verzekeraar!
De zo dringend geadviseerde verzekering is dus niets waard!
Het voertuig waarover jij je zo laatdunkend uitlaat is aanzienlijk meer waard.

Gesloten