Vraag garantie/reparatiekosten techwood wasmachine
Geplaatst: 27 aug 2013 21:00
Goedeavond,
Ik heb 2,5 jaar geleden een techwood machine gekocht bij Neckermann voor 200 euro. Hier zat 3jr garantie op. Eind juni begon er een plasje water te verschijnen onder de machine na het wassen. Omdat onze baby net is geboren had ik geen tijd om zelf te kijken of ik het probleem kon verhelpen en heb dus naar Neckermann gebeld omdat ik dus nog in de garantie periode zat. Neckermann verwees mij door naar de fabrikant waar ik ook metteen een afspraak kon maken voor reparatie. Toen de monteur langskwam was hij even bezig en zei toen dat de onderkant van de machine zelf droog was en na enig onder kwam hij erachter dat de slang niet waterdicht meer op de machine was bevestigd, dit omdat er langzaam wat vuil/slib was opgebouwd in het filtertje/aansluiting waardoor deze was begonnen te lekken. Dit veroorzaakte een plas water die van achter de machina naar voren stroomd en dus aan de voorkant zichtbaar werd. Toen de monteur wegging zei hij dat dit waarschijnlijk onder garantie viel. Nu kreeg ik na 3 weken een rekening van Neckermann dat "het vastzetten van een slang" niet onder garantie valt en zij mij 126,49 euro moeten rekenen voor de reparatie. Dit zou als correctie vermeld staan op een volgend rekeningoverzicht.
Ik heb op dit mededelen nog geen actie kunnen ondernemen en vandaag kwam een rekeningoverzicht van neckermann waarop zij aangeven dat er meteen 5 euro aanmaningkosten in rekening worden gebracht omdat ik heb aangegeven "de kosten contant te betalen binnen 14 dagen".
Mijn vragen zijn: hoe komen ze erbij dat ik dit contant zou betalen en zijn de aanmaningskosten dan niet onterecht? Kan ik nog wat doen tegen de reparatiekosten? Er is mij nooit verteld wat eventuele kosten zouden zijn, er is geen trouwens ook geen specificatie van de kosten? De kosten lijken mij erg hoog, ze zijn al meer dan de helft van de aanschafprijs van de hele wasmachine.
Kortom: Heb ik nog opties?
Ik heb 2,5 jaar geleden een techwood machine gekocht bij Neckermann voor 200 euro. Hier zat 3jr garantie op. Eind juni begon er een plasje water te verschijnen onder de machine na het wassen. Omdat onze baby net is geboren had ik geen tijd om zelf te kijken of ik het probleem kon verhelpen en heb dus naar Neckermann gebeld omdat ik dus nog in de garantie periode zat. Neckermann verwees mij door naar de fabrikant waar ik ook metteen een afspraak kon maken voor reparatie. Toen de monteur langskwam was hij even bezig en zei toen dat de onderkant van de machine zelf droog was en na enig onder kwam hij erachter dat de slang niet waterdicht meer op de machine was bevestigd, dit omdat er langzaam wat vuil/slib was opgebouwd in het filtertje/aansluiting waardoor deze was begonnen te lekken. Dit veroorzaakte een plas water die van achter de machina naar voren stroomd en dus aan de voorkant zichtbaar werd. Toen de monteur wegging zei hij dat dit waarschijnlijk onder garantie viel. Nu kreeg ik na 3 weken een rekening van Neckermann dat "het vastzetten van een slang" niet onder garantie valt en zij mij 126,49 euro moeten rekenen voor de reparatie. Dit zou als correctie vermeld staan op een volgend rekeningoverzicht.
Ik heb op dit mededelen nog geen actie kunnen ondernemen en vandaag kwam een rekeningoverzicht van neckermann waarop zij aangeven dat er meteen 5 euro aanmaningkosten in rekening worden gebracht omdat ik heb aangegeven "de kosten contant te betalen binnen 14 dagen".
Mijn vragen zijn: hoe komen ze erbij dat ik dit contant zou betalen en zijn de aanmaningskosten dan niet onterecht? Kan ik nog wat doen tegen de reparatiekosten? Er is mij nooit verteld wat eventuele kosten zouden zijn, er is geen trouwens ook geen specificatie van de kosten? De kosten lijken mij erg hoog, ze zijn al meer dan de helft van de aanschafprijs van de hele wasmachine.
Kortom: Heb ik nog opties?