LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat Princess gewoon troep is, was al jaren bekend. Kennelijk is dat nog steeds zo:

http://www.kieskeurig.nl/blender/prince ... ws/1027411

Als je echt een topblender wilt, koop dan een oudere Braun MX 32 op Marktplaats. Kostten 20 jaar geleden al 200 gulden. Niet kapot te krijgen.

Nieuw ook niet slecht: http://www.kieskeurig.nl/blender/braun/ ... gsm=&page=
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 07 aug 2013 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

alexandervandersluijs schreef:Reactie van blokker is pas triest

Uiteraard vinden wij de geschetste situatie vervelend echter dienen wij u mee te delen dat u zonder originele kassabon geen garantie kunt claimen bij Blokker BV. Tevens is een banksfschrift niet voldoende, dit aangezien hierop niet staat aangegeven om welk artikel het precies gaat.
alexandervandersluijs schreef:Even flink de frustratie spuien op dit forum, twitter, de telefoniste afzeiken en een aantal keren op zaterdag bij volle bak in de winkel aan de balie even flink te gaan zeuren. Dat gaat zeker nog gebeuren, na de vakantie.
Verder alle vrienden, kennissen en iedereen die het wil horen even deze ervaring met Blokker delen en tenslotte nooit meer wat kopen bij Blokker. En Princess komt er ook niet meer in schat ik zo.
Waarschijnlijk verschillen we van mening wat de juiste definitie van triest is ...

nivea
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:59

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door nivea »

Leo The Emperor schreef:
alexandervandersluijs schreef:Reactie van blokker is pas triest

Uiteraard vinden wij de geschetste situatie vervelend echter dienen wij u mee te delen dat u zonder originele kassabon geen garantie kunt claimen bij Blokker BV. Tevens is een banksfschrift niet voldoende, dit aangezien hierop niet staat aangegeven om welk artikel het precies gaat.
alexandervandersluijs schreef:Even flink de frustratie spuien op dit forum, twitter, de telefoniste afzeiken en een aantal keren op zaterdag bij volle bak in de winkel aan de balie even flink te gaan zeuren. Dat gaat zeker nog gebeuren, na de vakantie.
Verder alle vrienden, kennissen en iedereen die het wil horen even deze ervaring met Blokker delen en tenslotte nooit meer wat kopen bij Blokker. En Princess komt er ook niet meer in schat ik zo.
Waarschijnlijk verschillen we van mening wat de juiste definitie van triest is ...
Nee hoor, daar is iedereen het over eens als ze jouw reactiehistorie bekijken.

Peter4871
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:46

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Peter4871 »

Vind het wel raar dat verhaal van je bankafschrift.
En dat je DAS je ook nog gelijk geeft.
Als ik het even snel opzoek waar op je het verhaal baseert:
Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht, en op welke datum u de aankoop hebt gedaan
Bron
Dus zo als er staat:" als daar uit blijkt wat u heeft aangekocht"
En volgens mijn staat er niet een princess blender op uw afschrifte.

Sterker nog, als dat van u klopt zou dat betekenen dat ik nooit meer een bon hoef te bewaren.
Ik koop iets en als het dan stuk gaat print ik gewoon een willekeurige pintransactie van de betrevende winkel uit met de melding. Tja het is hier gekocht. Ik heb een afschrifte.

En dan kan je wel roepen ja maar ze kunnen toch de bon oproepen?
Maar ik vind nergens een wet die aan geeft dat een bedrijf verplicht is om alle bonnen te bewaren.
U raakt iets kwijt en wil iets. En als je dan als een gek gaat schreeuwen en gaat rollen als een klein kind door de winkel verwacht dan niet dat ze denken het makkelijk te maken.
Het is mijn wel eens gelukt via een bankafschrifte iets vergoed te krijgen.
Ze kwamen zelf met het idee. Volgens mij ook afhankelijk van het filiaal.
Het Hooftkantoor volgt de standaard regels maar volgens mij worden er in filialen wel eens wat regels gebogen te behoeven van de klant

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door Eres »

Kassabon niet aanwezig is een heerlijke uitvlucht voor een bedrijf.
Mijn ervaring met Blokker klantenservice.
Ik heb een koffiezet apparaat welke binnen 1 jaar een klein defect (onderdeel van het filter) had wat altijd kan gebeuren.
Kassabon wel overlegd.
Blokker zowel het filiaal van de koop, als het hoofdkantoor oordeelden, dat dit defect niet onder de garantie viel, de garantie geldt slechts voor het electrische gedeelte.
Ik moest maar met de fabrikant in overleg gaan, als ik het hier niet mee eens was.
Ik vond dit een verplichting van Blokker, zie consumentenrecht, Blokker weigerde.
Na mijn contact met de fabrikant, was het onderdeel 1 dag later thuis bezorgd zonder kosten, probleemloos het was garantie.
Wat ik van Blokker vind, hoor ik hier niet te schrijven, maar ik geloof niet dat deze mentaliteit slechts tegenover mij gebruikt wordt.
Dus denk goed na voor u iets bij Blokker koopt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Eres schreef: Dus denk goed na voor u iets bij Blokker koopt.

Och, als ik de dingen op dit forum zie dan zouden we allemaal op een kale betonnen vloer op een houtje zitten bijten. Er is immers geen enkel bedrijf dat deugt (alleen natuurlijk de bedrijven waar we zelf werken, die zijn superklantvriendelijk en maken nooit fouten).

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door langste adem »

Bonnetje kwijtgeraakt is misschien eigen schuld, maar vaak krijg je ook van die kassabonnetjes (van thermisch papier ???) die al snel helemaal vervagen.
Je moet dan de originele bon overleggen als er iets aan mankeert, maar dat is dan inmiddels een wit papiertje geworden die net zogoed een statiegeldbon geweest had kunnen zijn....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:TS heeft geen poot om op te staan, je moet een bon bewaren!!

Vind dat TS behoorlijk kinderachtig reageert, schreeuwen voor de blokker!! pfft en dat voor 20 euries. :lol:
Dat is onzin. Er is geen enkele wettelijke regeling die stelt dat je een bon moet bewaren. Je moet bewijzen dat je het artikel daar gekocht hebt en een bankafschrift met datum, tijd, plaats, filiaal en bedrag dat precies overeenkomen is meer dan voldoende.

Blokker kan 200 regeltjes verzinnen. De belangrijkste regel ziet ze echter over het hoofd. De wettelijke bepaling dat de voorwaarden van een bedrijf de rechten van de consument niet ten nadelen mag beperken.

Dat het gaat om 20 euro is niet van belang. Dit kan voor de een een fooitje zijn en voor de ander een week werken.

lewina
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2013 17:43

Re: Blokker en kassabonnen, Blender van Princess

Ongelezen bericht door lewina »

Princess is ook een slecht B merk. Beter meer geld uit geven aan een goed merk.

Gesloten