we hebben onlangs een auto gekocht bij garage hoge in emmen. wij dachten een goede deal te maken en hadden de zinnen gezet op een luxere auto met climate control/airo en cruise control ivm kleine kinderen en vakantie. we hebben alleen de airco kunnen checken op wartme die gaf ie wel. maar binnen een week werd het warmer en probeerde wij de auto te koelen hij blies lauwe lucht. dus direct contact opgenomen met de garage ze zouden de auto helemaal goed hebben afgeleverd en alle vloeistoffen bijvullen, kreeg ik te horen dat ik de airco zelf moest laten bijvullen okay ik kon het bij hun tegen inkoopsprijs doen. maar mocht het ook bij mijn eigen garage laten doen wat dichterbij is.
dus de auto naar de garage blijkt de aircopomp kapot te zijn. en de monteur kon mij vertellen dat bij koud weer kun je de climate control/airco niet testen want hij pakt dan lucht van buiten die al koud is.
dus netjes weer terug gebeld naar de verkoper. want ze zouden een auto leveren die 100% in orde zou zijn. nee dit was ons probleem en konden alleen tegen inkoopsprijs laten reparen ze willen alleen even de gegevens via de mail hebben en zouden zorgen voor een oplossing. we zijn nu 4 weken verder en heb alleen een mail gekregen met dat ze 2 soorten pompen konden regelen 1 gereviseerd en 1 nieuwe en we zouden nog een mail krijgen met een prijs van het totaal plaatje. maar ondertussen wachten we al weer 3 weken op contact bellen pakken ze niet mail reageren ze niet op.
en waarom is het toch zo dat als een verkoper iets zegt zoals hij is 100% in orde( mijn vader was erbij die heeft het ook gehoord) en het niet zo blijkt men niks hoeft te doen maar als wij een mondelinge deal maken en er toch vanaf willen zien we een X bedrag moeten betalen. ik heb zelfs binnen 2 weken gezegd dat ik liever mijn oude auto weer terug neem en het geld en hun hun eigen auto weer terug mogen hebben. maar mevrouw dat doen we niet aan.
wat valt er in hemelsnaam nog te doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] autogarage hoge emmen problemen
Re: autogarage hoge emmen problemen
Wie test nu in vredesnaam een airco op warmte?
De monteur van jouw garage verteld ook onzin. De airco kan ook de lucht van binnen in de auto laten circuleren.
De monteur van jouw garage verteld ook onzin. De airco kan ook de lucht van binnen in de auto laten circuleren.
Re: autogarage hoge emmen problemen
Als U niets op papier heeft is het uw woord tegen het hunne. Juridisch is daar dan verder weinig aan te doen. Wat uw vader wel of niet gehoord zou hebben is van geen belang. Geen enkele rechter die ouders als getuige accepteert.
Het enige wat U kunt doen is het hen lastig maken. Maak uw verhaal wereldkundig zet het op de diverse fora zodat potentiele klanten gewaarschuwd zijn. Heeft U wat potige broers, ga op zaterdag voor het bedrijf staan en informeer iedere klant die het bedrijf binnen wil gaan persoonlijk over uw situatie.
Tja, en verder niet meer met die gasten in zee gaan. Reparatie laten verrichten door een betrouwbare garage, en het verlies slikken. Helaas.
mvrgr
evermind
Het enige wat U kunt doen is het hen lastig maken. Maak uw verhaal wereldkundig zet het op de diverse fora zodat potentiele klanten gewaarschuwd zijn. Heeft U wat potige broers, ga op zaterdag voor het bedrijf staan en informeer iedere klant die het bedrijf binnen wil gaan persoonlijk over uw situatie.
Tja, en verder niet meer met die gasten in zee gaan. Reparatie laten verrichten door een betrouwbare garage, en het verlies slikken. Helaas.
mvrgr
evermind
Re: autogarage hoge emmen problemen
Na een jaar of 4 en weinig gebruik sneuvelen vele Airco' s.
Dus vooraf een forum bezoeken en je had dit voor de koop gecontroleerd.
Verder lees ik niets over Bovag garantie of aankoop prijs dus gewoon beter opletten voor de koop.
Een gebruikte auto kan als auto 100% goed zijn maar de airco of ramen achter open kunnen maakt dan niet uit....
Wat is 100%, de motor of alles en U heeft vermoedelijk alleen mondeling iets gehoord.
Dus vooraf een forum bezoeken en je had dit voor de koop gecontroleerd.
Verder lees ik niets over Bovag garantie of aankoop prijs dus gewoon beter opletten voor de koop.
Een gebruikte auto kan als auto 100% goed zijn maar de airco of ramen achter open kunnen maakt dan niet uit....
Wat is 100%, de motor of alles en U heeft vermoedelijk alleen mondeling iets gehoord.
Re: autogarage hoge emmen problemen
slechte monteur dan. Een airco kun je altijd testen.doravde schreef:we hebben onlangs een auto gekocht bij garage hoge in emmen. wij dachten een goede deal te maken en hadden de zinnen gezet op een luxere auto met climate control/airo en cruise control ivm kleine kinderen en vakantie. we hebben alleen de airco kunnen checken op wartme die gaf ie wel. maar binnen een week werd het warmer en probeerde wij de auto te koelen hij blies lauwe lucht. dus direct contact opgenomen met de garage ze zouden de auto helemaal goed hebben afgeleverd en alle vloeistoffen bijvullen, kreeg ik te horen dat ik de airco zelf moest laten bijvullen okay ik kon het bij hun tegen inkoopsprijs doen. maar mocht het ook bij mijn eigen garage laten doen wat dichterbij is.
dus de auto naar de garage blijkt de aircopomp kapot te zijn. en de monteur kon mij vertellen dat bij koud weer kun je de climate control/airco niet testen want hij pakt dan lucht van buiten die al koud is.
Motor aan, airconditioning aan en motor kap open.
Voel aan de leidingen van de condensor, een moet warm worden (bijna heet), en de afvoer moet koud worden. Hier komt ook condens op bij een beetje luchtvochtigheid.
De condensor zit direct voor de radiateur.
dus netjes weer terug gebeld naar de verkoper. want ze zouden een auto leveren die 100% in orde zou zijn. nee dit was ons probleem en konden alleen tegen inkoopsprijs laten reparen ze willen alleen even de gegevens via de mail hebben en zouden zorgen voor een oplossing. we zijn nu 4 weken verder en heb alleen een mail gekregen met dat ze 2 soorten pompen konden regelen 1 gereviseerd en 1 nieuwe en we zouden nog een mail krijgen met een prijs van het totaal plaatje. maar ondertussen wachten we al weer 3 weken op contact bellen pakken ze niet mail reageren ze niet op.
en waarom is het toch zo dat als een verkoper iets zegt zoals hij is 100% in orde( mijn vader was erbij die heeft het ook gehoord) en het niet zo blijkt men niks hoeft te doen maar als wij een mondelinge deal maken en er toch vanaf willen zien we een X bedrag moeten betalen. ik heb zelfs binnen 2 weken gezegd dat ik liever mijn oude auto weer terug neem en het geld en hun hun eigen auto weer terug mogen hebben. maar mevrouw dat doen we niet aan.
wat valt er in hemelsnaam nog te doen?