Hema prepaid (internationaal) budget bellen
Geplaatst: 17 aug 2013 09:10
In juli een beltegoed (buitenland) bellen bij de Hema gekocht. Gewoon bellen was via mijn eigen provider ineens flink in prijs verhoogd.
Systeem leek goed te werken. Je belt naar een inbel nummer (08002111) en je tegoed wordt aan je eigen nummer gekoppeld. Altans zo had het gemoeten.
Mijn beltegoed blijkt echter gekoppeld te zijn aan een (fictief)nummer dat opvallend veel lijkt op het inbelnummer (0318002111). Hier via de klantenservice achter gekomen.
Na aanmelding kon ik bellen. Alleen met de bijbehorende pincode kon ik de gesprekken niet bekijken. Hiervoor een email naar de klantenservice gestuurd (wacht nog steeds op antwoord).
Een week later bleek ineens het tegoed afgenomen te zijn en was het laatst gebelde nummer een mobielnummer in Suriname. Hiervoor een email naar de klantenservice gestuurd (wacht nog steeds op antwoord).
Weer een week later bleek het saldo 0 euro te zijn. Gebeld met de klantenservice. Ze zouden het uitzoeken. Nummer was gekoppeld aan bovenstaand nummer. Ze zouden hierover terugbellen (ik wacht nog steeds).
Via het foute nummer + pincode kon ik wel alle gesprekken zien (vooral een nummer in Suriname).
Weer gebeld met de klantenservice. Ik moest een email aan de Hema zenden.
Binnen een week was het beltegoed weer terug. Alleen koppeling met nummer was nog hetzelfde.
Blijkbaar zijn ook andere aan hetzelfde nummer gekoppeld.
Jammer dat op het moment het beltegoed weer op is. Met als laatste nummer het bekende niet door mij gebelde Surinaamse nummer (005978915859).
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Tot die tijd gebruik ik deze dienst maar niet meer.
Systeem leek goed te werken. Je belt naar een inbel nummer (08002111) en je tegoed wordt aan je eigen nummer gekoppeld. Altans zo had het gemoeten.
Mijn beltegoed blijkt echter gekoppeld te zijn aan een (fictief)nummer dat opvallend veel lijkt op het inbelnummer (0318002111). Hier via de klantenservice achter gekomen.
Na aanmelding kon ik bellen. Alleen met de bijbehorende pincode kon ik de gesprekken niet bekijken. Hiervoor een email naar de klantenservice gestuurd (wacht nog steeds op antwoord).
Een week later bleek ineens het tegoed afgenomen te zijn en was het laatst gebelde nummer een mobielnummer in Suriname. Hiervoor een email naar de klantenservice gestuurd (wacht nog steeds op antwoord).
Weer een week later bleek het saldo 0 euro te zijn. Gebeld met de klantenservice. Ze zouden het uitzoeken. Nummer was gekoppeld aan bovenstaand nummer. Ze zouden hierover terugbellen (ik wacht nog steeds).
Via het foute nummer + pincode kon ik wel alle gesprekken zien (vooral een nummer in Suriname).
Weer gebeld met de klantenservice. Ik moest een email aan de Hema zenden.
Binnen een week was het beltegoed weer terug. Alleen koppeling met nummer was nog hetzelfde.
Blijkbaar zijn ook andere aan hetzelfde nummer gekoppeld.
Jammer dat op het moment het beltegoed weer op is. Met als laatste nummer het bekende niet door mij gebelde Surinaamse nummer (005978915859).
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Tot die tijd gebruik ik deze dienst maar niet meer.