LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oplichting door tuinmarkt.com
oplichting door tuinmarkt.com
Hallo,
Wie heeft er ook ervaring met oplichting door tuinmarkt.com?
Wij hebben in april bij deze winkel een tuinank besteld (merk Talen, type Zeist) incl. kussens en hier via Ideal het aankopbedrag van €410,65 overgemaakt. Aanvankelijk werd er gezegd dat er sprake zou zijn van vertraging ij d eleverancier, later bleek het product niet meer geleverd te kunnen worden en zou het aankoopbedrag worden teruggestort. Tot op heden hebben wij echter nog geen eurocent terugontvangen.
Zijn er andere mensen die soortgelijke ervaringen hebben met tuinmarkt.com?
Wie heeft er ook ervaring met oplichting door tuinmarkt.com?
Wij hebben in april bij deze winkel een tuinank besteld (merk Talen, type Zeist) incl. kussens en hier via Ideal het aankopbedrag van €410,65 overgemaakt. Aanvankelijk werd er gezegd dat er sprake zou zijn van vertraging ij d eleverancier, later bleek het product niet meer geleverd te kunnen worden en zou het aankoopbedrag worden teruggestort. Tot op heden hebben wij echter nog geen eurocent terugontvangen.
Zijn er andere mensen die soortgelijke ervaringen hebben met tuinmarkt.com?
Re: oplichting door tuinmarkt.com
Ook wij zijn op dezelfde manier opgelicht door tuinmarkt.com
2 juni j.l. compost containers besteld en betaald. Wij kregen steeds te horen
dat de levering enige vertraging had opgelopen. Na 2 mnd.wachten de bestelling geannuleerd.
F. belooft keer op keer terug te zullen betalen, maar tot op heden hebben wij niets ontvangen.
Via googlen kwam ik er, helaas te laat, achter dat dit een werkwijze is die F. vaker toepast.
2 juni j.l. compost containers besteld en betaald. Wij kregen steeds te horen
dat de levering enige vertraging had opgelopen. Na 2 mnd.wachten de bestelling geannuleerd.
F. belooft keer op keer terug te zullen betalen, maar tot op heden hebben wij niets ontvangen.
Via googlen kwam ik er, helaas te laat, achter dat dit een werkwijze is die F. vaker toepast.
-
Ik ben ook de dupe van Tuinmarkt.com: de website is sinds vanochtend wegens reorganisatie afgesloten + een mail van Fons (19 september 2013) dat er geen leveringen en/of terugbetalingen meer plaatsvinden vanwege interne problemen en dat ik mevrouw Kok kan bellen voor nadere informatie ! Wat ik al vermoedde nadat er niet op mijn telefoontjes en mailtjes werd gereageerd door Tuinmarkt.com en dat het pand van Tuinmarkt.com aan de Schoutenlaan 52 Voorhout te koop staat op funda, wordt bewaarheid: faillissement opkomst!
Ik heb op 28-07 via het internet een vijver besteld bij tuinmarkt.com te Voorhout. Deze vijver zou een levertijd hebben van 1 week. Op 12 augustus een mail gestuurd met de vraag waar de vijver blijft. Hierop op 13 augustus antwoord gekregen dat deze de week erna geleverd zou worden. Echter werd niets geleverd bij mij thuis. 3 weken geleden gebeld en de vijver zou 2 weken geleden waarschijnlijk geleverd worden. Vandaag weer gebeld. Na 2 maal werd er met een zacht stemmetje opgenomen. Op de vraag of de vijver nog geleverd zou worden was het antwoord: "Dat hoop ik ook". De goede man zei dat het niet zo goed ging. Ik heb om mijn geld terug gevraagd. De man zei dat als hij het geld zou overmaken dit waarschijnlijk met een aankomend faillissement zou worden terug gedraaid. Ik heb er toch op aangedrongen om hem het geld te laten overmaken. Hierna zei hij dat hij in een doorstart zat. Informatie en contact personen kon hij me niet geven. De websites zijn nu ook down om volgens hem nieuwe bestellingen tegen te gaan.
Ik vroeg hem ook waarom er nooit bericht gekomen is van zijn kant als een bestelling zoveel vertraging heeft. Dit was wel gebruikelijk om te doen zei hij.
Hoe nu verder? Ik heb geen idee. Dit is helemaal nieuw voor mij.
Ik vroeg hem ook waarom er nooit bericht gekomen is van zijn kant als een bestelling zoveel vertraging heeft. Dit was wel gebruikelijk om te doen zei hij.
Hoe nu verder? Ik heb geen idee. Dit is helemaal nieuw voor mij.
-
Ik heb vanochtend wel een mail ontvangen hoor! Helemaal niet best! Mevrouw Kok is de curator en het faillissement is afgelopen week uitgesproken. De curator zei dat ik mijn geld niet meer hoefde te verwachten en dat het mijn eigen risico is dat ik vooraf heb betaald. Volgende week krijgen alle schuldeisers een brief. Inmiddels ook schriftelijk contact gehad met leverancier van Tuinmarkt.com en die bevestigde dat zij hem niets leveren voordat hij betaald had vanwege zijn betalingsgedrag in het verleden. Bel mevrouw Kok maar op! Ik ga nergens mee akkoord. Hij zal het bedrag terugbetalen ... al duurt het jaren!
Wegens acute interne problemen kan er tot nader orde geen levering/terugbetaling van orders paatsvinden.
Excuses voor het ongemak.
Voor nadere informatie kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met Mw. Kok tel. 071-3615878
Met vriendelijke groet,
Fons van der Prijt,
het Tuinmarkt team
Wegens acute interne problemen kan er tot nader orde geen levering/terugbetaling van orders paatsvinden.
Excuses voor het ongemak.
Voor nadere informatie kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met Mw. Kok tel. 071-3615878
Met vriendelijke groet,
Fons van der Prijt,
het Tuinmarkt team
Ik heb vanmiddag nog contact gehad met tuinmarkt.com en hij zei dat ze misschien een doorstart konden maken en dat hij zou proberen morgen het geld terug te storten. Ik zal contact opnemen met mevr. de Kok. Ondertussen is meneer F. nog erg actief op marktplaats en België.
-
Ik kreeg nog een berichtje om half 6 vanmiddag:
Ik heb mijn uiterste beste gedaan maar krijg onder deze omstandigheden nu niets voor elkaar.
Ik weet dat je hier al vanuit ging maar ik had wel beloofd iets te laten horen.
Het spijt mij oprecht in deze situatie terecht te zijn gekomen.
Met vriendelijke groet,
Fons van der Prijt
Hij houdt zoals de afgelopen maanden iedereen aan het lijntje! Ik hoop dat je gelijk hebt met de doorstart maar daarover heeft hij of de curator mevrouw Kok mij niets verteld. Succes in elk geval!
Ik heb mijn uiterste beste gedaan maar krijg onder deze omstandigheden nu niets voor elkaar.
Ik weet dat je hier al vanuit ging maar ik had wel beloofd iets te laten horen.
Het spijt mij oprecht in deze situatie terecht te zijn gekomen.
Met vriendelijke groet,
Fons van der Prijt
Hij houdt zoals de afgelopen maanden iedereen aan het lijntje! Ik hoop dat je gelijk hebt met de doorstart maar daarover heeft hij of de curator mevrouw Kok mij niets verteld. Succes in elk geval!
-
Ik heb vandaag nog nooit zoveel mailtjes van Fons van der Prijt gehad in vergelijking met de afgelopen drie weken toen hij niet mailde of reageerde op telefoontjes waar mijn order bleef. Nu een mail van 21 uur vandaag:
Voor alle duidelijkheid, ALLE activiteiten zijn gestopt, de hoofdwebsite is uit de lucht en dat is de site waar alleen besteld kon worden. Verder zijn er wellicht nog enkele verwijzende of doorgelinkte sites maar al die koppelingen lopen dood en die sites verdwijnen succesievelijk ook allemaal.
Voor wat betreft de pogingen om terug te betalen dat is ijdele hoop geweest zoals ik ook voor jou probeerde. Verder loopt dat allemaal via Mw.Kok.
Tenslotte ben ik niet actief op marktplaats, heb in het verleden wel eens wat restanten proberen te verkopen maar die advertenties zijn al lang verlopen en ik ook doe niet meer of minder activiteiten voor Belgie dan voor Nederland of waar dan ook. ALLE acttiviteiten zijn opgehouden, dat is verplicht.
Met vriendelijke groet,
Fons van der Prijt
Voor alle duidelijkheid, ALLE activiteiten zijn gestopt, de hoofdwebsite is uit de lucht en dat is de site waar alleen besteld kon worden. Verder zijn er wellicht nog enkele verwijzende of doorgelinkte sites maar al die koppelingen lopen dood en die sites verdwijnen succesievelijk ook allemaal.
Voor wat betreft de pogingen om terug te betalen dat is ijdele hoop geweest zoals ik ook voor jou probeerde. Verder loopt dat allemaal via Mw.Kok.
Tenslotte ben ik niet actief op marktplaats, heb in het verleden wel eens wat restanten proberen te verkopen maar die advertenties zijn al lang verlopen en ik ook doe niet meer of minder activiteiten voor Belgie dan voor Nederland of waar dan ook. ALLE acttiviteiten zijn opgehouden, dat is verplicht.
Met vriendelijke groet,
Fons van der Prijt
-
Van het internet:
Algemene gegevens:
Bedrijfsnaam: Fons Van Der Prijt Groenvoorzieningen
Vestigingsadres: Schoutenlaan 52
Postcode: 2215 ME
Buurt: Hoogh Teylingen
Plaats: Voorhout
KVK-nummer: 34058749
Gegevens Rechtbank:
Rechtbank: Rechtbank Den Haag
Rechter-com: mr. M.M.F. Holtrop
Insolventienr.: F.09/13/82
Publicaties van de rechtbank:
Datum Omschrijving Kenmerk rechtbank
20-09-2013 Uitspraak faillissement op 17 september 2013 09.dha.13.820.F.1300.1.13
Algemene gegevens:
Bedrijfsnaam: Fons Van Der Prijt Groenvoorzieningen
Vestigingsadres: Schoutenlaan 52
Postcode: 2215 ME
Buurt: Hoogh Teylingen
Plaats: Voorhout
KVK-nummer: 34058749
Gegevens Rechtbank:
Rechtbank: Rechtbank Den Haag
Rechter-com: mr. M.M.F. Holtrop
Insolventienr.: F.09/13/82
Publicaties van de rechtbank:
Datum Omschrijving Kenmerk rechtbank
20-09-2013 Uitspraak faillissement op 17 september 2013 09.dha.13.820.F.1300.1.13
Deze week is Fons van der Prijt Groenvoorzienigen, waar Tuinmarkt onderdeel van uitmaakt tegen alle verwachtingen in helaas failliet verklaard. Dit ondanks lopende inspanningen om een doorstart te maken.
Dit houdt onder meer in dat met onmiddelijke ingang geen leveringen / betalingen meer kunnen en mogen plaastvinden.
Het spijt mij ontzettend dat het zover is gekomen, ik had het zelf natuurlijk ook veel liever anders gezien.
Je zult een dezer dagen een brief hierover ontvangen van de curator.
Voor nadere inlchtingen kun je eventueel bellen mer Mw. Kok van KOM advocaten. Tel. 071-3615878
Met vriendelijke groet,
Fons van der Prijt
Dit houdt onder meer in dat met onmiddelijke ingang geen leveringen / betalingen meer kunnen en mogen plaastvinden.
Het spijt mij ontzettend dat het zover is gekomen, ik had het zelf natuurlijk ook veel liever anders gezien.
Voor nadere inlchtingen kun je eventueel bellen mer Mw. Kok van KOM advocaten. Tel. 071-3615878
Met vriendelijke groet,
Fons van der Prijt
-
hahaha .... tegen alle verwachtingen in !!! Bij Stichting Webwinkel Keur en bij Safe2shop staat hij op de zwarte lijst vanwege de vele klachten over tuinmarkt.com! Kijk maar bij safe2shop (wall of shame): tuinmarkt.com staat vermeld. Bij zijn leverancier bestaat hij bekend om zijn slechte betalingsgedrag. Tegen alle verwachtingen in is werkelijk onzinnig! Vanaf april levert hij niet en betaalt hij niet terug. Het faillissement is niet voor niets door 2 schuldeisers aangevraagd. Ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer en gevraagd of aangifte tot oplichting in deze nog zinvol is.
Laatst gewijzigd door tuinliefhebber op 20 sep 2013 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zie ook de klachten op Klachtenkompas en tuinmarkt.com !
-
Door mij werd op 22 september 2012 een bedrag van € 809,97 betaald voor te leveren lariks tuinhout.
Vervolgens kreeg ik ongeveer 10 dagen later te horen dat er vertraging in de levering zou zijn.
Daarna bleef levering uit en kreeg ik op 30 oktober 2012 een mail dat de order geannuleerd werd omdat de bestelde goederen niet meer te leveren waren en het bedrag teruggestort zou worden, heteen echter niet gebeurde.
Ik heb toen kontakt gehad met het keurmerk "Safe2Shop" die mij mededeelde nog nooit een klacht
gehad te hebben. Deze heeft toen bemiddeld, doch na het niet nakomen van diverse beloften aan hen
hebben zij hem uiteindelijk op de zwarte lijst gezet.
Inmiddels had ik de ARAG reeds ingeschakeld welke na ingebrekestelling een gerechtelijke procedure aan
het opstarten was, doch deze i.v.m. het faillissement voorlopig in de ijskast zet.
Gezien de voorgaande berichten is deze heer Prijt reeds een jaar bezig geweest slachtoffers te maken
en op hun kosten te leven.
Ik mag dan ook hopen dat hij alles kwijt raakt, want ik voel mij opgelicht.
Vervolgens kreeg ik ongeveer 10 dagen later te horen dat er vertraging in de levering zou zijn.
Daarna bleef levering uit en kreeg ik op 30 oktober 2012 een mail dat de order geannuleerd werd omdat de bestelde goederen niet meer te leveren waren en het bedrag teruggestort zou worden, heteen echter niet gebeurde.
Ik heb toen kontakt gehad met het keurmerk "Safe2Shop" die mij mededeelde nog nooit een klacht
gehad te hebben. Deze heeft toen bemiddeld, doch na het niet nakomen van diverse beloften aan hen
hebben zij hem uiteindelijk op de zwarte lijst gezet.
Inmiddels had ik de ARAG reeds ingeschakeld welke na ingebrekestelling een gerechtelijke procedure aan
het opstarten was, doch deze i.v.m. het faillissement voorlopig in de ijskast zet.
Gezien de voorgaande berichten is deze heer Prijt reeds een jaar bezig geweest slachtoffers te maken
en op hun kosten te leven.
Ik mag dan ook hopen dat hij alles kwijt raakt, want ik voel mij opgelicht.
-
Ik wacht gewoon tot het faillissement beëindigd is en dan ga ik een gerechtelijke procedure aanspannen. Krijg nog ruim 1000 Euro van Fons van der Prijt voor een bestelling begin september 2013, waarschijnlijk toen de faillissementsaanvrage werd ingediend. Ik heb - net als anderen - aangifte gedaan van oplichting. Vanaf eind 2012/begin 2013 neemt hij orders en betalingen in, maar levert niet(s)! Van zijn leveranciers heb ik zwart op wit dat het betalingsgedrag van Fons van der Prijt uiterst slecht is, van de Stichting Webwinkel Keur heb ik zwart op wit dat zijn lidmaatschap ingetrokken is vanwege klachten: het is schandalig. Zijn huis staat op funda als verkocht onder voorbehoud: hopelijk blijft er iets voor ons over!!!
-
Ook ik heb begin dit jaar iets op tuinmarkt.com besteld voor ettelijke honderden Euro's.
Verhaal van aan het lijntje houden; niet leveren en geen geld retour is reeds bekend.
Verhaal van de curator ook maar dat we nergens meer op hoeven rekenen vind ik echt beneden alle peil.
Waar is die curator dan in hemelsnaam nog voor...?
Dat huis levert echt heus nog wel wat op dacht ik zo...
Wel heeeeel bijzonder vind ik dat zijn mobiele nummer nog in de lucht is. Kun je zien omdat hij regelmatig nog 'online' is op z'n WhatsApp. Er is dus nog wel geld voor een smartphone met abonnement...
Verhaal van aan het lijntje houden; niet leveren en geen geld retour is reeds bekend.
Verhaal van de curator ook maar dat we nergens meer op hoeven rekenen vind ik echt beneden alle peil.
Waar is die curator dan in hemelsnaam nog voor...?
Dat huis levert echt heus nog wel wat op dacht ik zo...
Wel heeeeel bijzonder vind ik dat zijn mobiele nummer nog in de lucht is. Kun je zien omdat hij regelmatig nog 'online' is op z'n WhatsApp. Er is dus nog wel geld voor een smartphone met abonnement...
-
Ook ik ben opgelicht door Fons van der Prijt met zijn Tuinmarkt.com.
Op 5 juni 2013 heb ik een vijver (Quadro deco compleet) voor 269.01 euro besteld en via Ideal betaald.
Vanaf eind juni heb ik met enige regelmaat per telefoon en email contact gezocht met Fons van der Prijt. Zo meldde Van der Prijt op 6 september telefonisch dat er iets niet goed geregistreerd was in het bestelsysteem en dat de vijver "waarschijnlijk komende vrijdag" zal worden geleverd.
Op 14 september mailt Van der Prijt mij het volgende:
"Na enige vertraging komen de Quadra Deco de komende week weer binnen.
Naar verwachting zal je bestelling in eind van de komende / begin van de volgende weeek worden uitgeleverd.
Je krijgt bericht zodra een en ander is verzonden.
Excuses voor de vertraging."
Op dat moment moet Van der Prijt al vrijwel failliet zijn geweest.
Op 25 september vraag ik per email waar die vijver blijft. Daarop antwoordt Van der Prijt op 26 september:
"Vorige week is Fons van der Prijt Groenvoorzienigen, waar Tuinmarkt onderdeel van uitmaakt tegen alle verwachtingen in helaas failliet verklaard.
Dit ondanks lopende inspanningen om een doorstart te maken.
Ook prive ben ik failliet verklaard waardoor ook hier vandaan geen betalingen of leveringen mogelijk zijn.
Voor nadere inlchtingen kun je eventueel bellen met de curator Mw. Kok van KOM advocaten. Tel. 071-3615878"
Omdat ik van deze curator Kok geen brief heb gekregen, heb ik op 22 november contact gezocht met KOM advocaten. Uit dat contact is mij duidelijk geworden dat verschillende mensen aangifte van oplichting hebben gedaan.
Ik heb mijn claim ingediend en wil gewoon mijn geld terug.
Op 5 juni 2013 heb ik een vijver (Quadro deco compleet) voor 269.01 euro besteld en via Ideal betaald.
Vanaf eind juni heb ik met enige regelmaat per telefoon en email contact gezocht met Fons van der Prijt. Zo meldde Van der Prijt op 6 september telefonisch dat er iets niet goed geregistreerd was in het bestelsysteem en dat de vijver "waarschijnlijk komende vrijdag" zal worden geleverd.
Op 14 september mailt Van der Prijt mij het volgende:
"Na enige vertraging komen de Quadra Deco de komende week weer binnen.
Naar verwachting zal je bestelling in eind van de komende / begin van de volgende weeek worden uitgeleverd.
Je krijgt bericht zodra een en ander is verzonden.
Excuses voor de vertraging."
Op dat moment moet Van der Prijt al vrijwel failliet zijn geweest.
Op 25 september vraag ik per email waar die vijver blijft. Daarop antwoordt Van der Prijt op 26 september:
"Vorige week is Fons van der Prijt Groenvoorzienigen, waar Tuinmarkt onderdeel van uitmaakt tegen alle verwachtingen in helaas failliet verklaard.
Dit ondanks lopende inspanningen om een doorstart te maken.
Ook prive ben ik failliet verklaard waardoor ook hier vandaan geen betalingen of leveringen mogelijk zijn.
Voor nadere inlchtingen kun je eventueel bellen met de curator Mw. Kok van KOM advocaten. Tel. 071-3615878"
Omdat ik van deze curator Kok geen brief heb gekregen, heb ik op 22 november contact gezocht met KOM advocaten. Uit dat contact is mij duidelijk geworden dat verschillende mensen aangifte van oplichting hebben gedaan.
Ik heb mijn claim ingediend en wil gewoon mijn geld terug.
-
Het ging al vanaf eind 2012 niet goed en ik heb ook een bestelling gedaan in september 2013, terwijl het faillissement al was aangevraagd! Oplichting is het als je weet dat je de bestelling niet zal uitleveren en je de klant wel laat betalen. Ja, die curator zei tegen mij dat het mijn eigen schuld was, want dan had ik vooraf niet moeten betalen: volstrekt onacceptabel! Leeft zeker niet in het digitale tijdperk!
-
Beste,
We hebben in augustus 2013 een boog besteld van 273,91 €. Na weken aandringen en ongeloofwaardige reacties van de leverancier kreeg ik bericht van het faillissement. We hadden toen ook contact gehad met de curator en volgens haar was het ook onze fout om dit bedrag volledig te storten, vooraleer we onze goederen hadden. (Tuinmarkt vraagt om het volledig bedrag te storten vooraleer te leveren.) Nu, na één jaar, heb ik per e-mail nogmaals contact gehad met de curator. Het komt er op neer dat alle klanten die vooruitbetaalde bedragen gestort hebben niks terugkrijgen (geen goederen en geen geld). Dit kan toch zomaar niet? Eerlijke mensen worden gestraft, terwijl Tuinmarkt volledig in de fout is en hij na een paar jaar waarschijnlijk terug een nieuw leven kan beginnen? Wat kunnen we er aan doen?
We hebben in augustus 2013 een boog besteld van 273,91 €. Na weken aandringen en ongeloofwaardige reacties van de leverancier kreeg ik bericht van het faillissement. We hadden toen ook contact gehad met de curator en volgens haar was het ook onze fout om dit bedrag volledig te storten, vooraleer we onze goederen hadden. (Tuinmarkt vraagt om het volledig bedrag te storten vooraleer te leveren.) Nu, na één jaar, heb ik per e-mail nogmaals contact gehad met de curator. Het komt er op neer dat alle klanten die vooruitbetaalde bedragen gestort hebben niks terugkrijgen (geen goederen en geen geld). Dit kan toch zomaar niet? Eerlijke mensen worden gestraft, terwijl Tuinmarkt volledig in de fout is en hij na een paar jaar waarschijnlijk terug een nieuw leven kan beginnen? Wat kunnen we er aan doen?
Wat je er aan kunt doen? Helaas niets anders dan je verlies nemen, wie zou er anders voor op moeten draaien? Het bedrijf is failliet, er is geen geld meer te halen, anders had je een ander antwoord gekregen van de curator.moise.felix schreef:Dit kan toch zomaar niet? Eerlijke mensen worden gestraft, terwijl Tuinmarkt volledig in de fout is en hij na een paar jaar waarschijnlijk terug een nieuw leven kan beginnen? Wat kunnen we er aan doen?
Het is nog een eenmanszaak ook, beetje dom van hem.
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ ... prijt.aspx
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ ... prijt.aspx