LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw Dexia aanbod

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
baskkkk

Nieuw Dexia aanbod

Ongelezen bericht door baskkkk »

Hallo,

Ik heb net een Dexia medewerker aan de telefoon gehad die me het volgende aanbod heeft gedaan ten aanzien van de restschuld van de door mij VERNIETIGDE winstverdriedubbelaarsovereenkomst.

Hij gaf aan dat ik een betalingsregeling kon treffen, waarbij ik in vijf jaar de restschuld terug moet betalen, het rentepercentage varieert echter:
- 6 % als ik een afbetalingsregeling tref en AFZIE van al mijn rechten;
- 8,5% als ik een afbetalingsregeling tref, maar hierbij BEHOUD ik mijn
rechten.

Zijn er meer mensen op deze wijze benaderd?? Ik ga hier uiteraard niet op in, en dit is een ZEER LAGE STREEK van Dexia om mensen over te halen, met als extra klap op de vuurpijl, dat er nog ff gedreigd werd met een deurwaardersbezoek. Maar het geeft wel aan dat Dexia bezig is om extra snel geld binnen te halen....en blijkbaar toch nattigheid voelt ten aanzien van de mensen die nog niet betaald hebben en vasthouden aan hun RECHTEN. Hierdoor worden de mensen extra onder druk gezet (door het rentepercentage) om AF TE ZIEN van hun rechten

Bas

Dubio

Re: Nieuw Dexia aanbod

Ongelezen bericht door Dubio »

Bij het eerdere Dexia-aanbod kon men zelfs met 0% aflossen. Dat was dus beter dan de huidige aanbiedingen.

Chris G

Ongelezen bericht door Chris G »

Maar dan wel afzien van je rechten, Dubio.
Ik vraag mij ondertussen wel af wat jij voor een onzin op dit forum loopt uit te kramen!

baskkkk

Maar dan moest je wel afzien van AL je rechten...

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Nu moet je bij een rente-percentage van 6% ook afzien van je rechten. Wat is nou beter afzien van je rechten en 6% rente betalen of 0%.
En trouwens Dexia heeft ook rechten: nl. verhaalsrecht n.a.v. een afgesloten contract.

tester

Ongelezen bericht door tester »

En je moet het nu binnen vijf jaar terugbetalen!
Trouwens die deurwaarder komt eerst niet langs.
In mijn geval 1 acceptgirokaart.
Ongeveer een jaar later komt hij wel langs maar dan met een dagvaarding.
Advies van meeste advocaten is om niet te betalen die van mijn zei dat ook hij zegt van hoe denk dat geld weer terug te halen?
dan kom je echt in het verhaal van vijf jaar en langer om je geld weer terug te krijgen.

baskkkk

Dat er een contract is afgesloten dat ontken ik ook niet. Waar ik wel problemen mee heb zijn ondermeer de omstandigheden waaronder het contract is afgesloten (onvoldoende voorlichting en geen rekening met de persoonlijke situatie (zorgplicht)) en de gang van zaken (onder andere bij de AFM, SDI, Stichting Leaseverlies en commissie Oosting) die ertoe leiden dat Dexia momenteel ongestoord de mensen kan bedreigen...

Dat Dexia denkt dat zij verhaalsrecht heeft, is mij een slag te vroeg. Laat de AFM, de SDI en de commissie Oosting eerst de gang van zaken onderzoeken. Dat er zaken niet in orde zijn, is iedereen het over eens en dat bewijzen de (afgeschermde) rechtszaken van Dexia tegen AEGON ook weer.

Bas

mm

Ongelezen bericht door mm »

Contract is vernietigd,

Waarom dan een afbetalings regeling?
Vernietiging = Contract bestaat niet meer.
Geen contract = geen deurwaarden.
Is dexia het er niet mee eens dan moet zij aan de rechter vragen het contract geldig te verklaren.
Zolang dexia dat nalaat bestaat er geen contract PUNT

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

Voor de duidelijkheid, een contract kan niet door jou vernietigd worden. Wel kun je de rechter vragen om vernietigbaarheid van het contract. Als de rechter je daarin gelijk geeft, dan ontstaat de situatie, of moet deze hersteld worden, zoals deze voor aangaan van het contract was.

Voor zover mijn informatie strekt is er in nog geen enkele zaak een dergelijke uitspraak gedaan. Hou je zelf niet voor de gek, de strijd kan nog jaren duren, en ondertussen blijft Dexia conform contract een vordering houden.

Indien men middels (gerechterlijke) incasso zou overgaan tot invorderen van de schuld, helpt wellicht het aanspannen van een kort geding, het spoedeisende in dat geval is het moeten betalen van de vordering van Dexia, waarbij dan aangevoerd kan worden dat betaling pas dan kan worden gevorderd als er in de procedures een definitieve uitspraak ligt. De uitkomst van deze procedures is onzeker.

Zoals gezegd dat kan nog jaren duren, waarbij Dexia de rechter kan verzoekende de vordering te verhogen met de wettelijke rente vanaf een bepaald moment.

De afweging is er een van risico inschatten, wanneer springe je er het beste uit? Dat is voor iedereen verschillend.

groet,

Jack

JOOST1

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Jack
De echtgenoot kan buiten rechte het contract wel vernietigen indien hij niet heeft meegetekent. Dexia moet dit dan niet meer bestaande contract binnen rechte aanvechten .Zolang de rechter geen oordeel heeft gegeven over de vernietiging is het contract ontbonden.

Joost

baskkkk

Volgens mij is het zo dat IEDERE gedupeerde zijn overeenkomst kan vernietigen, in de meeste gevallen wordt dat gedaan op grond van dwaling (verkeerde voorstelling van zaken, die niet overeenkomt met de werkelijkheid). Volgens art. 6:228 BW kan een overeenkomst die onder invloed van dwaling wordt gesloten door IEDERE gedupeerde worden vernietigd. Door bijvoorbeeld een aangetekende brief te versturen naar Dexia.

Dexia kan hier tegen in verweer komen, als zij het bijvoorbeeld niet eens is met de aangevoerde argumenten voor vernietiging.
De volgende stap is dat IEDERE gedupeerde bij de rechtbank kan vorderen dat de vernietiging moet worden bekrachtigd. Het vonnis van de rechtbank zal echter afhangen van de aangevoerde (juridische)argumenten en de SPECIFIEKE situatie van iedere gedupeerde.

Bas

baskkkk

Bij vonnis van 12 november 2003 heeft de Rechtbank te Amsterdam aangegeven dat er sprake is van dwaling in dit specifieke geval.

De Rechtbank geeft toe dat er sprake is van dwaling, omdat de gedupeerde bij het aangaan van de overeenkomst een onjuiste voorstelling had door niet te beseffen dat zij geld leende en aan het einde van de overeenkomst een schuld kon hebben. Deze dwaling geldt volgens de rechtbank echter jegens de tussenpersoon. De rechtbank heeft zich er niet over uitgelaten of deze dwaling ook geldt jegens Dexia.

Zijn er inmiddels uitspraken bekend waarin dit verder is uitgewerkt??

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Als ik dat vonnis lees dacht ik toch dat de rechter heeft gezegd dat er GEEN dwaling is jegens Dexia. Immers, er is een getekend contract waarin staat dat er rente betaald moet worden, en volgens de rechter is het gebruikelijk dat je over geleend geld rente betaalt. Daarom had gedupeerde wel kunnen weten / moeten begrijpen dat deze geld leende.

(overigens werd Dexia in hetzelfde vonnis wegens het niet naleven van de zorgvuldigheidseisen wel veroordeeld tot 75% schadevergoeding).

baskkkk

Klopt, in deze zaak speelt de tussenpersoon echter een grote rol. Ik ben benieuwd of in nieuwe zaken, door alleen naar de "rente" als argument te kijken, een zelfde uitspraak volgt...

Gesloten