opzegvergoeding betalen en geen korting krijgen
Geplaatst: 07 aug 2013 22:35
Eind oktober 2012 ben ik verhuisd. Mijn energieleverancier werd toen energiedirect.nl Dit omdat ik wel oren had naar de korting op mijn jaarnota; 335 euro in totaal voor gas en stroom.
Inmiddels heb ik een andere woning gevonden (gezinsuitbreiding), waar ik begin september zal gaan wonen. Mijn gas en stroom wilde ik op mijn nieuwe adres laten doorgeven door energiedirect.nl Helaas kunnen zij geen stadsverwarming leveren.
Nu wil energiedirect.nl mij een opzegvergoeding van 50 euro laten betalen, omdat ik binnen een jaar het gas opzeg. Bovendien zal er geen 167,50 euro verrekend worden op de jaarnota in oktober voor het gas, omdat dit product niet een jaar lang geleverd is door hen.
Ik voel mij behoorlijk in de kou gezet. Het is mijn keus om te verhuizen, maar ik wilde energiedirect.nl notabene mee verhuizen! En nu moet ik, omdat het jaarcontract door hun gebrek om geen stadsverwarming te leveren noodgedwongen eerder beeindigen. De kosten zijn voor mijn rekening. Dat lokkertje van 167,50 euro per produkt op de jaarrekening raak ik dus ook kwijt.
Wat kan ik doen? Welke creatieve of juridisch oplossing is er?
Wat kan ik verwachten van energiedirect.nl?
Inmiddels heb ik een andere woning gevonden (gezinsuitbreiding), waar ik begin september zal gaan wonen. Mijn gas en stroom wilde ik op mijn nieuwe adres laten doorgeven door energiedirect.nl Helaas kunnen zij geen stadsverwarming leveren.
Nu wil energiedirect.nl mij een opzegvergoeding van 50 euro laten betalen, omdat ik binnen een jaar het gas opzeg. Bovendien zal er geen 167,50 euro verrekend worden op de jaarnota in oktober voor het gas, omdat dit product niet een jaar lang geleverd is door hen.
Ik voel mij behoorlijk in de kou gezet. Het is mijn keus om te verhuizen, maar ik wilde energiedirect.nl notabene mee verhuizen! En nu moet ik, omdat het jaarcontract door hun gebrek om geen stadsverwarming te leveren noodgedwongen eerder beeindigen. De kosten zijn voor mijn rekening. Dat lokkertje van 167,50 euro per produkt op de jaarrekening raak ik dus ook kwijt.
Wat kan ik doen? Welke creatieve of juridisch oplossing is er?
Wat kan ik verwachten van energiedirect.nl?