Pagina 1 van 2

Hulshoff wonen

Geplaatst: 10 aug 2013 11:27
door Wilma1
Wij hebben in april een prachtige bank bij Hulshoff wonen in het fileaal Amsterdam Arena uitgezocht. We zijn er goed geholpen en twee keer terug geweest omdat we zeker wilde zijn van de juiste afmeting en maten ivm de ruimte in onze kamer. Beide keren zijn wij keurig geholpen. De definitieve koop hebben wij gedaan op 17 april. Wij waren er erg blij mee.

De levering zou zijn in week 25. Aan het eind van week 27 ben ik eens gaan bellen hoe het zat met de levering van de bank die er nog steeds niet was. Niemand kon mij duidelijk antwoord geven.

Na een week ben ik maar weer eens gaan bellen en toen kreeg ik als antwoord wat jammer 'Mevrouw' de fabriek is nu dicht ivm de vakantie. Wij gaan kijken wat we voor u kunnen doen.

Na een week krijg ik telefoon dat de fabrikant niet te bereiken was. Zij gingen nog verder kijken wat ze konden doen maar wat er nu aan de hand was geen flauw idee. Ik kreeg zo langzamerhand een zeer onplezierig gevoel.

Tussendoor nog een keer gebeld en wederom aan het lijntje gehouden. Vorige week kreeg ik weer een telefoontje dat ze het niet wisten en dat ik evt een leenbank kon krijgen maar ze zouden nog contact opnemen. Ik heb nl mijn oude bankstel verkocht in week 27. En zit vanaf die tijd op de eetkamer stoelen.

Gisteren heb ik zelf maar weer eens gebeld en kreeg toen een verhaal te horen waar ik helemaal niks vanaf weet!!!
Ik kreeg de verkoper aan de lijn die voor en met ons de eerste opstelling heeft gemaakt! Het was een heel verhaal waarin naar voren kwam dat de fabriek regelmatig contact had gehad met de winkel ivm de opstelling die wij graag willen. Zij wilden die opstelling niet maken en ze hadden zoiets nog nooit gedaan. Na veel vijven en zessen hebben ze besloten om dit toch te doen. Gevolg een vertraging van 8 weken waarvan wij niet in kennis zijn gesteld, sterker nog wij weten hier helemaal niks van.

In de papieren staat dat de levering nu in week 33 is maar alles bij elkaar moet ik maar rekening houden dat het week 35 wordt. Al die weken heeft niemand mij antwoord gegeven. En ik ben nergens over ingelicht en zit nog steeds op mijn eetkamer stoelen. Natuurlijk heeft de verkoper een excuus gemaakt maar wat koop ik hiervoor helemaal niks. Dit gaat wel over een bank van 5520.- Euro en ik vind dat geen kattendrek. Eigenlijk zou ik het op zijn minst fatsoenlijk vinden als wij een genoegdoening tegemoet konden zien want dit lijkt echt helemaal nergens naar. Ik heb aan dit hele gedoe een zeer slecht gevoel over gehouden en het zit mij echt niet lekker. Ik heb dit ook op de facebookpagina van Hulshoff wonen gezet maar tot drie keer toe is dit verwijderd zonder een antwoord te krijgen.

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 10 aug 2013 11:33
door Harrie Kierie
Wilma1 schreef: Eigenlijk zou ik het op zijn minst fatsoenlijk vinden als wij een genoegdoening tegemoet konden zien want dit lijkt echt helemaal nergens naar. Ik heb aan dit hele gedoe een zeer slecht gevoel over gehouden en het zit mij echt niet lekker. Ik heb dit ook op de facebookpagina van Hulshoff wonen gezet maar tot drie keer toe is dit verwijderd zonder een antwoord te krijgen.
Dus nu probeer je ze via dit forum onder druk te zetten?

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 10 aug 2013 12:01
door crazyme
Harrie Kierie schreef:
Wilma1 schreef: Eigenlijk zou ik het op zijn minst fatsoenlijk vinden als wij een genoegdoening tegemoet konden zien want dit lijkt echt helemaal nergens naar. Ik heb aan dit hele gedoe een zeer slecht gevoel over gehouden en het zit mij echt niet lekker. Ik heb dit ook op de facebookpagina van Hulshoff wonen gezet maar tot drie keer toe is dit verwijderd zonder een antwoord te krijgen.
Dus nu probeer je ze via dit forum onder druk te zetten?
Dat en :

Dus met een handjevol geld ben je weer helemaal tevreden en is alles vergeven en vergeten ?

Er is kennelijk een technische discussie geweest tussen de fabriek en de winkel. Daarbij heeft Hulshoff vast erg hun best gedaan om jouw wens te realiseren.

Dat men de discussie met u niet aangaat kan er wellicht mee te maken hebben dat u geen interesse heeft in hun uitleg en alleen maar geld wil zien. Facebook is geen plaats om de levertijd van een bank na te vragen.

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 10 aug 2013 13:58
door rozemarijntje
het is rot !
maar je hoeft toch niet op je tuinstoelen te zitten,ze hebben toch leenbank aangeboden?

ben het met de andere eens...wat wilt u nu bereiken?fabriek kan niet sneller werken omdat u hier klaagt...u wilt toch kwaliteit dan zou ik afwachten,anders wordt het foute boel.

neem die leenbank,maak hem even schoon,fleecekleed erover(zou ik doen) en zit je lekkerder..

het is rot maar soms heb je met meubels dingen die uitlopen....

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 10 aug 2013 14:08
door sjoegel
Die meubelleverancier zal zijn best doen de bank zo snel mogelijk te leveren. Des te eerder heeft hij ook zijn geld.

Gewoon even geduld.

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 10 aug 2013 14:51
door tenormin
Hulshoff heeft een goede naam. Dat één en ander helemaal fout gelopen is, is wel duidelijk. Alleen, dat ligt aan de fabrikant. En die fabrikant kan overal zitten, misschien in Nederland maar Duitsland, Italië e.a . landen ligt mij meer voor de hand. U had natuurlijk, zoals al gesteld is, dat leenbankje moeten aanvaarden: ik weet zeker dat Hulshoff zijn best doet, al lijkt dat er in uw ogen niet op. En ach, een financiële tegemoetkoming, dat zal u toch niet gelukkiger maken? Misschien krijgt u een mooie bos blommen. Het meest belangrijke: als het eindproduct maar goed is, daar gaat het toch om?

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 10 aug 2013 22:11
door Harrie Kierie
tenormin schreef: Het meest belangrijke: als het eindproduct maar goed is, daar gaat het toch om?
Nee. Het meest belangrijke is een forse financiële tegemoetkoming.

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 10 aug 2013 22:15
door crazyme
Harrie Kierie schreef:
tenormin schreef: Het meest belangrijke: als het eindproduct maar goed is, daar gaat het toch om?
Nee. Het meest belangrijke is een forse financiële tegemoetkoming.
Exact. Tegenwoordig is de wereld perfect en wanneer er iets fout gaat moet de winkel bloeden. Tenzij de klant een foutje maakt, dan moet de winkel zich natuurlijk wel "klantvriendelijk" opstellen.

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 10 aug 2013 22:26
door tenormin
Exact. Tegenwoordig is de wereld perfect en wanneer er iets fout gaat moet de winkel bloeden. Tenzij de klant een foutje maakt, dan moet de winkel zich natuurlijk wel "klantvriendelijk" opstellen.
Ach, iedere beantwoorder heeft zijn eigen mening. Hulshoff wilde de klant; de klant had een eigen ontwerp, de winkel dacht dat dit wel met de fabrikant opgelost kon worden maar dat gaf strubbelingen. Dus werd leenbank aangeboden. Dat het wel goed komt (zal komen) daar ben ik van overtuigd; waarom moet dan altijd een winkelier bloeden. Als je 4 of 5 maanden moet wachten voor afspraak ziekenhuis word er wel geklaagd maar daar blijft het bij (uiteraard). Daar word geen topic over geopend, denk ik. Maar dat zal crazyme wel voor me op "papier zetten" dat dit ook al aan bod is geweest, toch?

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 10 aug 2013 22:39
door crazyme
Tenormin, je bent mij even kwijt: wat moet ik op papier zetten en waarom ?

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 11 aug 2013 00:30
door devious
wat, geen idee. Maar met dat papiertje kun je dan een vliegtuigje vouwen. Of een hoedje. :mrgreen:

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 11 aug 2013 08:37
door 16again
Hulshoff heeft nagelaten klant tijdig in te lichten over vertraging.
Klant heeft hierdoor niet gewacht met wegdoen oude bankstel, en is daardoor terecht boos.

Minste wat Hulshoff kan doen is niet alleen tijdelijk bankstel aanbieden, maar dit ook daadwerkelijk bij klant neerzetten.
Hulshoff hoeft geen finaciele compensatie te geven. Klant kan op grond van CBW voorwaarden wel de koop ontbinden, dit kost Hulshoff nog meer!
Nu een "korting" bieden levert beide partijen iets op:
Klant is voordeliger uit, en Hulshoff hoeft niet te vrezen dat klant koop ontbindt door te late levering. Door aanvaarden van korting ontstaat immers een nieuwe overeenkomst, met aangepaste levertijd

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 11 aug 2013 09:51
door Wilma1
Waar het hier omgaat is dat Hulshoff ons nergens van in kennis heeft gesteld. Dat wij weken lang aan het lijntje zijn gehouden zonder antwoord. Een leenbank is ons 6 weken na de verlopen levertijd niet echt aangeboden maar terloops genoemd waarover nog contact zou zijn. Is ook niet gebeurd! Na zeven weken verlopen levertijd ben ik wederom zelf weer gaan bellen en kreeg toen pas te horen wat er aan de hand was. Ze hebben een openbare facebook pagina zelf aangemaakt dus mag ik daar zeker op reageren. Over de reaktie dat ik dan maar hier mijn gram kom halen ga ik niet eens in.

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 11 aug 2013 10:01
door crazyme
Eigenlijk zou ik het op zijn minst fatsoenlijk vinden als wij een genoegdoening tegemoet konden zien want dit lijkt echt helemaal nergens naar.
Eigenlijk gaat het hierom. De leenbank is bijzaak.

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 11 aug 2013 10:15
door 16again
crazyme schreef:genoegdoening......
Eigenlijk gaat het hierom.
Dan moet TS gewoon aan Hulshoff laten weten dat koop ontbonden wordt door verstreken levertermijn.
Dan komt Hulshoff vanzelf met voorstel om bank alsnog met korting af te nemen.....

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 11 aug 2013 10:28
door Jolijn
crazyme schreef:
Eigenlijk zou ik het op zijn minst fatsoenlijk vinden als wij een genoegdoening tegemoet konden zien want dit lijkt echt helemaal nergens naar.
Eigenlijk gaat het hierom. De leenbank is bijzaak.
Eigenlijk gaat het hierom:

De definitieve koop hebben wij gedaan op 17 april.
- De levering zou zijn in week 25
- Aan het eind van week 27 ben ik eens gaan bellen: niemand kon mij duidelijk antwoord geven.
- Na een week ben ik maar weer eens gaan bellen: de fabriek is nu dicht ivm de vakantie. Wij gaan kijken wat we voor u kunnen doen.
- Na een week krijg ik telefoon: fabrikant niet te bereiken, wat er nu aan de hand was geen flauw idee.
- Tussendoor nog een keer gebeld en wederom aan het lijntje gehouden
- Vorige week kreeg ik weer een telefoontje: dat ze het niet wisten en dat ik evt een leenbank kon krijgen maar ze zouden nog contact opnemen
- Gisteren heb ik zelf maar weer eens gebeld en kreeg toen een verhaal te horen waar ik helemaal niks vanaf weet!!!


Er blijkt maar 1 persoon ( de verkoper) te zijn, die uiteindelijk weet hoe het zit.
Tijdens de gesprekken met de fabrikant, is hij niet op het idee gekomen, TS in te lichten of aantekeningen te maken in de computer/bestelbon/enz.
Als uiteindelijk evt een leenbank wordt aangeboden (waarover Hulshof nog contact zal opnemen) kan nog niet worden verteld wat er aan de hand is en waarom het zo lang duurt.
N.a.v. het bericht op de Facebookpagina had Hulshof nogmaals contact kunnen opnemen met TS en ipv verwijderen van het bericht, het bericht kunnen beantwoorden ( met bijv. een aardige geste).

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 18 aug 2013 10:33
door Wilma1
We zijn nu weer een week verder en wij hebben onze bank bij Hulshoff wonen geannuleerd. Wij krijgen onze aanbetaling terug. Van een compenstie wilden zij absoluut niet weten. Wij waren al tevreden met een paar kussens op de bank maar daar was geen sprake van. Ze annuleren liever een order van €5520,- Begrijpen doen wij het nog steeds niet. Vorige week kregen wij een mail waarin stond dat de levertijd weer werd verschoven naar week 38. Wij kregen sterk de indruk dat ze de bank gewoon vergeten zijn te bestellen. Een overschrijding van 13 weken over de levertijd heen is niet normaal. Wij hebben onze bank nu opnieuw gekocht bij een ander bedrijf met een levertijd van 8 weken en gezien de hele toestand hoefden wij ook niet aan te betalen. Een leenbank wordt over anderhalve week bezorgd. Kijk zo kan het ook. We zijn heel goed en vriendelijk geholpen en hopen dat alles nu weer goed gaat komen.

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 18 aug 2013 11:23
door 16again
Wilma1 schreef:Van een compenstie wilden zij absoluut niet weten. .... Ze annuleren liever een order van €5520,- Begrijpen doen wij het nog steeds niet. Vorige week kregen wij een mail waarin stond dat de levertijd weer werd verschoven naar week 38.
Aan marge kost dit Hulshoff zo'n 30% van koopsom, en ze zouden je maatwerk bank alsnog moeten slijten.

Mogelijk wil de fabrikant de op maat bestelde bank gewoon niet leveren.
In plaats van dit te melden, wordt de klant maar aan het lijntje gehouden, levertijd alsmaar uitstellen, totdat klant vanzelf opdracht terug trekt

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 18 aug 2013 12:42
door tenormin
Ongewoon en ongebruikelijke handelwijze. Niet dat je er verder mee opgeschoten bent maar wel weer gelukkig dat je over de aanbetaling niet hoeft te kissebissen. Hulshoff, dit valt me zwaar tegen, dat je de klant niet hebt geïnformeerd. En geen compensatie hebt gegeven!

Re: Hulshoff wonen

Geplaatst: 30 mar 2014 23:32
door Bok98
Deze arrogantie komt bekend voor.

Vandaag in deze winkel in de Villa Arena, op zoek naar een mooie bank. Geen begroeting van de verkoper, liep zo langs ons heen. Toch maar naar hem gelopen met een aantal vragen over een bepaalde bank uit hun collectie. ongeïnteresseerd en bot gaf hij de antwoorden. Geen vragen terug uit interesse waar we naar op zoek zouden zijn.

Erg bizar en met een rot gevoel de winkel uit.