Trailerbedrijf Stikvoort te Amersfoort
Geplaatst: 25 jul 2013 17:50
Afgelopen november heb ik mijn trailer voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt gebracht bij aanhangerdealer Stikvoort in Amersfoort. Deze doet eigenlijk elk jaar het onderhoud van de trailer. Het is een polyester trailer van toen ruim 11 jaar oud.
Volgens de werknemer die onze trailer ging doen, waren de assen krom. Er moesten dus nieuwe onder. Verder een nieuwe band en nog wat met de remmen. Ook begon de gietvloer hier en daar los te laten, dus dat moest ook worden gerepareerd.
Ik heb een prijsopgaaf gevraagd. Het duurde al weken voordat hij eindelijk wist wat het zou gaan kosten; ik moest steeds terug bellen (excuses: drukte, de baas is op vakantie, enz). Uiteindelijk zouden de assen 1000 Euro gaan kosten en dan die andere kosten er nog bij. Ik heb toen zeer nadrukkelijk en meerdere keren gevraagd of de bodem van de trailer nog goed was, want anders zou ik deze reparatie niet meer gaan doen.
Mij werd verzekerd dat de bodem prima was, en dat de trailer dan weer een paar jaar mee kon.
Dus laten repareren. Helaas had hij het "spul" voor de gietvloer niet binnen, en ik had de trailer weer nodig (stond daar inmiddels al 3 weken), dus trailer opgehaald, en ik zou hem weer terug brengen als hij het spul voor de vloer binnen had.
1600 Euro betaald...
Na enkele weken had hij het eindelijk binnen. Trailer dus weer gebracht. Bij ophalen nog eens 150 Euro betaald, en er werd gezegd "kijk even of het houdt, want dit is nieuw spul. Zo ja, dan doen we de rest van de vloer ook nog voor 100 Euro extra".
Maar goed, na enkele weken begon het alweer los te laten. Nog even aangezien, en ik had de trailer ook elke week nodig. Uiteindelijk liet het teveel los, maar omdat ik mijn vertrouwen in de firma was verloren, vanwege het feit dat het allemaal zo lang duurde, en omdat het vloertje alweer los begon te laten, heb ik de trailer naar een ander bedrijf gebracht om dat te laten repareren. Deze zag direct dat de trailer eigenlijk volledig verrot was. Niet alleen de bodem was op een aantal plaatsen slecht (en vochtig), maar vooral ook de zijwanden waren eigenlijk helemaal weggerot van binnen. Hij gaf ook aan dat dit een proces is dat al 2 tot 4 jaar bezig was, en dat dit niet in het halve jaar sinds de onderhoudsbeurt had kunnen ontstaan.
Hierop realiseerde ik me dus dat de reparatie voor 1600 Euro nutteloos was geweest, en dat ik dat nooit zou hebben laten doen, als ik dit had geweten.
Voor de zekerheid heb ik de trailer ook nog bij een ander bedrijf laten zien en op de brug laten zetten, en hier kreeg ik exact hetzelfde verhaal te horen.
Stikvoort gebeld en naar de bedrijfsleider gevraagd. Deze was op vakantie, en zou over 2 weken terug zijn.
Twee weken later dus weer gebeld. Hij beweerde bij hoog en bij laag dat de trailer goed was toen hij bij hen had gestaan. Maar ik mocht langs komen.
Dus langs gegaan met de trailer en laten zien dat de wanden wel erg flexibel waren. Hierop reageerde zowel de bedrijfsleider als degene die de trailer had gerepareerd dat polyester wanden niet kunnen rotten. Maar die wanden bestaan alleen uit een dun buitenlaagje polyester, en van binnen zit hout. Dat wisten ze dus niet, dus ze hebben nooit naar de staat van de zijwanden gekeken (en wel elk jaar op het Bovag-rapport een kruisje gezet dat de wanden in orde waren). Ze zagen wel dat de bodem absoluut niet goed was.
Afijn, na wat heen en weer gepraat bood hij aan dat hij de trailer wel wilde repareren voor een niet te hoog bedrag. Eigenlijk wilde ik dat niet, en gewoon mijn geld terug, of dat hij de trailer zou overkopen voor een fatsoenlijk bedrag. Hij beloofde een offerte te maken en “komende week” terug te bellen. Ook vroeg ik hem of hij de trailer eventueel wilde kopen, en dan een bod zou doen. Ook daar zou hij over nadenken. Hij moest wel eerst alle prijzen opvragen.
Uiteraard de week daarna niks gehoord, dus maar weer gebeld. Nee, hij had nog geen tijd gehad, en al zijn werknemers waren naar een begrafenis. Dus weer afwachten, een boze mail gestuurd, weer gebeld. Toen beloofde hij met een zeer genereus aanbod te komen.
Dat kwam uiteindelijk een week later over de mail: voor 1600 Euro zouden ze de bodem vervangen en een plaat tegen de zijwanden aan maken. Nog nooit zo hard gelachen……
Ik heb hem toen weer een mail gestuurd dat ik uiteraard niet nóg een keer 1600 Euro ga uitgeven aan een waardeloze trailer en dat hij een fatsoenlijk bod mocht doen, en anders zou ik de geschillen commissie inschakelen.
Hierop reageerde hij kortaf dat ik dat dan maar moet doen.
Feit is dus dat bedrijf een behoorlijke inschattingsfout heeft gemaakt toen mijn trailer daar stond (of gewoon niks gecontroleerd heeft).
Wat ik ook niet snap, is dat het steeds weken duurt voordat ze een prijsopgaaf kunnen doen. Als je vaker een trailer repareert, dan weet je toch wat zoiets kost?
De bedrijfsleider en de werknemer weten niet hoe een polyester trailer eigenlijk in elkaar zit.
Kortom, mijn vertrouwen in dit bedrijf is tot het nulpunt gedaald, en ik vind het onbeschoft dat ze niet willen toegeven dat er een fout is gemaakt, en me hier niet voor willen compenseren.
Ik begrijp best dat een trailer na een jaar of 10-12 een keer “op” is, maar dat had ik dan graag eerder geweten, en zij zijn de experts (althans, dat dacht ik) en ik niet.
Overigens is dit bedrijf waarschijnlijk heel goed in de technische dingen van aanhangers, zoals remmen, verlichting, enz, maar van paardentrailers hebben ze duidelijk geen verstand.
Volgens de werknemer die onze trailer ging doen, waren de assen krom. Er moesten dus nieuwe onder. Verder een nieuwe band en nog wat met de remmen. Ook begon de gietvloer hier en daar los te laten, dus dat moest ook worden gerepareerd.
Ik heb een prijsopgaaf gevraagd. Het duurde al weken voordat hij eindelijk wist wat het zou gaan kosten; ik moest steeds terug bellen (excuses: drukte, de baas is op vakantie, enz). Uiteindelijk zouden de assen 1000 Euro gaan kosten en dan die andere kosten er nog bij. Ik heb toen zeer nadrukkelijk en meerdere keren gevraagd of de bodem van de trailer nog goed was, want anders zou ik deze reparatie niet meer gaan doen.
Mij werd verzekerd dat de bodem prima was, en dat de trailer dan weer een paar jaar mee kon.
Dus laten repareren. Helaas had hij het "spul" voor de gietvloer niet binnen, en ik had de trailer weer nodig (stond daar inmiddels al 3 weken), dus trailer opgehaald, en ik zou hem weer terug brengen als hij het spul voor de vloer binnen had.
1600 Euro betaald...
Na enkele weken had hij het eindelijk binnen. Trailer dus weer gebracht. Bij ophalen nog eens 150 Euro betaald, en er werd gezegd "kijk even of het houdt, want dit is nieuw spul. Zo ja, dan doen we de rest van de vloer ook nog voor 100 Euro extra".
Maar goed, na enkele weken begon het alweer los te laten. Nog even aangezien, en ik had de trailer ook elke week nodig. Uiteindelijk liet het teveel los, maar omdat ik mijn vertrouwen in de firma was verloren, vanwege het feit dat het allemaal zo lang duurde, en omdat het vloertje alweer los begon te laten, heb ik de trailer naar een ander bedrijf gebracht om dat te laten repareren. Deze zag direct dat de trailer eigenlijk volledig verrot was. Niet alleen de bodem was op een aantal plaatsen slecht (en vochtig), maar vooral ook de zijwanden waren eigenlijk helemaal weggerot van binnen. Hij gaf ook aan dat dit een proces is dat al 2 tot 4 jaar bezig was, en dat dit niet in het halve jaar sinds de onderhoudsbeurt had kunnen ontstaan.
Hierop realiseerde ik me dus dat de reparatie voor 1600 Euro nutteloos was geweest, en dat ik dat nooit zou hebben laten doen, als ik dit had geweten.
Voor de zekerheid heb ik de trailer ook nog bij een ander bedrijf laten zien en op de brug laten zetten, en hier kreeg ik exact hetzelfde verhaal te horen.
Stikvoort gebeld en naar de bedrijfsleider gevraagd. Deze was op vakantie, en zou over 2 weken terug zijn.
Twee weken later dus weer gebeld. Hij beweerde bij hoog en bij laag dat de trailer goed was toen hij bij hen had gestaan. Maar ik mocht langs komen.
Dus langs gegaan met de trailer en laten zien dat de wanden wel erg flexibel waren. Hierop reageerde zowel de bedrijfsleider als degene die de trailer had gerepareerd dat polyester wanden niet kunnen rotten. Maar die wanden bestaan alleen uit een dun buitenlaagje polyester, en van binnen zit hout. Dat wisten ze dus niet, dus ze hebben nooit naar de staat van de zijwanden gekeken (en wel elk jaar op het Bovag-rapport een kruisje gezet dat de wanden in orde waren). Ze zagen wel dat de bodem absoluut niet goed was.
Afijn, na wat heen en weer gepraat bood hij aan dat hij de trailer wel wilde repareren voor een niet te hoog bedrag. Eigenlijk wilde ik dat niet, en gewoon mijn geld terug, of dat hij de trailer zou overkopen voor een fatsoenlijk bedrag. Hij beloofde een offerte te maken en “komende week” terug te bellen. Ook vroeg ik hem of hij de trailer eventueel wilde kopen, en dan een bod zou doen. Ook daar zou hij over nadenken. Hij moest wel eerst alle prijzen opvragen.
Uiteraard de week daarna niks gehoord, dus maar weer gebeld. Nee, hij had nog geen tijd gehad, en al zijn werknemers waren naar een begrafenis. Dus weer afwachten, een boze mail gestuurd, weer gebeld. Toen beloofde hij met een zeer genereus aanbod te komen.
Dat kwam uiteindelijk een week later over de mail: voor 1600 Euro zouden ze de bodem vervangen en een plaat tegen de zijwanden aan maken. Nog nooit zo hard gelachen……
Ik heb hem toen weer een mail gestuurd dat ik uiteraard niet nóg een keer 1600 Euro ga uitgeven aan een waardeloze trailer en dat hij een fatsoenlijk bod mocht doen, en anders zou ik de geschillen commissie inschakelen.
Hierop reageerde hij kortaf dat ik dat dan maar moet doen.
Feit is dus dat bedrijf een behoorlijke inschattingsfout heeft gemaakt toen mijn trailer daar stond (of gewoon niks gecontroleerd heeft).
Wat ik ook niet snap, is dat het steeds weken duurt voordat ze een prijsopgaaf kunnen doen. Als je vaker een trailer repareert, dan weet je toch wat zoiets kost?
De bedrijfsleider en de werknemer weten niet hoe een polyester trailer eigenlijk in elkaar zit.
Kortom, mijn vertrouwen in dit bedrijf is tot het nulpunt gedaald, en ik vind het onbeschoft dat ze niet willen toegeven dat er een fout is gemaakt, en me hier niet voor willen compenseren.
Ik begrijp best dat een trailer na een jaar of 10-12 een keer “op” is, maar dat had ik dan graag eerder geweten, en zij zijn de experts (althans, dat dacht ik) en ik niet.
Overigens is dit bedrijf waarschijnlijk heel goed in de technische dingen van aanhangers, zoals remmen, verlichting, enz, maar van paardentrailers hebben ze duidelijk geen verstand.