Pagina 1 van 1
Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 25 jul 2013 15:35
door RvH1970
Na bijna 2 jaar met veel plezier een Acer tablet te hebben gebruikt is deze helaas kapot gegaan. Aan/uit knop bleef hangen en hierdoor was er eigenlijk niet meer mee om te gaan.
Wij naar Paradigit waar deze gekocht is. Vertelt Paradigit dat we 85 euro onderzoekskosten moeten betalen!!!!!! Volgens zeggen van Paradigit is dit normaal voor producten van Acer.
NIET DUS!!!! Wij hebben Acer zelf opgebeld en gevraagd wat de normale procedure is.
Die is heel simpel:
Zij betalen de verzending van huis naar Acer en sturen het binnen een week weer gerepareerd en wel terug, zonder enige kosten!!!! Zo kan het dus ook TOPPIE Acer.
Dus wees gewaarschuwd ga voor je garantie niet terug naar Paradigit maar benader gewoon de fabrikant, wat een oplichters daar bij paradigit.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 25 jul 2013 16:22
door olaf79
Vreemde gang van zaken bij Paradigit. Jij hebt immers niks met de al dan niet bestaande
Acer<-->Paradigit afspraken te maken. Paradigit moet gewoon kostenloos repareren.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 02:19
door Madrox
Helaas , de markt is verziekt. De consument, die vaak kiest voor de allerlaagste/zeer lage prijs en eventuele brakke service etc. voor lief neemt en de winkeliers, die in de race om die laagste/lage prijs in het nauw komen en allerlei streken verzinnen om toch hun marges te halen. Dat zie je bijv. terug in dit verhaal.
De overheid is deels ook schuldig hieraan, die verzuimt het duidelijke regels op te stellen, verplichtingen waaraan een winkelier zich moet houden, zoals een max. tarief (of vast) die ze mogen rekenen of helemaal niet rekenen in dit soort gevallen. Whatever! Alles beter dan het drijfzand waar de "richtlijnen" , Nederlands en/of Europees is op gestoeld.
Als de regels duidelijker zijn en robuuster, weten wij en de (web)shops waaraan ze zich moeten houden.
Dat dan de gemiddeld prijs ietwat omhoog gaat, moeten wij als consument dan wel accepteren want voor niets gaat de zon op; redelijke service is duurder dan slechte en goede service weer duurder dan de twee voorgaande.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 07:28
door crazyme
Voor het aannemen van de klacht, het aanmelden bij de fabriek, het verpakken en versturen van uw product, het tussentijds beantwoorden van uw vragen, het ontvangen en opslaan van uw product, uitgeven of eventueel doorsturen van uw product rekent paradigit geld.
Is dat zo raar ?
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 09:42
door ciske
Is dat zo raar ?
Ja dat is raar , als je nog garantie hebt.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 10:51
door crazyme
ciske schreef:Is dat zo raar ?
Ja dat is raar , als je nog garantie hebt.
Ik lees nergens dat er sprake is van garantie.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 10:59
door plumber
RvH1970 schreef:Na bijna 2 jaar met veel plezier een Acer tablet te hebben gebruikt is deze helaas kapot gegaan. Aan/uit knop bleef hangen en hierdoor was er eigenlijk niet meer mee om te gaan.
Wij naar Paradigit waar deze gekocht is. Vertelt Paradigit dat we 85 euro onderzoekskosten moeten betalen!!!!!! Volgens zeggen van Paradigit is dit normaal voor producten van Acer.
NIET DUS!!!! Wij hebben Acer zelf opgebeld en gevraagd wat de normale procedure is.
Die is heel simpel:
Zij betalen de verzending van huis naar Acer en sturen het binnen een week weer gerepareerd en wel terug, zonder enige kosten!!!! Zo kan het dus ook TOPPIE Acer.
Dus wees gewaarschuwd ga voor je garantie niet terug naar Paradigit maar benader gewoon de fabrikant, wat een oplichters daar bij paradigit.
nog geen 2 jaar.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 13:09
door crazyme
plumber schreef:RvH1970 schreef:Na bijna 2 jaar met veel plezier een Acer tablet te hebben gebruikt is deze helaas kapot gegaan. Aan/uit knop bleef hangen en hierdoor was er eigenlijk niet meer mee om te gaan.
Wij naar Paradigit waar deze gekocht is. Vertelt Paradigit dat we 85 euro onderzoekskosten moeten betalen!!!!!! Volgens zeggen van Paradigit is dit normaal voor producten van Acer.
NIET DUS!!!! Wij hebben Acer zelf opgebeld en gevraagd wat de normale procedure is.
Die is heel simpel:
Zij betalen de verzending van huis naar Acer en sturen het binnen een week weer gerepareerd en wel terug, zonder enige kosten!!!! Zo kan het dus ook TOPPIE Acer.
Dus wees gewaarschuwd ga voor je garantie niet terug naar Paradigit maar benader gewoon de fabrikant, wat een oplichters daar bij paradigit.
nog geen 2 jaar.
dus geen garantie meer.
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/standard-warranty
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 13:33
door plumber
crazyme schreef:plumber schreef:RvH1970 schreef:Na bijna 2 jaar met veel plezier een Acer tablet te hebben gebruikt is deze helaas kapot gegaan. Aan/uit knop bleef hangen en hierdoor was er eigenlijk niet meer mee om te gaan.
Wij naar Paradigit waar deze gekocht is. Vertelt Paradigit dat we 85 euro onderzoekskosten moeten betalen!!!!!! Volgens zeggen van Paradigit is dit normaal voor producten van Acer.
NIET DUS!!!! Wij hebben Acer zelf opgebeld en gevraagd wat de normale procedure is.
Die is heel simpel:
Zij betalen de verzending van huis naar Acer en sturen het binnen een week weer gerepareerd en wel terug, zonder enige kosten!!!! Zo kan het dus ook TOPPIE Acer.
Dus wees gewaarschuwd ga voor je garantie niet terug naar Paradigit maar benader gewoon de fabrikant, wat een oplichters daar bij paradigit.
nog geen 2 jaar.
dus geen garantie meer.
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/standard-warranty
Dus geen garantie meer en dat vind je niet raar.
Wat ik raar vindt is dat mensen zoiets nog goedkeuren en het raar vinden
dat iemand klaagt over dingen die nog geen twee jaar oud zijn.Zo lang er
nog van zulke mensen zijn zal er ook nooit iets veranderen.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 17:00
door crazyme
plumber schreef:
Dus geen garantie meer en dat vind je niet raar.
Wat ik raar vindt is dat mensen zoiets nog goedkeuren en het raar vinden
dat iemand klaagt over dingen die nog geen twee jaar oud zijn.Zo lang er
nog van zulke mensen zijn zal er ook nooit iets veranderen.
Ai, nu hoor ik in de categorie "zulke mensen"
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 17:26
door plumber
crazyme schreef:plumber schreef:
Dus geen garantie meer en dat vind je niet raar.
Wat ik raar vindt is dat mensen zoiets nog goedkeuren en het raar vinden
dat iemand klaagt over dingen die nog geen twee jaar oud zijn.Zo lang er
nog van zulke mensen zijn zal er ook nooit iets veranderen.
Ai, nu hoor ik in de categorie "zulke mensen"
Staat dat er dan.
En wat dan nog?
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 18:05
door olaf79
Madrox schreef:Helaas , de markt is verziekt. De consument, die vaak kiest voor de allerlaagste/zeer lage prijs en eventuele brakke service etc. voor lief neemt en de winkeliers, die in de race om die laagste/lage prijs in het nauw komen en allerlei streken verzinnen om toch hun marges te halen. Dat zie je bijv. terug in dit verhaal.
De overheid is deels ook schuldig hieraan, die verzuimt het duidelijke regels op te stellen, verplichtingen waaraan een winkelier zich moet houden, zoals een max. tarief (of vast) die ze mogen rekenen of helemaal niet rekenen in dit soort gevallen. Whatever! Alles beter dan het drijfzand waar de "richtlijnen" , Nederlands en/of Europees is op gestoeld.
Als de regels duidelijker zijn en robuuster, weten wij en de (web)shops waaraan ze zich moeten houden.
Dat dan de gemiddeld prijs ietwat omhoog gaat, moeten wij als consument dan wel accepteren want voor niets gaat de zon op; redelijke service is duurder dan slechte en goede service weer duurder dan de twee voorgaande.
Goh toch wel vreemd dat zo veel mensen dan een veel te dure bling bling apple kopen. Duurder kan haast niet, maar service en garantie ho maar.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 18:10
door olaf79
crazyme schreef:plumber schreef:RvH1970 schreef:Na bijna 2 jaar met veel plezier een Acer tablet te hebben gebruikt is deze helaas kapot gegaan. Aan/uit knop bleef hangen en hierdoor was er eigenlijk niet meer mee om te gaan.
Wij naar Paradigit waar deze gekocht is. Vertelt Paradigit dat we 85 euro onderzoekskosten moeten betalen!!!!!! Volgens zeggen van Paradigit is dit normaal voor producten van Acer.
NIET DUS!!!! Wij hebben Acer zelf opgebeld en gevraagd wat de normale procedure is.
Die is heel simpel:
Zij betalen de verzending van huis naar Acer en sturen het binnen een week weer gerepareerd en wel terug, zonder enige kosten!!!! Zo kan het dus ook TOPPIE Acer.
Dus wees gewaarschuwd ga voor je garantie niet terug naar Paradigit maar benader gewoon de fabrikant, wat een oplichters daar bij paradigit.
nog geen 2 jaar.
dus geen garantie meer.
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/standard-warranty
Ja en wat staat er onderop diezelfde pagina beste crazyme?
Acer schreef:Toepasselijke consumentenrechten met betrekking tot de verkoop van consumentenproducten worden door deze garantie niet uitgesloten, beperkt of opgeschort. Een voorbeeld: Consumenten hebben recht op ten minste 24 maanden garantie vanaf de datum van aankoop - ongeacht wat er op garantiekaarten of ander materiaal staat vermeld.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 18:29
door crazyme
Goed gevonden Olaf, ik had dat wel gezien hoor.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 03 aug 2013 18:32
door olaf79
crazyme schreef:Goed gevonden Olaf, ik had dat wel gezien hoor.
Dus dan loop je doelbewust de boel te flessen door te roepen geen garantie. Wel garantie, volgens Acer en volgens de wet.
Re: Top Acer, maar bagger Paradigit zijn oplichters.
Geplaatst: 04 aug 2013 12:20
door alfatrion
RvH1970 schreef:Na bijna 2 jaar met veel plezier een Acer tablet te hebben gebruikt is deze helaas kapot gegaan. Aan/uit knop bleef hangen en hierdoor was er eigenlijk niet meer mee om te gaan.
Wij naar Paradigit waar deze gekocht is. Vertelt Paradigit dat we 85 euro onderzoekskosten moeten betalen!!!!!! Volgens zeggen van Paradigit is dit normaal voor producten van Acer.
NIET DUS!!!! Wij hebben Acer zelf opgebeld en gevraagd wat de normale procedure is.
Die is heel simpel:
Zij betalen de verzending van huis naar Acer en sturen het binnen een week weer gerepareerd en wel terug, zonder enige kosten!!!!
U heeft de keuzen tussen een beroep doen op de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie. Als u kiest voor de wettelijke garantie dan moet u bewijzen dat het product ondeugdelijk is en als u daarin slaagt heeft u recht op, naar uw keuze, kosteloos herstel of vervanging. Als u kiest voor de fabrieksgarantie dan gelden de garantievoorwaarden. Dit kan betekenen dat bepaalde onderdelen zijn uitgesloten of u de verzendkosten moet betalen.
Het enige dat écht vreemd is, is dat Paradigit kennelijk aangeeft dat de levensverwachting van deze tablets lager ligt dan twee jaar. Dat de fabrikant garantie geeft of aanbied van twee jaar wijst er op dat de tablets een langere levensverwachting hebben dan twee jaar. Eerder vier of vijf.