Pagina 1 van 2

Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 28 jul 2013 23:07
door Jinjin
Dag,

Mijn laptop is defect, videokaart werkt niet meer.

De laptop heb ik bij de mediamarkt gekocht in september 2011. Ik lees verschillende negatieve verhalen over de mediamarkt en hoe ze omgaan met garantie. De laptop is 2 keer terug geweest voor reparatie.

Wat kan ik het best doen, weer terug naar de mediamarkt of de garantie regelen via packard bell?

Alvast bedankt.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 29 jul 2013 00:26
door dhc
Mediamarkt, daar heb je de laptop gekocht. Met PB heb je niets te maken.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 29 jul 2013 08:44
door crazyme
dhc schreef:Mediamarkt, daar heb je de laptop gekocht. Met PB heb je niets te maken.
Wanneer pb ook bereid is te herstellen heeft ts een keuzemogelijkheid extra.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 29 jul 2013 10:24
door olaf79
Twee keer terug voor reparatie. Product is dus onherstelbaar defect (kennelijk). Koop ontbinden en geld terug.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 29 jul 2013 10:56
door Barman
crazyme schreef:
dhc schreef:Mediamarkt, daar heb je de laptop gekocht. Met PB heb je niets te maken.
Wanneer pb ook bereid is te herstellen heeft ts een keuzemogelijkheid extra.
Niet dus. Als jij rechtstreeks naar de fabrikant gaat, kan Media Markt zijn handen er vanaf trekken.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 29 jul 2013 10:58
door crazyme
Barman schreef:
crazyme schreef:
dhc schreef:Mediamarkt, daar heb je de laptop gekocht. Met PB heb je niets te maken.
Wanneer pb ook bereid is te herstellen heeft ts een keuzemogelijkheid extra.
Niet dus. Als jij rechtstreeks naar de fabrikant gaat, kan Media Markt zijn handen er vanaf trekken.
Waarom dan wel ?

Het is niet zo dat je een willekeurige reparateur laat prutsen maar de fabrikant zelf hè ?

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 29 jul 2013 11:06
door dhc
You're so not right.....

Had ik niet verwacht....TS moet bij MM zijn, PB is niet de verkopende partij, zo zit het consumentenrecht in elkaar en dat weet je dondersgoed.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 29 jul 2013 11:20
door olaf79
dhc schreef:You're so not right.....

Had ik niet verwacht....TS moet bij MM zijn, PB is niet de verkopende partij, zo zit het consumentenrecht in elkaar en dat weet je dondersgoed.
Er wordt gesteld dat de fabrikant misschien best bereid is de reparatie op zich te nemen. Maakt immers niet zoveel uit want repareren moeten ze toch of dat nou via MM loopt of rechtstreeks via hun. Het is dus iets wat TS KAN proberen als hij MM niet vertrouwd.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 29 jul 2013 12:41
door dhc
Dat wordt nergens vermeld...TS vraagt wat hij het beste kan doen. Daar geef ik het meest voor de hand liggende antwoord op dat ook nog eens in overeenstemming is met het consumentenrecht.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 29 jul 2013 13:06
door Barman
crazyme schreef:[

Waarom dan wel ?

Het is niet zo dat je een willekeurige reparateur laat prutsen maar de fabrikant zelf hè ?
Je hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met de fabrikant. Mocht de fabrikant het niet op kunnen lossen, dan moet je toch weer bij de verkoper zijn voor bijvoorbeeld je geld terug. Was die niet op de hoogte van het probleem, dan kan hij dat verzoek afwijzen, omdat je hem niet de kans hebt gegeven het probleem op te lossen.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 29 jul 2013 13:23
door olaf79
dhc schreef:Dat wordt nergens vermeld...TS vraagt wat hij het beste kan doen. Daar geef ik het meest voor de hand liggende antwoord op dat ook nog eens in overeenstemming is met het consumentenrecht.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Crazyme geeft aan dat het geen probleem is als pb bereidt is te helpen. Dan kan TS MM omzeilen. Daar ben ik het mee eens. Als je denkt dat MM je probleem niet gaat oplossen en de fabrikant wel, waarom dan moeilijk doen met de MM omdat dat in de wet staat.
Het gaat om het resultaat, en maakt het dan werkelijk uit of dat door MM of PB wordt geleverd?

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 31 jul 2013 23:43
door Jinjin
Bedankt voor alle info.

Ik probeer het nog een keer bij de mediamarkt.

Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen, zal waarschijnlijk een reparatie worden.

Bij philips had ik meer geluk, nadat mijn tv voor de derde keer kapot ging, heb ik een nieuwe tv gekregen. En de tv was type beter dan wat ik had.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 31 jul 2013 23:55
door olaf79
Ik weet niet of je dat van Packerd Hell ook kunt verwachten.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 01 aug 2013 00:00
door Jinjin
Hahaha, ik ben bang van niet. Ik heb recensies gelezen over de garantie afwikkeling van de mediamarkt en packard. Ik hoop dat de laptop nu wel goed wordt gerepareerd.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 03 aug 2013 11:16
door Jinjin
Net terug van de media markt.

Laptop wordt opgestuurd ter beoordeling. Bij defect geld terug of nieuwe laptop.

Over 1.5 week weet ik meer.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 03 aug 2013 15:37
door dhc
Staat die belofte op papier?

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 03 aug 2013 17:02
door crazyme
Jinjin schreef:Net terug van de media markt.

Laptop wordt opgestuurd ter beoordeling. Bij defect geld terug of nieuwe laptop.

Over 1.5 week weet ik meer.
Naar Packard bell ? :lol:

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 19 aug 2013 23:08
door Jinjin
Na 2 weken bericht van de mediamarkt.

krijgen het geld terug.

Probleem op gelost, ben happy.

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 19 okt 2013 17:27
door Smidt087
Wil hier ook even op reageren Heb nu ook een laptop van HP van ruim een jaar voor reparatie afgegeven bij de media markt en natuurlijk ook gekocht na de eerste reparatie was er niets gedaan 3 weken zonder plus het toetsen bord beschadigd terug en weer voor reparatie zou voorrang hebben omdat er niets bij de eerste rep gedaan was nou mooi niet klacht ingediend bij med markt krijg telefoontje de onderdelen waren ineens binnen u kunt het zaterdag ophalen je raad het al dus niet liegen en bedriegen kunnen ze intussen al anderhalve maand weg heb hem hard nodig voor school maar interesseert ze totaal niets Het kan anders hebben nog meer HP spullen met garantie van HP, Als er iets is binnen 2 dagen nieuwe apparaat uit het buitenland in huis . Dus wie liegt hier nu dat dit weken moet duren , Het reparatie bedrijf is zo gezegd gecertificeerd om HP Apparaten te repareren Maar ja afwachten maar weer wederom maar een klacht verstuurd naar media markt en zie we zijn niet de enigste hier moet toch iets aan gedaan kunnen worden dat zij zo prutsen

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Geplaatst: 19 okt 2013 20:53
door 53o
Smidt087, reparaties kunnen weken duren, en dat is helaas zelfs redelijk standaard.

De enige factoren die mij fout lijken in jouw verhaal is dat er afspraken worden gemaakt door de verkoper (dus de verkopende partij...) die zij niet nakomt en dat er schade is toegebracht tijdens een eerdere reparatie.
Het kan anders hebben nog meer HP spullen met garantie van HP, Als er iets is binnen 2 dagen nieuwe apparaat uit het buitenland in huis .
Printers worden niet gerepareerd maar omgeruild, een printer kan inderdaad 2 dagen later uit Tsjechië arriveren, maar deze manier van werken wordt niet gebruikt voor notebooks. En ik neem aan dat je het in jouw voorbeeld had over een printer.