LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP !! Problemen Golf 7 2.0TDI

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
anton1962

HELP !! Problemen Golf 7 2.0TDI

Ongelezen bericht door anton1962 »

Sinds 27 April 2013 heb ik een nieuwe Golf 7 2.0 TDi.
Na mijn eerste rit (70km) begon de fan nadat de auto was uitgezet op volle toeren gedurende 6 min te draaien en kwam er stank en rook onder de motorkap vandaan.
Hierop de mobilieteitsservice opgeroepen ( was zaterdag aan het eind van de middag). Toen deze kwam kijken en niets kon vinden! Verzocht hij mij om achter hem aan te rijden naar de 1km verderop gelegen garage om hem uit te lezen.
Hier aangekomen deed het zelfde voorval zich weer voor.
De monteur heeft in overleg een leenauto mee gegeven omdat het voor hem niet duidelijk was waar het probleem vandaan kwam.
De maandag erop kreeg ik een telefoontje dat ik de auto kon ophalen en dat het voorval te maken had met het regenereren van het roetfilter.

Inmiddels heeft de auto 7000 km gereden en heeft het voorval zich al meer dan 70 keer voorgedaan, dit gebeurd heel willekeurig ! Soms 5 x op 10 km en een andere keer 800 km niet. De ene keer Na een korte rit van 1 km met koude motor, de andere keer 5 maal op een rit van 10 km met een aantal tussenstops , maar ook na een rit van 100 km op de snelweg.
De auto is al eens voor 10 dagen bij de dealer geweest en ook daar deed het voorval zich voor, hierop is de auto aangemeld bij Pon en heeft de auto daar 14 dagen gestaan, ook hier heeft het voorval plaatsgevonden.

Nu wordt er verteld dat dit een product eigenschap van dit type auto is en ik er maar mee moet leven!

Mijn vraag wie heeft zo'n zelfde VW Golf en herkend dit of juist niet

sjoegel

Re: HELP !! Problemen Golf 7 2.0TDI

Ongelezen bericht door sjoegel »

Niet accepteren.

smilie

Ongelezen bericht door smilie »

Het e.e.a. over de regeneratie van de roetfilter staat in de handleiding ook.
Echter het zou niet zo vaak voor moeten komen; eens in paar duizend km - dat dan weer wel.

Ik zou het ook niet accepteren en gewoon terug naar de dealer totdat het probleem opgelost is. Mochten ze blijven bij product eigenschap dan vriendelijk verwijzen naar de handleiding waarin e.e.a. zodanig uitgelegd is dat ze het niet kunnen beweren dat het zo vaak voor moet komen.

anton1962

Zowel de dealer als Pon Nederland blijven bij hun standpunt! Product eigenschap van een 2.0 TDI
Het is een combinatie van regenereren en nakoelen volgens hun.

Graag zou ik reacties krijgen van mensen met een gelijkwaardige VW Golf 7 2.0 TDI of dit bij hun ook Voorkomt.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Toch wel vreemd eerst 10 dagen bij de dealer en dan 14 dagen bij Pon en dan nog steeds een product eigenschap :?

Dat hadden ze toch direct kunnen vertellen of is er toch meer aan de hand :?

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Volgens mij heeft het ook met de airco te maken.

anton1962

Wel of geen gebruik airco maakt geen verschil!

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Je hoort de laatste tijd steeds vaker van dit soort verhalen. Onbegrijpelijke storingen, die door de dealer niet kunnen worden opgelost maar wel veel geld kosten. Dat laatste zal bij deze nieuwe Golf niet het geval zijn.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

anton1962 schreef:Wel of geen gebruik airco maakt geen verschil!
Ik heb het hier over de condensor van de airco
Die moet bij stilstaan van de auto ook gekoeld worden.
Overigens hoor ik het bij diverse auto's dat de ventilator
of blijft doordraaien of aanslaat bij het uitzetten van de auto.
Zal wel met thermostaten te maken hebben.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

plumber schreef: Overigens hoor ik het bij diverse auto's dat de ventilator
of blijft doordraaien of aanslaat bij het uitzetten van de auto.
Dat is normaal. Stank en rook niet.

epietersen1951

Ongelezen bericht door epietersen1951 »

Ik heb dezelfde Golf alleen met 1.6 diesel en hetzelfde probleem. Sinds juni 2013 deze Golf aangeschaft, nieuw. Meerdere keren per week blijft de fan 5 minuten draaien. Maakt niet uit of ik een lange of korte afstand heb gereden. Volgens dealer hoort dat bij dit model.

isi50

Ongelezen bericht door isi50 »

Dan nog met het regeneren mag er geen rook onder de motorkap van de auto vandaan komen, wel stank maar die ruik je meestal van ONDER de auto, dus dit is een heel ander probleem lijkt mij. De stank van de regeneratie is te herkennen aan een verbrand plastic geur. Als dat niet het geval is, dan is dit geen regeneratie rook. Die partikel filters mogen ze wat mij betreft afschaffen een en al rotzooi die meuk.

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

isi50 schreef:. Die partikel filters mogen ze wat mij betreft afschaffen een en al rotzooi die meuk.
Onzin! Ik rijd al een tijd met een Audi A4 2.0 TDI met partikelfilter. Nooit iets dergelijks meegemaakt.

Rita11

Ongelezen bericht door Rita11 »

Ik heb een Golf van 1 maand oud met 400 km op de teller en heb zonet hetzelfde probleem voorgehad. Is dit normaal of niet want anders ga ik er zometeen mee naar de garage.

Gesloten