Pagina 1 van 2
weer t-mobile
Geplaatst: 05 feb 2004 10:43
door Gast
ook ik heb problemen met t-mobile. in december verliep mijn contract, deze moest ik 2 maanden van te voren schrijftelijk op zeggen, dit heb ik dan ook in de eerste week van september gedaan. ik kreeg alleen geen brief terug in goed vertrouwen dacht ik dat het wel goed zou komen. op 4 /12/2003 is mijn obonement ook afgesloten, dus dacht ik dat alles goed gegaan was. dit bleek echter niet het geval, want op 5/12/2003 kreeg ik een nota of ik de volgende maand wou betalen, dus belde ik naar de klante service. deze melde me dat ze de brief nooit ontvangen en of ik mijn mobiel nog maals aanwillde zetten en tot mijn grote verbazing was mijn mobiel weer aangesloten. volgens de medewerker moest ik het abonement op nieuw opzeggen. en dan moest ik nog tot februari betalen. dat vind ik echt belachelijk. ik heb juist gehandeld en wordt door een fout bij hun de dupe. in de brief die ik naar hun gestuurt heb heb ik dit verhaal ook gezet en dat ik niet van plan ben de twee maanden te betalen. op de brief is alsvolgt gereageert. of ik niet een ander abonement bij ze af wil sluiten en als ze niks van me horen dat het abonement afgesloten zal worden op 15/2/2004. na aanmaningen heb ik nogmaals een middag gebeld met t-mobile om tot een compromie tekomen. van een medewerker kreeg ik te horen dat hij mij geloofde en hij vroeg of ik nog een copie had van de eerste brief die ik had verstuurt, die had ik, dus er was hoop. hij kon echter niks garanderen en verwijs me door naar de klanten service. daar heb ik het verhaal netjes voor gelegd en toen kreeg ik te horen dat ik nerges aanspraak op had omdat de brief niet aangetekend was verstuurt. ik heb mijn les er mee geleerd dat ik voortaan alles aangetekend moet versturen (terwijl dit niet vermeld staat in hun voorwaarden) maar ik vind het belachelijk dat het zo moet lopen. van dat geld wat ik nu moet betalen had ik een hoop goede doelen kunnen steunen of leuke dingen van kunnen doen in plaats van hun kas te spekken. als je zo rijk moet worden dan vind ik dit wel heel zielig.
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 08 feb 2004 20:06
door svs72
vraag in ieder brief om een schriftelijke bevestiging, wat ik altijd doe ik stuur dezelfde brief 5x ,dit is goedkoper dan aangetekend,en ze kunnen mij niet vertellen dat ze 5x op verschillende dagen verstuurde brieven niet ontvangen hebben. ! en check na een week of ze de brief gehad hebben
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 29 apr 2004 21:50
door !!
Update
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 30 apr 2004 12:58
door uppie
medewerker T-mobile
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 18 mei 2004 14:20
door bruller
Vorig jaar heeft mijn vrouw een mobiel abo afgesloten voor twee jaar bij T-mobile. We kregen daarbij een leuk telefoontje. Elke maand netjes een acceptgiro die ook betaald werden. Niets aan het handje.
De telefoon is een tijdje in gebruik geweest door een kennis van ons. Eind juni 2003 is de telefoon gestolen met simkaart. Dezelfde dag gebeld met T-mobile klantenservice met het verzoek om de simkaart te blokkeren om de kosten te drukken. Er werd een pincode afgesproken met ons voor de geblokkeerde simkaart. Het verzoek geplaatst om een nieuwe simkaart te sturen. Die zou binnen twee weken bij ons in de brievenbus liggen werd er verteld. We hadden nog een oude mobiel liggen die simlock vrij was, dus de telefoon was het probleem verder niet. De klantenservice bevestigde dat de simkaart onderweg was. Alle rekeningen tot juni 2003 waren betaald.
Juli 2003
We krijgen een rekening thuis gestuurd van ongeveer €236 (!!!). Hiervan schrokken we ons kapot, aangezien de rekeningen nooit zo hoog waren. Het bleek hier om internationale nummers te gaan en we hebben meteen contact gehad met klantenservice om de nummers gespecificeerd te krijgen. De agent aan de telefoon gaf aan dat het om internationale kosten ging en dat deze betaald moesten worden. We gaven aan dat de telefoon gestolen was en dat deze nummers hoogswaarschijnlijk door de dief gemaakt waren. De agent zou ons een specificatie sturen en we zouden maar wachten met betalen, totdat de specificatie op de deurmat lag. Dit op advies van T-Mobile!!!! Erg content met de manier waarop we te woord werden gestaan en de afhandeling hebben netjes afgewacht met betalen. Misschien waren de kosten wel door de kennis van ons gemaakt, dus zo konden we het probleem onderling ook oplossen. Het betalen van de rekening was verder geen probleem en dat hebben ook aangegeven. In juli geen simkaart gekregen, geen specificatie. Nog een paar keer gebeld en telkens werd ons verteld dat de specificatie opgestuurd werd. Maar de specificatie bleef uit en de simkaart werd ook maar niet gestuurd. Augustus netjes betaald. Toen nogmaals contact gezocht met t-mobile. daar werd ons verteld dat alles geregeld was en dat we alles zouden ontvangen. Vanaf september tot december geen facturen, geen simkaart, geen specificatie. Helemaal niets meer..... We waren in de veronderstelling dat alles geregeld was door de agent die we als laatst gesproken hebben. T-mobile zou namelijk contact met ons zouden opnemen. Bij navraag waar alles bleef werd telkens verteld dat het geregeld werd. Elke keer weer excuses voor het niet opsturen van simkaart en specificatie.
In december kregen we een brief van Transfair op naam van mijn vrouw. of we ff €768 willen betalen. Transfair gebeld./ Bleek om vordering van T-Mobile te gaan. Contact gezocht met T-Mobile. We zouden wanbetalers zijn. Internationale kosten worden pas na drie maanden in rekening gebracht wist de agent ons te vertellen. Waarom was ons dat dan niet eerder verteld? Iedereen op die afdeling weet toch hoe die procedures zijn?
Er was een afkoopsom berekend van het abonnement, omdat we niet reageerden op aanmaningen. Deze aanmaningen zijn niet bij ons in de brievenbus gekomen, evenals de simkaart en specificatie. Ik het hele verhaal nogmaals gedaan. Gevraagd of het factuur adres wel goed stond. Bleek allemaal wel te kloppen. De agent kon wel wat van terug vinden en gaf aan dat het niet helemaal correct was gegaan. Ze zou contact met haar leidinggevende opnemen om deze zaak. We zouden een belletje terug krijgen. Er werd inderdaad terug gebeld met het verzoek om incasso afdeling te bellen. Daar werd ik afgepoeierd door een agent, die vertelde me dat we het met transfair moesten regelen. Ik transfair bellen, die vertelde me weer dat we het met T-mobile moesten regelen. Weer incasso afdeling gebeld. Daar werd weer gezegd dat we een brief moesten schrijven. Dit gedaan op 19-12-03. geen reactie van T-Mobile. Weer gebeld. Geen reactie. We moesten maar met incasso in conclaaf gaan. Weer met incasso Transfair gebeld. Die vertelde ons weer dat het niet raar was dat het zo gebeurde. T-mobile had nu eenmaal de naam dat ze slecht kunnen communiceren. Weer met T-mobile gebeld of ze de brief ontvangen hadden. er zou binnen 30 dagen gereageerd worden. Daarna veelvuldig emailtjes en brieven gestuurd maar geen enkele reactie.
februari 2004:
Alle brieven weer naar T-mobile gestuurd. Via de email tig emailtjes gestuurd, geen reactie van t-mobile. eind februari kregen we eindelijk een brief met de reactie dat er binnen 30 dagen gereageerd zou worden....
je raad het al... weer geen reactie.
31 maart 2004: Krijgen we de lang aangevraagde specificatie!!!!!!!!
In juni 2003(!!!!!!) aangevraagd!!!!! belachelijk voor woorden. met een begeleidend schrijven dat we wegens wanbetaling afgesloten waren op 24 december en op 24 oktober waren doorgestuurd naar incasso. In ons optiek is dat omgekeerde wereld, aangezien er eerst afgesloten wordt en daarna naar incasso gestuurd wordt. maar goed, volgens T-mobile moesten we ons niet zo druk maken om data`s...de reden waarom de simkaart niet hadden ontvangen is omdat we een betalingsachterstand hadden. We hebben de simkaart in juni aangevraagd, toen was alles nog netjes betaald maar daar heeft T-mobile geen boodschap aan.
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 18 mei 2004 19:17
door Pommetje H.
Jullie moeten eens beter de papieren lezen, niet gedaan hè en dan toch nog jammeren????
T-mobile houdt zich wel aan haar afspraken, maar de klant weet nog niet goed wat plichten zijn!!!!
grv P.
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 18 mei 2004 20:52
door Gast
Beste Pmmeltje,
Laten we het eens en voor altijd duidelijk houden! Algemene Voorwaarden kunnen nietig worden verklaard, als ze in strijd zijn met geschreven en ongeschreven wetten (redelijkheid en billijkheid). De wet gaat namelijk boven de algemene voorwaarden.
Ik heb al eerder aangegeven dat het goed zou zijn als je eens keek in het burgerlijkwetboek. Blijkbaar heb je je huiswerk niet gedaan. Als je iets daaruit zal gelezen hebben zal je merken dat T-Mobile ook
PLICHTEN heeft en de consument
RECHTEN
Blijkbaar doet het je niks en probeer je klanten finaal de grond in te stampen en te wijzen op die stomme algemene voorwaarden en getekent is getekent
Groet,
PAULTJE
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 18 mei 2004 20:52
door Gast
Beste Pmmeltje,
Laten we het eens en voor altijd duidelijk houden! Algemene Voorwaarden kunnen nietig worden verklaard, als ze in strijd zijn met geschreven en ongeschreven wetten (redelijkheid en billijkheid). De wet gaat namelijk boven de algemene voorwaarden.
Ik heb al eerder aangegeven dat het goed zou zijn als je eens keek in het burgerlijkwetboek. Blijkbaar heb je je huiswerk niet gedaan. Als je iets daaruit zal gelezen hebben zal je merken dat T-Mobile ook
PLICHTEN heeft en de consument
RECHTEN
Blijkbaar doet het je niks en probeer je klanten finaal de grond in te stampen en te wijzen op die stomme algemene voorwaarden en getekent is getekent
Groet,
PAULTJE
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 18 mei 2004 21:21
door PommetjeH.
Beste Paultje,
het geeft wel weer eens aan hoe goed jij kan lezen dat je een faker die onder mijn naam post niet kan onderscheiden van het echte werk. Of ben je hier een dialoog met jezelf aan het houden, om de boel nog wat te stangen? Voor de duidelijkheid, die post was dus niet van mij. Let op de foutieve afsluiting en verkeerde spatie in de naam. Als je al mijn posts bekijkt zal je zien dat ik altijd hetzelfde post. Dus aan de faker: ga zelf even wat verzinnen, kansloos!
En aan Paultje: zou je niet eens een andere uitlaatklep zoeken? Of vind je het nog steeds fijn om bij iedere gelegenheid, terecht of onterecht, een bedrijf af te zeuren?
Mvg.
PommetjeH.
(de enige echte)
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 09:14
door P.
Zit mij niet zo af te zeuren. Je werkt zelf bij T-Mobile en probeert het bedrijf te reden, wat toch niet lukt.
Groet,
PAULTJE
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 10:27
door PommetjeH.
Zit mij niet zo af te zeuren. Je werkt zelf bij T-Mobile en probeert het bedrijf te reden, wat toch niet lukt.
Beste Paultje,
Zoals ik je al vele malen gezegd heb, werk ik niet bij T-Mobile, maar wel in de telecom-branche. Maar het is moeilijk een waanidee los te laten, he? En als je niet afgezeurd wilt worden, stel ik voor dat je niet begint met negatieve berichten over mij te plaatsen.
Mvg.
PommetjeH.
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 11:37
door Gast
algemene voorwaarde is niet alles. bv bij een internetbestelling staat in de algemene voorwaarde dat klant aansprakelijk is voor de zending en je kan dan extra garantie kopen.
volgens consumentenrecht is klant pas aansprakelijk nadat hij het pakket heeft ontvangen.
wie heeft er nu gelijk?
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 12:45
door Gast
Zoals ik je al vele malen gezegd heb, werk ik niet bij T-Mobile, maar wel in de telecom-branche. Maar het is moeilijk een waanidee los te laten, he? En als je niet afgezeurd wilt worden, stel ik voor dat je niet begint met negatieve berichten over mij te plaatsen.
Beste Pommetje,
Jij valt nu Paultje op een wat niet al klantvriendelijke wijze aan.
Jouw manier van probleemoplossing geeft aan, dat je mischien werkzaam bent in de telecombranche?.
Je werk opvat zeker geen aspecten waarbij jij je klantvriendelijk moet opstellen, dit gezien jouw inzet om problemen op te lossen.
Nee integendeel, je probeert duidelijk de aangegeven slechte service en klantonvriendelijk die er heerst te verdedigen en gebruikt hiervoor soms hele bedenkelijke taal.
Hoe kun jij in G....naam iemand betichten van negatieve uitlatingen, dit terwijl jij diezelf voor 100% opwekt?.
Kreten van je Nederlandse taal is belabberd, je galt onbegrijpelijke taal en noem maar op.
Je helpt hiet totaal niemand mee en je beledigd hiermee goedwillende mensen.
Mensen die een probleem beschrijven doen dit niet voor niets en willen graag een oplossing en zeker geen Pommetje die s'nacht, misschien wel beschonken, zaken zit af te bluffen.
Als jij in de Telecombranche zit, dan denk ik dat je daar zeker niet zit om klanten tegemoed te komen, integendeel.
Paultje laat je door niemand intimideren en ga gewoon voor hetgeen wat in onze grote mensenwereld benoemd wordt als gerechtigheid en medemenselijkheid en respeckt.
Pom zal dit wel weer omschrijven als onleesbaar onbegrijpelijk en ..........., dat zal mij dan ook een hele grote ...... zijn.
Ik los mijn zaken op mijn manier op en ben zeker niet afhankelijk van de gemoedstoestand en adviesen van onze waardevolle PommetjeH.
grv Johannes
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 13:05
door Troetelbeertje
Wat blaffen we elkaar toch weer lekker af... Gewoon je op het onderwerp focussen en niet op elkaar dan heeft niemand een probleem met elkaar.
Maar daar is niemand mee geholpen.
De eerste poster had gewoon de brief aangetekend moeten versturen... Dan had hij altijd bewijs gehad dat de brief was aangekomen en dat is nog altijd goedkoper dan enkele maanden een abonnement doorbetalen.
De tweede poster met een probleem, bruller, heeft een wel erg raar verhaal. Als dit alles klopt zou ik toch echt even contact opnemen met de rechtswinkel. Zij kunnen je duidelijk adviseren in de stappen die je kunt ondernemen. Zo zou je bijvoorbeeld een uitdraai kunnen vragen van de gesprekken die jij met de medewerkers hebt gehad. Dit kan juridisch afgedwongen worden (maar niet via de normale klantenservice) en uit die aantekeingen zou moeten blijken dat jij er tig keer voor hebt gebeld...
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 14:31
door PommetjeH.
O nu heb ik heb ik het weer gedaan. Paultje laat me met rust. Blijf maar lekker in de waan dat ik bij T-Mobile werk. Jij bent toch de grootste ze*kert van allemaal!
Mvg.
PommetjeH.
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 14:31
door Zwitserland
Geplaatst op 19 May 2004 12:45 door Gast
Kreten van je Nederlandse taal is belabberd, je galt onbegrijpelijke taal en noem maar op.
Beste gast van bovenstaand tijdstip,
Ik zou heel rap mijn giecheltje houden als het gaat over Nederlandse taal! Volgens mij beheers je de kennis van het Groene Boekje ook niet helemaal volledig. oMvat, klantonvriendelijkHEID, hieR, beledigT, 's nachtS, tegemoeT, RESPECT (zoals jij het schreef waarschijnlijk oud Hollandschen Tael?) advieZen.
Dus Johannes, hang niet de wise guy uit en hou je grote mond over iemand die al dan wel of niet bij T-Mobile werkt. Iedereen is vrij van mening. Dus als iemand dat doet val daar dan niemand op aan svp.
en begin zeker niet te zaniken over het gebruik der Nederlandse taal, want daar heb je zelf ook duidelijk geen Hollandschen kaes van gegeten!
Gruetzi!
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 18:58
door gertkel
Nou ik zie al weer genoeg!
Is de Horlepiep weer paraat en probeert hij weer zijn uitgesproken mening aan de ander over te brengen?
Succes Pom, ik denk dat van alle problemen op dit forum vermeld, jij wel één van de grootste blijkt te zijn.
Grv Gert
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 19:00
door Gast
Of zit je in Zwitserland Pom??, kun je dan wel bellen met T-mobile??
grv Johannes
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 21:26
door PommetjeH.
Jouw manier van probleemoplossing geeft aan, dat je mischien werkzaam bent in de telecombranche?.
Dit is echt een pareltje. In de post erboven zeg ik letterlijk: 'ik werk niet bij T-Mobile, maar wel in de telecombranche'. Geniaal stukje detectivewerk.
En de imitaties worden steeds beter, maar deze post is dus niet van mij:
O nu heb ik heb ik het weer gedaan. Paultje laat me met rust. Blijf maar lekker in de waan dat ik bij T-Mobile werk. Jij bent toch de grootste ze*kert van allemaal!
Mvg.
PommetjeH.
Al ben ik het wel grotendeels met de strekking eens. Echter zou ik het niet zo ordinair verwoorden. Ga denk ik maar een andere nick kiezen, deze wordt oud. Maar hij slaat wel aan, blijkbaar. Mochten jullie dus ooit nog eens een goed geformuleerde, kritische post zien, hij kan van de enige, echte Pommetje zijn. Pommetje zal er altijd zijn om zeurende, verwende, niet-lezende, egoistische en domme ( let's not deny it) consumenten op de feiten te wijzen.
Mvg.
PommetjeH.
-One man's ceiling is another man's floor-
Re: weer t-mobile
Geplaatst: 19 mei 2004 22:57
door Gast
Ha die Pom
Ik merk het al weer, je voelt je eenzaam en dit terwijl jij je zo probeert in te zetten.
"Je geeft mensen een stimulatie om problemen tot in de kern te laten uitspreken en draagt bij tot een tevreden oplossing".
Dat jij beweert, niet werkzaam te zijn voor T-mobile, wil dit zeker nog niet zeggen dat jij ook geen direkte kontakten en commerciele belangen hebt bij deze provider.
Dus wat jij probeert over te brengen aan de gedupeerde klant, geeft wel degelijk iets in die richting aan.
Dus jouw ontkenningen, roept bij enkele forum bezoekers veel vraagtekens op!
Grv Johannes