LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Volgens de site kun je een pakket alleen maar opzeggen via de klantenservice. Uitbreiden gaat -uiteraard- wél online. Maar dat telefonisch opzeggen is -zo bleek- alleen mogelijk met opgave van redenen! Degene die mij te woord stond dwong mij min of meer tot het geven van een reden. Deed ik dat niet dan moest ik de opzegging schriftelijk doen en dat terwijl hun website duidelijk aangeeft dat opzeggen per klantenservice dient te gebeuren, telefonisch dus (€ 0,15/min.) Hoe ik ook mijn best deed aan te geven dat ik enkel wilde opzeggen en dat de reden daar niet toe deed, bleef ze maar aandringen. Om van het gezeur af te zijn heb ik gezegd dat ik het aantal zenders te veel vond. Als antwoord kreeg ik: ”nou, was dat nou zo moeilijk meneer?” Alleen daarom al nooit meer een abonnement bij CanalDigital.
Schandalig!! Dat kind moet nog veel leren!
Daarna moest ik mijn volledige adresgegevens -met de nadruk op volledig- geven, het telefoonnummer en het e-mailadres . Ze zei dat het klopte (!)
Dan krijg ik binnen 10 dagen bericht dat het abonnement is opgezegd. Dat is dan toch veel simpeler per e-mail te doen? Had binnen vijf minuten gekund!
Ik weet het niet hoor, maar als dit klantenservice heet is het droevig gesteld met de werving van geschikt personeel.

FO

stofzuigertje

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De gegevens zijn ter voorkoming fraude.....

En de opzeg reden, ze willen dat weten omdat ze dan hun zwakke kanten leren.
Als we massaal zouden zeggen dat het te duur is gaan ze misschien wel de prijs verlagen....

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door nevermind »

Schandalig!! Dat kind moet nog veel leren!
Misschien verdiep je eens in dit soort zaken, waar mensen via de telefoon een abo opzeggen.
Deze vragen zijn voor je eigen veiligheid.
Hoe reageer je als iemand anders het recreatiepakket opzegt, ofwel je het helemaal niet wilt?
Het kind moet niet veel leren, maar begin aan jezelf!

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door SoundBoard »

nevermind schreef:Misschien verdiep je eens in dit soort zaken, waar mensen via de telefoon een abo opzeggen. Deze vragen zijn voor je eigen veiligheid.
Dat kan heel simpel worden voorkomen door het opzeggen per e-mail mogelijk te maken via mijncanal.nl, waar je eerst ingelogd dient te zijn op het account behorende bij je abonnement. Simpel zat zou ik zeggen. Maar CanalDigital wil eerst nog even wat 'vangen' via een veel te lang durend keuzemenu voordat je eindelijk je verhaal kwijt kunt.
nevermind schreef:Het kind moet niet veel leren, maar begin aan jezelf!
Nou nee, ik vind dat iemand die als antwoord: "was dat nou zo moeilijk meneer?" geeft, gewezen dient te worden op een foutieve attitude.

FO

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door nevermind »

SoundBoard schreef:
nevermind schreef:Misschien verdiep je eens in dit soort zaken, waar mensen via de telefoon een abo opzeggen. Deze vragen zijn voor je eigen veiligheid.
Dat kan heel simpel worden voorkomen door het opzeggen per e-mail mogelijk te maken via mijncanal.nl, waar je eerst ingelogd dient te zijn op het account behorende bij je abonnement. Simpel zat zou ik zeggen.
nevermind schreef:Het kind moet niet veel leren, maar begin aan jezelf!
Nou nee, ik vind dat iemand die als antwoord: "was dat nou zo moeilijk meneer?" geeft, gewezen dient te worden op een foutieve attitude.

FO

@soundboard

Hoeveel bedrijven hebben dezelfde procedure met opzeggen, ofwel je via de website klant kunt worden.
Als een voorbeeld de ANWB , waar je ook alleen via de telefoon kunt opzeggen.

De vraag van het "kind" heeft Stofzuigertje al beantwoord:
En de opzeg reden, ze willen dat weten omdat ze dan hun zwakke kanten leren.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door SoundBoard »

nevermind schreef: De vraag van het "kind" heeft Stofzuigertje al beantwoord:

En de opzeg reden, ze willen dat weten omdat ze dan hun zwakke kanten leren.
U bent, met Stofzuigertje, wel heel naïef om te denken dat dát de reden is. Het enige waarom dit kind een antwoord wil, is om daarmee een leeg veld in te kunnen vullen waaruit dan blijkt dat de ze haar werk naar behoren heeft gedaan. Immers, een leeg veld betekent dat ze niet de vereiste vraag heeft gesteld? Maar dat 'naar behoren' ging hier even in de fout toen de meneer aan de andere kant van de lijn, geen reden wilde opgeven.

FO

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door nevermind »

SoundBoard schreef:
nevermind schreef: De vraag van het "kind" heeft Stofzuigertje al beantwoord:

En de opzeg reden, ze willen dat weten omdat ze dan hun zwakke kanten leren.
U bent, met Stofzuigertje, wel heel naïef om te denken dat dát de reden is. Het enige waarom dit kind een antwoord wil, is om daarmee een leeg veld in te kunnen vullen waaruit dan blijkt dat de ze haar werk naar behoren heeft gedaan. Immers, een leeg veld betekent dat ze niet de vereiste vraag heeft gesteld? Maar dat 'naar behoren' ging hier even in de fout toen de meneer aan de andere kant van de lijn, geen reden wilde opgeven.

FO

Vergeet niet, dat de gesprekken ook worden opgenomen.
Het "kind" heeft alleen volgens haar boekje, wat zij op het bureau heeft liggen, gewerkt.

Daar komt nu eens de vraag , waarom wilt u opzeggen.
Vind ik een normale vraag.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door SoundBoard »

nevermind schreef:(.....)Daar komt nu eens de vraag , waarom wilt u opzeggen. Vind ik een normale vraag.
Ja, ik heb ook niets tegen die vraag. Waar ik wél wat op tegen heb is, dat er een antwoord moet komen, anders kan dat lege veld niet worden ingevuld en dat zou uitgelegd kunnen worden alsof de vraag niet is gesteld. Dat kan dan weer worden opgevat dat ze haar werk niet naar behoren heeft gedaan. Wanneer dat kind mij op alle mogelijke manieren een reden wil ontfutselen is ze verkeerd bezig! Als ik dan -zoals eerder vermeld- maar een reden opgeef, krijg je: "Nou, was dat nou zo moeilijk meneer"?
De fout zit hierin, dat geen opgave van reden blijkbaar niet wordt geaccepteerd. Dat ze daarna een dergelijk antwoord uit haar keel krijgt is het overschrijden van normaal burgermansfatsoen. Dat moeten ze het kind nog bijbrengen of anders een betere selectieprocedure hanteren bij aanname van hun personeel, want dit kan echt niet!

FO

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar dat 'naar behoren' ging hier even in de fout toen de meneer aan de andere kant van de lijn, geen reden wilde opgeven.
Eigenlijk was het meneer die er voor zorgde dat "het kind" zijn/haar werk niet fatsoenlijk kon doen.
Als ik het was geweest had ik gewoon "z**kerd wil geen reden opgeven" ingevuld in het veld :mrgreen:
Maakt mij overigens wel nieuwschierig welk staatgeheim er schuilt achter de reden van opzegging.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door SoundBoard »

@pbrosman,

u bent al net zo als dat kind: er moet en zal een reden in het veld komen te staan. Wat een kolder. Vul in het betreffende veld dan gewoon in: 'geen opgave van redenen' en klaar is Kees. Blijkbaar ook niet creatief genoeg om dat zelf te bedenken.
Daarbij de brutaliteit om een antwoord als "Nou, was dat ....." etc. te geven. Moet worden opgevoed.

FO

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door bprosman »

@Soundboard,

Als u mijn post begrijpend had gelezen had u kunnen zien dat ik al een oplossing had om het veld te vullen.

u bent al net zo als dat kind: er moet en zal een reden in het veld komen te staan.
Het kan ook zomaar zijn dat de programmeur dit bedacht heeft en "het kind" geen keuze heeft.
Daarbij de brutaliteit om een antwoord als "Nou, was dat ....."
Volgens mij was het een vraag en geen antwoord.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door nevermind »

De fout zit hierin, dat geen opgave van reden blijkbaar niet wordt geaccepteerd
Klopt dat er iets moet ingevuld worden, anders kan het "kind" de procedure niet afhandelen.
Als het "kind" een eigen reden had ingegeven en je wordt later met dit geconfronteerd, was het meteen: Maar dit heb ik niet gezegd!
Klacht naar CD schrijven, dat in de afhandeling een fout is, omdat naar de reden voor de opzegging gevraagd wordt.
Succes.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door VioletPrue »

SoundBoard schreef: Maar CanalDigital wil eerst nog even wat 'vangen' via een veel te lang durend keuzemenu voordat je eindelijk je verhaal kwijt kunt.
En uw verhaal had korter gekund, als u direct de vraag van 'het kind' (lekker denigrerend) had beantwoord.
U bent dus behoorlijk een dief van uw eigen portemonnee geweest met uw opstandige gedrag.
En, was dat het geld waard?
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 15 aug 2013 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door bprosman »

U bent dus behoorlijk een dief van uw eigen portemonnee geweest met uw opstandige gedrag.
Principes mogen geld kosten :wink:

mofufo
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2013 10:13

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door mofufo »

SoundBoard schreef:Volgens de site kun je een pakket alleen maar opzeggen via de klantenservice. Uitbreiden gaat -uiteraard- wél online. Maar dat telefonisch opzeggen is -zo bleek- alleen mogelijk met opgave van redenen! Degene die mij te woord stond dwong mij min of meer tot het geven van een reden. Deed ik dat niet dan moest ik de opzegging schriftelijk doen en dat terwijl hun website duidelijk aangeeft dat opzeggen per klantenservice dient te gebeuren, telefonisch dus (€ 0,15/min.) Hoe ik ook mijn best deed aan te geven dat ik enkel wilde opzeggen en dat de reden daar niet toe deed, bleef ze maar aandringen. Om van het gezeur af te zijn heb ik gezegd dat ik het aantal zenders te veel vond. Als antwoord kreeg ik: ”nou, was dat nou zo moeilijk meneer?” Alleen daarom al nooit meer een abonnement bij CanalDigital.
Schandalig!! Dat kind moet nog veel leren!
Daarna moest ik mijn volledige adresgegevens -met de nadruk op volledig- geven, het telefoonnummer en het e-mailadres . Ze zei dat het klopte (!)
Dan krijg ik binnen 10 dagen bericht dat het abonnement is opgezegd. Dat is dan toch veel simpeler per e-mail te doen? Had binnen vijf minuten gekund!
Ik weet het niet hoor, maar als dit klantenservice heet is het droevig gesteld met de werving van geschikt personeel.

FO
Niet zo irritant doen, de gerespecteerde mevrouw doet haar werk, als je moeite hebt met menselijk contact moet je hulp zoeken en niet op de dame af reageren. Het lijkt alsof sommige mensen altijd problemen hebben met ks afdelingen en andere nooit hoe zou dat komen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door Har06 »

mofufo schreef:
SoundBoard schreef:Volgens de site kun je een pakket alleen maar opzeggen via de klantenservice. Uitbreiden gaat -uiteraard- wél online. Maar dat telefonisch opzeggen is -zo bleek- alleen mogelijk met opgave van redenen! Degene die mij te woord stond dwong mij min of meer tot het geven van een reden. Deed ik dat niet dan moest ik de opzegging schriftelijk doen en dat terwijl hun website duidelijk aangeeft dat opzeggen per klantenservice dient te gebeuren, telefonisch dus (€ 0,15/min.) Hoe ik ook mijn best deed aan te geven dat ik enkel wilde opzeggen en dat de reden daar niet toe deed, bleef ze maar aandringen. Om van het gezeur af te zijn heb ik gezegd dat ik het aantal zenders te veel vond. Als antwoord kreeg ik: ”nou, was dat nou zo moeilijk meneer?” Alleen daarom al nooit meer een abonnement bij CanalDigital.
Schandalig!! Dat kind moet nog veel leren!
Daarna moest ik mijn volledige adresgegevens -met de nadruk op volledig- geven, het telefoonnummer en het e-mailadres . Ze zei dat het klopte (!)
Dan krijg ik binnen 10 dagen bericht dat het abonnement is opgezegd. Dat is dan toch veel simpeler per e-mail te doen? Had binnen vijf minuten gekund!
Ik weet het niet hoor, maar als dit klantenservice heet is het droevig gesteld met de werving van geschikt personeel.

FO
Niet zo irritant doen, de gerespecteerde mevrouw doet haar werk, als je moeite hebt met menselijk contact moet je hulp zoeken en niet op de dame af reageren. Het lijkt alsof sommige mensen altijd problemen hebben met ks afdelingen en andere nooit hoe zou dat komen?
C D heeft werkzame dames op de K S ?, nooit als zodanig ervaren wel de mededelingen: we laten wel beslag leggen :)

Jekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:41

Re: Canal Digital: opzeggen recreatiepakket

Ongelezen bericht door Jekker »

Er is maar één argument waarom ze reden van opzegging willen weten. Namelijk de klant proberen om te praten om toch maar te blijven (lukt altijd wel bij bepaalde klanten).

Dat is ook de reden waarom opzeggen via internet niet mogelijk wordt gemaakt. (je kan je wel aanmelden via internet dus heb je ook het recht om op te zeggen via internet).

Gesloten