LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeente belasting probleem.

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
JRU

gemeente belasting probleem.

Ongelezen bericht door JRU »

Ik heb probleem met de gemeente zal via een tijdlijn hieronder opsommen hoe het tot nu toe is verlopen.

2009 aanslag gemeente heffingen ontheffing aangevraagt. Ging helemaal fout vorderings brief etc etc etc. Was al dag geplend voor inbeslagname. Maar dag dat gemeentelijke deurwaarder beslag kwam leggen kwam er helemaal niks. Ik bellen naar contact nummer bleek het 24 uur ervoor te zijn gecanceld. Maar niemand heeft de moeite genomen mij nadien daarvan in te lichten. Weer naar gemeente fout bij gemeente gevonden nadat ze erachter kwamen dat ze voor 2008 en 2009 de zelfde belastings gegevens van 2009 hadden gebruikt. Was veel gedoe bellen praten en toen op kantore met hoofd belastinging en maneger algemeen finaciele zaken gesprek gehad. Probleem gevonden zagen ze zelf ook in.

2010 helemaal geen problemen gewoon zoals altijd rekeningen betaald niks aan de hand.

2011 zelfde probleem aanslag heffing 2009 weer vordering, heb gebelt met contact nummer op vordering die zeiden regel het maar met de gemeente. Gemeente weer gebelt waar gelukkig algemene maneger financien het zich herinnerde, over en weer vertrouwelijke mails gestuurd weer opgelost.

2012 geen bijzonderheden

2013 begint het hele feest opnieuw wederom vordering over 2009 gemeente heffingen. Maar nu loop ik tegen muur aan blijkt dus een forenisch finacieel onderzoek te lopen tegen de gemeente.

Wat moet ik doen, dit probleem schijnt om het jaar op te duiken maar omdat er nu dat onderzoek loopt krijg ik er geen poot tussen.

JRU

Re: gemeente belasting probleem.

even voor de duidelijkeheid heb dit in 2009 ook hier al aangekaart.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 82#p926582

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Wat dacht je van de ombudsman?

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Wat bedoel je met 'vordering'?

JRU

ArneLH schreef:Wat bedoel je met 'vordering'?
Moet dat even anders zeggen is een oude aanslag van 2009 en niet vordering. Goed dat je me even hersteld daarmee. Deze aanslag blijft terug komen na mij zit iedere keer 2 jaar tussen 2009 2011 en nu weer 2013.

In 2009 heb ik daar op kantoor gezeten met hoofd gemeentelijke belastingen en maneger algemeen van de financien. Toen hebben ze de fout op papier gezien maar hadden zelf die papieren niet omdat ze de mijne wilden hebben toen heb ik Nee gezegt en kopieen gemaakt en die overhandigd.

In 2011 kreeg ik het zelfde probleem, toen was een telefoontje genoeg naar die finaciele manager die alles overzag. Hij heeft toen PB overheden opdracht gegeven inverband met foutieve afhandeling en vordering het te annuleren en dossier retouneren. Dat heeft de PB overheden toen gedaan, en met mij zou worden besproken worden over de afloop....uhm en daar klopt het ook niet want daarna heb ik weer niks gehoord, tot heden 2013.

JRU

erg lastig om bij de juiste instantie terecht te komen. Had het probleem gepolst bij de belastingdienst omdat ik weet hoe zij met heffingen werken en verwerken. Na uitleg probleem dacht persoon belastingen met mij mee, en verwees mij na de nationale ombudsman toe.

Heb daar het probleem aangekaart omdat ik daar bekend ben. Contact persoon daar lichte mij toen in over een wetswijziging, waardoor het voor hun niet meer mogelijk is om dit te doen. Blijkt dus dat problemen met gemeentes/overheden weer is verdeeld onder locale regionale instanties van de ombudsman. Dus nu contact gezocht met nationale ombudsman regio ZOB.

JRU

gesproken met regionale nationale ombudsman meldpunt ZOB. Probleem uitgelegt, die willen nu van mij mail of brief hebben over het probleem met de gemeente.

Gelijk even update over de regionale nationale ombudsman commissies, die worden over iets meer dan een jaar weer opgeheven en gaat alles weer terug naar de reguliere kanalen die voorheen golden.

JRU

Ongelooflijk hoe iemand op zo een positie kan terecht komen op de gemeente waar ik woonachtig ben. Nadat in 2009 tot 2013 er nooit binnen de gestelde termijnen van 42 dagen op verzoeken van informatie en opheldering word gereageerd. En steeds het dossier iedere keer verdwijnt terwijl persoon in kwestie , in 2009 visueel heeft gezien welke fouten er zijn gemaakt, nog steeds in de waan is dat hij in zijn gelijk staat. Grappige notitie is dat de intrum manager destijds niet meer werkzaam is op de afdeling, en de afdeling weer op zichzelf staat zonder controle.

Na een verzoek van de gemeente aantal weken terug per mail, neemt het verhaal een andere wending en word nu geprobeerd om het verhaal weer om te draaien wat toen destijds ook al niet werkte. Enerzijds word nu gezegd dat hun verzoek om informatie nu word gezien als een bezwaarschrift terwijl het een verzoek was van iemand van hun afdeling dat ik de informatie nog eens stuurde.

Grappige kant van de brief is als ik het goed lees dat enerzijds het als bezwaarschrift word gezien en anderzijds ook weer niet met de info die gevraagt werd door hun , nou daar kan ik dus niks mee.

Word dus tijd om een WOB op te stellen en daarmee heb ik geen keus meer om dan maar de zaak publiekelijk te maken. Dus als iemand me kan helpen om een WOB op te stellen dan zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik heb om goede redenen destijds alle papieren bewaard sinds 2008, ook het officele stuk dat een inbeslagname aankondigde die geen dagtekening of handtekening had . En toen de dag kwam gaf niemand thuis en wist ook niemand ervan dat het stuk was aanboden aan mij. Iemand heeft via een mandaat in een zitting bepaalde ambtelijke machten gekregen en die gebruikt en langzaam komt het nu uit. Dat is informatie die ik sinds een paar dagen te weten ben gekomen via openbare Notulen van de Gemeente Helmond.

Aangezien ik hier geen namen kan noemen maar wel omdat dit persoon toch al publiekelijk op het internet voorkomt hoef ik daarmee geen rekening te houden met zijn positie als hoofd belastingen en verzekeringen. Door alleen zijn functie en werkzaamheden te posten zonder namen te noemen is dat niet zo moeilijk te vinden.

JRU

Het blijft maar doorgaan met deze aanslag van 2009 en nu komt er een andere twist bij. Kreeg tijdje terug stuk binnen van INVONED wettelijke vooraankondiging invorderingsprocedure. Had daarvoor al Contact gehad wederom met die gene die in 2009 bij het gesprek zat die later van INVOLON bleek te zijn en als intrum op gemeente Helmond zat als actieve adviseur, zelfde persoon heeft per mail en telefonisch tot 2 maal toe het dossier terug gehaald waarna het ineens verdween 2009 en 2011.

INVOLON is waar deze persoon nog steeds werkzaam is waar INVONED onderdeel van is, mijn laatste contact was omstreeks 6 januari met hem telefonisch en via mail, dat was voordat ik het stuk wettelijke vooraankondiging invorderingsprocedure op de mat kreeg. Toen persoon in kwestie bij INVOLON dat door kreeg werd er niet meer gereageerd terwijl in mail hij het intern zou uitzoeken en het terug zou koppelen naar mij toe.

Eerst verdwijnen de papieren tot 2 maal toe op de gemeente financién 2009/2011 en nu ineens is er stilzwijgen, omdat nu onderdeel van INVOLON namelijk INVONED de wettelijke invorderings procedure mag afhandelen terwijl in 2009 al duidelijk was dat er grote fouten zijn gemaakt en dat daarna mijn dat dossier tot 2 keer magisch verdween en de stukken gewist zijn, die zij niet hadden en ik wel. Maar aangezien als ik INVOLON bel dat krijg ik de zelfde persoon aan de telefoon als voor INVONED en INVOLON kan ook dus het aanslag nummer inkijken. Dus is dit dan nu belangenverstrengeling, of moet ik het anders gaan zien?

Zo ondertussen heb ik echt zoiets dit stinkt de pan uit en iemand of meerdere personen hebben niet helemaal de correcte procedure doorlopen. Mijn probleem nu is dat ik gelijk in 2009 al juridische hulp had moeten zoeken, maar was weer tegoed van vertrouwen omdat ze zeiden we zien de fouten en kijken ernaar, maar nee nooit geen antwoord, en nu worden hun fouten dat bij mij neergelegt. Mijn raadsman zei wel na het gesprek jongsleden dat ik het alleen nog maar aan kan kaarten publiekelijk, en ik ben ongeveer zover om dat nu te gaan doen, aangezien de Gemeente Helmond vorig jaar al een forensisch accountant op gezoek heeft gehad en daar bleek ook al uit dat er gegevens waren gewist.

Ik ben ondertussen moe hiervan maar ik blijf doorgaan omdat ik zulke pratijken vaker heb meegemaakt,maar mijn vraag is nu is er iemand die met mij mee kan denken ik weet ook niet alles en moet wachten totdat de nationale ombudsman wat nu regionaal is weer nationaal word, waar ik een hele goede reden voor heb om het niet regionaal aan te kaarten.

JRU

Tot zover word er dus niet gereageerd op mijn mails etc etc zelfs nadat ik zij hadden gevraagt om een aantal stukken omdat ook één van hun medewerkers hier bij betrokken was in 2009 die actief werkzaam was bij de gemeente Helmond en nu nog steeds binnen INVOLON/INVONED. Ben dus ondertussen maar gaan spitten, aangezien ik niet van zulke praktijken gediend ben. Ondertussen heb ik dankzij personen die documenten publiekelijk online laten staan (digibeten) een aantal WOB's onderschept waarin sprake is van een pakket software binnen Oracle Finacials dat er met deze pakketten je dus wel degelijk kan manipuleren met deze paketten. Aangezien in deze WOB alle gemeentes tonen die gebruik maken hiervan, heb ik dit ondertussen maar doorgegeven die wat meer duidelijkheid kan verschaffen aan mij wat hiermee mogelijk is. Dat ik nu zo ben gaan spitten heeft ook te maken met mijn arbeidsverleden waar ik helaas door een ongeval laten we het daar maar op houden, heb moeten stoppen met werken.

JRU

Vandaag reactie gehad van INVONED die het weer naar de gemeente Helmond schuift met de reden van administratief beroep is niet ontvankelijk verklaard. Dat laatste is nooit gedaan er was alleen een verzoek van de gemeente na aanleiding van een tefefoon gesprek dat ik de informatie wederom zou verstrekken wat ik gedaan heb, op die basis hebben zij er een administratief beroep van gebreid terwijl het van hun een verzoek gegevens te verstrekken die zij in 2009 2011 niet meer konden terug vinden.

Ondertussen is het moet INVONED doorgaan met de procedure maar wetende dat het persoon die de OBZ gegevens als laatste in handen heeft gehad werkzaam is bij INVOLON wat gewoon op het zelfde adres zit. INVONED/INVOLON zijn er ook van op de hoogte dat deze persoon ook de laatste is die deze gegevens heeft terug gehaald waarna het in 2009 en 2011 verdween in in 2013 wederom terug kwam bij mij wat techisch niet mogelijk is omdat ik het dan jaarlijks in mijn brievenbus had moeten hebben. Maar niet wil op mijn verzoeken ingaan wat er met mijn gegevens is gebeurd daarna en persoon in kwestie bij INVOLON waarmee ik contact had en die mij had toegezegt het intern bij INVOLON/INVONED te gaan bekijken wilde ineens niet meer reageren, terwijl in corspedentie er duidelijk was afgesproken dat persoon dat zou doen.

Er is gewoon gerommelt met mijn OZB gegevens en nadat in 2009 er fouten zijn aangetoond ,zijn deze finaciele gegevens gewist/verwijderd tot 2 maal toe. Dus wat ik nu ga doen is ga gewoon alles online zetten inclusief bronbestanden van persoonlijke contact die er was inzake deze problemen, zodat ieder het verloop kan lezen en de fouten waar het probleem begon zelf kan zien.

UPDATE
Nu blijkt dat INVONED ook niet alle gegevens heeft van gemeente Helmond er missen een aantal stukken ik bekijk net de PDF bijlage van INVONED waarin een aantal belangrijke zaken missen die de gemeente blijkbaar niet wil delen of niet meer in bezit hebben.

JRU

Eergisteren 20 mei kreeg ik ineens telefoontje van involon/invoned, nadat ik die morgen had gebeld om de heer de R te spreken. Blijkbaar heeft dat toch geleid tot wat beroering omdat duidelijk heb gemaakt was de volgende stap was die ik nam om een onderzoek te forceren. Kreeg de team manager van R aan de lijn die in aftastende toon mij aansprak blijkbaar had R toch wat opgebiecht aan hem inverband met de afhandeling in deze lopende slepende zaak die me al kopzorgen geeft sinds 2009. Blijkbaar komen meerdere personen er nu toch achter dat er wel degelijk zaken niet het daglicht kunnen verdragen inzake afhandeling OZB en nu eens en voor altijd met welke uitkomst dan ook voor derden moeten worden rechtgezet.

Verder wil ik hier op dit moment niet verder op ingaan aangezien dit geheel al vanaf 2009 loopt enige wat ik vermeld is google OBZ+FRAUDE+WOB+Forensich accountant+declaraties belasting constructies. Combineer die zaken samen in verschillende contexten door gebruik te maken van Helmond / involon/invoned dan gaat het heel diep, dan kom je vanzelf uit bij verschillende gemeentes/provincies. En zulke zaken gaan nu blijkbaar heel langzaam maar dat is ook de reden waarom ik het vanaf 2009 heb gedocumenteerd.

JRU

Het is eindelijk aan het rollen nu na jaren van het laten verdwijnen van bestanden en dossiers lijkt nu de Gemeente helmond aangifte te hebben gedaan van Fraude in de finaciele sector. Ik heb vanaf 2009 dit bijgehouden gedocumenteerd hier en thuis, en wil eigenlijk van iemand advies wat te doen hiermee.

Dus als iemand tips heeft dan hoor ik het graag, want dit heeft me zoveel ellende bezorgt.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Mooie monoloog.

JRU

prem schreef:Mooie monoloog.
dankjewel prem ik ben zo er ondergeschoffelt door een gemeente afdeling en een extern accountants bedrijf die hier ook mee te maken heeft waarvan ik ook zaken zwart op wit heb dat ik aan mezelf begon te twijfelen als persoon. Maar nu kan ik weer in mezelf geloven want dit moest gewoon een keer fout gaan voor hun.

JRU

Om even te verduidelijken waar we het over hebben aangezien ik zolang hier al mee vecht quote ik even een stukje uit een persbericht van de NOS die ik las.
Vervolgonderzoek
Volgens de krant maakten anonieme klokkenluiders al jarenlang melding van dergelijke toestanden, maar werden zij structureel tegengewerkt door managers. De gemeente erkent dat dit geval is geweest.
Maar nu is het genoeg de bal is aan het rollen je kan wel steeds proberen dit te plakken en te lijmen, maar op een bepaalt punt wat ik al eerder zei onploft het in je hand en heb je geen controle meer over zaken die niet het daglicht kunnen verdragen misdaad in welke vorm dan ook loont niet.

En om dit nog even te verduidelijken ik had destijds hier een finacieel slaatje uit kunnen slaan (is mij indirect aangeboden) wat hard nodig is want ik zit tot mijn nek in de problemen. Maar dan zou ik me net zo schuldig maken aan corruptie en fraude, dan ga ik nog liever ten onder wat ook bijna is gebeurd IK BEN NIET CORRUPTBAAR!!!

JRU

Vorige week contact gehad met de ECD/FIOD, na eerste gesprek en korte uitleg binnen twee uur terug gebeld voor meer informatie. Heb nog geen contact gezocht met de gemeente zelf, om de reden dat ik geen twijfel heb op dit moment over de Burgemeester zelf maar wel op dit moment mijn vraagtekens heb bij wie in de integriteit commissie zit.

Ben toch al jaren bezig in de achtergrond dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt op dit moment met wie ik deze informatie deel, wil gewoon niet weer tegengewerkt worden zoals dat in het verleden al gebeurd is door managers en finaciele afdeling waarbij dossiers verdwenen en informatie die ik verstrekte ook wegraakte.

JRU

Ik heb toch poging gedaan met de gemeente Helmond, en wat ik al eerder had gezegt over dat ik daar weinig vertrouwen in had is dus uitgekomen. Vandaag wederom gebeld met de gemeente nu een secretaris aan de lijn gehad, die geen idee had van het gene wat gisteren was besproken, terwijl bij de gemeente ze donders goed weten wie ik ben.

Ondertussen dat ik dit aan het opstellen ben telefoontje van gemeente Helmond, omdat net hiervoor blijkbaar mijn boodschap wel is overgekomen. loopgraven strategie word nu toegepast... als een integriteits commissie die hier voor is hier er niets mee te maken wil hebben wat ik te melden heb wat is hun nut dan, wel werd mij gezegt aangifte tedoen omdat ik duidelijk een gevoelige snaar raakte na een aantal namen te noemen.

JRU

Vandaag nieuwe dag gegeven de omstandigheden hier om heen knaagt het aan me, ook gewoon omdat ik gisteren weer merkte en geconfronteerd werd dat er door de gemeente muren zijn opgebouwd. Of het nu is omdat ze gewoon in een gevoel van spontane ambtelijke dementie zich ingraven, wetende dat er heel wat over een afdeling heen komt ,of proberende met de gegevens die zij al voor handen hebben zoveel mogelijk imago schade te voorkomen en gewoon uit puur zelfbehoud zich afsluiten voor de realiteit, van we weten dat het fout zit alle gevolgen die het heeft voor wie dan ook daar sluit ik me voor af en wil eventueel niet hierdoor ook beschadigd raken.

Ik ga ondertussen goed snappen waarom er soms burgers zijn die het recht in eigen handen nemen wat in het verleden helaas is voorgekomen, niet dat zoiets goed is, maar denkende aan de huidige realiteit zullen we in deze zaken vaak in de media vaak maar eenzijdig de gebeurtenissen zien, maar zelden vanuit de kant van de burger die om welke reden dan ook totaal los gaat op een ambtenaar.

Na het gesprek van gisteren met iemand van de commissie kwam het er op neer dat ik aangifte moest gaan doen, maar als gemeente wilden ze er niks meer mee te maken hebben omdat er nog meer over hun heen kwam. Dus dit weekend kan ik in de papieren gaan duiken en alles dat ik vanaf 2009 heb verzameld gaan bundelen, dus dan doe ik dat maar.

even een side note: ik zie dat de topic veelvuldig word bekeken of dan gelezen, en ik krijg zo af en toe prive berichten. Ik probeer altijd alles te beantwoorden maar soms vergeet ik het gewoon omdat er zoveel is. Er is nog een andere topic van 2009 die wellicht ook dan even bekeken moet worden over het zelfde probleem die ik detijds al heb geplaatst.https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 82#p926582

JRU

Toch een kleine update na aanleiding van tot nu toe 2 gesprekken met vertrouwenspersoon bij de gemeente eigenlijk 3 maar eerste gesprek was telefonisch en persoon toen wilde eigenlijk naar huis wat mij ook te kennen werd gegeven.

Gesprekken 2 en 3 verliepen niet slecht was aftastend over wat ik wist en had aan documentatie. Tweede gesprek kwam er op neer dat ach meneer het is al zo een oude zaak waarop ik dacht nou na de aangifte van 14 november 2014 van de gemeente, ging dat ook over iets wat al jaren aan de gang is geweest verbonden aan mijn zaak, dus toch actueel, maar heb daar verder niet op gereageerd op dat moment.

Na een bepaalde reactie van mij werd mij (vriendelijk) verzocht niets hierover bekend te maken via welke media dan ook, ware het dan dat ik dan zelf problemen zou kunnen ondervinden uh uh, aangezien ik verschillende mediatypen in het bezit heb die hierover gaan, waar duidelijk in naar voren komt van hoe het dus niet moet binnen de organisatie.

Verder werd mij vertelt dat ik maar weer een raadsman in de hand moest nemen met het gevolg dat als je de allinia hierboven lees dus toch die eventuele problemen voor mij gaan komen. Ach ik moet zeggen dat het mij niet meer verrast en ik nu toch ga doen wat mij eigenlijk verzocht is niet te doen, maar dan maak ik dan ook gelijk schoon schip over mijn tijd binnen de semi overheid, waarvan nog steeds word gedacht maar daar zijn helemaal geen gegevens meer van!!

Gesloten