LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kwaliteit ASUS-laptop?
Kwaliteit ASUS-laptop?
Vorig jaar heb ik een ASUS-laptop gekocht. Vanaf het begin crashte hij direct of binnen een kwartier na het opstarten en dat 4 of 5 keer achter elkaar. Laptop teruggebracht naar de winkel. De winkel heeft hem opgestuurd en ASUS heeft de harde schijf vervangen. Toen ik hem terugkreeg, vertoonde de laptop dezelfde kuren, alleen dan iets minder vaak. Wederom op laten sturen en ditmaal is het moederbord vervangen. Nu heb ik hem vandaag teruggekregen en de opstartproblemen lijken weg (maar ik juich niet te hard, want de vorige keer deed hij het ook minder vaak dan voorheen). Gelukkig maar.
[Het onderstaande probleem is opgelost. Wel vertoont de laptop nog steeds de opstartproblemen.]
Inmiddels heeft zich echter een nieuw probleem aangediend: de laptop detecteert geen draadloze netwerken meer en kan alleen internetverinding maken via een kabel. Of er nu een instelling verkeerd staat of de WIFI-adapter kapot is, weet ik niet, maar ik word het zat. Ik weet niet wat voor computers men bij ASUS maakt, maar ik heb heb ding sinds de aankoop nog niet normaal kunnen gebruiken. Nu kan ik dus voor de derde keer ermee terug naar de winkel en ben ik hem - als ik pech heb - weer 1,5 maand kwijt.
Zijn er meer mensen die dergelijke ervaringen hebben met ASUS-producten of is dit gewoon een bijzonder slecht exemplaar?
Hoe dan ook, voor mij nooit meer een ASUS-computer. ASUS heeft de kans gehad om te laten zien dat ze fatsoenlijk werkende producten kunnen afleveren en die kans hebben ze gemist. Ik hoop dat deze nog gered kan worden, anders is het wel heel zonde van mijn geld.
Update: na een ietwat stroef begin van het garantieproces zijn we tot een mooie oplossing gekomen. Asus heeft het uiteindelijk goed opgepakt en ik ben uiteindelijk toch nog een tevreden klant zolang de nieuwe laptop het goed blijft doen.
[Het onderstaande probleem is opgelost. Wel vertoont de laptop nog steeds de opstartproblemen.]
Inmiddels heeft zich echter een nieuw probleem aangediend: de laptop detecteert geen draadloze netwerken meer en kan alleen internetverinding maken via een kabel. Of er nu een instelling verkeerd staat of de WIFI-adapter kapot is, weet ik niet, maar ik word het zat. Ik weet niet wat voor computers men bij ASUS maakt, maar ik heb heb ding sinds de aankoop nog niet normaal kunnen gebruiken. Nu kan ik dus voor de derde keer ermee terug naar de winkel en ben ik hem - als ik pech heb - weer 1,5 maand kwijt.
Zijn er meer mensen die dergelijke ervaringen hebben met ASUS-producten of is dit gewoon een bijzonder slecht exemplaar?
Hoe dan ook, voor mij nooit meer een ASUS-computer. ASUS heeft de kans gehad om te laten zien dat ze fatsoenlijk werkende producten kunnen afleveren en die kans hebben ze gemist. Ik hoop dat deze nog gered kan worden, anders is het wel heel zonde van mijn geld.
Update: na een ietwat stroef begin van het garantieproces zijn we tot een mooie oplossing gekomen. Asus heeft het uiteindelijk goed opgepakt en ik ben uiteindelijk toch nog een tevreden klant zolang de nieuwe laptop het goed blijft doen.
Laatst gewijzigd door xynnie op 15 sep 2013 21:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Zelf heb ik geen ASUS maar ik weet en zie dat Microsoft wereldwijd zijn personeel van ASUS "ultrabooks" (de Macbook clonen) voorziet.Zijn er meer mensen die dergelijke ervaringen hebben met ASUS-producten of is dit gewoon een bijzonder slecht exemplaar?
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Ik heb even voor u gekeken, maar het blijkt dat ze een vrij groot assortiment hebben.xynnie schreef: ik weet niet wat voor computers men bij ASUS maakt
Hier een linkje:
http://www.asus.com/nl/
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Ik heb Asus en nooit problemen. Beetje raar ook om op basis van 1 laptop een heel merk te veroordelen.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
De fout ligt waarschijnlijk niet bij Asus maar bij de verkoper of reparateur.
Met jouw laatste reparatie lijkt het erop dat de reparateur vergeten heeft het witte en zwarte draadje aan te sluiten op jouw wifi kaart.
Asus afkraken lijkt mij te ver gaan, denk eerder dat de reparateur van de verkopende partij er een zootje van heeft gemaakt (dit dat ook best Asus zijn, qua kwaliteit ben ik er als verkoper best over te spreken, maar over hun service-center niet zo veel).
Hoe dan ook, ik zou jouw frustratie over dit probleem aanraden om te zetten naar de afhandeling van de verkopende partij, zeker als het probleem zo kort naar aanschaf al zichtbaar is, en niet naar de fabrikant.
Met jouw laatste reparatie lijkt het erop dat de reparateur vergeten heeft het witte en zwarte draadje aan te sluiten op jouw wifi kaart.
Asus afkraken lijkt mij te ver gaan, denk eerder dat de reparateur van de verkopende partij er een zootje van heeft gemaakt (dit dat ook best Asus zijn, qua kwaliteit ben ik er als verkoper best over te spreken, maar over hun service-center niet zo veel).
Hoe dan ook, ik zou jouw frustratie over dit probleem aanraden om te zetten naar de afhandeling van de verkopende partij, zeker als het probleem zo kort naar aanschaf al zichtbaar is, en niet naar de fabrikant.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
btw, heb je deze bij de Media Markt gekocht? Dan is de service afhandeling namelijk compleet binnen verwachting.
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Gesolliciteerd en afgewezen?53o schreef:btw, heb je deze bij de Media Markt gekocht? Dan is de service afhandeling namelijk compleet binnen verwachting.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Nee gewoon een feit. Van dozenschuivers kun je niet veel verwachten.Harrie Kierie schreef:Gesolliciteerd en afgewezen?53o schreef:btw, heb je deze bij de Media Markt gekocht? Dan is de service afhandeling namelijk compleet binnen verwachting.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Nou ik denk toch dat TS een punt heeft. Deze laptop is gewoon te vaak kapot geweest. Als ik hem was zou ik de koop ontbinden, met als argument dat de verkoper kans heeft gehad het probleem op te lossen maar dit niet heeft gedaan, zelfs na meerdere pogingen.53o schreef:De fout ligt waarschijnlijk niet bij Asus maar bij de verkoper of reparateur.
Met jouw laatste reparatie lijkt het erop dat de reparateur vergeten heeft het witte en zwarte draadje aan te sluiten op jouw wifi kaart.
Asus afkraken lijkt mij te ver gaan, denk eerder dat de reparateur van de verkopende partij er een zootje van heeft gemaakt (dit dat ook best Asus zijn, qua kwaliteit ben ik er als verkoper best over te spreken, maar over hun service-center niet zo veel).
Hoe dan ook, ik zou jouw frustratie over dit probleem aanraden om te zetten naar de afhandeling van de verkopende partij, zeker als het probleem zo kort naar aanschaf al zichtbaar is, en niet naar de fabrikant.
ASUS is niet per se slecht of slechter dan een ander merk. Er zitten wel eens slechte exemplaren tussen.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Had hier een vast contract, met een tevreden baas, en met heel veel gezellige collega's zelf ontslag heb genomen na meer dan 2, bijna 3 jaar dienstverband. Ben daar weggegaan om iets anders te proberen, maar zelfs toen ik daar werkte vond ik de service gewoon bizar slecht, en het werd alleen maar slechter met bezuinigingen.Gesolliciteerd en afgewezen?
De service van het filiaal waar ik voor werkte veranderde van de meest geschikte persoon het probleem af te laten handelen naar de meest goedkoopste persoon het probleem 'af te laten handelen'. Dit zorgde ervoor dat klanten persoonlijke of belangrijke bestanden kwijtraakten zonder enige waarschuwingen. Dat onnodige reparaties werden uitgevoerd (adapter is defect, klant zit maand zonder laptop, defect niet gevonden, maar alleen de laptop is ingenomen omdat de stagiaire niet de ervaring heeft om de oorzaak te kunnen achterhalen).Nee gewoon een feit. Van dozenschuivers kun je niet veel verwachten.
En ja, ik was een dozenschuiver. In het begin mocht ik bij de MM de service ondersteunen bij lastige problemen, maar aangezien mijn baas werd afgerekend op omzet kwam hier snel een einde aan.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
btw, Asus doet het helemaal niet slecht:
http://www.squaretrade.com/htm/pdf/Squa ... y_1109.pdf
Staat in dit onderzoek bovenaan qua betrouwbaarheid.
http://www.squaretrade.com/htm/pdf/Squa ... y_1109.pdf
Staat in dit onderzoek bovenaan qua betrouwbaarheid.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Inmiddels blijkt dat het initiële probleem nog steeds niet opgelost is. Laptop ligt dus weer in de fabriek.
Hoe dan ook, ASUS heeft de kans om mij te laten zien dat ze ook goede laptops maken (geef me maar een andere dan!), maar helaas, ze doen ingewikkeld over de garantie.
53o schreef:btw, Asus doet het helemaal niet slecht:
http://www.squaretrade.com/htm/pdf/Squa ... y_1109.pdf
Staat in dit onderzoek bovenaan qua betrouwbaarheid.
Oké, dat pleit op zich voor.bprosman schreef: Zelf heb ik geen ASUS maar ik weet en zie dat Microsoft wereldwijd zijn personeel van ASUS "ultrabooks" (de Macbook clonen) voorziet.
Heel grappigriddert schreef:Ik heb even voor u gekeken, maar het blijkt dat ze een vrij groot assortiment hebben.xynnie schreef: ik weet niet wat voor computers men bij ASUS maakt
Hier een linkje:
http://www.asus.com/nl/
Daarom vraag ik ook of er meer mensen zijn met deze ervaring. Overigens beoordeel ik niet op basis van 1 laptop, maar wel op basis van 1 laptop en 2 (inmiddels 3) kansen om die ene laptop te herstellen en een aantal kansen (laten liggen) om te laten zien hoe je zoiets op een klantvriendelijke manier kunt oplossen.Harrie Kierie schreef:Ik heb Asus en nooit problemen. Beetje raar ook om op basis van 1 laptop een heel merk te veroordelen.
De laptop is, in verband met garantievoorwaarden, alleen maar bij de Asus-fabriek gerepareerd. De verkoper mag de computer namelijk niet openmaken. Met de verkopende partij heb ik dus ook geen issue, behalve dat zij de fabrieksgarantie aanhalen (en geef hen eens ongelijk?). Asus-reparateur is voor mij onderdeel van Asus.53o schreef:De fout ligt waarschijnlijk niet bij Asus maar bij de verkoper of reparateur.
Met jouw laatste reparatie lijkt het erop dat de reparateur vergeten heeft het witte en zwarte draadje aan te sluiten op jouw wifi kaart.
Asus afkraken lijkt mij te ver gaan, denk eerder dat de reparateur van de verkopende partij er een zootje van heeft gemaakt (dit dat ook best Asus zijn, qua kwaliteit ben ik er als verkoper best over te spreken, maar over hun service-center niet zo veel).
Hoe dan ook, ik zou jouw frustratie over dit probleem aanraden om te zetten naar de afhandeling van de verkopende partij, zeker als het probleem zo kort naar aanschaf al zichtbaar is, en niet naar de fabrikant.
Slecht exemplaar was dit zeker, maar bij het technisch centrum gaat toch ook iets niet goed. Ik krijg immers tot twee keer toe een kapotte laptop terug. Dan laat in ieder geval de controle na je "reparatie" te wensen over.olaf79 schreef:Nou ik denk toch dat TS een punt heeft. Deze laptop is gewoon te vaak kapot geweest. Als ik hem was zou ik de koop ontbinden, met als argument dat de verkoper kans heeft gehad het probleem op te lossen maar dit niet heeft gedaan, zelfs na meerdere pogingen.
ASUS is niet per se slecht of slechter dan een ander merk. Er zitten wel eens slechte exemplaren tussen.
Hoe dan ook, ASUS heeft de kans om mij te laten zien dat ze ook goede laptops maken (geef me maar een andere dan!), maar helaas, ze doen ingewikkeld over de garantie.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Dit lijkt me niet onbelangrijk. Ik heb zelf een laptop (geen Asus) en heel soms wil het schuifje wat de Wifi aan/uit zet wel eens in de uitstand komen te staan. Als ik hem dan weer aan zet, werkt het weer. En dan kan ik ook nog eens via de software de module uit zetten, ook als het schuifje op aan staat. Kortom het zo kunnen dat het 'probleem' heel eenvoudig op te lossen is. Maar het kan ook gewoon een los draadje zijn. Kun je ook heel moeilijk over gaan doen en ellenlange discussies posten maar een schroevendraaier en wat inzicht kan dit ook verhelpen. Het wordt pas een probleem als de Wifi adapter echt kapot is.xynnie schreef:Inmiddels heeft zich echter een nieuw probleem aangediend: de laptop detecteert geen draadloze netwerken meer en kan alleen internetverinding maken via een kabel. Of er nu een instelling verkeerd staat of de WIFI-adapter kapot is, weet ik niet
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Oh dat heb ik niet vermeld. Na 2x systeemherstel is dit weer opgelost. Vermoedelijk een verkeerde driver, andere software of iets in die trant.Dirkie schreef:Dit lijkt me niet onbelangrijk. Ik heb zelf een laptop (geen Asus) en heel soms wil het schuifje wat de Wifi aan/uit zet wel eens in de uitstand komen te staan. Als ik hem dan weer aan zet, werkt het weer. En dan kan ik ook nog eens via de software de module uit zetten, ook als het schuifje op aan staat. Kortom het zo kunnen dat het 'probleem' heel eenvoudig op te lossen is. Maar het kan ook gewoon een los draadje zijn. Kun je ook heel moeilijk over gaan doen en ellenlange discussies posten maar een schroevendraaier en wat inzicht kan dit ook verhelpen. Het wordt pas een probleem als de Wifi adapter echt kapot is.xynnie schreef:Inmiddels heeft zich echter een nieuw probleem aangediend: de laptop detecteert geen draadloze netwerken meer en kan alleen internetverinding maken via een kabel. Of er nu een instelling verkeerd staat of de WIFI-adapter kapot is, weet ik niet
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Een update: het garantieproces begon wat stroef, maar we zijn tot een (meer dan) mooie oplossing gekomen. Uiteindelijk ben ik dus alsnog een tevreden klant, en geef ik Asus wat betreft kwaliteit het voordeel van de twijfel als de nieuwe laptop het langer blijft doen dan de eerste.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Ik heb 2 Asus laptops. Met de eerste heb ik 2x problemen gehad, waarbij beide keren de harde schijf door Asus vervangen is. Sindsdien doet hij het goed, al ben ik over de koeling bij intensief gebruik niet zo tevreden.
Andedrhalf jaar geleden een nieuwe Asus gekocht (wat duurdere klasse) en die werkt perfect, ook bij intensief (meer dan 12 uur) gebruik.
Andedrhalf jaar geleden een nieuwe Asus gekocht (wat duurdere klasse) en die werkt perfect, ook bij intensief (meer dan 12 uur) gebruik.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 mei 2014 09:03
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Ik heb ook een nieuwe ASUS-laptop van maar 2 maanden, en op een dag ging hij ineens niet meer aan. Ik weet niet wat ik er mee moet doen, en goedkoop was hij niet! Ik heb hem bij Media Markt gekocht.
Weet iemand wat er mee aan de hand is? Als ik op de aan knop druk, gaat hij gelijk weer uit.
Weet iemand wat er mee aan de hand is? Als ik op de aan knop druk, gaat hij gelijk weer uit.
Re: Kwaliteit ASUS-laptop?
Ik denk dat je niet hier de oplossing moet zoeken maar terug moet gaan naar de zaak waar je de laptop gekocht hebt. Je hebt er immers nog garantie op.Makevelii_ schreef:Ik heb ook een nieuwe ASUS-laptop van maar 2 maanden, en op een dag ging hij ineens niet meer aan. Ik weet niet wat ik er mee moet doen, en goedkoop was hij niet! Ik heb hem bij Media Markt gekocht.
Weet iemand wat er mee aan de hand is? Als ik op de aan knop druk, gaat hij gelijk weer uit.
Daarbij, het is heel moeilijk om op basis van de verstrekte gegevens een diagnose te stellen.
Het kan een probleem zijn met het moederbord, koeling, geheugen etc.