Teleurgesteld in Booking.com
Geplaatst: 30 jul 2013 20:49
Zojuist teruggekeerd van een kort verblijf in Ierland en daar gebruik gemaakt van vijf hotelaccommodaties via Booking.com die door eerdere reizigers worden aanbevolen. Je verwacht vooraf een betrouwbare keuze te kunnen maken uit de vele beoordeelde accommodaties, maar wij (gezin met grote kinderen) kwamen dan toch tenminste één keer bedrogen uit. Een Bed & Breakfast was veel soberder en veel minder comfortabel dan voorgespiegeld.
Tsja, ik gaf dus voor één adres in Ierland (uit vier andere overnachtingsadressen) een matige beoordeling af ten opzichte van alle andere in jubelstemming verkerende gasten die daar eerder hadden gelogeerd. En wel omdat het appartement anders dan uit de beoordelingen bleek, aan een hoofdweg lag met regelmatig zwaar verkeer, en het ondanks de redelijk hoge prijs geen thee-/koffiefaciliteiten bood (andere bed en breakfasts boden die wel, en voor een lagere prijs bovendien) er waren nog een paar kleine dingen, maar die heb ik nu niet paraat (die stonden in de beoordeling).
Ik wil niet zomaar zeuren. Mijn beoordeling was ook niet alleen maar negatief, want ik sloot mij achter de lange rij jubelende vakantiegangers aan die de kamers net als wij toch erg schoon vonden.
Maar toch is het dan bijzonder teleurstellend dat je de moeite neemt een reactie te geven en dat die, als die niet bevalt, simpelweg niet geplaatst wordt. Zo houdt dat vakantieadres simpelweg een 9.2 oftewel ‘‘Fantastisch’’ terwijl andere overnachtingsadressen werkelijk een prettiger verblijf gaven voor minder geld.
Ik heb dus het idee dat het internetbedrijf de negatieve beoordelingen/recensies niet opneemt, eruit filtert, en alleen positieve besprekingen plaatst. (Misschien dat de hotelsite zo meer provisie binnenhaalt?) Als ik nog een keer gebruik wil maken van de uitnodiging om een bespreking achter te laten, krijg ik weer hetzelfde scherm waarin ik word bedankt voor mijn bespreking. Maar hij is nergens te zien?!
Dit heeft een bijzonder naar gevolg. Namelijk dat op deze manier duidelijk wordt hoe hotels en B&B's een hoog cijfer krijgen en het plezier in het boeken via internet nu weg is. Het pijnlijke is nu, dat ik eerst veel vertrouwen had in boekingen via Booking.com en dat nu volkomen kwijt ben. Weet iemand goede alternatieven voor Booking.com?
Zeer vriendelijk dank.
Jeanpierre
Tsja, ik gaf dus voor één adres in Ierland (uit vier andere overnachtingsadressen) een matige beoordeling af ten opzichte van alle andere in jubelstemming verkerende gasten die daar eerder hadden gelogeerd. En wel omdat het appartement anders dan uit de beoordelingen bleek, aan een hoofdweg lag met regelmatig zwaar verkeer, en het ondanks de redelijk hoge prijs geen thee-/koffiefaciliteiten bood (andere bed en breakfasts boden die wel, en voor een lagere prijs bovendien) er waren nog een paar kleine dingen, maar die heb ik nu niet paraat (die stonden in de beoordeling).
Ik wil niet zomaar zeuren. Mijn beoordeling was ook niet alleen maar negatief, want ik sloot mij achter de lange rij jubelende vakantiegangers aan die de kamers net als wij toch erg schoon vonden.
Maar toch is het dan bijzonder teleurstellend dat je de moeite neemt een reactie te geven en dat die, als die niet bevalt, simpelweg niet geplaatst wordt. Zo houdt dat vakantieadres simpelweg een 9.2 oftewel ‘‘Fantastisch’’ terwijl andere overnachtingsadressen werkelijk een prettiger verblijf gaven voor minder geld.
Ik heb dus het idee dat het internetbedrijf de negatieve beoordelingen/recensies niet opneemt, eruit filtert, en alleen positieve besprekingen plaatst. (Misschien dat de hotelsite zo meer provisie binnenhaalt?) Als ik nog een keer gebruik wil maken van de uitnodiging om een bespreking achter te laten, krijg ik weer hetzelfde scherm waarin ik word bedankt voor mijn bespreking. Maar hij is nergens te zien?!
Dit heeft een bijzonder naar gevolg. Namelijk dat op deze manier duidelijk wordt hoe hotels en B&B's een hoog cijfer krijgen en het plezier in het boeken via internet nu weg is. Het pijnlijke is nu, dat ik eerst veel vertrouwen had in boekingen via Booking.com en dat nu volkomen kwijt ben. Weet iemand goede alternatieven voor Booking.com?
Zeer vriendelijk dank.
Jeanpierre