LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen naar andere leveransier

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
trines

overstappen naar andere leveransier

Ongelezen bericht door trines »

wie kan me vertellen naar welke leveransier van stroom en hoe kan ik over stappen en gaat dat met het gas ook zo?
we zitten nu nog bij essent :( of moeten we wachten tot 1 juli?
en kan ik ook weer terug naar grijze stroom(heb nu groene via essent)want het is duurder en ze schrijven dat dat niet het geval is maar wel dus :twisted: Heb net op hun site gekeken maar ze schrijven niet hoe je er weer van af kunt komen.heeft iemand tips???alvast bedankt :roll:

HEDE

Re: overstappen naar andere leveransier

Ongelezen bericht door HEDE »

Ik ben vorig jaar april overgestapt van Essent (grijze stroom) naar Evolta (groene stroom) Volgens Evolta moest de meterstand bij overgang geschat worden door Essent. Dit is nooit gebeurd en ik ben ook niet overgezet in april door Essent. Ook ontzettend veel telefoontjes en e-mails verstuurd maar tot vandaag is dat nog steeds niet afgewerkt. Heb ook dubbele rekeningen gekregen en dreigingen met afsluiten!
Evolta heeft nog steeds contact met Essent en ze hebben bij Essent voor de zoveelste maal beloofd dat het snel(???) verrekend zal worden.

Als je dus over wilt stappen naar een andere leverancier, kijk dan bv. op internet, via startpagina.nl, bij prijsvergelijking.
Daar zie je ongeveer alle energie-leveranciers en kun je al vooraf zelf online zien wat de evt. besparing kan zijn.
Succes.

Gast

Re: overstappen naar andere leveransier

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Groene stroom is niet duurder dan normale stroom... Het opwekken van groene stroom is wel duurder maar doordat de energieheffing een stuk lager is dan die van normale stroom is de prijs van groene gelijk aan die van grijs. Reken het maar eens uit en dan zul je het zelf zien!

Succes...

Verder is de nieuwe leverancier verantwoorelijk voor het doorgeven van de meterstanden aan de oude leverancier. Dit is in een regelgeving gezet wat door alle leveranciers is ondertekend. Dus Evolta is uiteindelijk verantwoordelijk voor het doorgeven van de meterstanden aan Essent.

Gesloten