Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie
Geplaatst: 22 aug 2013 21:05
Hallo,
na jaren klant te zijn geweest bij Ziggo ben ik uiteindelijk overgestapt op VDSL van Tele 2. De reden : Ziggo laat het niet toe dat ik kabelinternet afsluit zonder direct TV-basis á € 17,45 per maand mee te pakken. Daar ik nooit TV kijk spoel ik als Ziggo-klant € 209,40 per jaar door het toilet.
Volgens Ziggo is het technisch niet mogelijk om puur internet te leveren, maar alle overige diensten (interactieve TV, TV-extra, telefonie, ondemand en losse TV-pakketten) kunnen wel allemaal in- en uitgeschakeld worden.
Ik snap hier dus helemaal niks van. Bij DSL werd ook beweerd dat het essentieel was om lijnhuur aan KPN te betalen en dat dit technisch gezien niet anders kon. Echter was de lijnhuur na het openbreken van de DSL-markt binnen de kortste keren verdwenen.
Persoonlijk vind ik dat hier onderzoek naar gedaan moet worden. Het moet mogelijk zijn (en worden) om alleen kabelinternet bij een provider af te nemen. Daar Ziggo en UPC een regio-monopolie hebben is het voor klanten moeilijk om passende alternatieven te nemen.
Kan hier wat aan gedaan worden aan het uitmelken en binden van klanten ?
Ruud
na jaren klant te zijn geweest bij Ziggo ben ik uiteindelijk overgestapt op VDSL van Tele 2. De reden : Ziggo laat het niet toe dat ik kabelinternet afsluit zonder direct TV-basis á € 17,45 per maand mee te pakken. Daar ik nooit TV kijk spoel ik als Ziggo-klant € 209,40 per jaar door het toilet.
Volgens Ziggo is het technisch niet mogelijk om puur internet te leveren, maar alle overige diensten (interactieve TV, TV-extra, telefonie, ondemand en losse TV-pakketten) kunnen wel allemaal in- en uitgeschakeld worden.
Ik snap hier dus helemaal niks van. Bij DSL werd ook beweerd dat het essentieel was om lijnhuur aan KPN te betalen en dat dit technisch gezien niet anders kon. Echter was de lijnhuur na het openbreken van de DSL-markt binnen de kortste keren verdwenen.
Persoonlijk vind ik dat hier onderzoek naar gedaan moet worden. Het moet mogelijk zijn (en worden) om alleen kabelinternet bij een provider af te nemen. Daar Ziggo en UPC een regio-monopolie hebben is het voor klanten moeilijk om passende alternatieven te nemen.
Kan hier wat aan gedaan worden aan het uitmelken en binden van klanten ?
Ruud