Pagina 1 van 1

Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 18 aug 2013 13:37
door Fiat Alblasserdam
Een paar weken geleden heb ik bij het Autobedrijf Van Veen, Ohmweg 49 te Alblasserdam een Fiat Punto Sporting met 179 dkm uit 2001 gekocht. Volgens de verkoper zou de auto in goede staat zijn. Op het eerste gezicht zag de auto ook goed uit. Na 1 dag begon de Fiat Punto te haperen en te stotteren, het motormanagementlampje brandde constant, vervolgens liep de motor heel slecht (op 2 cilinders). Je hoort getik uit de motor komen en er kwam schuim uit het koelvloeistofreservoir.Ik heb de auto met moeite aan de kant kunnen zetten en ben linea recta naar het Autobedrijf Van Veen terug gegaan. Ik heb hem op de hoogte gehouden van deze situatie. Vervolgens hebben we de auto naar een garage (een bekende van hem) in de buurt gebracht. Ik moest de auto laten staan. ik heb zowel de garagehouder als Van Veen gevraagd om mij te bellen wanneer men weet wat er aan de hand is, maar helaas tevergeefs. Als je belt, wordt er niet opgenomen en sms'jes, emailberichten worden er al helemaal niet beantwoord. Ik ben tig keren langs geweest, maar je wordt letterlijk aan je lot overgelaten. Je krijgt letterlijk te horen: "Ik ga vanavond ernaar kijken, je kan maar beter naar huis gaan." De auto staat daar maar en wordt niet onderzocht. Zodra ik aangeef, dat ik langs ga komen, dan wordt maximaal de motorkap open gedaan, zodat je gaat denken dat men ermee bezig was. Na een week zeuren en getouwtrek, wordt mij verteld door de garagehouder dat de kleppen mogelijk verbrand zijn en dat de kosten niet te overzien zijn en dus mijn auto daar weg moest halen. Na een week wachten heb ik een nul op het rekest. Ik heb vervolgens geprobeerd in contact te komen met het Autobedrijf Van Veen, maar zoals altijd het bedrijf geeft zich niet thuis. Ik wilde graag een oplossing voor dit probleem. Je wordt genegeerd door het Autobedrijf Van Veen in de hoop dat je het opgeeft en je heil ergens anders gaat zoeken. Ik heb voorgesteld om de auto terug te brengen een mijn geld terug te willen. Maar daar moest hij niks van weten. Ik heb tevens voorgesteld om 500 euro terug te willen krijgen en de auto bij de Fiat Specialist te laten repareren (overigens 500 euro is maar een fractie van de totale repartiekosten). De verkoper moest er wederom niks van hebben.
En nu ben ik ten einde raad en ga juridische stappen ondernemen tegen dit verschrikkelijke autobedrijf. Ik heb mijn verhaal hier geplaatst ook als een waarschuwing aan alle mensen die van plan zijn een auto bij het autobedrijf Van Veen te Alblasserdam te gaan kopen. Van Veen kan een prachtig verkooppraatje houden en belooft je van alles , maar hou er rekening mee..dat wanneer je narigheid krijgt met 1 van zijn auto's, dan laat ie jou letterlijk in de kou staan en ook nog eens met lege handen.

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 18 aug 2013 14:40
door wdubbelost
. dubbele post

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 18 aug 2013 14:41
door wdubbelost
wdubbelost schreef:
Fiat Alblasserdam schreef:Een paar weken geleden heb ik bij het Autobedrijf Van Veen, Ohmweg 49 te Alblasserdam een Fiat Punto Sporting uit 2001 gekocht. Volgens de verkoper zou de auto in goede staat zijn. Op het eerste gezicht zag de auto ook goed uit. Na 1 dag begon de Fiat Punto te haperen en te stotteren
Wat verwacht je nu als antwoord van mensen? dat je je geld + een schade vergoeding krijgt van die man?

Ik zal het voor je schetsen:
Je krijgt niets, je hebt pech, en beter spendeer je je geld aan een andere (goede) auto en laat je die juridische ellende lekker links liggen want er valt weinig tot helemaal niets te halen. (tuurlijk zal je advocaat zeggen van wel want dan druk je hem ook nog 4 of 5 honderdjes in zn handen.)

Fiat punto sporting is trouwens net als snuffel1 zegt een groot risico te kopen, net als seat leon cupra, golf gti, opel calibra etc..en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de fiat punto zeker ook een km of 198.000 heeft gelopen al 4 eigenaren heeft gehad en niet als boodschappenauto is gebruikt??

Autobedrijven leven bij de gratie van mensen die ze prutsspul kunnen verkopen zonder garanties niets, hij heeft auto weg van zijn naam en bedrijf en jij zit met een grote berg metaal waar je niets mee kunt.

dus nogmaals:Doe bij het kopen van een auto een aankoopkeuring of neem iemand mee die er alles van weet of spreek een soort van garantie af, heb je niets van dit alles dan heb je zoals ik al zei pech.

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 18 aug 2013 16:34
door hawkwind
Schuim uit koelvloeistofreservoir : Waarschijnlijk lekke koppakking !
Komt nogal eens voor bij Italiaanse auto,s.
Sterkte :(

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 18 aug 2013 20:18
door thecure
Fiat Alblasserdam schreef:Een paar weken geleden heb ik bij het Autobedrijf Van Veen, Ohmweg 49 te Alblasserdam een Fiat Punto Sporting uit 2001 gekocht. Volgens de verkoper zou de auto in goede staat zijn. Op het eerste gezicht zag de auto ook goed uit. Na 1 dag begon de Fiat Punto te haperen en te stotteren, het motormanagementlampje brandde constant, vervolgens liep de motor heel slecht (op 2 cilinders). Je hoort getik uit de motor komen en er kwam schuim uit het koelvloeistofreservoir.Ik heb de auto met moeite aan de kant kunnen zetten en ben linea recta naar het Autobedrijf Van Veen terug gegaan. Ik heb hem op de hoogte gehouden van deze situatie. Vervolgens hebben we de auto naar een garage (een bekende van hem) in de buurt gebracht. Ik moest de auto laten staan. ik heb zowel de garagehouder als Van Veen gevraagd om mij te bellen wanneer men weet wat er aan de hand is, maar helaas tevergeefs. Als je belt, wordt er niet opgenomen en sms'en, mailtjes worden er al helemaal niet beantwoord. Ik ben tig keren langs geweest, maar je wordt letterlijk aan je lot overgelaten. Je krijgt letterlijk te horen: "Ik ga vanavond ernaar kijken, je kan maar beter naar huis gaan." De auto staat daar maar en wordt niet onderzocht. Zodra ik aangeef, dat ik langs ga komen, dan wordt maximaal de motorkap open gedaan, zodat je gaat denken dat men ermee bezig was. Na een week zeuren en getouwtrek, wordt mij verteld door de garagehouder dat de kleppen mogelijk verbrand zijn en dat de kosten niet te overzien zijn en dus mijn auto daar weg moest halen. Na een week wachten heb ik een 0 op het rekest. Ik heb vervolgens geprobeerd in contact te komen met het Autobedrijf Van Veen, maar zoals altijd het bedrijf geeft zich niet thuis. Ik wilde graag een oplossing voor dit probleem. Je wordt genegeerd door het Autobedrijf Van Veen in de hoop dat je het opgeeft en je heil ergens anders gaat zoeken. Ik heb voorgesteld om de auto terug te brengen een mijn geld terug te willen. Maar daar moest hij niks van weten. Ik heb tevens voorgesteld om 500 euro terug te willen krijgen en de auto bij de Fiat Specialist te laten repareren (overigens 500 euro is maar een fractie van de totale repartiekosten). De verkoper moest er wederom niks van hebben.
En nu ben ik ten einde raad en ga juridische stappen ondernemen tegen dit verschrikkelijke autobedrijf. Ik heb mijn verhaal hier geplaatst ook als een waarschuwing aan alle mensen die van plan zijn daar een auto bij het autobedrijf Van Veen te Alblasserdam te gaan kopen. Van Veen kan een prachtig verkooppraatje houden en belooft je van alles , maar hou er rekening mee..dat wanneer je rottigheid hebt met 1 van zijn auto's, dan laat ie jou letterlijk in de kou staan en ook nog eens met lege handen.
kilometerstand? aankoopprijs? aankoopkeurig laten doen?

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 18 aug 2013 22:29
door wdubbelost
198.000 / 600 / nee

word het vast.. :wink: :wink:

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 18 aug 2013 22:41
door Fiat Alblasserdam
ik heb er 2000 euro voor betaald en heeft 179 dkm gelopen.. en ik heb van tevoren wel wat research gedaan, maar heb niks verkeerds kunnen vinden over dit autobedrijf. Maar zo zie je maar, je komt toch uiteindelijk bedrogen uit.. Ik moet inderdaad voortaan geen enkele autobedrijf in vertrouwen nemen..

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 18 aug 2013 23:48
door Harrie Kierie
Fiat Alblasserdam schreef:Na 1 dag begon de Fiat Punto te haperen en te stotteren, het motormanagementlampje brandde constant, vervolgens liep de motor heel slecht (op 2 cilinders). Je hoort getik uit de motor komen en er kwam schuim uit het koelvloeistofreservoir.
Gewoon domme pech dat je hier tijdens de proefrit niet achter kwam.

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 19 aug 2013 07:33
door Fiat Alblasserdam
Als je een auto koopt, dan mag je verwachten dat het voertuig goed functioneert en dat de auto geschikt is voor normaal gebruik. Als er na 1 dag de auto gebreken begint te vertonen (o.a. lekkende koppakking, motor loopt op 2 cilinders), dan is er duidelijk sprake van non-conformiteit. De verkoper moet dus de auto repareren, niet vanwege het gegeven garantie, maar omdat de verkoper niet geleverd heeft wat de koper mocht verwachten. Vaak denken consumenten dat als de verkoper geen garantie heeft gegeven hij geen recht heeft op reparatie. Dit is dus niet juist. Garantie is een service van de verkoper die los van de conformiteiteis staat. Kortom ik heb recht op een goed en degelijk product. Ontstaan er problemen dan moeten die hersteld worden, ongeacht of er wel of niet garantie is gegeven. Ook als de garantieperiode is verstreken dan nog bestaat de conformiteiteis. Ik heb het Autobedrijf Van Veen dan ook de kans gegeven om de auto te herstellen. Dat heeft hij niet gedaan. Dan mag ik van de Wet de auto ergens anders laten repareren op zijn kosten

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 19 aug 2013 11:37
door Harrie Kierie
Fiat Alblasserdam schreef:Als je een auto koopt, dan mag je verwachten dat het voertuig goed functioneert en dat de auto geschikt is voor normaal gebruik. Als er na 1 dag de auto gebreken begint te vertonen (o.a. lekkende koppakking, motor loopt op 2 cilinders), dan is er duidelijk sprake van non-conformiteit. De verkoper moet dus de auto repareren, niet vanwege het gegeven garantie, maar omdat de verkoper niet geleverd heeft wat de koper mocht verwachten. Vaak denken consumenten dat als de verkoper geen garantie heeft gegeven hij geen recht heeft op reparatie. Dit is dus niet juist. Garantie is een service van de verkoper die los van de conformiteiteis staat. Kortom ik heb recht op een goed en degelijk product. Ontstaan er problemen dan moeten die hersteld worden, ongeacht of er wel of niet garantie is gegeven. Ook als de garantieperiode is verstreken dan nog bestaat de conformiteiteis. Ik heb het Autobedrijf Van Veen dan ook de kans gegeven om de auto te herstellen. Dat heeft hij niet gedaan. Dan mag ik van de Wet de auto ergens anders laten repareren op zijn kosten
Als je het allemaal zo goed weet, wat is dan je probleem?

Lees trouwens dit even

http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 19 aug 2013 12:15
door witte angora
Beetje vreemd dat je er tijdens de aankoopkeuring en de proefrit niet achterkwam dat de koppakking lek is en het ding op 2 cilinders loopt.

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 19 aug 2013 13:12
door Vlinder8110
Klik op onderstaande link voor informatie

http://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontev ... hands-auto

Succes ermee

Groetjes Vlinder

[bericht door de Moderator aangepast i.v.m. off topic gaan en ongefundeerde beweringen]

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 19 aug 2013 13:21
door Harrie Kierie
Vlinder8110 schreef:Klik op onderstaande link voor informatie

http://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontev ... hands-auto
Oeps :shock:
Maar u hebt zelf ook een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u goed moet controleren of de auto goed is. Hoe ouder de auto is, hoe beter u de auto moet controleren. Hoe goed u de auto moet controleren, hangt ook af van de situatie en wat de verkoper gezegd heeft. Het maakt namelijk uit of de verkoper een officiƫle dealer is die de auto altijd zelf onderhouden heeft. Of dat de verkoper een handelaar is die de auto niet goed kent. Als dat laatste zo is, moet u soms een aankoopkeuring laten doen. Bijvoorbeeld bij de ANWB, de Dekra of een merkdealer. Als u dit niet doet, kunt u achteraf meestal niet klagen als de auto niet goed is.

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 12 sep 2013 11:05
door Mintje
Dankjewel voor uw melding, want ook nu een auto met een prijs...twijfel...omdat het te goed is om waar te zijn. Dus gegoogled en kom ook hierop. Ik weet voldoende.
Succes met de afhandeling.

Re: Slechte ervaring Autobedrijf Van Veen te Alblasserdam!!!!!!

Geplaatst: 24 dec 2013 08:46
door levensnevel
en FiatAlblasserdam,

wat is de stand van zaken?

Heb begin dit jaar ook een auto aan de Ohmweg 49 in Alblasserdam gekocht maar het toen wat anders aangepakt.
- eerst afgestemd of een merkspecialist die dag tijd en gelegenheid had om de auto te checken
- langs gegaan zonder eerst te bellen
- bandentrap praatje
- proefrit met de verkoper erbij
- documentatie doorgenomen en aangegeven dat ik de auto alleen zou kopen wanneer m'n merkspecialist het groene licht gaf.
- daar kwam schoorvoetend een akkoord op. Heeft die dan tijd?
- Merkspecialist gaf groene licht dus auto gekocht met 3 maanden garantie op motor en transmissie

Na een maand besloot de kachelkraan dat het tijd was om met emeritaat te gaan.
Kwam vervolgens met de verkoper telefonisch overeen dat hij de kosten van de reparatie zou vergoeden.
Vele E-Mails, telefoongesprekken, toezeggingen en face2face gesprekjes later bleek de verkoper zijn reputatie gestand te doen.
Een beetje jammer doch een wijze les.

Neemt niet weg dat we meer dan tevreden zijn met onze vierwieler.