LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 aug 2013 17:38
Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Beste Ziggo gebruikers,
Keer op keer hebben we vaker acties gezien van bepaalde bedrijven die ze in strijd gooien om nieuwe leden te werven. En vaak kwamen deze bedrijven tot de conclusie dat bestaande klanten niet kunnen worden genegeerd, immers wij hebben trouw een abbonnement waarmee we zitten en dan hoor je juist die klanten ook te apprecieren.
Het zal de meeste ongetwijfeld niet ontkomen zijn dat Ziggo onlangs met een actie is begonnen waarbij nieuwe klanten allerlei voordelen krijgen het zij korting of andere financieel gunstige voordelen.
Nu vroeg ik me af wat er voor ons was en ja hoor, bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken.
Absurd en totaal geen waardering voor trouwe klanten daarom wil ik hier mn onvreden over neer"pennen" en wil ik me absoluut niet schuilen achter een bedrijf die bestaande klanten voor lief neemt en geen waardering vertoont.
Wat denken jullie hierover ?
Keer op keer hebben we vaker acties gezien van bepaalde bedrijven die ze in strijd gooien om nieuwe leden te werven. En vaak kwamen deze bedrijven tot de conclusie dat bestaande klanten niet kunnen worden genegeerd, immers wij hebben trouw een abbonnement waarmee we zitten en dan hoor je juist die klanten ook te apprecieren.
Het zal de meeste ongetwijfeld niet ontkomen zijn dat Ziggo onlangs met een actie is begonnen waarbij nieuwe klanten allerlei voordelen krijgen het zij korting of andere financieel gunstige voordelen.
Nu vroeg ik me af wat er voor ons was en ja hoor, bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken.
Absurd en totaal geen waardering voor trouwe klanten daarom wil ik hier mn onvreden over neer"pennen" en wil ik me absoluut niet schuilen achter een bedrijf die bestaande klanten voor lief neemt en geen waardering vertoont.
Wat denken jullie hierover ?
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Ik heb geen ziggo , maar alsnog is dat altijd aan het begin dat er een actie is.bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken
Dus je hebt al van je actie kunnen genieten. Nee bestaande klanten krijgen geen voordeel. Die hebben ze al gehad.
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Ja, toen ik vroeger al jaren geabonneerd was op de Donald Duck kreeg een buurjongen zomaar een gratis welkomstcadeau bij een nieuw abonnement. Dit terwijl ik als jarenlange trouwe lezer niets gratis kreeg.
Ik lig er nog steeds wakker van en laat elke dag een traantje vanwege dit groot onrecht wat mij is aangedaan.
Ik lig er nog steeds wakker van en laat elke dag een traantje vanwege dit groot onrecht wat mij is aangedaan.
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
en als je gewoon volgens de regels van het spel speelt zul je zien dat trouwe klanten wèl worden beloond.
Net zoals bij UPC, bellen en opzeggen...De andere kant ( de afdeling Retentie) mòet je een aanbod doen alvorens je opzegging te completeren. En dan krijg je ineens zomaar € 10,- p/m korting op het abo dat je al had..
Net zoals bij UPC, bellen en opzeggen...De andere kant ( de afdeling Retentie) mòet je een aanbod doen alvorens je opzegging te completeren. En dan krijg je ineens zomaar € 10,- p/m korting op het abo dat je al had..
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Dat jij er verschrikkelijk naast zit. Ziggo heeft ook acties voor trouwe klanten.Misschieveous schreef:Beste Ziggo gebruikers,
Keer op keer hebben we vaker acties gezien van bepaalde bedrijven die ze in strijd gooien om nieuwe leden te werven. En vaak kwamen deze bedrijven tot de conclusie dat bestaande klanten niet kunnen worden genegeerd, immers wij hebben trouw een abbonnement waarmee we zitten en dan hoor je juist die klanten ook te apprecieren.
Het zal de meeste ongetwijfeld niet ontkomen zijn dat Ziggo onlangs met een actie is begonnen waarbij nieuwe klanten allerlei voordelen krijgen het zij korting of andere financieel gunstige voordelen.
Nu vroeg ik me af wat er voor ons was en ja hoor, bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken.
Absurd en totaal geen waardering voor trouwe klanten daarom wil ik hier mn onvreden over neer"pennen" en wil ik me absoluut niet schuilen achter een bedrijf die bestaande klanten voor lief neemt en geen waardering vertoont.
Wat denken jullie hierover ?
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Als je geen Ziggo hebt en niet weet waar je over praat kan je dus beter niet antwoorden. Ziggo heeft ook voordeel voor bestaande klanten.ciske schreef:Ik heb geen ziggo , maar alsnog is dat altijd aan het begin dat er een actie is.bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken
Dus je hebt al van je actie kunnen genieten. Nee bestaande klanten krijgen geen voordeel. Die hebben ze al gehad.
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Neen, jij hebt net een nieuw contract bij KPN vanwege je Pretium-Webcare-PakketM.Martens schreef:Ben even KPN bellen. Kijken of ik korting kan krijgen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Dan kies je toch gewoon een andere provider? Keuze genoeg:
http://www.breedbandwinkel.nl
http://www.digitelevisie.nl
etc etc
Money talks. Bull-**** walks. Dat weten ze bij Ziggo ook.
http://www.breedbandwinkel.nl
http://www.digitelevisie.nl
etc etc
Money talks. Bull-**** walks. Dat weten ze bij Ziggo ook.
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Ik ben sinds deze week een nieuwe ziggo klant met een alles in 1 pakket. Als het goed is krijg ik straks een tablet cadeau.
Uiteraard zijn die voordeeltjes om nieuwe klanten te lokken.
Maar ik kan me de frustratie wel een beetje voorstellen hoor, als je al 10 jaar lid bent bij Ziggo krijg je niet zo'n tablet gratis, en iemand die voor 1jaartje lid blijft bij Ziggo en daarna weer switcht van provider krijgt die wel.
Een aantal jaren geleden ben ik van internetprovider verandert omdat het bij de concurrent goedkoper was en sneller. Toen ik me bij Orange had aangemeld werd ik opeens gebeld door de oude provider en konden we opeens ook korting krijgen als we klant bleven. Had ik dan al jaren teveel betaalt ofzo ?
Ziggo zou iets met hun trouwe klanten kunnen doen en bijvoorbeeld klanten die een aantal jaar aansluitend lid geweest zijn ook zo'n aanbieding geven.
Uiteraard zijn die voordeeltjes om nieuwe klanten te lokken.
Maar ik kan me de frustratie wel een beetje voorstellen hoor, als je al 10 jaar lid bent bij Ziggo krijg je niet zo'n tablet gratis, en iemand die voor 1jaartje lid blijft bij Ziggo en daarna weer switcht van provider krijgt die wel.
Een aantal jaren geleden ben ik van internetprovider verandert omdat het bij de concurrent goedkoper was en sneller. Toen ik me bij Orange had aangemeld werd ik opeens gebeld door de oude provider en konden we opeens ook korting krijgen als we klant bleven. Had ik dan al jaren teveel betaalt ofzo ?
Ziggo zou iets met hun trouwe klanten kunnen doen en bijvoorbeeld klanten die een aantal jaar aansluitend lid geweest zijn ook zo'n aanbieding geven.
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Dat je er in ieder geval helemaal naast zit. Ik weet niet of U een bestaande klant van Ziggo bent, maar ik ben dat wel. En daarom weet ik dat Ziggo ook voor bestaande klanten akties heeft. Zo heb ik voor de 'nieuwe klanten' prijs een nieuwe Interactieve HD recorder gekregen ter vervanging van mijn vorige recorder. Tevens zag de medewerker bij dat gesprek dat ik nog een oud niet draadloos modem had. Hij deed er gelijk maar een draadloos modem bij. Dus ook voor trouwe klanten heeft Ziggo wel degelijk akties.Misschieveous schreef:Beste Ziggo gebruikers,
Nu vroeg ik me af wat er voor ons was en ja hoor, bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken.
Absurd en totaal geen waardering voor trouwe klanten daarom wil ik hier mn onvreden over neer"pennen" en wil ik me absoluut niet schuilen achter een bedrijf die bestaande klanten voor lief neemt en geen waardering vertoont.
Wat denken jullie hierover ?
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
1) Klant dan.....ook goedvogels schreef:1. Je kunt geen lid zijn van Ziggo
2. Ook voor 'trouwe' klanten had/heeft Ziggo aanbiedingen.
2) Ook mee eens, ook al beperkt die zich vaak tot een korting. en moeten mensen daar soms zelf om vragen. Of krijgen mensen dan opeens pas korting op het moment dat ze willen opzeggen.
Als Ziggo gratis tablets weggeeft voor nieuwe klanten, zouden ze dit ook kunnen doen voor trouwe KLANTEN die bijvoorbeeld al 5 jaar bij Ziggo zitten. Uiteraard zijn die tablets niet gratis en zitten de kosten verwerkt in de abonnementskosten. Maar het zou de ontevredenheid van sommige trouwe klanten misschien een beetje kunnen wegnemen, en bovendien zullen mensen misschien ietsiepietsie minder snel overstappen naar een andere leverancier.Wat Ziggo weer ten goede zou komen.
Maar voor de goede orde : Ziggo hoeft uiteraard helemaal niets. En het staat iedereen vrij om over te stappen naar een ander.
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Bestaande klanten krijgen volgens mij ook een vorm van korting op zo'n interactieve HD decoder, alleen niet zo veel als nieuwe klanten? En de voorwaarden staan duidelijk bij alle acties.Misschieveous schreef:Beste Ziggo gebruikers,
Keer op keer hebben we vaker acties gezien van bepaalde bedrijven die ze in strijd gooien om nieuwe leden te werven. En vaak kwamen deze bedrijven tot de conclusie dat bestaande klanten niet kunnen worden genegeerd, immers wij hebben trouw een abbonnement waarmee we zitten en dan hoor je juist die klanten ook te apprecieren.
Het zal de meeste ongetwijfeld niet ontkomen zijn dat Ziggo onlangs met een actie is begonnen waarbij nieuwe klanten allerlei voordelen krijgen het zij korting of andere financieel gunstige voordelen.
Nu vroeg ik me af wat er voor ons was en ja hoor, bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken.
Absurd en totaal geen waardering voor trouwe klanten daarom wil ik hier mn onvreden over neer"pennen" en wil ik me absoluut niet schuilen achter een bedrijf die bestaande klanten voor lief neemt en geen waardering vertoont.
Wat denken jullie hierover ?
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Dit is niet iets wat je alleen bij Ziggo ziet maar bij àlle commerciele bedrijven ( energie, tijdschriften, kranten, tv gidsen, telecom mt mobieltjes,....bedenk het maar) tot en met banken aan toe.
Nieuwe klanten worden gelokt met allerlei aanbiedingen, voordelen en/of cadeau's. Bij banken mbt bijvoorbeeld hypotheek zie je dat met het rentepercentage. Als je termijn is afgelopen krijg je een nieuw aanbod, de rente die dan gepresenteerd wordt ligt vele malen hoger dan voor nieuwe klanten.
Gegeven is gewoon dat bedrijven meer aandacht (lees voordelen geven) besteden aan nieuwe klanten dan aan bestaande klanten.
Je kunt je over Ziggo of beter gezegd over dit gegeven gigantisch druk maken maar dat heeft weinig zin. De enige oplossing is om als consument na contract afloop te gaan hoppen van bedrijf naar bedrijf om van die voordelen gebruik te kunnen maken.
Nieuwe klanten worden gelokt met allerlei aanbiedingen, voordelen en/of cadeau's. Bij banken mbt bijvoorbeeld hypotheek zie je dat met het rentepercentage. Als je termijn is afgelopen krijg je een nieuw aanbod, de rente die dan gepresenteerd wordt ligt vele malen hoger dan voor nieuwe klanten.
Gegeven is gewoon dat bedrijven meer aandacht (lees voordelen geven) besteden aan nieuwe klanten dan aan bestaande klanten.
Je kunt je over Ziggo of beter gezegd over dit gegeven gigantisch druk maken maar dat heeft weinig zin. De enige oplossing is om als consument na contract afloop te gaan hoppen van bedrijf naar bedrijf om van die voordelen gebruik te kunnen maken.
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Met het risico dat je een minder product krijgt bij de concurrent of we de "overstappers" hier terug zien dat de overstap niet goed gegaan is. Continuiteit en stabiliteit is ook veel waard, in de 10 jaar dat ik nu bij Ziggo zit heb ik 2 keer iets gehad wat binnen een paar dagen opgelost was.gaan hoppen van bedrijf naar bedrijf om van die voordelen gebruik te kunnen maken.
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Met het risico dat je een minder product krijgt bij de concurrent
Wat is in jouw ogen minder? snelheid? Dat vindt niet iedereen belangrijk.
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Daar bedoel ik ook mee de mensen die van kabel naar ADSL overschakelen en er dan "opeens" achter komen dat ze andere bekabeling moeten gaan trekken of van die "vage kastjes" moeten gaan installeren om het internet signaal via het elektriciteitsnet te laten lopen.Wat is in jouw ogen minder?
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
bprosman schreef:Daar bedoel ik ook mee de mensen die van kabel naar ADSL overschakelen en er dan "opeens" achter komen dat ze andere bekabeling moeten gaan trekken of van die "vage kastjes" moeten gaan installeren om het internet signaal via het elektriciteitsnet te laten lopen.Wat is in jouw ogen minder?
Niet iedereen vindt dat een probleem, ken mensen zat die ADSL prima vinden.
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Ik lees hier dat Ziggo trouwe klanten wel beloont?
Mijn moeder is al vele jaren trouwe alles in een klant bij Ziggo.
Toen zij vorig jaar informeerde over een digitale HD decoder of decoder/recorder kreeg zij doodleuk te horen dat zij de volle mep moest betalen. Aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe klanten mevrouw?
In de winkel dus voor een aanzienlijk lager bedrag zelf maar een decoder gekocht...
Zelf heb ik alleen televisie via Ziggo,
Mijn internet heb ik via XS4ALL.
Na mijn derde fluitende modem (Thomson gaat blijkbaar maar een jaar mee?) ben ik overgestapt naar Sitecom. Dat werkte voor geen meter. Toen Sweex, spotgoedkoop en werkte stukken beter.
XS4ALL had op dat moment een aanbieding voor nieuwe klanten.
Namelijk een Fritzbox (Draadloos modem met mogelijkheid voor telefonie) bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Ik heb toen gebeld met de vraag of dit voor bestaande klanten ook gold.
Ik was nog niet uitgepraat toen de medewerker mij zij: "uw modem is onderweg meneer!".
En inderdaad! Enkele dagen later had ik een splinternieuwe Fritzbox thuis!
Het kan dus wel...
Mijn moeder is al vele jaren trouwe alles in een klant bij Ziggo.
Toen zij vorig jaar informeerde over een digitale HD decoder of decoder/recorder kreeg zij doodleuk te horen dat zij de volle mep moest betalen. Aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe klanten mevrouw?
In de winkel dus voor een aanzienlijk lager bedrag zelf maar een decoder gekocht...
Zelf heb ik alleen televisie via Ziggo,
Mijn internet heb ik via XS4ALL.
Na mijn derde fluitende modem (Thomson gaat blijkbaar maar een jaar mee?) ben ik overgestapt naar Sitecom. Dat werkte voor geen meter. Toen Sweex, spotgoedkoop en werkte stukken beter.
XS4ALL had op dat moment een aanbieding voor nieuwe klanten.
Namelijk een Fritzbox (Draadloos modem met mogelijkheid voor telefonie) bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Ik heb toen gebeld met de vraag of dit voor bestaande klanten ook gold.
Ik was nog niet uitgepraat toen de medewerker mij zij: "uw modem is onderweg meneer!".
En inderdaad! Enkele dagen later had ik een splinternieuwe Fritzbox thuis!
Het kan dus wel...
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Een modem vergelijken met een ontvanger / HD recorder is wel een beetje appels met pruimen vergelijken.
Op het moment dat een modem stuk gaat vervangt Ziggo hem ook door een draadloos model als je dat nog niet hebt.
Die Sitecom en Sweex kreeg je ook van XS4ALL ?
Op het moment dat een modem stuk gaat vervangt Ziggo hem ook door een draadloos model als je dat nog niet hebt.
Die Sitecom en Sweex kreeg je ook van XS4ALL ?
Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe
Het originele modem van XS4ALL was geen bruikleenmodem.bprosman schreef:Een modem vergelijken met een ontvanger / HD recorder is wel een beetje appels met pruimen vergelijken.
Op het moment dat een modem stuk gaat vervangt Ziggo hem ook door een draadloos model als je dat nog niet hebt.
Die Sitecom en Sweex kreeg je ook van XS4ALL ?
Het was net als bij de oude mobiele telefonieabonnementen waarbij de GSM meteen eigendom werd bij KPN een eigen modem.
Logisch want XS4ALL is/was een onderdeel van KPN.
Volgens de voorwaarden van XS4ALL had ik geen recht op een kosteloze vervanging van mijn eigen(!) modem door een bruikleenmodem van XS4ALL.
Dit staat wel in de voorwaarden van nieuwe abonnees.
XS4ALL heeft mij zonder daartoe verplicht te zijn de zelfde voordelen gegeven als een nieuwe abonnee. En volgens mij vergelijk jij pruimen met peren...