Pagina 1 van 1

Verkeerde informatie mbt vergoeding

Geplaatst: 08 aug 2013 09:58
door Chantal10
Onlangs is mijn zijruit ingeslagen en ingebroken in mijn auto. Direct de verzekering gebeld (in het weekend). Bij het callcenter konden ze mij niet verder helpen maar ze verbonden mij door met het bij hun aangesloten bedrijf Autotaalglas. Ik melde gelijk dat ik eerst zeker wilde weten of mijn verzekering een vervangende ruit zouden vergoeden. Dit konden zij zondags ook niet achterhalen, maar ze zouden de volgende dag met de verzekering bellen en mij informeren. Ik werd de volgende dag netjes door hun gebeld met de mededeling dat de verzekering zou betalen zonder eigen risico. Meerdere malen gevraagd of ze dat zeker wisten aangezien ik niet het geld heb de kosten zelf te dragen. Tevens wil ik dan ook altijd eerste meerdere offertes zien. Hier hadden ze alle begrip voor en ze zouden het nogmaals controleren. Wederom teruggebeld; ik hoefde me nergens zorgen over te maken, alles werd vergoed! Nu....een week later word ik gebeld of ik het schadenummer door wil geven? Zij hadden toch gebeld en alles geregeld met de verzekering? Nu bel ik mijn verzekering en ze vergoeden niets! Weer met Autotaalglas gebeld; word mij meegedeeld dat de kennis van mijn polis mijn eigen verantwoordelijkheid is en of ik de rekening van € 287,00 wel even wil betalen! Ik had dit NOOIT laten uitvoeren als ze mij niet gegarandeerd hadden dat het verzekerd zou zijn, wat ze zelf aan mij hadden bevestigd. Kan dit zomaar?

Re: Verkeerde informatie mbt vergoeding

Geplaatst: 08 aug 2013 10:23
door Leo The Emperor
Chantal10 schreef:Onlangs is mijn zijruit ingeslagen en ingebroken in mijn auto. Direct de verzekering gebeld (in het weekend). Bij het callcenter konden ze mij niet verder helpen maar ze verbonden mij door met het bij hun aangesloten bedrijf Autotaalglas. Ik melde gelijk dat ik eerst zeker wilde weten of mijn verzekering een vervangende ruit zouden vergoeden. Dit konden zij zondags ook niet achterhalen, maar ze zouden de volgende dag met de verzekering bellen en mij informeren. Ik werd de volgende dag netjes door hun gebeld met de mededeling dat de verzekering zou betalen zonder eigen risico. Meerdere malen gevraagd of ze dat zeker wisten aangezien ik niet het geld heb de kosten zelf te dragen. Tevens wil ik dan ook altijd eerste meerdere offertes zien. Hier hadden ze alle begrip voor en ze zouden het nogmaals controleren. Wederom teruggebeld; ik hoefde me nergens zorgen over te maken, alles werd vergoed! Nu....een week later word ik gebeld of ik het schadenummer door wil geven? Zij hadden toch gebeld en alles geregeld met de verzekering? Nu bel ik mijn verzekering en ze vergoeden niets! Weer met Autotaalglas gebeld; word mij meegedeeld dat de kennis van mijn polis mijn eigen verantwoordelijkheid is en of ik de rekening van € 287,00 wel even wil betalen! Ik had dit NOOIT laten uitvoeren als ze mij niet gegarandeerd hadden dat het verzekerd zou zijn, wat ze zelf aan mij hadden bevestigd. Kan dit zomaar?
Het klopt toch ook gewoon dat u in uw polis kunt lezen of u verzekerd bent tegen ruitschade. ( En even voor de goede orde, dit zijn geen algemene voorwaarden, voordat iemand dit u probeert wijs te maken ).

Als Autototaalglas heeft bevestigd dat reparatie kostenloos is zouden ze dit ook moeten waarmaken. Ik ga ervanuit dat dit een mondelinge toezegging is. Mondelinge toezeggingen zijn wel rechtsgeldig, maar u dient wel aan te te tonen dat dit ook werkelijk is gezegd.

Re: Verkeerde informatie mbt vergoeding

Geplaatst: 08 aug 2013 10:35
door Harrie Kierie
Chantal10 schreef: Ik had dit NOOIT laten uitvoeren als ze mij niet gegarandeerd hadden dat het verzekerd zou zijn, wat ze zelf aan mij hadden bevestigd. Kan dit zomaar?
Had je dan voortaan maar zonder ruit willen doorrijden.

De bewijslast ligt bij jou. Het is natuurlijk wel vreemd dat je zelf niet weet of je voor ruitschade verzekerd bent. Je had toch gewoon je polis en de voorwaarden na kunnen kijken.

Re: Verkeerde informatie mbt vergoeding

Geplaatst: 08 aug 2013 10:40
door nevermind
Dit konden zij zondags ook niet achterhalen, maar ze zouden de volgende dag met de verzekering bellen en mij informeren.
Waarom maandags niet zelf gebeld, had je de informatie uit eerste hand gehad ?
Het klopt toch ook gewoon dat u in uw polis kunt lezen of u verzekerd bent tegen ruitschade.
+1

Re: Verkeerde informatie mbt vergoeding

Geplaatst: 08 aug 2013 13:39
door Chantal10
Hoi, Ik ben het op zich met jullie eens, maar ik heb WA+, Ruit en Rechtsbijstand. Aangezien ik door mijn verzekering werd doorverbonden met hun, en zij aanboden alles te regelen, ging ik er (stom, maar waar) vanuit dat ze dit ook zouden doen.
Gelukkig heb ik ook een opname van het telefoongesprek dat mijn vriend heeft gehad met Autotaalglas. Zij zeggen heel duidelijk dat zij inderdaad contact op hebben genomen met de verzekering en omdat ik voor ruitschade verzekerd ben zonder eigen risico, dit 100% vergoed zou worden. Dit hebben ze meermalen bevestigd. En nee, ik had niet zonder ruit verder gereden (al had dat met de hittegolf best even gekund), maar ik zou meerdere offertes hebben opgevraagd en gespaard totdat ik het zou kunnen betalen! En tot die tijd gewoon op de fiets! De auto is voor woon- werkverkeer en ik kan best een paar weken zonder. Ik heb nu in elk geval al een offerte ontvangen die 60% goedkoper is! Nu is mij die keus niet gegeven omdat ik te goeder trouw dacht dat het geregeld was.

Re: Verkeerde informatie mbt vergoeding

Geplaatst: 08 aug 2013 15:10
door Chantal10
@ nivea (de creme of toch niveau als in laag); als je niets zinnigs te melden hebt, laat dan gewoon een reactie achterwege. @ Leo the Emperor; Zojuist contact gehad met het juridisch loket (waar ze ongetwijfeld een veterstrikdiploma hebben :lol: ) en ze gaven zowel u als mij gelijk. Indien ik de mondelinge overeenkomst kan bewijzen, en dat kan ik middels een geluidopname van het telefoongesprek, sta ik in mijn recht.

Re: Verkeerde informatie mbt vergoeding

Geplaatst: 08 aug 2013 17:39
door Harrie Kierie
Chantal10 schreef:Zojuist contact gehad met het juridisch loket (waar ze ongetwijfeld een veterstrikdiploma hebben :lol: ) en ze gaven zowel u als mij gelijk.
Je hebt toch rechtsbijstand. Waarom schakel je die dan niet gelijk gewoon in?

Re: Verkeerde informatie mbt vergoeding

Geplaatst: 08 aug 2013 18:48
door nevermind
Chantal10 schreef:Hoi, Ik ben het op zich met jullie eens, maar ik heb WA+, Ruit en Rechtsbijstand. Aangezien ik door mijn verzekering werd doorverbonden met hun, en zij aanboden alles te regelen, ging ik er (stom, maar waar) vanuit dat ze dit ook zouden doen.
Gelukkig heb ik ook een opname van het telefoongesprek dat mijn vriend heeft gehad met Autotaalglas. Zij zeggen heel duidelijk dat zij inderdaad contact op hebben genomen met de verzekering en omdat ik voor ruitschade verzekerd ben zonder eigen risico, dit 100% vergoed zou worden. Dit hebben ze meermalen bevestigd. En nee, ik had niet zonder ruit verder gereden (al had dat met de hittegolf best even gekund), maar ik zou meerdere offertes hebben opgevraagd en gespaard totdat ik het zou kunnen betalen! En tot die tijd gewoon op de fiets! De auto is voor woon- werkverkeer en ik kan best een paar weken zonder. Ik heb nu in elk geval al een offerte ontvangen die 60% goedkoper is! Nu is mij die keus niet gegeven omdat ik te goeder trouw dacht dat het geregeld was.

Een WA plus verzekering waar 100 % bij glasbreuk betaald wordt, bestaat volgens mij niet.
Er zijn wel bedrijven, welke na afspraak bij jou thuis komen en de ruit vervangen, daar betaal je geen eigen risico, maar ja, ik weet het niet zo.
Bij de rest van de verzekeraars betaal je minimaal € 75.00 eigen risico.

Re: Verkeerde informatie mbt vergoeding

Geplaatst: 08 aug 2013 19:13
door Miepje1
Nou ben ik misschien een zeur... maar als je de auto voor woon-werkverkeer hebt, maar best een poosje kan fietsen... maar geen geld hebt voor een nieuwe ruit... waarom doe je die auto dan niet weg?