LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

16again schreef:Een stukje Sahara van 50.000 vierkante kilometer (net iets groter dan Nederland) kan in totale energie vraag Europa voorzien!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonne-energie
Dan wel alleen overdag naar ik aanneem

witte angora
Berichten: 30938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef: Een stukje Sahara van 50.000 vierkante kilometer (net iets groter dan Nederland) kan in totale energie vraag Europa voorzien!
Strak plan. Alleen moet die energie nog door heel Europa getransporteerd worden. Behalve een enorm transportverlies kun je er op wachten dat er weer paniekverhalen rondgestrooid gaan worden dat al die stroom onder de grond allerlei enge ziektes veroorzaken.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:Proefboringen zijn de rode loper voor grootschalige productie. Verslaggeving van proefboring wordt immers gedaan door partijen, die daar belang in hebben.
Hoppakee, in twee zinnen is het complot al neergezet. Als jouw punt waar zou zijn dan wordt de anti-verslaggeving dus ook gedaan door partijen die daar een belang in hebben.
16again schreef:Zonder proefboringen is milieuschade elders al aantoonbaar:
http://www.nu.nl/buitenland/3562457/vis ... oring.html
En om dit te kunnen beweren moet je wel negeren dat in NL een andere methode gebruikt gaat worden.
16again schreef:Mijn voorkeur is echt om het station schaliegas (een vorm van indirecte zone-energie!) te passeren, en direct proeven te doen met opslag/transport zonne energie.
Een stukje Sahara van 50.000 vierkante kilometer (net iets groter dan Nederland) kan in totale energie vraag Europa voorzien!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonne-energie
Nou, reken het ons eens voor. Inclusief het punt van witte angore van energieverlies bij transport, het punt van Leo The Emperor van alleen bij daglicht energie kunnen leveren en het punt dat je de omgeving nogal sterk aantast als je 50.000 vierkante kilometer volplempt met zonnepanelen. In de Sahara woont ook dierlijk leven en plantleven. Dus ook voor jou: kom maar op met die berekening.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
16again schreef: Een stukje Sahara van 50.000 vierkante kilometer (net iets groter dan Nederland) kan in totale energie vraag Europa voorzien!
Strak plan. Alleen moet die energie nog door heel Europa getransporteerd worden. Behalve een enorm transportverlies kun je er op wachten dat er weer paniekverhalen rondgestrooid gaan worden dat al die stroom onder de grond allerlei enge ziektes veroorzaken.
Er liggen wel plannen om supergeleidende stroomkabels door de middellandse zee te leggen, en die kennen acceptabele transportverliezen. Blijft het probleem van de onstabiele regio, en het belangrijkste feit, dat het daar aan de evenaar nog wat eerder donker wordt als hier, en we dus van ~18.00 's avonds hier zonder stroom zullen komen te zitten.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door kuklos »

Frappant dat de twee mensen die stellen dat we met "groene energie" het ook wel redden niet terugkeren om nog even de berekening te laten zien.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Op het DAB+ kanaal Sublime You is er uitgebreid onderwerp momenteel te horen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:Op het DAB+ kanaal Sublime You is er uitgebreid onderwerp momenteel te horen.
Wat weet een station voor jazzy muziek precies van schaliegas en het boren ernaar?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zure regen was ook zulk een hoax. Daar hoor je niks meer over. Allemaal bangmakerij.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het water explodeerde zag ik toen zij een vuurtje er bij deden.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Het water explodeerde zag ik toen zij een vuurtje er bij deden.
Als je nu een aluhoedje opzet is het geen probleem meer.

Met dit soort onbewezen bangmaak soundbites schieten we niets op.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sahara ? Daar is het vaak oorlog dus het licht gaat hier dan uit.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als we gewoon stoppen met een hoop voorzieningen vanuit de overheid hebben we ook de opbrengsten van het schaliegas niet nodig. We zien dan wel waar het schip strandt als de aardgas op is.

Als de overheid 20% minder uitgeeft aan zorg komen we een heel eind ter compensatie. Dan hebben we geen gas en schaliegas meer nodig. En als we de AOW halveren kunnen we gewoon energie uit het buitenland importeren.

Het zijn keuzemogelijkheden. Maar mij lijkt de keuze wel duidelijk.

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door wdubbelost »

kuklos schreef:Frappant dat de twee mensen die stellen dat we met "groene energie" het ook wel redden niet terugkeren om nog even de berekening te laten zien.

Ik heb niet alle informatie cq kennis om deze moeilijke materie op te berekenen laat staan op te lossen, maar gelijk roepen dat de zon niet altijd schijnt en de wind niet altijd waait is ook weer het andere eind...

ben geen meester in deze materie (zelfs geen leerling) maar je maakt mij niet wijs dat er geen andere alternatieven zijn te vinden dan de olie waarom onze wereld draait momenteel, het zal wel moeten want wellicht bent u ervan op de hoogte dat de olie die wij momenteel in hoog tempo met miljoenen vaten per dag oppompen ooit eens een einde kent....?

Frappant is het trouwens ook dat 1 van de 2 mensen waar je het over hebt nooit heeft beweerd dat het vanaf morgenvroeg 8.00 uur alleen met "groene energie" te doen is.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door kuklos »

kuklos schreef:
wdubbelost schreef:oeps wat zeg ik nou, zon en wind zijn gratis waardoor er een hoop mensen (lees bedrijven) overbodig zouden gaan worden die de zakjes nu nog goed vullen..(of word ik nu te kritisch? :wink: )
Misschien zou je eens een goede berekening kunnen loslaten op jouw idee. Bijvoorbeeld het aantal zonnecellen dat nodig is, samen met het aantal windmolens wat nodig is om de wereld van energie te voorzien. En daarbij uiteraard ook rekening houdend met periodes dat er nagenoeg geen wind is en geen zon is.
Dat is wat effectiever dan roepen dat mensen nu vooral hun zakken vullen met andere vormen van energie.
Dus op jouw eerste reactie die vooral heel veel insinueert en waar ik van zeg "laat maar zien middels een berekening" is dit jouw repliek:
wdubbelost schreef:Ik heb niet alle informatie cq kennis om deze moeilijke materie op te berekenen
Kortom, je roept dus maar wat. Jammer ook van die insinuatie, je diskwalificeert jezelf daarmee.
wdubbelost schreef:ben geen meester in deze materie (zelfs geen leerling) maar je maakt mij niet wijs dat er geen andere alternatieven zijn te vinden dan de olie waarom onze wereld draait momenteel, het zal wel moeten want wellicht bent u ervan op de hoogte dat de olie die wij momenteel in hoog tempo met miljoenen vaten per dag oppompen ooit eens een einde kent....?
Aangezien jij zelf al toegeeft helemaal niets te weten van die materie kunnen we jou alles wijsmaken. Maar laten we dat niet doen. En gewoon vertellen wat er aan de hand is. Er wordt gewerkt aan alternatieven. Hoor je dat? Er wordt gewerkt aan alternatieven.
Een van die alternatieven is om moeilijk winbare olie en gas op te sporen en te winnen. Een ander alternatief is zelf olie te maken, bijvoorbeeld middels algen. Nog weer een ander alternatief is kern- en atoomenergie, iets waar de zogenaamd groenen zich hevig tegen verzetten. Ook wordt er gewerkt een wind- en zonne-energie. En getijdenstroom en waterkracht en tig andere manieren die we misschien nog niet weten.
Dus nogmaals, er wordt aan gewerkt. Iedereen weet dat olie en gas eindig is. Maar voorlopig nog het beste alternatief. Helaas.

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door wdubbelost »

zo zo kuklos u vind het leuk om personen af te kraken omdat ze geen berekeningen kunnen overleggen hoeveel zonnecellen of windmolens je nodig hebt om de wereld van schone energie te kunnen voorzien? :mrgreen:

is niet echt haalbaar vind u wel? :wink:


mijn opmerking dat er nu nog mensen zijn die hun zakken goed vullen met de huidige vorm van energie gooit u ook overboord als zijnde onzin..wellicht hebben wij dan een wat andere kijk op zaken.

ik hier geen persoontjes discussie beginnen, ik vind alleen dat olie al lang overbodig had moeten zijn, maar ik heb de indruk dat dit door bepaalde stromingen tegengehouden word die hier nu nog van profiteren en straks wanneer de olie op raakt of zo duur word, geen bestaansrecht meer zullen hebben..

maar goed hier heb ik ook geen berekening van.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door kuklos »

wdubbelost schreef:mijn opmerking dat er nu nog mensen zijn die hun zakken goed vullen met de huidige vorm van energie gooit u ook overboord als zijnde onzin..wellicht hebben wij dan een wat andere kijk op zaken.
We hebben inderdaad een andere kijk op zaken. Jij insinueert dat zonne-energie en windenergie worden tegengehouden omdat de olieindustrie teveel geld verdient. In jouw wereld is dat waarschijnlijk helemaal bonton, in mijn wereld is dat walgelijk.

wdubbelost schreef:zo zo kuklos u vind het leuk om personen af te kraken omdat ze geen berekeningen kunnen overleggen hoeveel zonnecellen of windmolens je nodig hebt om de wereld van schone energie te kunnen voorzien? :mrgreen:
Ik vind het leuk om mensen met hun eigen domheid om de oren te slaan. En al helemaal als die mensen ook nog eens iets naars insinueren over anderen.

Je toont opnieuw aan werkelijk niets van de materie te snappen. Er is uit te rekenen hoeveel energie er wereldwijd verbruikt wordt. Er is uit te rekenen hoeveel windmolens en/of zonnecellen er nodig zijn om in die energievraag te voorzien. Dan begin je met 100% opbrengst 100% van de tijd. En daarna ga je kijken hoeveel procent van de theoretische maximale energie er werkelijk geproduceerd wordt. En je voert nog een serie andere berekeningen uit. Dan kan je heel goed uitrekenen hoeveel er werkelijk nodig is aan zonnecellen en windmolens.
wdubbelost schreef:ik vind alleen dat olie al lang overbodig had moeten zijn, maar ik heb de indruk dat dit door bepaalde stromingen tegengehouden word die hier nu nog van profiteren en straks wanneer de olie op raakt of zo duur word, geen bestaansrecht meer zullen hebben..

maar goed hier heb ik ook geen berekening van.
Dus opnieuw insinueer je, geef je blijk geen kennis van zaken te hebben, maar roep je toch nog maar even dat olie al overbodig had moeten zijn. Neem jij jezelf nog wel serieus? :roll:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door sjohie »

wdubbelost schreef:zo zo kuklos u vind het leuk om personen af te kraken omdat ze geen berekeningen kunnen overleggen hoeveel zonnecellen of windmolens je nodig hebt om de wereld van schone energie te kunnen voorzien? :mrgreen:

is niet echt haalbaar vind u wel? :wink:


mijn opmerking dat er nu nog mensen zijn die hun zakken goed vullen met de huidige vorm van energie gooit u ook overboord als zijnde onzin..wellicht hebben wij dan een wat andere kijk op zaken.

ik hier geen persoontjes discussie beginnen, ik vind alleen dat olie al lang overbodig had moeten zijn, maar ik heb de indruk dat dit door bepaalde stromingen tegengehouden word die hier nu nog van profiteren en straks wanneer de olie op raakt of zo duur word, geen bestaansrecht meer zullen hebben..

maar goed hier heb ik ook geen berekening van.
Jij, en iedereen die in Nederland meedoet aan een bedrijfspensioen profiteren van de huidige vormen van Energie. Al die fondsen hebben namelijk aandelen in de diverse energiemaatschappijen, olie-maatschappijen, en hun toeleveranciers. Feitelijk financier je met elke tankbeurt indirect je eigen pensioen.. :D

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef: Feitelijk financier je met elke tankbeurt indirect je eigen pensioen.. :D
Opmerkingen met hoog perpetuum mobile gehalte!
Bedenk echter, een koe die zijn eigen melk drinkt wordt niet dik.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
sjohie schreef: Feitelijk financier je met elke tankbeurt indirect je eigen pensioen.. :D
Opmerkingen met hoog perpetuum mobile gehalte!
Bedenk echter, een koe die zijn eigen melk drinkt wordt niet dik.
Gelukkig zijn de consumenten tank-activiteiten maar een klein deel van bijvoorbeeld Shell, en verdienen ze met de andere activiteiten veel meer geld.. :wink:

witte angora
Berichten: 30938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schaliegas.... Schadelijk voor je gezondheid

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
sjohie schreef: Feitelijk financier je met elke tankbeurt indirect je eigen pensioen.. :D
Opmerkingen met hoog perpetuum mobile gehalte!
Bedenk echter, een koe die zijn eigen melk drinkt wordt niet dik.
Dat is te merken aan de hoogte van de huidige en komende pensioenen. :wink:

Gesloten