Schandalig behandeld door Dynafix Nuth en T-Mobile
Geplaatst: 22 jul 2013 21:51
Op 24 juni jl. breng ik mijn Samsung Galaxy S2 voor reparatie naar de T-Mobile winkel in Woerden. Mijn toestel viel uit terwijl ik de navigatie aan had staan. Mijn toestel is begin januari van de bank gevallen die 35cm hoog is. Het glas was gebarsten. Daarna heeft het toestel het dus nog dik 6 maanden goed en naar behoren gefunctioneerd.
Maar goed in Woerden werd aangegeven dat ze het toestel zouden repareren, maar niet het glas. Geen probleem zei ik. Enkele dagen later krijg ik een mail dat het toestel niet kosteloos te repareren valt, daar de schade zou zijn ontstaan door het vallen. Jammer maar akkoord. Het repareren van het toestel zou dan ook €187.55 bedragen. Ik heb T-Mobile nog wel even gebeld met de vraag wat wordt er voor dat geld gerepareerd? Zit hier ook het glas bij??? Daarop hebben zij mij het volgende gemaild:
Op 26 juni 2013 is uw mobiele telefoon door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze
technici en deze hebben geconstateerd dat uw mobiele telefoon schade heeft die is veroorzaakt door vallen/stoten/klemmen. Om deze
reden kan het defect niet kosteloos binnen de garantie gerepareerd worden.
T-Mobile kan uw mobiele telefoon wel tegen betaling buiten de garantie laten repareren. Voor de reparatie van uw mobiele telefoon brengt TMobile
dan reparatiekosten in rekening van € 187,55 (incl. btw). Voor dit bedrag wordt uw mobiele telefoon vakkundig gerepareerd door
onze gecertificeerde technici en wordt de nieuwste beschikbare software op uw mobiele telefoon geïnstalleerd. Op de reparatie van het
defect geven wij standaard 3 maanden garantie.
Dynafix gaf aan de voorkant icl display te vervangen en chip C565 hiervoor zijn de kosten van 187.55 die u verrekend krijgt.
Ok rekening betaald en nu maar afwachten. Vorige week ging ik eens bellen waar mijn toestel bleef. Dat kon T-Mobile mij niet zeggen. Ik zou terug gebeld worden door Dynafix. Helaas ik werd niet terug gebeld. Vandaag heb ik nogmaals gebeld naar de status van mijn toestel. Weer kon T-Mobile mij niks zeggen. Dynafix zou mij immers bellen. Even later kreeg ik de volgende e-mail van Dynafix:
Goedemorgen,
Wij hebben in overleg met onze reparatie- afdeling besloten het toestel niet te repareren; het reeds betaalde bedrag te restitueren en het toestel kosteloos retour te sturen.
Uit een nadere analyse bleek dat er meer schade aan uw toestel was waardoor de reparatie kosten beduidend hoger zouden uitvallen dan dat u reeds betaald had. Het moederbord moest namelijk ook nog vervangen worden.
Onze excuses voor het ongemak
Met vriendelijke groeten,
Best regards,
Dynafix Care B.V.
Ton van Bun
Customer Care
Nu is in een keer ook het moederboard kapot. Wie zegt dat zij dat niet hebben gedaan. Dit kan niet door de val zijn gekomen. Als zij het niet hebben gedaan dan zit het in het toestel en heb ik recht op een nieuw toestel daar hij nog in de garantie valt. Hiermee kan ik dus niet akkoord gaan. Bovendien maken zu nu van hun interne fout mijn probleem. Ik heb ze met klem aangegeven dat ze tot morgen 17.00 uur de mogelijkheid hebben om alsnog over te gaan tot reparatie of tot het zenden van een nieuw toestel. Doen ze dit niet dan zal ik het overdragen aan mijn rechtsbijstand.
Ik kijk uit naar de reactie van Dynafix Nuth en/of T-Mobile.
Hou DYNAFIX Nuth dus in voorals nog in de gaten!!!
Maar goed in Woerden werd aangegeven dat ze het toestel zouden repareren, maar niet het glas. Geen probleem zei ik. Enkele dagen later krijg ik een mail dat het toestel niet kosteloos te repareren valt, daar de schade zou zijn ontstaan door het vallen. Jammer maar akkoord. Het repareren van het toestel zou dan ook €187.55 bedragen. Ik heb T-Mobile nog wel even gebeld met de vraag wat wordt er voor dat geld gerepareerd? Zit hier ook het glas bij??? Daarop hebben zij mij het volgende gemaild:
Op 26 juni 2013 is uw mobiele telefoon door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze
technici en deze hebben geconstateerd dat uw mobiele telefoon schade heeft die is veroorzaakt door vallen/stoten/klemmen. Om deze
reden kan het defect niet kosteloos binnen de garantie gerepareerd worden.
T-Mobile kan uw mobiele telefoon wel tegen betaling buiten de garantie laten repareren. Voor de reparatie van uw mobiele telefoon brengt TMobile
dan reparatiekosten in rekening van € 187,55 (incl. btw). Voor dit bedrag wordt uw mobiele telefoon vakkundig gerepareerd door
onze gecertificeerde technici en wordt de nieuwste beschikbare software op uw mobiele telefoon geïnstalleerd. Op de reparatie van het
defect geven wij standaard 3 maanden garantie.
Dynafix gaf aan de voorkant icl display te vervangen en chip C565 hiervoor zijn de kosten van 187.55 die u verrekend krijgt.
Ok rekening betaald en nu maar afwachten. Vorige week ging ik eens bellen waar mijn toestel bleef. Dat kon T-Mobile mij niet zeggen. Ik zou terug gebeld worden door Dynafix. Helaas ik werd niet terug gebeld. Vandaag heb ik nogmaals gebeld naar de status van mijn toestel. Weer kon T-Mobile mij niks zeggen. Dynafix zou mij immers bellen. Even later kreeg ik de volgende e-mail van Dynafix:
Goedemorgen,
Wij hebben in overleg met onze reparatie- afdeling besloten het toestel niet te repareren; het reeds betaalde bedrag te restitueren en het toestel kosteloos retour te sturen.
Uit een nadere analyse bleek dat er meer schade aan uw toestel was waardoor de reparatie kosten beduidend hoger zouden uitvallen dan dat u reeds betaald had. Het moederbord moest namelijk ook nog vervangen worden.
Onze excuses voor het ongemak
Met vriendelijke groeten,
Best regards,
Dynafix Care B.V.
Ton van Bun
Customer Care
Nu is in een keer ook het moederboard kapot. Wie zegt dat zij dat niet hebben gedaan. Dit kan niet door de val zijn gekomen. Als zij het niet hebben gedaan dan zit het in het toestel en heb ik recht op een nieuw toestel daar hij nog in de garantie valt. Hiermee kan ik dus niet akkoord gaan. Bovendien maken zu nu van hun interne fout mijn probleem. Ik heb ze met klem aangegeven dat ze tot morgen 17.00 uur de mogelijkheid hebben om alsnog over te gaan tot reparatie of tot het zenden van een nieuw toestel. Doen ze dit niet dan zal ik het overdragen aan mijn rechtsbijstand.
Ik kijk uit naar de reactie van Dynafix Nuth en/of T-Mobile.
Hou DYNAFIX Nuth dus in voorals nog in de gaten!!!