LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO misleid [opgelost]

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
A.M.A.
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jul 2012 09:07

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door A.M.A. »

daafjansen schreef:Hoe vaak vaak moet ik jou nog gaan vertellen dat ik niet een reisverzekering heb gevraagd
Je start het topic als volgt ...
Hier heb ik tijdens een gesprek in een kantoor aangegeven dat ik voor de duur van 6 maand naar het buitenland (Curaçao) zou vertrekken en hiervoor een doorlopende reisverzekering wou.
:lol:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door Jolijn »

A.M.A. schreef:
daafjansen schreef:Hoe vaak vaak moet ik jou nog gaan vertellen dat ik niet een reisverzekering heb gevraagd
Je start het topic als volgt ...
Hier heb ik tijdens een gesprek in een kantoor aangegeven dat ik voor de duur van 6 maand naar het buitenland (Curaçao) zou vertrekken en hiervoor een doorlopende reisverzekering wou.
:lol:
En n.a.v. van het verhaal van TS zal de bankmedewerkster, die verstand van zaken heeft, de diverse mogelijkheden (met hun benamingen) genoemd hebben?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door sjohie »

A.M.A. schreef:
daafjansen schreef:Hoe vaak vaak moet ik jou nog gaan vertellen dat ik niet een reisverzekering heb gevraagd
Je start het topic als volgt ...
Hier heb ik tijdens een gesprek in een kantoor aangegeven dat ik voor de duur van 6 maand naar het buitenland (Curaçao) zou vertrekken en hiervoor een doorlopende reisverzekering wou.
:lol:
Daarmee zou de ABN AMRO kunnen beargumenteren dat de medewerkster in kwestie op het verkeerde been is gezet door de vraagstelling?

Als TS had gevraagd om een verzekering waarmee je ten allen tijde terug kan komen voor een begrafenis, had die dame mogelijk gedacht aan die aanvullende verzekering op de standaard reisverzekering. Echter, als TS binnenkwam en meteen vroeg naar een reisverzekering, omdat hij dacht dat hij dat product moest hebben, dan is die stap veel minder vanzelfsprekend. Misschien dat die dame in kwestie door het zo stellig noemen en vragen naar een reisverzekering, dacht dat TS zijn huiswerk gedaan had en duidelijk wist wat hij wilde, terwijl dat nou juist niét zo was?

Als ik bij de bakker vraag naar een halfje bruin, en er bij thuiskomst er achter kom dat het geen dwarsgebakken plaatbrood oid is, is het dan de schuld van de bakker dat die niet heeft doorgevraagd, of van mij omdat ik niet 100% duidelijk was in het kenbaar maken van mijn wensen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door sjohie »

Jolijn schreef:
A.M.A. schreef:
daafjansen schreef:Hoe vaak vaak moet ik jou nog gaan vertellen dat ik niet een reisverzekering heb gevraagd
Je start het topic als volgt ...
Hier heb ik tijdens een gesprek in een kantoor aangegeven dat ik voor de duur van 6 maand naar het buitenland (Curaçao) zou vertrekken en hiervoor een doorlopende reisverzekering wou.
:lol:
En n.a.v. van het verhaal van TS zal de bankmedewerkster, die verstand van zaken heeft, de diverse mogelijkheden (met hun benamingen) genoemd hebben?
Tsja, als TS zegt ik wil zus en zo, maar heb geen klap verstand van reisverzekeringen, wat heb je allemaal, misschien wel. Maar als TS binnen komt en zegt ik wil een doorlopende reisverzekering, want ik ga wat langer naar het buitenland op reis, en de gezondheid van mijn oma is minder aan het worden, wordt het een subtiel ander verhaal.

En die hele dynamiek, op dat kantoor 6+ maanden geleden, is nou net waar het knijpt. TS zal zeggen ik ben slecht voorgelicht, de bank zal zeggen hij heeft gekregen waarom hij vroeg, en er voor getekend ook.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als TS binnenkomt en expliciet zegt dat hij voor 6 maanden naar Curaçao vertrekt.....

Voor de bankmedewerkster is het natuurlijk ook 6 maanden geleden, ook zij kan dan, net zoals TS, vlgs jouw redenering, niet met zekerheid zeggen of TS meteen om een 60 dagen doorlopende reisverzekering vroeg, zonder naar verdere mogelijkheden te vragen die voor hem van toepassing zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door sjohie »

Jolijn schreef:Als TS binnenkomt en expliciet zegt dat hij voor 6 maanden naar Curaçao vertrekt.....

Voor de bankmedewerkster is het natuurlijk ook 6 maanden geleden, ook zij kan dan, net zoals TS, vlgs jouw redenering, niet met zekerheid zeggen of TS meteen om een 60 dagen doorlopende reisverzekering vroeg, zonder naar verdere mogelijkheden te vragen die voor hem van toepassing zijn.
Heb je helemaal gelijk in, maar volgens mij worden van dat soort klantcontacten ook wel eens aantekeningen bijgehouden. Van hypotheekgesprekken weet ik het zeker, dat is natuurlijk wat zwaardere kost dan een reisverzekering, maar misschien dat de bank nog iets heeft hierover?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door devious »

maar.. een verzekering moet zichzelf terugverdienen. Daar is het een verzekering voor. Uiteindelijk wil de afsluitende maatschappij er wel rijker van worden. En wat ik een beetje vreemd vind is dat je een verzekering neemt voor een half jaar omdat je verwacht dat je terug moet vliegen omdat oma ( 2e bloedlijn ) sterft. In cijfertjes uitgelegd: Voor €20,- p/m een verzekering ( totaal € 120,- ) omdat je "weet" dat je een vliegticket van € 800,- moet aanschaffen. Dus € 680,- "winst" ..Ik vind banken sowieso oplichters en mooipraters maar ik denk dat ze dit niet zomaar zullen pikken.

En na de begrafenis weer terug naar Curaçao? Weer € 800,- ? Of heb je dat ook maar aan de verzekering opgegeven? Of bleef je maar in NL? Want dan trek je wel heel erg de aandacht...

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door 16again »

devious schreef: En wat ik een beetje vreemd vind is dat je een verzekering neemt voor een half jaar omdat je verwacht dat je terug moet vliegen omdat oma ( 2e bloedlijn ) sterft. In cijfertjes uitgelegd: Voor €20,- p/m een verzekering ( totaal € 120,- ) omdat je "weet" dat je een vliegticket van € 800,- moet aanschaffen. Dus € 680,- "winst" ..Ik vind banken sowieso oplichters en mooipraters maar ik denk dat ze dit niet zomaar zullen pikken.
Volgens mij zijn alle verzekeringen erop gebaseerd dat je een vast bedrag betaalt, en daarmee bepaalde risico's afdekt.
De verzekeringsmaatschappijen kunnen als geen ander deze risico's inschatten, om gemiddeld toch mooie winst te maken, daar zijn ze groot mee geworden!
Hier doet TS dus echt niets verkeerd, oma had immers ook nog 10 jaar kunnen leven.....

daafjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:01

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door daafjansen »

devious schreef:maar.. een verzekering moet zichzelf terugverdienen. Daar is het een verzekering voor. Uiteindelijk wil de afsluitende maatschappij er wel rijker van worden. En wat ik een beetje vreemd vind is dat je een verzekering neemt voor een half jaar omdat je verwacht dat je terug moet vliegen omdat oma ( 2e bloedlijn ) sterft. In cijfertjes uitgelegd: Voor €20,- p/m een verzekering ( totaal € 120,- ) omdat je "weet" dat je een vliegticket van € 800,- moet aanschaffen. Dus € 680,- "winst" ..Ik vind banken sowieso oplichters en mooipraters maar ik denk dat ze dit niet zomaar zullen pikken.

En na de begrafenis weer terug naar Curaçao? Weer € 800,- ? Of heb je dat ook maar aan de verzekering opgegeven? Of bleef je maar in NL? Want dan trek je wel heel erg de aandacht...
De verzekering zat onder de €10 pm en ik nam een doorlopende verzekering zonder opzeg datum dus niet voor een half jaar
Plus zoals 16again al vermelde als mijn oma net zoals de afgelopen 5 jaar tegen verwachtingen in was blijven leven was er niks aan de hand geweest
De vliegticket was een retour van €864 euro want ik ben natuurlijk weer terug gegaan naar curacao ik was op dat moment precies op de helft van de geplande 6 maanden.

Momenteel heb ik een klacht ingediend van de hele situatie bij Kifid ben benieuwd wat hier uit komt
als dat niet lukt probeer ik het bij afm

Ook zijn alle verzekeringen (inboedel,reis,kostbaarheden,aansprakelijkheid) opgeheven en heb de overstap gemaakt naar de Rabobank
Niet dat het op financieel gebied veel uitmaakt maar ik blijf niet met mijn betaalrekeningen en creditcards bij een bank die mij in mijn ogen verkeerd heeft behandelt

daafjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:01

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door daafjansen »

-Update-

Na het inschakelen van de Kifid is het volledige bedrag nu terug betaald

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door Jolijn »

:) Da's mooi.
Bedankt voor het melden, altijd prettig om te lezen hoe één en ander afgelopen is.

Gesloten