Sony Xperia U en KPN, amper tot geen ontvangst.
Geplaatst: 24 jul 2013 20:18
Ik kamp inmiddels alweer een poos met het volgende probleem:
Voor ik het probleem voorlegt eerst ff wat basisinformatie:
Ik ben klant bij KPN en heb een 'Nieuw KPN 2012' abonnement met 1000mb data en bel/sms 100 standaard.
Voor de duidelijkheid is dit een 3G abonnement en heb als telefoon een Sony Xperia U met een toestellease van 2 jaar waarvan er volgende maand een jaar op zit.
Ik woon in Hoogvliet.
Nu het probleem:
Sinds ongeveer een half jaar is de ontvangst van zowel het 3G(UMTS) als het 2G/2.5G(GSM/EDGE) netwerk sterk verslechterd.
De ontvangst is meestal zo dramatisch slecht dat ik er thuis al amper tot geen gebruik meer van kan maken.
Er verschijnt dan "Buiten Service Gebied" en "Alleen Noodoproepen".
Als ik met heel veel moeite toch een signaaltje heb kunnen pakken is dat hooguit een 2G signaaltje en heel af en toe is het signaal sterk genoeg voor EDGE, maar uiterst onstabiel. Dit is vaker uitzondering dan regel en ik heb veel vaker dat ik helemaal geen ontvangst heb.
Thuis heb ik ook Wi-Fi en dat werkt gewoon uitstekend en pijlsnel, dat lijkt mij het probleem ook niet.
Uiteraard en natuurlijk heb ik alle instellingen correct staan en heb ik er alleen maar wat informatieve apps op.
Heb ik thuis amper signaal, in Rotterdam is de ontvangst ook niet veel beter, verder dan GPRS/EDGE lijkt het niet meer te willen gaan, terwijl ik eerst wel UMTS 3 /3.5G ontvangst had.
Er verschijnt nu af en toe de letter G en soms E, maar dat hoort 3.5G of H zijn.
Natuurlijk heb ik de helpdesk gebeld(met een vaste telefoon, *kuch* van UPC ) en hun beweerden dat mijn simkaart kapot zou kunnen zijn en dat ik naar de KPN-Winkel werd doorverwezen.
Afgelopen middag ben ik langs geweest bij de KPN-winkel in Spijkenisse waar ik die telefoon ook vandaan heb en volgens hun is er met mijn toestel niks mis. In de winkel had de telefoon een prima EDGE ontvangst, en zit ik buiten het dekkingsgebied en werd weer naar de telefonische helpdesk doorverwezen ...
Proefsgewijs heb ik mijn simkaart in een ander 3g toestel gestopt en ook met die telefoon heb ik amper tot geen ontvangst hier.
Het lijkt wel alsof de ellende begonnen is sinds dat ze met de uitrol van 4G zijn begonnen.
Zo heb ik er niks aan in principe, maar ik heb ook geen zin in een oneindig kastje naar de muur circus.
Wat zou ik nu het best kunnen doen?
En hoe kan ik hard maken dat ik hier amper ontvangst heb? Natuurlijk, dit gehele gebied hier is op hun dekkingskaart 100% gedekt, maar hoe bewijs ik het tegendeel?
En als ik het tegendeel zou kunnen bewijzen, bestaat er dan de mogelijkheid om het contract te beëindigen, temeer het feit dat ik er thuis in principe helemaal geen gebruik van kan maken?
Maar misschien is het probleem veel licht voetiger en is het misschien een kwestie van een instelling aanpassen, maar tot zover ik zelf kan nagaan en en volgens het personeel in de KPN-winkel staat alles correct, is hier misschien iemand die er wat meer van af weet?
Voor ik het probleem voorlegt eerst ff wat basisinformatie:
Ik ben klant bij KPN en heb een 'Nieuw KPN 2012' abonnement met 1000mb data en bel/sms 100 standaard.
Voor de duidelijkheid is dit een 3G abonnement en heb als telefoon een Sony Xperia U met een toestellease van 2 jaar waarvan er volgende maand een jaar op zit.
Ik woon in Hoogvliet.
Nu het probleem:
Sinds ongeveer een half jaar is de ontvangst van zowel het 3G(UMTS) als het 2G/2.5G(GSM/EDGE) netwerk sterk verslechterd.
De ontvangst is meestal zo dramatisch slecht dat ik er thuis al amper tot geen gebruik meer van kan maken.
Er verschijnt dan "Buiten Service Gebied" en "Alleen Noodoproepen".
Als ik met heel veel moeite toch een signaaltje heb kunnen pakken is dat hooguit een 2G signaaltje en heel af en toe is het signaal sterk genoeg voor EDGE, maar uiterst onstabiel. Dit is vaker uitzondering dan regel en ik heb veel vaker dat ik helemaal geen ontvangst heb.
Thuis heb ik ook Wi-Fi en dat werkt gewoon uitstekend en pijlsnel, dat lijkt mij het probleem ook niet.
Uiteraard en natuurlijk heb ik alle instellingen correct staan en heb ik er alleen maar wat informatieve apps op.
Heb ik thuis amper signaal, in Rotterdam is de ontvangst ook niet veel beter, verder dan GPRS/EDGE lijkt het niet meer te willen gaan, terwijl ik eerst wel UMTS 3 /3.5G ontvangst had.
Er verschijnt nu af en toe de letter G en soms E, maar dat hoort 3.5G of H zijn.
Natuurlijk heb ik de helpdesk gebeld(met een vaste telefoon, *kuch* van UPC ) en hun beweerden dat mijn simkaart kapot zou kunnen zijn en dat ik naar de KPN-Winkel werd doorverwezen.
Afgelopen middag ben ik langs geweest bij de KPN-winkel in Spijkenisse waar ik die telefoon ook vandaan heb en volgens hun is er met mijn toestel niks mis. In de winkel had de telefoon een prima EDGE ontvangst, en zit ik buiten het dekkingsgebied en werd weer naar de telefonische helpdesk doorverwezen ...
Proefsgewijs heb ik mijn simkaart in een ander 3g toestel gestopt en ook met die telefoon heb ik amper tot geen ontvangst hier.
Het lijkt wel alsof de ellende begonnen is sinds dat ze met de uitrol van 4G zijn begonnen.
Zo heb ik er niks aan in principe, maar ik heb ook geen zin in een oneindig kastje naar de muur circus.
Wat zou ik nu het best kunnen doen?
En hoe kan ik hard maken dat ik hier amper ontvangst heb? Natuurlijk, dit gehele gebied hier is op hun dekkingskaart 100% gedekt, maar hoe bewijs ik het tegendeel?
En als ik het tegendeel zou kunnen bewijzen, bestaat er dan de mogelijkheid om het contract te beëindigen, temeer het feit dat ik er thuis in principe helemaal geen gebruik van kan maken?
Maar misschien is het probleem veel licht voetiger en is het misschien een kwestie van een instelling aanpassen, maar tot zover ik zelf kan nagaan en en volgens het personeel in de KPN-winkel staat alles correct, is hier misschien iemand die er wat meer van af weet?