Pagina 1 van 1
Kruidvat Havaianas
Geplaatst: 08 aug 2013 10:44
door ezzy_87
Opnieuw een klacht over een product wat Kruidvat in de folder heeft staan, maar vervolgens niet of zeer beperkt in de winkels heeft liggen. Dit maal over Havaianas slippers, die zij voor slechts 9,95 in de folder hebben staan (normaal 25-30 euro). Ik ben bij 3 filialen in verschillende plaatsen geweest, 1 filiaal had geen slippers geleverd gekregen, het andere filiaal 4 slippers en nog een ander filiaal had enkele exemplaren in de schappen, hier heb ik maar niet meer gevraagd hoeveel exemplaren zij geleverd hadden gekregen.
Re: Kruidvat Havaianas
Geplaatst: 08 aug 2013 10:53
door Harrie Kierie
ezzy_87 schreef:Opnieuw een klacht over een product wat Kruidvat in de folder heeft staan, maar vervolgens niet of zeer beperkt in de winkels heeft liggen.
Wat was je eerdere klacht dan?
Er staat toch ook heel duidelijk bij die aanbieding
* Ondanks zorgvuldige inkoop kan het zijn dat het artikel snel is uitverkocht. Het aanbod kan per filiaal verschillen.
Re: Kruidvat Havaianas
Geplaatst: 08 aug 2013 12:41
door ArneLH
Als er niet voldoende voorraad is om aan de vraag te voldoen bij een aanbieding is er sprake van een oneerlijke handelspraktijk (
art. 6:193g onder e jo.
193b BW, zie ook Correctionele Rechtbank Gent (België) 12 januari 2011 (OM/Lidl België) en LG Hamburg (Duitsland) 12 mei 2009, 312 O 74/09). Ook die disclaimer is niet voldoende (BGH (Duitsland) 10 februari 2011, I ZR 183/09).
Re: Kruidvat Havaianas
Geplaatst: 08 aug 2013 17:37
door Annikaatje
Harrie Kierie schreef:Er staat toch ook heel duidelijk bij die aanbieding
* Ondanks zorgvuldige inkoop kan het zijn dat het artikel snel is uitverkocht. Het aanbod kan per filiaal verschillen.
Ja, maar als er 4 stuks per filiaal geleverd wordt kun je vraagtekens plaatsen bij die 'zorgvuldige inkoop'.
Re: Kruidvat Havaianas
Geplaatst: 08 aug 2013 17:41
door Harrie Kierie
ArneLH schreef:Als er niet voldoende voorraad is om aan de vraag te voldoen bij een aanbieding is er sprake van een oneerlijke handelspraktijk (
art. 6:193g onder e jo.
193b BW, zie ook Correctionele Rechtbank Gent (België) 12 januari 2011 (OM/Lidl België) en LG Hamburg (Duitsland) 12 mei 2009, 312 O 74/09). Ook die disclaimer is niet voldoende (BGH (Duitsland) 10 februari 2011, I ZR 183/09).
En wat doe je als consument dan in dit geval?
Re: Kruidvat Havaianas
Geplaatst: 08 aug 2013 17:43
door Harrie Kierie
Annikaatje schreef:
Ja, maar als er 4 stuks per filiaal geleverd wordt kun je vraagtekens plaatsen bij die 'zorgvuldige inkoop'.
Filiaal is een franchise. Kruidvat heeft wel zorgvuldig ingekocht. Filiaalhouder heeft te weinig besteld. Als franchisehouder mag je zelf beslissen hoeveel je afneemt. Wie hou je dan verantwoordelijk?