Pagina 1 van 1

Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 08 aug 2013 01:39
door R0B3RT0S
BBiB heeft mij veeel meer stress bezorgd dan bespaard, wat eigenlijk de bedoeling is van zon bureau.

Ze hebben zoveel incidenten veroorzaakt dat ik nu urenlang aan het uitzoeken ben hoe en waar ik allemaal klachten over hun kan indienen.
Ik hoop dat er niemand meer bij hun in bewindvoering komt nadat ik klaar ben met klachten indienen.
Een korte opsomming van wat er gebeurd is....

De allereerste leefgeldbetaling was te laat, ze hebben geld op verkeerde rekeningen gestort, het contact is zeer slecht.
Er wordt verkeerd of niet antwoord gegeven,en de antwoordmails klopten vaak niet, en zaten vol typefouten die een kind van 16 niet maakt.
Ze werken alleen met acceptgiro's, geen internetbankieren....

Als toppunt, bij afsluiting van mijn dossier bleef ik met honderden euro's in de min zonder uitleg achter.
Ik heb moeten dreigen met aangifte bij politie voordat ik mijn WW uitkering terugkreeg, die had een andere cliënt van hun gekregen.

Daarnaast ben ik nu 8 maanden een betalingsregeling aan het afbetalen die het BBIB verzuimd heeft samen met afdraging dossier door te geven.

Helaas zijn er veel slechte budgetbeheerbureaus, en weinig goede...

Mvg R. Kuipers

[Deel bericht verwijderd. Reden: persoonsgegevens]

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 23 aug 2013 08:39
door vanmaanen
Ik zit sinds mei 2010 weer bij BBIB nieuwegein, omdat hij tijdens de WSNP al fouten heeft gemaakt en ik wel een schone lei toegewezen heb gekregen in dec 2007. Ben nu al 9 jaar bij dit bureau en het is nu nog meer ellende dan dat het al was. Ik ben mijn ziekenfonds kwijtgeraakt en heb nu bronheffing. Dit doordat BBIB gewoon niet de premie's en facturen betaald heeft en nu helemaal niks meer door die bronheffing, kan bewijzen en heb zwart op wit dat BBIB dit veroorzaakt heeft. Ondertussen vallen mijn tanden zowat uit mijn mond doordat ik geen kosten mag maken, kan amper eten omdat alles los zit en paradonditis bacterie erbij, ik ga op moment elke dag met pijn door de dag. Ook worden rekeningen van andere client van mijn beheerrekening geboekt !! Klacht indienen is onmogelijk.
BBIB Nieuwegein heeft mijn dagelijkse leven in de grip en kan geen kant meer op.

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 05 nov 2013 11:30
door flufie69
ik zit sinds maart 2012 bij BBIB en heb alleen maar deurwaarders aan de deur sindsdien ook ben ik er achergekomen at er soms rekeningen 2 x betaakd worden en als je dan contact op neemt word er gewoon gezegd dat het niet klopt .Ik ben er achtergekomen dat ik achterstand bij agis heb .de kinderbijslag krijg ik of helemaal niet of maar 250 euro waar ik 2 kids van moet kleden voor de winter.ik heb al een par aangegeven dat ik terug naar de rechter wil maar da reageren ze niet ,je moet soms 6 x de zelfde mail sturen om antwoord te krijgen want als je het clienten spreekuur belt zijn ze in gesprek.Wij hadden digitenne van kpn ook die hadden ze niet betaald met als gevolg contract werd door kpn op gezegd ,heb 6 maanden zonder tv gezeten heb toen zelf maar ziggo aangevraagd.en vorige maand had z ineens 13 euro aan kpn betaald .wat moeten we hier nou mee zeg

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 12 nov 2013 20:35
door HB885
flufie69 je kunt het beste een brief met deze bevindingen sturen naar de rechtbank waar jouw bewindvoering onder valt. De gegevens staan op de beschikking.
Als het werkelijk zo slecht is als jij hier schetst dan gaat de rechtbank ook wel stappen ondernemen.

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 09 dec 2013 11:16
door 84Sanne84
Mijn moeder is sinds april 2013 onder bewind gesteld bij de bbib Nieuwegein.

Wat een ellende. De bewindvoerder had gezegt dat ze de stress gingen wegnemen bij mijn moeder, maar de stress is alleen maar groter ook bij mij.

toen zij net onder bewind gesteld was door de kantonrechter ging het balletje rollen. Leefgeld heeft een week of 5 geduurd voor ze het kreeg. Want er ging elke iets "mis". Toen dat eindelijk geregeld was kregen we vaak deurwaarders aan de deur terwijl de bbib ons had verteld dat ze alle instanties hadden aangeschreven. Mijn moeder had een kleine achterstand bij Tele2 dus we werden afgesloten voor internet. Ik heb de bbib gebeld en dit verteld en zij zouden dit betalen. Het ging om een bedrag van 89 euro. Inmiddels hebben wij nog steeds geen internet en is de hele handel doorgestuurd naar een incasso bureau. Met alle kosten die daarbij horen, maar nog steeds niks betaald. Wij hebben ee week zonder water gezeten omdat ze die " vergeten " waren om te betalen. En zo zijn er nog een hele hoop dingen. Nu zitten wij met het probleem dat de nuon ons geen energie en gas meer willen leveren omdat er vanaf april niet meer betaald zou zijn. ( toch gek dat het niet meer betaald is sinds mijn moeder onder bewind gesteld is)

Nu moeten wij met spoed een andere leverancier zoeken voor gas en elektriciteit. Ik heb donderdag contact gehad met de bbib en heb ze uitgelegd dat het met spoed geregele d moet worden want as vrijdag is de tijd vertreken.

heb de hele ochtene al geprobeert te bellen maar krijg alleen maar in gesprektoon en kan ook geen boodschap achterlaten. En zonder de toestemming van de bbib mogen wij niks. TE BELACHELIJK!!!!

verder zeggen ze instanties gebeld te hebben en dan blijkt later dat ze nooit gebeld hebben. Ze zij nook zeer slecht te bereiken! En zo kan ik nog wel ff doorgaa

iedereen die ook met de bbib te maken heeft wens ik veel sterkte en hoop dat dit gestopt kan worden.

groeten Sanne

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 27 mar 2014 18:43
door co3
wij sluiten ons geheel aan bij de andere partijen over de bbib.
sinds wij met hun te maken hebben gehad ,,,gelukkig zijn we nu van ze verlost omdat mijn
zwager de lasten over heeft genomen . wat is dat een ontregeld zooitje om het zo maar te zeggen
deze mensen ? [Niet-onderbouwde uitspraak verwijderd door de Moderator]
ik kwam bij de bbib via de portes die beweerde dat ze o zo geweldig waren
ik heb mij onder bewind laten zetten bij die gasten. ze zouden alles voor mij regelen.?
wat is er geregeld dat ga ik u nu vertellen.....helemaal niets ..
maar wat ze wel hebben geregeld...hoge kosten van mijn telefoon omdat ik meerdere malen per week achter mijn geld aan moet bellen want als mijn de door hun geregelde leefgeld niet is gestort dan kom ik niet ver
dan word ik telkens afgewimpeld,,,het is al gestort hoor...dan ook graag een datum bbib.!!! ik kreeg al mijn rekeningen terug ..er was niets betaald mijn geld was in hun beheer ,,waar zijn die bedragen gebleven als er niets werd betaald.? tuurlijk ging ik weer bellen,,,,volgens hun was alles betaald..oke,,,ga ik de tegenpartijen bellen,,die weten van niets.???? waar is mijn geld dan gebleven.? dan zonder eten zitten omdat mijn leefgeld gewoonweg niet gestort werd of veel te laat
veel stresss mijn vriendin is ingestort omdat ze al dat gedoe met die gasten niet meer aankon
ik stond zelf ook op instorten maar heb terug gevochten. die mensen ,,,tsja echt georganiseerd is het zeker niet .!!!! ik zou iedereen aanraden niet onder bewind te gaan en zeker niet bij de bbib want ze kleden je tot het bot uit betalen niets je betaald je blauw aan je telefoonrekening en ze hebben nooit andwoorden op je vragen. [Niet-onderbouwde uitspraak verwijderd door de Moderator]
ze geven gratis stress oplopende rekeningen die niet door hun voldaan worden
en een hoop gratis leugens en mooie belofte,s alle openstaande rekeningen die hun van ons gezamenlijk inkomen zouden betalen is dus niet gebeurd. kortom krijgen wij alle rekeningen +aanmanningen om alsnog te betalen omdat er gewoonweg geen vaste lasten van het huis werden betaald.
als je mailt kun je blijven mailen want herhaal mails,,zoals hun dat noemen.?
worden niet beandwoord sterker nog ,,,worden de mails wel gelezen.?
ik ben met mijn zwager daar geweest maar had net zo goed thuis kunnen blijven ben niets wijzer geworden behalve de ingeprogameerde standaard antwoorden en een bakje kofie.??? het werd nogeens aangeboden . gaat mij niet om die kofie beste mensen maar om princiepe.
bijna overal waar je komt staat er wel een kofie automaat of de vriendenlijkheid of u een kopje kofie wilt.
nu ben ik van ze af maar krijg nog resterend geld terug ...wacht nu nog.
ik vind de bbib maar een heel vreemd bedrijf waar een luchtje aan zit.
want een hond word nog beter behandeld dan menig mens daar. weten ze zelf wel wat voor onzin ?leugens dat ze uitkramen .? en dat er zoveel mensen een rad voor ogen word gedraaid en hoeveel geld per dag verdwijnt er in hun zak ongemerkt.? mag ik ook zo rijk worden.?
want een verklaring van waar al het geld is gebleven van de onbetaalde rekeningen kunnen ze niet geven. dan gaat de baas v/d bbib mijn vriendin bijna 1 uur aan de telefoon zijn problemen even vertellen of ze daar op zit te wachten.? toch niet normaal.?dan verteld hij ook dat alleen de grote mails worden gelezen en de kleine (onbelangerijke )volgens hem onder op de stapel komen,
beste mensen als dan toch in sprookjes geloofd kunt u beter een dagje eftenling nemen dan weet u zeker dat u in de maling word genomen maar u weet ook zeker waar u geld dan blijft en uiteraard hoort u daar ook sprookjes in het sprookjesbos. te mooi om waar te zijn. als u dan teminste dan nog wat geld over heeft als u bij bbib loopt want een dagje eftenling of laat staan eten zit er dan echt niet in
maar gelukkig wel v/d bbib
die wensen wij dan ook een mooie zomer toe..
NIET DUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GEVAARLIJK BBIB VERBODEN TOEGANG.!

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 11 apr 2014 19:37
door sonja193
Graag zou ik willen reageren als buitenstaander,
Ik volg al geruime tijd wat er op deze site staat, en ben ontzettend verbaasd dat een site als van tros radar, dit allemaal toelaat. Tros radar staat erom bekend dat alles onderzocht werd, maar wat blijkt na enig onderzoek dat tros radar niets onderzoekt wat hierop gezet wordt, en dat is een slechte zaak.
Ik heb zelf maar wat onderzoek gedaan naar BBIB, en wat blijkt: ze zijn benoemd door de rechtbank
hebben de benodigde diploma s en doen alle benodigde cursussen, deze worden opgelegd door de branche organisaties waar ze lid van zijn, na telefonisch overleg met deze branche organisaties word je heel wat wijzer over bewindvoering, allereerst en daar staat alles mee moet de bewindvoerder het doen met inkomen van de client. Vaak als de bewindvoerder start zijn er schulden en achterstanden van o.a. de vaste lasten. Tevens ligt er al vaak beslag op het inkomen iets wat de bewindvoerder niet zomaar ongedaan kan maken, de deurwaarders mogen tot de beslagvrije voet gaan. Ook als schuldhulpverlening is gestopt of een wsnp is mislukt kunnen de bewindvoerders geen beslag tegengaan. Ook werd vertelt dat de belastingdienst ook de toeslagen mag verrekenen met achterstanden.
Verder wordt BBIB streng gecontroleerd, en moeten ze van de branche organisatie vaste lasten voor laten gaan op leefgeld, als ik dan lees dat betalingen niet gedaan zijn dan is er maar 1 conclusie er is niet genoeg inkomen. Het zijn allemaal eenzijdige verhalen en de meeste zijn erg twijfelachtig.
Naar mijn mening bevuilt Tros radar zijn naam met deze site

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 06 mei 2014 16:01
door JvS Advies
Door het begeleiden van mijn buurvrouw met haar administratie ben ik in aanraking gekomen met deze organisatie te Nieuwegein, hierdoor ben ik hulpverlener geworden gezien zij van het kastje naar de muur gestuurd werd.(wel of geen bewind) Bewindvoerder worden kan echter iedereen die goed is met cijfers en administratie voor derden, echter dien je over je vakbekwaamheid te beschikken en over de benodigde certificaten die jou als bewindvoerder beschermen. BBIB wil ik ook echter niet in een kwaad daglicht zetten maar ik vind wel dat zij als bewind toch achter hun cliënten dienen te staan en met hen mee moeten denken naar oplossingen, dit meedenken ontbreekt eraan ik behartig de administratie van mijn buurvrouw en ik die geen ervaringen heeft moet BBIB mededelen hoe zij de belastingschulden van mijn cliënt zou kunnen laten bevriezen zodat de invordering niet hoger worden dan al bepaald is. Nu zit mijn cliënt met een invorderingsschuld van €10.000,- terwijl dit €5000,- behoort te zijn. Hoe kan het zo zijn dat een bewind hier niet van op de hoogte is ?? Tevens een belasting inkomsten aangifte doen zij ook niet en een uitkering WWB opnieuw aanvragen ook niet ? vreemd dat ik als hobby adviseur wel alles voor elkaar kunt krijgen behalve dat de bevriezing van de invordering van de belastingdienst dat de bewindvoering moet uitvoeren dit dat ik daar geen bevoegdheden voor heeft maar zij doen dit echter niet. Telefonische kan ik BBIB wel bereiken onder het speciale nummer voor hulpverleners die ik heb mogen ontvangen, de cliënten lijn waar ik eerst op belde dat is echter geregeld onbereikbaar dit gezien de mensen allemaal contact zoeken waardoor het erg druk is.

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 07 mei 2014 11:45
door albunte
Geachte heer XXX

Tot onze verbazing lezen wij op tros radar een bericht inzake mevrouw XXX

Onze consulent heeft met de belastinginspecteur om de tafel gezeten wat betreft de vorderingen. Deze zijn reeds on hold gezet. Invorderen heeft gezien de inkomsten op dit moment van mevrouw geen nut.

Aangifte inkomsten belasting wordt wel degelijk door ons gedaan. Hoe u dan ook bij het idee komt dat dit niet gebeurt weet ik niet. Echter de omzetbelasting niet. Voor het jaar 2013 heb ik een brief verstuurd naar client met de vraag of mevrouw de jaaropgave 2013 heeft ontvangen. Dan kan ook hier aangifte voor gedaan worden.

We zijn ten alle tijden bereid met de klant mee te denken, maar de klant moet ons wel van alles op de hoogte houden en alle post die ontvangen wordt doorsturen. Doordat er een brief vanuit de gemeente inzake de bijzondere bijstand binnen was gekomen, welke beeindigd is per 11 februari omdat mevrouw in detentie heeft gezeten, kwam ik er achter dat ze in detentie gezeten heeft. Hiervan houd mevrouw ons ook niet op de hoogte, nog van het feit dat ze weer ontslagen is. Ook hier is er van ons uit een mail en een brief richting mevrouw gegaan dat ze dit zowel bij de gemeente als bij ons moet melden.

Als u de administratie van mevrouw behartigd ga ik ervan uit dat u weet dat alle belangrijke stukken en post naar ons gestuurd dienen te worden.

Als bewindvoerder kunnen en willen we veel, echter zonder informatie van de clienten is er geen bewindvoerder in Nederland die iets kan verrichten. En dat is de rode draad in het dossier van mevrouw XXX

Ik vindt het erg jammer dat u in plaats van een klacht bij ons neer te leggen dit op het forum van tros radar plaatst zonder het geheel juiste verhaal te vermelden. Doen we iets niet goed, zijn wij de eerste die dat toegeven. Maar dan moet wel de gehele waarheid verteld worden.

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 07 mei 2014 15:15
door JvS Advies
Geachte mw xxx

Hierbij geef ik u een reactie n.a.v. uw bericht.

Dat dhr.xxx om de tafel heeft gezeten met de inspecteur weet ik echter niets van af dit had mij ook medegedeeld kunnen worden tevens had ik ook wel degelijk aanwezig willen zijn om mijn bevinden open te stellen dat dit anders geregeld zou kunnen worden tenminste om de bedragen van de invorderingen weer te geven.

Aangifte inkomsten belasting heb ik echter geen documenten van mogen ontvangen en ik ben hier ook niet van op de hoogte gesteld, bij navraag aan cliënt en een medewerkster bij u kwam naar voren dat dit echter niet opgepakt is geweest. Waarom de omzetbelasting niet geregeld zou kunnen worden is voor mij de hamvraag waarom niet ?

Echter is er geen brief binnen gekomen namens de gemeente (Wil-Lekstroom) voor bijzondere bijstand er is geen beroep op gedaan.

Gisteren (06-05) is er contact geweest met WIL daaruit is naar voren gekomen dat haar WWB van 01-03 en 01-04 wel uitbetaald is geweest ondanks haar detentie maar dat er een blokkade is ontstaan door dat er geen documenten geretourneerd is geweest naar Wil , een dezer dagen worden deze stukken alsnog naar WIL geretourneerd om de blokkade op te heffen zodat het vooralsnog correct verloopt.

Ik weet echter heel goed dat alle van belang zijnde stukken naar u en naar WIL gestuurd dient te worden maar omdat ik hier geen inkomsten ontvangt of cq vergoeding zie ik mijzelf niet achter uw cliënt aan te wandelen om dit op orde te houden ik doe dit geheel vrijblijvend maar dat wil niet zeggen dat ik dat altijd vrijblijvend dient te doen, een stukje coaching vanuit uw zijde of de gemeente zou niet verkeerd wezen voor de cliënten mag ik aannemen.

Mijn verhaal heb ik al eens eerder medegedeeld ook dat ik als tussenpersoon fungeer om het geheel op rolletjes te laten verlopen zodat u weinig hoeft te trekken aan cliënt maar zie hier zelf ook geen response op terug komen en dat vind ik juist erg vervelend en jammer dat een organisatie je zo voorbij loopt en dat u mij wel kunt berichten n.a.v. een reactie op het Forum van tros Radar maar over zaken wat echt cliënt aangaat zie en hoor ik helaas niets over.

Dat u met cliënten mee denkt is alleen maar goed mij hoor je ook niet zeggen dat dit niet het geval zou zijn maar ik vraag me eigen wel af hoe mw. xxx uit deze financiële schulden kan komen zo ook na 3 jaar ? dit is een onbegonnen traject en zij kan nooit een leven opbouwen in deze situatie en dit word alleen maar erger en dat is voor mij zoal niet te bevatten dat hier geen oplossingen in mogelijk zouden zijn.

Tevens wil ik u erop wijzen dat mijn reactie op het Forum geen klacht is indien het echt een klacht is dan had ik dit schriftelijk medegedeeld via de officiële klachtenprocedure maar dit is niet het geval ik mag echter alleen maar mijn mening geven en dat ik dit niet volledig heb gedaan wil niet zeggen dat dit niet de waarheid zou zijn, zo is dat niet iedereen inhoudelijk haar omstandigheden hoeft te weten, wat namens cliënt geen probleem zou zijn geweest indien ik dit wel had gedaan maar dit vind ik niet menselijk om dat wel te publiceren.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, en mijn excuses dat u mijn mening als klacht heeft geïnterpreteerd.

Met vriendelijke groet,

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 07 mei 2014 15:21
door Leo The Emperor
Waarom ga je als een extra tussenpersoon tussen de client en haar bewindvoerder staan.
Dat maakt de zaak alleen maar extra complex .. :(

Ik zou zeggen neem de volledige rol van de bewindvoerder over ( als dit juridisch en technisch mogelijk is tenminste ) of hou je buiten de communicatie tussen client en bewindvoerder

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 08 mei 2014 09:51
door coby1001
ook wij lopen bij de bbib in nieuwegein [Niet-onderbouwde uitspraak verwijderd door de Moderator]

Re: Ervaring met BBiB te Nieuwegein

Geplaatst: 08 mei 2014 13:28
door albunte
#coby1001

Als je een klacht hebt moet je bij ons zijn of bij de rechtbank. Als je daar de klacht naar de rechtbank hebt gestuurd horen wij dit vanzelf en moeten daar ook op reageren en dan komt er boven tafel wat er echt gaande is aan de hand van bewijs stukken. Bij het schriftelijke antwoord verzoeken wij een zitting in te plannen en dan bespreken wij dit bij de kantorechter.

En dat schulden op lopen is het gevolg van rente e.d. een bekend en groot probleem waar niet alleen wij tegen aanlopen en dat is u ook duidelijk verteld bij de intake.

En als u vind dat wij uw oplichten waar absoluut geen enkel sprake van is, maak er dan een zaak van.
Ook is er nog geen klacht van u binnen, nog via de BPBI of NVVK.