LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oral B wordt vies en zwart
-
Oral B wordt vies en zwart
Onze Oral B tandenborstels worden heel snel vies en zijn niet meer schoon te krijgen.
Op het blauwe, zacht plastic gedeelte van de borstel met horizontale groeven, ontstaat het probleem.
Ook de gewone tandenborstels die uit een zacht-plastic bestaan hebben het probleem:als je die rechtop in een beker zet , wordt de punt zwart. Zelf met schuursponsjes krijg ik die niet meer schoon.
Herkent iemand deze klacht en zijn er nog tips? Ik heb de Oral B consumententelefoon gebeld, van Procter en Gamble. Zij antwoordden dat zij deze klacht zelden hoorden en wisten mij ook niet te vertellen hoe ik dat zachte plastic schoon kan maken.
Op het blauwe, zacht plastic gedeelte van de borstel met horizontale groeven, ontstaat het probleem.
Ook de gewone tandenborstels die uit een zacht-plastic bestaan hebben het probleem:als je die rechtop in een beker zet , wordt de punt zwart. Zelf met schuursponsjes krijg ik die niet meer schoon.
Herkent iemand deze klacht en zijn er nog tips? Ik heb de Oral B consumententelefoon gebeld, van Procter en Gamble. Zij antwoordden dat zij deze klacht zelden hoorden en wisten mij ook niet te vertellen hoe ik dat zachte plastic schoon kan maken.
Re: Oral B wordt vies en zwart
Wat versta jij onder vies?
Dat blauw verdwijnt om aan te geven wanneer de borstel vervangen dient te worden.
Dat blauw verdwijnt om aan te geven wanneer de borstel vervangen dient te worden.
-
Bedoel je met "zacht plastiek" rubber(achtig) materiaal (met horizontale groeven) van de elektrische tandenborstel waar het weer in komt?
-
denk dat het vuil is je ,je bedoeld apparaat zelf/niet borsteltje?
is een soort schimmel achtig iets,ik heb het op andere apparaatje..gebruik er schimmel troep voor en het is weg...
wacht je te lang trekt het helemaal in rubber en krijg je het niet meer weg..
ik heb nu de philips en die zet ik helemaal droog weg,geen last..dus misschien goed schoon en droogmaken erna??nergens in zetten,zodat ie kan luchten ik leg hem neer...zeg maar
dus niet rechtop,zodat water nog naar beneden kan stromen en...ergens kan broeden
is een soort schimmel achtig iets,ik heb het op andere apparaatje..gebruik er schimmel troep voor en het is weg...
wacht je te lang trekt het helemaal in rubber en krijg je het niet meer weg..
ik heb nu de philips en die zet ik helemaal droog weg,geen last..dus misschien goed schoon en droogmaken erna??nergens in zetten,zodat ie kan luchten ik leg hem neer...zeg maar
dus niet rechtop,zodat water nog naar beneden kan stromen en...ergens kan broeden
-
Als ik lees wat mathilde schrijft en mijn eigen elektrische tandenborstel van Oral B bekijk dan zijn 2 gedeeltes van de houder van "zacht plastiek", waarvan één gedeelte horizontale groeven bevat. Dit gedeelte kan mathilde bedoelen. Mijn opzetborstel bevat geen "zacht plastiek".Mathilde D. schreef:Onze Oral B tandenborstels worden heel snel vies en zijn niet meer schoon te krijgen.
Ik heb mijn oral B borstels nog nooit zwart zien worden. ok ze dregen snel hier.
Je moet ze wel schoon spoelen en zoveel mogelijk afdrogen het vocht er uit slaan.
Zwart doet me denken aan schimmel, en dat lijkt me niet goed.
Dus wat is dat zwart ?
Je moet ze wel schoon spoelen en zoveel mogelijk afdrogen het vocht er uit slaan.
Zwart doet me denken aan schimmel, en dat lijkt me niet goed.
Dus wat is dat zwart ?
-
Ik merk dat ik onvoldoende duidelijk ben geweest. Het gaat niet om het borsteltje, maar om de houder van het borsteltje, dus het handvat. Ik zal proberen een bijlage bij te voegen.
Rozemarijntje heeft het goed ingeschat. Ik denk dat het idd schimmel is, iets dat ook wel " het weer" wordt genoemd. De houder mag, meende ik, niet worden afgespoeld, omdat het een elektronische gedeelte in zich heeft.
Maar ook gewone tandenborstels, die voorzien zijn van dat moderne zachte plastic/rubber hebben bij ons dit mankement. As je ze rechtop in een beker zet, dan wordt de punt van het handvat helemaal zwart.
Rozemarijntje heeft het goed ingeschat. Ik denk dat het idd schimmel is, iets dat ook wel " het weer" wordt genoemd. De houder mag, meende ik, niet worden afgespoeld, omdat het een elektronische gedeelte in zich heeft.
Maar ook gewone tandenborstels, die voorzien zijn van dat moderne zachte plastic/rubber hebben bij ons dit mankement. As je ze rechtop in een beker zet, dan wordt de punt van het handvat helemaal zwart.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 24 jul 2013 22:30, 5 keer totaal gewijzigd.
Dat ding is waterdicht. Het probleem is dus jouw hygiëne.Mathilde D. schreef:De houder mag, meende ik, niet worden afgespoeld, omdat het een elektronische gedeelte in zich heeft.
-
Mathilde in aanvulling op wat rozemarijntje al geschreven heeft: gebruik eens een oude tandenborstel i.p.v. een schuursponsje om de houder schoon te maken. Je zou ook nog en beetje chloor of anti-kalk kunnen proberen. Afspoelen kan echt gewoon onder de kraan.
-
ik heb dan een phillips maar ik hou hem onder de kraan en droog hem daarna goed af,het handvat dan !
borsteltje maak ik natuurlijk ook schoon en dan wordt handvat ook nat,ik zorg er alleen voor dat batterij gedeelte onderkant niet nat wordt...dus waar je hem in de oplader zet(voorzorg?)
dan droog ik alles goed af...en geen problemen
denk dat je hem te nat wegzat elke keer...
idd met tandenborsteltje proberen schoon te maken of als het weer erin zit(schimmel anti schimmel gebruiken kijken of het helpt)
borsteltje maak ik natuurlijk ook schoon en dan wordt handvat ook nat,ik zorg er alleen voor dat batterij gedeelte onderkant niet nat wordt...dus waar je hem in de oplader zet(voorzorg?)
dan droog ik alles goed af...en geen problemen
denk dat je hem te nat wegzat elke keer...
idd met tandenborsteltje proberen schoon te maken of als het weer erin zit(schimmel anti schimmel gebruiken kijken of het helpt)
Hoi Mathilde, zie zojuist je Oral B (van Braun) probleem. Je bijgevoegde foto liet mij naar de badkamer snellen en, zowaar, weliswaar niet zoals de jouwe eruit ziet, maar zie nu pas een soort grijze waas bij de bovenste ribbeltjes. Zit nu met een tandenstoker te pulken en het komt er gemakkelijk af. Ben eigenlijk wel "blij" met jouw probleem, had er nooit op gelet. De eerste 9 ribbels zitten dicht op elkaar, hé?
Als het je lukt het nog schoon te krijgen (ik kan nergens meer echt harde tandenborstels meer kopen - ik bedoel voor het schoonhouden van de ribbels - ) een hard nagelborsteltje zal het dan wel schoonhouden. Misschien kan je voor nu soda in kokend water oplossen en met make-up pads de vieze plek behandelen, 'pappen en nathouden' en daarna met tandenstoker pulken, wie weet helpt het. Succes.
Als het je lukt het nog schoon te krijgen (ik kan nergens meer echt harde tandenborstels meer kopen - ik bedoel voor het schoonhouden van de ribbels - ) een hard nagelborsteltje zal het dan wel schoonhouden. Misschien kan je voor nu soda in kokend water oplossen en met make-up pads de vieze plek behandelen, 'pappen en nathouden' en daarna met tandenstoker pulken, wie weet helpt het. Succes.
-
Ik heb ook zo'n 20 jaar gepoetst met Braun / Oral-B tandenborstels. Ik ken het probleem. Volgens mij is het inderdaad schimmel dat in het rubber groeit. Zie je ook bij kitranden in je douche etc.
Waarschijnlijk is het een http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspergillus
Leuk om eens te laten onderzoeken in een lab. Ik poets trouwens gewoon weer met een ouderwetsche handborstel. Bevalt uitstekend.
Zie ook https://www.google.nl/search?q=mold++br ... &gws_rd=cr
Welke borstel ga ik vandaag weer es gebruiken?
Waarschijnlijk is het een http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspergillus
Leuk om eens te laten onderzoeken in een lab. Ik poets trouwens gewoon weer met een ouderwetsche handborstel. Bevalt uitstekend.
Zie ook https://www.google.nl/search?q=mold++br ... &gws_rd=cr
Heb inmiddels mijn "eigen tip" uitgevoerd; althans ietwat anders dan ik dacht te gaan doen. Ondersteboven in een hoog theeglas met de hete soda en een drupje chloor. Het ding is weer spic & span. Stom van mezelf om het alleen maar te hebben afgespoeld i.p.v. even een schrobbertje te geven.
@Bob Schurkjens, heb je deze relikwieën als trofeeën bewaard? Ben echt blij met dit Topic.
Hoeft niet. Daar kan geen drupppel vocht inkomen. Dat hele ding is hardstikke waterdicht.rozemarijntje schreef:ik zorg er alleen voor dat batterij gedeelte onderkant niet nat wordt...dus waar je hem in de oplader zet(voorzorg?)
Als het kan, serieus, Barman. Kan het echt helemaal onder water? Want als ik borsteltje eraf haal en ijzeren pinnetje zie, sijpelt daar dan geen water door? Zeker weten?Hoeft niet. Daar kan geen drupppel vocht inkomen. Dat hele ding is hardstikke waterdicht.
Daar sijpelt al het meeste water als je je tanden poetst.tenormin schreef: Als het kan, serieus, Barman. Kan het echt helemaal onder water? Want als ik borsteltje eraf haal en ijzeren pinnetje zie, sijpelt daar dan geen water door? Zeker weten?
Kijk maar in de handleiding. De meeste Philips en Oral B tandenborstels zijn helemaal waterdicht. (Enig voorbehoud maak ik alleen omdat ik niet weet hoe het met hele oude electrische borstels zit en met andere merken.) Je kan ze gewoon onder de douche of in bad gebruiken. Je kan toch ook de batterijen helemaal niet vervangen. Alles zit potdicht.
@Barman, dank voor info. Is een jaar oud dus dan zal het wel goed zitten. Lees eigenlijk nooit handleiding, zal dit maar eens veranderen.
-
Hallo Tenormin, dank je voor deze tip. Ik had al gepulkt , geboend en met chloor. Nu ben ik van plan jouw methode met de soda / chloor in een theeglas te gebruiken. Als het lukt zal ik het hier melden ( met foto).tenormin schreef:Heb inmiddels mijn "eigen tip" uitgevoerd; althans ietwat anders dan ik dacht te gaan doen. Ondersteboven in een hoog theeglas met de hete soda en een drupje chloor. Het ding is weer spic & span. Stom van mezelf om het alleen maar te hebben afgespoeld i.p.v. even een schrobbertje te geven.
-
Dank voor je reactie! Zo weet ik tenminste dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat OralB, Procter&Gamble , meeleest. Ik geef toch ook de schuld aan het product, niet alleen aan mijzelf.Bob Schurkjens schreef:Ik heb ook zo'n 20 jaar gepoetst met Braun / Oral-B tandenborstels. Ik ken het probleem.....