Pagina 1 van 3

Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 22 aug 2013 21:05
door Titan_Fox
Hallo,

na jaren klant te zijn geweest bij Ziggo ben ik uiteindelijk overgestapt op VDSL van Tele 2. De reden : Ziggo laat het niet toe dat ik kabelinternet afsluit zonder direct TV-basis á € 17,45 per maand mee te pakken. Daar ik nooit TV kijk spoel ik als Ziggo-klant € 209,40 per jaar door het toilet.

Volgens Ziggo is het technisch niet mogelijk om puur internet te leveren, maar alle overige diensten (interactieve TV, TV-extra, telefonie, ondemand en losse TV-pakketten) kunnen wel allemaal in- en uitgeschakeld worden.

Ik snap hier dus helemaal niks van. Bij DSL werd ook beweerd dat het essentieel was om lijnhuur aan KPN te betalen en dat dit technisch gezien niet anders kon. Echter was de lijnhuur na het openbreken van de DSL-markt binnen de kortste keren verdwenen.

Persoonlijk vind ik dat hier onderzoek naar gedaan moet worden. Het moet mogelijk zijn (en worden) om alleen kabelinternet bij een provider af te nemen. Daar Ziggo en UPC een regio-monopolie hebben is het voor klanten moeilijk om passende alternatieven te nemen.

Kan hier wat aan gedaan worden aan het uitmelken en binden van klanten ?

Ruud

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 22 aug 2013 21:10
door dhc

Kan hier wat aan gedaan worden aan het uitmelken en binden van klanten ?
Nee....of: studie politicologie volgen, MinPres worden, meerderheid in de Kamer krijgen en dan alle wetten veranderen....

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 22 aug 2013 22:32
door kweenie
Volgens Ziggo is het technisch niet mogelijk om puur internet te leveren, maar alle overige diensten (interactieve TV, TV-extra, telefonie, ondemand en losse TV-pakketten) kunnen wel allemaal in- en uitgeschakeld worden.

Ik snap hier dus helemaal niks van. Bij DSL werd ook beweerd dat het essentieel was om lijnhuur aan KPN te betalen en dat dit technisch gezien niet anders kon. Echter was de lijnhuur na het openbreken van de DSL-markt binnen de kortste keren verdwenen.
Bij DSL wordt de lijhuur voor de netwerkbeheerder KPN tegenwoordig door de DSL-aanbieder betaald, dus jij hoeft dit niet meer apart te betalen.

En analoge TV kan inderdaad niet worden in- en uitgeschakeld, in tegenstelling tot de overige (digitale) diensten. Dat is nog een extra reden waarom het niet verkeerd zou zijn als de kabelaanbieders volledig op digitale TV zouden overstappen. In dat geval zou je namelijk wel alle diensten afzonderlijk kunnen afnemen. Helaas is dat nog niet toegestaan en is ook een groot deel van de Nederlanders daar nog niet aan toe.

(Al zou je dan waarschijnlijk nog steeds zo'n €5-€10 per maand voor alleen het netwerk moeten betalen, maar dat zou je dan niet zien omdat dat in de prijs van de andere diensten verwerkt zou zitten.)

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 01:26
door Bob Schurkjens
Daar Ziggo en UPC een regio-monopolie hebben is het voor klanten moeilijk om passende alternatieven te nemen.
Er was toch VDSL beschikbaar? Of is dat gezien de afstand tot de telefooncentrale geen goed alternatief?

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 08:22
door 16again
kweenie schreef:
En analoge TV kan inderdaad niet worden in- en uitgeschakeld, in tegenstelling tot de overige (digitale) diensten.
Technisch is van alles mogelijk, dus uitschakelen van een signaal lijkt mij niet zo moeilijk.
Als je niet meer betaalt, wordt analoog ook uitgeschakeld.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 09:35
door GJvdZ
Je moet het eigenlijk anders zien: je betaalt voor de fysieke kabelaansluiting en krijgt daar gratis analoge tv bij. Als ze een optie zouden leveren dat je kunt kiezen met of zonder analoge tv, zou het praktisch niet goedkoper worden. Er moet eerst geinvesteerd worden om het aan/uit zetten mogelijk te maken (niet alleen technisch maar ook in de administratieve systemen en die wijzigingen zijn niet goedkoop omdat er nogal wat systemen worden gebruikt) en dat voor slechts een klein deel van de klanten. Dat wordt dus relatief duur.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 10:55
door angel1978
16again schreef:
kweenie schreef:
En analoge TV kan inderdaad niet worden in- en uitgeschakeld, in tegenstelling tot de overige (digitale) diensten.
Technisch is van alles mogelijk, dus uitschakelen van een signaal lijkt mij niet zo moeilijk.
Als je niet meer betaalt, wordt analoog ook uitgeschakeld.
Uitschakelen niet, maar dan is het voor iedereen uitgeschakeld ( ook de mensen die niet betalen ) en dat lijkt me niet de bedoeling.
Als je niet meer betaalt wordt je kabel / signaal afgeschakeld in de buurtkast.. Dan krijg je dus helemaal geen signaal meer en dus ook geen internet..

Het uitzetten van het analoge signaal voor 1 specifiek huishouden is iets lastiger dan men hier probeert neer te zetten.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 11:25
door bprosman
Het uitzetten van het analoge signaal voor 1 specifiek huishouden is iets lastiger dan men hier probeert neer te zetten.
En het afschakelen van een bepaalde "streams" (die met TV ) in het spectrum nog veel lastiger.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 11:57
door sjohie
Titan_Fox schreef:Hallo,

na jaren klant te zijn geweest bij Ziggo ben ik uiteindelijk overgestapt op VDSL van Tele 2. De reden : Ziggo laat het niet toe dat ik kabelinternet afsluit zonder direct TV-basis á € 17,45 per maand mee te pakken. Daar ik nooit TV kijk spoel ik als Ziggo-klant € 209,40 per jaar door het toilet.

Volgens Ziggo is het technisch niet mogelijk om puur internet te leveren, maar alle overige diensten (interactieve TV, TV-extra, telefonie, ondemand en losse TV-pakketten) kunnen wel allemaal in- en uitgeschakeld worden.

Ik snap hier dus helemaal niks van. Bij DSL werd ook beweerd dat het essentieel was om lijnhuur aan KPN te betalen en dat dit technisch gezien niet anders kon. Echter was de lijnhuur na het openbreken van de DSL-markt binnen de kortste keren verdwenen.

Persoonlijk vind ik dat hier onderzoek naar gedaan moet worden. Het moet mogelijk zijn (en worden) om alleen kabelinternet bij een provider af te nemen. Daar Ziggo en UPC een regio-monopolie hebben is het voor klanten moeilijk om passende alternatieven te nemen.

Kan hier wat aan gedaan worden aan het uitmelken en binden van klanten ?

Ruud
Je kan beginnen door zelf het verschil te leren tussen een administratieve handeling (vdsl lijnhuur onderbrengen in totale abonnementsbedrag ipv apart te benoemen) en het werken van internet en interactieve tv-diensten naast analoge tv-signalen via de docsis standaard, wat vele malen complexer is, en bepaald wordt door diverse technische en fysieke beperkingen.

Wat jij wilt, vereist aparte filtering van de frequentiebanden op abonnee niveau, en dus een technische inspanning in de wijkkast voor elke abonnee die dat zou willen. Dit op het hele netwerk doen, zou betekenen dat alle abonnees achter de wijkkast gedwongen mee moeten gaan met jouw keuze. Om dat per abonnee, en ze hebben er miljoenen, mogelijk te maken moeten ze die wijkkasten dus uitbreiden en aanpassen, en bij elke wijziging fysiek langs gaan. Dit nog afgezien van het feit dat er plenty abonnees zijn van Ziggo die op de woonkamer TV digitaal (HD) kijken, en het analoge signaal verderop in het huis gebruiken voor een 2e/3e/4e tv.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 12:42
door Titan_Fox
Bob Schurkjens schreef:
Daar Ziggo en UPC een regio-monopolie hebben is het voor klanten moeilijk om passende alternatieven te nemen.
Er was toch VDSL beschikbaar? Of is dat gezien de afstand tot de telefooncentrale geen goed alternatief?
Ik heb nu VDSL van Tele2. Met de lagere snelheid kan ik leven, maar de latentie is een stuk hoger (wat merkbaar is als je online spellen speelt). Ondanks dat ik alles met de beste netwerkkabels heb verbonden (CAT6 - CAT7 SSTP) heb ik regelmatig dat ik een foutmelding krijg dat een website niet kan worden gevonden. Door op "Vernieuwen" te klikken los je dit meestal wel op.

Nu weet ik niet of dit aan de VDSL verbinding ligt of aan dat gammele prutsmodem uit 2008 waar ze je mee afschepen.

Bij Ziggo krijg je tenminste fatsoenlijke apparatuur. Zowel de Cisco als de nieuwe UBEE modems zijn 100x beter dan die meuk van Tele2. Zelf geeft Tele2 ook aan dat ze niet kapot zijn van die modems die ze leveren maar dat ze geen alternatieven hebben.

Voor die € 12,50 per maand moet ik dat dan maar voor lief nemen. Zoals gezegd; Tele2 is een tijdelijke oplossing tot ik financieel weer wat beter zit.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 12:51
door Titan_Fox
kweenie schreef:
Volgens Ziggo is het technisch niet mogelijk om puur internet te leveren, maar alle overige diensten (interactieve TV, TV-extra, telefonie, ondemand en losse TV-pakketten) kunnen wel allemaal in- en uitgeschakeld worden.

Ik snap hier dus helemaal niks van. Bij DSL werd ook beweerd dat het essentieel was om lijnhuur aan KPN te betalen en dat dit technisch gezien niet anders kon. Echter was de lijnhuur na het openbreken van de DSL-markt binnen de kortste keren verdwenen.
Bij DSL wordt de lijhuur voor de netwerkbeheerder KPN tegenwoordig door de DSL-aanbieder betaald, dus jij hoeft dit niet meer apart te betalen.

En analoge TV kan inderdaad niet worden in- en uitgeschakeld, in tegenstelling tot de overige (digitale) diensten. Dat is nog een extra reden waarom het niet verkeerd zou zijn als de kabelaanbieders volledig op digitale TV zouden overstappen. In dat geval zou je namelijk wel alle diensten afzonderlijk kunnen afnemen. Helaas is dat nog niet toegestaan en is ook een groot deel van de Nederlanders daar nog niet aan toe.

(Al zou je dan waarschijnlijk nog steeds zo'n €5-€10 per maand voor alleen het netwerk moeten betalen, maar dat zou je dan niet zien omdat dat in de prijs van de andere diensten verwerkt zou zitten.)

Kortom; uitschakelen die analoge televisie. Die paar dinosaurussen die nog analoog kijken moeten gewoon een gratis digitale decoder krijgen van Ziggo zodat het analoge signaal kan worden uitgeschakeld. Levert ook flink meer bandbreedte op de kabel op (analoog signaal neemt veel meer plek in dan digitale zenders - Ziggo gaf aan dat je voor iedere analoge zender 5 digitale of 2 HD zenders kunt invullen). Meer bandbreedte = sneller internet = beter concurreren met glasvezel.

Ziggo gaf aan dat ze moeite hebben om klanten te houden en gaf kort geleden een winstwaarschuwing af omdat vooral de klanten met kleine pakketten overstappen op DSL-varianten. Toen ik tegen mijn vader zei dat overstappen naar een alles-in-1 (VDSL 30 Mbit) verbinding van Online op jaarbasis € 348 bespaart (tegenover het Alles-in-1 "Basis" + TV Extra) wist hij niet hoe snel hij het contract bij Ziggo op moest zeggen. Hij levert wel een aantal zenders in, maar de meeste bekeek hij sowieso nooit. De zenders waar hij wel naar keek hadden toch altijd herhalingen opstaan, dus dat loonde zich ook niet meer om die te houden.

Qua snelheid zal hij weinig merken; van die 30 Mbit zal hij er 22 gaan halen - dus 2 meer dan het 20Mbit abonnement van Ziggo. TV kijkt hij sowieso amper nog sinds hij een mediaspeler heeft (enkel nog het journaal), dus IPTV voldoet daar prima.

Ik denk dat als ik voor mijn moeder ga uitrekenen, zij met een VDSL verbinding ook flink geld kan besparen. Zal eens kijken via Breedbandwinkel een dezer dagen. Dan is Ziggo toch binnen korte tijd drie klanten kwijt...

Goede vriend van me heeft zijn TV-Extra ook opgezegd bij Ziggo en heeft een satellietschotel neergezet achterom. Bespaart zich daar ook bakken met geld mee en bovendien meer zenders.

Kortom; dat Ziggo klanten kwijt raakt kan ik maar al te goed navertellen. De hoge kosten en inflexibiliteit van de pakketten zijn daar de grootste oorzaak van. De diensten die Ziggo levert zijn wel erg goed van kwaliteit; daar heb ik ook geen kritiek over.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 15:29
door ciske
Kortom; dat Ziggo klanten kwijt raakt kan ik maar al te goed navertellen. De hoge kosten en inflexibiliteit van de pakketten zijn daar de grootste oorzaak van. De diensten die Ziggo levert zijn wel erg goed van kwaliteit; daar heb ik ook geen kritiek over.
Netjes die eerlijkheid!!

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 20:56
door kweenie
Kortom; uitschakelen die analoge televisie. Die paar dinosaurussen die nog analoog kijken moeten gewoon een gratis digitale decoder krijgen van Ziggo zodat het analoge signaal kan worden uitgeschakeld. Levert ook flink meer bandbreedte op de kabel op (analoog signaal neemt veel meer plek in dan digitale zenders - Ziggo gaf aan dat je voor iedere analoge zender 5 digitale of 2 HD zenders kunt invullen). Meer bandbreedte = sneller internet = beter concurreren met glasvezel.
Dat is niet een keuze die Ziggo kan maken, maar dat ligt ook aan de wetgeving die een hoop zenders verplicht stelt. Bovendien zijn er best veel mensen die nog analoge tv kijken, bv. op slaapkamer, kinderkamer, videorecorder etc.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 23 aug 2013 21:10
door kweenie
Toen ik tegen mijn vader zei dat overstappen naar een alles-in-1 (VDSL 30 Mbit) verbinding van Online op jaarbasis € 348 bespaart (tegenover het Alles-in-1 "Basis" + TV Extra) wist hij niet hoe snel hij het contract bij Ziggo op moest zeggen
Da's ook een beetje appels met peren vergelijken. Hij had ook gewoon dat tv extra kunnen opzeggen, waarmee hij al de helft van dat bedrag zou besparen. En je vergelijkt dan ook het gewone Ziggo tarief met het tijdelijk lagere Online tarief. Na de periode van dat tijdelijk lagere tarief scheelt het maar een paar euro per maand, waarvoor je bij ziggo wel op iedere tv en radio in elk geval je analoge signaal nog hebt. (en nog van die details zoals gratis bellen met andere ziggo abonnees).

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 24 aug 2013 10:58
door Titan_Fox
We hebben uiteindelijk een compromis gesloten bij mijn pa; hij heeft alle abonnementen bij Ziggo opgezegd en enkel TV-standaard gehouden voor € 17,75 per maand. Dit hebben we gedaan omdat de beeldkwaliteit van Ziggo gewoon vele malen beter is dan IPTV of Digitenne. Ook zitten beide zaken van elkaar gescheiden zodat het geen invloed op elkaar kan uitoefenen (wat bij DSL wel het geval is).

Bovendien heeft het als voordeel dat we nu niet beide digitale ontvangers en bekabeling hoeven te vervangen. Je krijgt wel 1 ontvanger geleverd door Canal Digital; voor de 2e moet € 79,95 worden betaald. Op die extra kostenpost zaten we niet te wachten, vandaar dat we TV van Ziggo houden.

We zijn uiteindelijk toch niet naar Online gewisseld zoals ik eerder vermeldde, maar hebben een voordeligere optie gevonden.

Internet + bellen hebben we nu afgesloten bij Canal Digital; eerste 6 maanden voor € 0,- daarna € 25 per maand. Over de gehele contractduur van 1,5 jaar komt het totaal op € 319,50 - als je dit naar een jaar omrekent betaal je € 213,- Daar zitten de aansluitkosten van € 29,50 bij inbegrepen en is er € 10,- korting verrekend als je het abonnement via Breedbandwinkel.nl afsluit.

Normale kosten Ziggo :
Alles-in-1 "Basis" (20Mbit) : € 43,95
TV-Extra : € 13,50
=======================
Totaal per maand : € 57,45
Totaal per jaar : € 689,40

Kosten Ziggo met weglaten "TV-Extra" (op advies van "kweenie"):
Alles-in-1 "Basis" (20Mbit) : € 43,95
=======================
Totaal per maand : € 43,95
Totaal per jaar : € 527,40
Besparing per jaar : € 162,-

Kosten Ziggo i.c.m. Canal Digital :
Ziggo TV-Standaard : € 213,- per jaar (12x € 17,75)
Canal Digital Internet 20Mbit + Bellen : 213,- per jaar (via Breedbandwinkel.nl)
Besparing per jaar : € 263,40

Hij zal wel wat minder dan 20Mbit krijgen via ADSL, maar voor die enkele keer per week dat de computer daar aanstaat maakt dat verder niet uit.

Zo zie je maar; als je je gebruik kritisch tegen het licht houdt kun je aardig wat geld besparen. Voor veel mensen is het ook gemakzucht, om bij een bepaalde provider te blijven. Anderen denken dat het veel regelwerk is of dat er van alles mis kan gaan.

Goed, ik werd bij Ziggo ook even van hot naar her gestuurd voordat ik de juiste collega te pakken had, maar binnen 10 minuten was alles geregeld. € 263,40 voor 10 minuten werk; dat is een uurloon van € 1580,40 :-) Wil je echt zo veel geld laten liggen met zo weinig inspanning ??

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 24 aug 2013 11:06
door Titan_Fox
kweenie schreef:
Toen ik tegen mijn vader zei dat overstappen naar een alles-in-1 (VDSL 30 Mbit) verbinding van Online op jaarbasis € 348 bespaart (tegenover het Alles-in-1 "Basis" + TV Extra) wist hij niet hoe snel hij het contract bij Ziggo op moest zeggen
Da's ook een beetje appels met peren vergelijken. Hij had ook gewoon dat tv extra kunnen opzeggen, waarmee hij al de helft van dat bedrag zou besparen. En je vergelijkt dan ook het gewone Ziggo tarief met het tijdelijk lagere Online tarief. Na de periode van dat tijdelijk lagere tarief scheelt het maar een paar euro per maand, waarvoor je bij ziggo wel op iedere tv en radio in elk geval je analoge signaal nog hebt. (en nog van die details zoals gratis bellen met andere ziggo abonnees).
Daar heb je in principe wel gelijk in. Echter rekent Breedbandwinkel je voordeel over de gehele contractduur. Wat je normaal gesproken doet is tegen het eind van je contract met je provider bellen en aangeven dat je overweegt om naar de concurrent te gaan. In de meeste gevallen zullen ze je dan een nieuwe aanbieding doen of je sluit gewoon een nieuw contract met voordeel af.

Tele2 zei destijds tegen mij dat als ik klant wilde blijven, ik het beste kon verlengen voor een jaar, zodat ik weer het voordelige tarief kreeg van €12,50 voor de eerste 9 maanden. Dat is voordeliger dan het oude contract laten doorlopen; dan betaal ik namelijk € 29,50 per maand (maar kan dan wel maandelijks opzeggen).

Ik houd de aanbiedingen gewoon goed in de gaten. Wat mij betreft hoef ik geen eeuwen bij dezelfde provider te zitten. Diegene die mij als klant wil zal een goede service, goede hardware en een goede prijs moeten leveren. Bij DSL abonnementen zit daar nogal wat verschil in.

Bij kabel-internet en glasvezel zou ik dat ook graag zien; meer concurrentie. Overigens gaf Tele2 ook aan dat als ik in de toekomst glasvezel zou nemen, ik er "gratis TV en telefonie" bij krijg bij een internetabonnement van zo'n € 44. Je loopt daar tegen dezelfde problemen aan als kabelinternet van Ziggo; je moet weer TV afnemen, wat ik uit principe niet wil. Dat het "gratis" is klopt ook niet; die TV-kosten zitten bereids meegerekend in de maandelijkse kosten.

Al dat koppelen van diensten komt me echt de strot uit. Pure geldklopperij. Ik wil gewoon snel, stabiel en vooral betaalbaar internet via (glasvezel)kabel zonder dat daar allerhande toeters en bellen aan vast zitten.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 24 aug 2013 13:47
door kweenie
Wat je normaal gesproken doet is tegen het eind van je contract met je provider bellen en aangeven dat je overweegt om naar de concurrent te gaan. In de meeste gevallen zullen ze je dan een nieuwe aanbieding doen of je sluit gewoon een nieuw contract met voordeel af.
Nou, normaal gesproken laat het gros van de mensen het lopende contract gewoon doorlopen. Dat is precies wat je vader ook deed: hij had een tv extra abonnement waar hij in feite niets mee deed, maar dat liet hij rustig doorlopen.

Als je steeds aan het eind van de contractperiode weer overstapt, of dreigt met overstappen, dan kun je inderdaad van leuke aanbiedingen profiteren. Maar omdat de meeste mensen dat niet doen, is het in veel gevallen verstandiger om te kijken naar de kosten ná de introductie-aanbieding dan alleen naar de kosten over de eerste contractperiode.

Maar als dat ook niet heel veel uitmaakt, dan is een overstap met een goedkope introductie-aanbieding natuurlijk een goed idee.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 24 aug 2013 15:48
door 16again
snuffel1 schreef: ...wordt er een modem op aangesloten die behalve internet ook nog tv en bellen mogelijk moet maken, wat hou je dan aan snelheid over bijna niets. Daar komt ook nog bij dat het modem voor maar één tv geschikt is terwijl er in een gemiddeld huishouden 2 tot 3 tv's aanwezig zijn. Voor die tv's zal bijvoorbeeld digitenne een optie zijn maar dan is de besparing ook foets.
Bij KPN krijg je meen ik 3 digitenne kaarten bij packet.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 24 aug 2013 17:10
door kweenie
Als er concurrent is die hetzelfde pakket kan leveren met de zelfde kwaliteit en euro's goedkoper is wil ik dat uiteraard wel weten.
Hangt helemaal van je wensen af. In het geval zoals bij TS wordt er niet of nauwelijks van de tv gebruik gemaakt en is die beperking dus niet van belang. Ook zullen niet veel mensen 120 Mb nodig hebben.

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Geplaatst: 24 aug 2013 17:16
door angel1978
Als er concurrent is die hetzelfde pakket kan leveren met de zelfde kwaliteit en euro's goedkoper is wil ik dat uiteraard wel weten.
Het is maar net wat je nodig hebt..
Hier is digitale tv van Telfort met 30 Mb internet, digitale tv en digitenne voor de andere tv(s) gratis inbegrepen, HD zenders, zonder telefonie ( maar hier ook niet nodig, wel mogelijk voor 5 euro extra ) voor 32 euro per maand toch zeker de helft goedkoper en wat ons betreft is UPC dus enorm duur.

Zo gauw dit mogelijk is wordt het Telfort glasvezel met 50 Mb internet, HD zenders, analoge tv voor de rest van het huis voor 47,50 per maand. Nog steeds is UPC een behoorlijk stuk duurder dan.