LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
marjoleine1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2013 18:29

vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door marjoleine1981 »

Vandaag ben ik na het betalen van mijn boodschappen bij jumbo de vierhoeksingel
in Oss door 2 medewerkers meegenomen naar een ondervragingsruimte op verdenking van diefstal.
Vervolgens kwamen er nog 3 medewerkers bij en ben ik door 5 medewerkers ondervraagd.
Ik zou " raar" boodschappen gedrag vertonen. Ik heb meegewerkt en mijn tassen leeg gehaald en de inhoud laten zien.
Alles klopte en ik had uiteraard niets gestolen. In plaats van excuses aan te bieden werd ik wederom gewezen op raar
boodschappen gedrag, en ik voelde mij op een zeer onprettige en dominante manier behandeld. Ook kwam er een terloopse
opmerking van een medewerker dat ik hier al vaker had gezeten. Ik heb aangegeven dat mij dit nog nooit overkomen is en
ik hier nog nooit eerder heb gezeten. Ik kom al bij deze jumbo sinds de super de boer is overgenomen, maar dat is vandaag
de laatste keer is geweest.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door bprosman »

Als dat echt zo is zou ik daar geen genoegen mee nemen en er een briefje aan het hoofdkantoor aan wagen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door Isabel1 »

zou ik ook doen, als ze je ergens van verdenken, laat ze dan maar de politie bellen, die kunnen je ondervragen.

isabel

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Als dat echt zo is zou ik daar geen genoegen mee nemen en er een briefje aan het hoofdkantoor aan wagen.

Als het echt zo was, dan had ik de politie gebeld om mijn tassen te laten controleren.
De medewerkers hebben er niets mee te maken.

marjoleine1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2013 18:29

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door marjoleine1981 »

@bprosman, het is woord voor woord precies zo gebeurt. Het zit me heel erg hoog, ik had al moeite met het bezoeken van supermarkten maar mijn drempel is nu nog veel hoger. Ik heb bovenstaande bericht precies zo geplaatst bij de consumentenservice van de jumbo, ik zal de reactie nog laten weten.

marjoleine1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2013 18:29

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door marjoleine1981 »

@IsabeI, nou de politie heb daarna (nogal overstuur) ook nog gebeld. Via het landelijk nummer ben ik doorgestuurd naar de regio noord brabant. Daar heb ik mijn verhaal gedaan en de reactie van haar was dat ik een klacht kon indienen bij de jumbo. Ik heb nog gevraagd of ik op geen enkele manier aangifte kon doen, bijvoorbeeld van vrijheidsberoving. Het antwoord daarop was dat dit niet kon. Dus dan maar een brief naar de jumbo.......

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door Isabel1 »

snap ik helemaal,

maar ik was gewoon simpelweg niet meegegaan naar dat kamertje, dat ze maar meteen de politie gebeld hadden

isabel

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door bprosman »

Zelf zou ik (zoals hierboven ook al aangehaald) maar dat is natuurlijk "achteraf" van daaruit de politie gebeld hebben, met de mederwerkers er bij.

marjoleine1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2013 18:29

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door marjoleine1981 »

dat ga ik denk ik de volgende keer ook doen bij de kassa al de politie bellen. Maar ik hoop dit nooit meer mee te maken. Wat zouden ze eigenlijk bedoelen met raar boodschappen gedrag? ik loop misschien te veel heen en weer ofzo?

marjoleine1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2013 18:29

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door marjoleine1981 »

De manier waarop die ondervraging ging was ook heel appart. Om de beurt vragen stellen, mijn legitimatie bewijs wilden ze hebben. Maar die heb ik gelukkig niet afgegeven, zo helder was ik nog wel.
Niet eens good cop bad cop maar allemaal bad cop. Je voelt je dan zo klein gemaakt, maar je kunt niet weglopen ofzo je moet blijven tot zij zeggen dat je mag gaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door bprosman »

maar je kunt niet weglopen ofzo je moet blijven tot zij zeggen dat je mag gaan.
Kun/mag je wel hoor.
Je kunt ze voor de keuze stellen, "als je echt wat hebt bel je de politie en anders ga ik nu weg".
Maar nogmaals, dat is achteraf , op afstand, kan me voorstellen dat je je geintimideerd voelde.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ze mogen als er serieuze verdenkingen bestaan je staande houden (dat mag iedere burger trouwens) en je vast houden totdat de politie komt. Als die niet komt moeten ze je laten gaten. Ze hebben geen enkel recht om je tassen, zakken of wat dan ook te controleren of je vast te houden. Er kan zelfs sprake zijn van wederrechterlijke vrijheidsberoving.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door bprosman »

(dat mag iedere burger trouwens)
Als je doelt op een "burgerarrest" moet er wel sprake zijn van een "heterdaadje".

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door nevermind »

Ze mogen als er serieuze verdenkingen bestaan je staande houden (
Er zijn en waren geen serieuze verdenkingen( dus diefstal), want TS schrijft:
Ik zou " raar" boodschappen gedrag vertonen
Zoals ik eerder al vermelde, had ik gewoon de politie gebeld, zonder in een ondervragingskamertje te gaan.
De politie kan en mag mijn spullen doorzoeken, maar geen medewerkers van een super.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Stuur ook een klacht naar de eigenaar van de Jumbo van de Vierhoeksingel zodat die ook
op de hoogte word gesteld dat je het niet ééns bent met de wijze waarop je behandeld bent en
dan met 5 personen erbij.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik vind het eigenlijk wel goed dat het personeel alert is.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sjoegel schreef:Ik vind het eigenlijk wel goed dat het personeel alert is.
Is ook goed maar door 5 werknemers ondervraagd worden gaat wel heel erg ver !

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door sjoegel »

We horen nu 1 kant van het verhaal.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door nevermind »

sjoegel schreef:We horen nu 1 kant van het verhaal.
Stuur een mail naar de directie, dan krijg je zeker de andere kant te horen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik ben geen partij. De supermarkt zal dit soort informatie niet zomaar delen met derden.

Gesloten