Pagina 1 van 1

ziggo drama

Geplaatst: 06 aug 2013 17:12
door Surprise1975
Hallo,

Ik ben van pure ellende omdat ik wekelijks storingen had bij ziggo, overgestapt naar een andere provider, wordt nu net door mijn ouders gebeld, bij hen begint nu het gezeik, geen internet, geen telefoon en geen tv. Ben je lekker mee, op de site van Ziggo staat alleen storing met Webmail, tja ze zullen een keer adequaat storingen vermelden prutbedrijf.

mijn ouders wonen in Leidschendam, ik zit al 10 minuten met mijn mobiel in de wacht bij het megadure 0900 nr. hopelijk krijg is straks een normaal antwoord, want ook dat kunnen ze niet. Nog nooit zoveel ellende en gepruts bij 1 internetprovider meegemaakt.

GA HIER NIET MEE IN ZEE WANT DAN BEN JE IN DE AAP GELOGEERD.

Re: ziggo drama

Geplaatst: 06 aug 2013 17:30
door Harrie Kierie
Surprise1975 schreef:Ben je lekker mee, op de site van Ziggo staat alleen storing met Webmail, tja ze zullen een keer adequaat storingen vermelden prutbedrijf.
Storingen worden alleen vermeld als het om een algemene storing gaat. Een storing bij je ouders zal je daar niet vinden.

Beetje onzinnig om bij de eerste storing al zo te gaan zitten bléren.

Re: ziggo drama

Geplaatst: 06 aug 2013 18:46
door ciske
Beetje onzinnig om bij de eerste storing al zo te gaan zitten bléren.
Kan jij onzinnig vinden, TS vindt dat niet en dat mag!

Re: ziggo drama

Geplaatst: 06 aug 2013 19:45
door olaf79
Oke, maar wat is / was nou het probleem? Stekker zit er niet in?

Ziggo crediteert de belkosten meestal keurig als de fout bij hun ligt. Wel even om vragen en laten vastleggen.

Re: ziggo drama

Geplaatst: 07 aug 2013 08:04
door Jefdus
In het overgrote deel van de gevallen is de 'storing' meteen opgelost als je de stekker van de modem/router er een minuutje uithaalt en weer terugdoet. Ik neem aan dat je dat wel gedaan hebt?

Re: ziggo drama

Geplaatst: 07 aug 2013 10:21
door sjohie
Jefdus schreef:In het overgrote deel van de gevallen is de 'storing' meteen opgelost als je de stekker van de modem/router er een minuutje uithaalt en weer terugdoet. Ik neem aan dat je dat wel gedaan hebt?
En je krijgt als klant een email als er werk aan het netwerk wordt uitgevoerd in je wijk/buurt. Met daarin een dag, en start- en eindtijd van de werkzaamheden, én de tip zoals jij die ook al geeft.

Re: ziggo drama

Geplaatst: 07 aug 2013 12:09
door GJvdZ
ciske schreef:
Beetje onzinnig om bij de eerste storing al zo te gaan zitten bléren.
Kan jij onzinnig vinden, TS vindt dat niet en dat mag!
Waar staat in het contract met Ziggo dat er een beschikbaarheid van 100% wordt gegarandeerd?

Re: ziggo drama

Geplaatst: 07 aug 2013 12:29
door ciske
GJvdZ schreef:
Waar staat in het contract met Ziggo dat er een beschikbaarheid van 100% wordt gegarandeerd?
100% mag je verwachten.

Re: ziggo drama

Geplaatst: 07 aug 2013 12:31
door Harrie Kierie
ciske schreef:
GJvdZ schreef:
Waar staat in het contract met Ziggo dat er een beschikbaarheid van 100% wordt gegarandeerd?
100% mag je verwachten.
Werkzaamheden mag je ook verwachten. Dat maakt 100% dus onmogelijk.

Re: ziggo drama

Geplaatst: 07 aug 2013 13:21
door ciske
Harrie Kierie schreef:
Werkzaamheden mag je ook verwachten. Dat maakt 100% dus onmogelijk.
Is dat zo? 100% mag je zeker verwachten, werkzaamheden zijn niet dagelijks.

Re: ziggo drama

Geplaatst: 07 aug 2013 13:38
door Harrie Kierie
ciske schreef:
Harrie Kierie schreef:
Werkzaamheden mag je ook verwachten. Dat maakt 100% dus onmogelijk.

Is dat zo? 100% mag je zeker verwachten, werkzaamheden zijn niet dagelijks
Hoeveel is 100% minus werkzaamheden?

Verwachten mag je alles, maar als je in je verwachtingen niet realistisch bent heb je alleen jezelf daarmee.

Re: ziggo drama

Geplaatst: 07 aug 2013 14:11
door sjohie
ciske schreef:
GJvdZ schreef:
Waar staat in het contract met Ziggo dat er een beschikbaarheid van 100% wordt gegarandeerd?
Beetje domme opmerking van je, 100% mag je verwachten.

Artikel 10 van de Ziggo voorwaarden, welke gaat over de beschikbaarheid, noemt nergens een percentage, enkel "Ziggo streeft ernaar de Diensten altijd beschikbaar te houden. Ziggo kan niet garanderen dat de Diensten altijd beschikbaar zijn"

100% verwachten is dan wel je goed recht, maar de wat dat betreft belangrijkste partij (Ziggo) beloofd dat nergens.

En als je een beetje ingevoerd zou zijn in de materie, zou je weten dat geen enkel telecombedrijf dat beloofd, ook niet voor de meest duur betaalde zakelijke verbindingen met de meest uitgebreide SLA's etc, zelfs dan is het 99,00 tot 99,99%. (wat 0,365 dag is, oftewel ~7 uur op jaarbasis) En die verbindingen zijn 15 à 20x duurder dan als wat een consument voor een vergelijkbare verbinding betaald.

Re: ziggo drama

Geplaatst: 07 aug 2013 20:54
door Harrie Kierie
vogels schreef: En je hebt natuurlijk een minuut of 2 de stroom van het modem en de digi ontvanger gehaald en daarna weer aangesloten en p.c. opnieuw opgestart?
Daar had TS toch helemaal geen tijd voor. De prioriteiten liggen natuurlijk wel even anders. Belangrijk is om zo snel mogelijk zonder internet verbinding hier een bericht te plaatsen en dan maar met je mobieltje te gaan bellen, want TS heeft zulke slechte ervaringen met Ziggo.

Ziggo dat TS voor zichzelf een jaar geleden heeft opgezegd, waarna TS prompt problemen kreeg met Telfort die bijna tot de dood hebben geleid. En natuurlijk niet te vergeten de problemen met Vodafone, want ook daar moet je nooit mee in zee gaan.

Belangrijk is dat als je een probleem hebt je het zo snel mogelijk met veel hoofdletters hier plaatst. Je gaat toch niet eerst proberen dingen zelf op te lossen!