Klacht Hi-smartcare
Geplaatst: 28 aug 2013 12:59
Goedemiddag,
Ik wilde graag een probleem voorleggen waar ik op dit moment tegen aan loop bij Hi en Smarcare. Het gaat om het volgende;
Voor zes weken terug heeft mijn vriend, zoals gebruikelijk bij een lege accu, zijn telefoon, een sony xperia Z, opgeladen. Nadat het toestel opgeladen was heeft hij even wat geïnternet waarna het touchscreen niet meer goed functioneerde. Ik heb het toestel even voor hem opnieuw opgestart. Het touchscreen werkte in eerste instantie wel maar na 10 seconden begaf het gehele touchscreen het. Toen wij het toestel iets scheef hielden constateerden wij een soort barst of scheur in het scherm onder het scherm zelf. (ik denk het touchscreen)
Gelijk contact opgenomen met de Hi klantenservice, deze jongen heeft mij vierkant uitgelachen omdat een "spontane" barst niet bestaat en ik of mijn vriend het toestel gewoon zou hebben laten vallen.
Hier liet ik het niet bij zitten dus heb ik gegoogled of dit een voorkomend probleem was bij de Sony XperiaZ. En dit bleek inderdaad zo te zijn! Sony gecontacteerd en zij bevestigden dit verhaal en zeiden er ook bij dat de garantieafspraken ook bekend waren bij de reparatiecentra aangezien het om een spontane barst gaat.
Mooi nieuws zou je denken, ik de Hi klantenservice weer opgebeld, zij verzekerden dan ook dat dit kosten loos zou worden gemaakt zo niet dan zouden zij Sony "de wacht aan zeggen".
Toestel werd opgehaald door de servicemonteur en deze meneer kwam met twee theorieën. Het toestel was gevallen, maar dit was uiteindelijk geen optie i.v.m. flipcase om het toestel. Nee, dan hadden we het toestel met onze duim geknikt of het scherm op de knie gehouden zodat het scherm zou barsten. Ik kon mijn oren niet geloven dat zo'n jongen zoiets stompzinnigs zou bedenken.
Uiteindelijk was het toestel aangekomen bij het reparatiecentrum, , kregen we een berichtje dat het toestel gemaakt kon worden voor "maar' 216,59. Aangezien het onze eigen fout was, zij konden namelijk niet zien of dit inderdaad kwam door de temperatuursverschillen of doordat we het toestel zouden hebben laten vallen.
Het toestel hebben we natuurlijk niet laten maken en nogmaals een aantal keer contact opgenomen met de Hi om een bezwaarschrift. Ondertussen het toestel, nog steeds defect, terug laten sturen.
Kregen wij hem vrijdag, 9 augustus terug. De bezorger was er tussen half 11 en 11 uur. Netjes het pakketje afgeleverd in bubbeltjesplastic. Haalde ik het toestel uit het zakje en tot mijn grote verbazing was de gehele achterkant van het toestel naar zijn grootje. Net of iemand met een hamer op het toestel had geslagen. Ik sloeg stijl achterover! Vandaar dat ze bij het reparatiecentrum niet konden zien of het door temperatuursverschillen of door val zou komen.
Gelijk Smartcare gebeld wat dit nou in hemelsnaam moest voorstellen. Zij beweerden in hun geval dat het toestel al kapot was bij aankomst. Gelukkig ben ik niet van gisteren dus heb ik voor het verzenden van het toestel overal foto's van gemaakt. Voorkant achterkant zijkanten alles. Daarnaast heb ik alle formulieren ook bewaard m.b.t. de leentoestel overeenkomst. Hierop staat beschreven wat er mankeert aan het toestel. (dus geen achterkant die aan duizend stukjes ligt)
Een Smartcare medewerker heeft mij verzocht de foto's en de rest van de informatie naar een klachten e-mail adres te sturen. Dit heb ik gelijk gedaan op vrijdag 9 augustus. Dinsdag 13 augustus heb ik weer gebeld om te vragen hoe de stand van zaken was op dat moment. Ik kreeg te horen dat de e-mail ontvangen was alleen dat het wel 7 werkdagen kon duren. Geen probleem, ik wacht nog wel even. Zaterdag 17 augustus heb ik weer gebeld aangezien ik er geen goed gevoel over had. Het meisje aan de telefoon zei dat ik 's maandags tussen 10.00 en 17.00 uur moest terugbellen omdat de persoon in kwestie op zaterdag niet aanwezig zou zijn.
Akkoord, misschien had ik iets te snel gebeld maar ik dacht probeer het maandag de 19e augustus gewoon weer. Toen werd mij verteld dat de e-mail helemaal niet ontvangen was. Maar, ik kon de gegevens wel regelrecht naar de persoon sturen die over deze zaken gaat. Geen probleem, heb ik netjes gedaan. Om zeker te zijn van mijn zaak heb ik dinsdag 20 augustus weer gebeld of de e-mail nu wel aan was gekomen. Nee, was het antwoord van de mevrouw aan de telefoon. Dus ik heb éénmaal de e-mail gestuurd naar de man die deze zaken regelt en naar het e-mail adres van het meisje aan de telefoon. (haar persoonlijke e-mail) En ja hoor, het meisje had de e-mail netjes ontvangen en zou deze doorsturen naar haar collega. En ook nu weer, binnen 7 dagen (hopelijk eind van de week) hoorde ik meer. Top!
Netjes gewacht. Maar na het weekend had ik al een vreemd gevoel. Dus heb ik maandag 26 augustus weer opgebeld naar de Hi-smartcare! "Nee mevrouw, we hebben uw e-mail niet ontvangen...." NOGMAALS, de e-mail gestuurd zoals gevraagd werd. Ook werd de afspraak gemaakt, wanneer ik gebeld zou worden had Smartcare mijn e-mail niet gehad. Belden ze me niet, dan was alles in orde. Beetje dom van mijzelf om niet de afspraak te maken mij zowiezo te bellen met of zonder ontvangst van de e-mail. Maar geen telefoontje dus ik ging er van uit dat alles in orde was.
Affin, vandaag, woensdag 28 augustus, weer contact opgenomen met de Hi-Smartcare en had dezelfde jongen als maandag aan de telefoon. Waarop hij weer antwoordde, "Nee mevrouw, wij hebben uw e-mail niet ontvangen". Waarop ik antwoordde dat hij mij beloofd had te bellen wanneer dit het geval zou zijn. Waarop deze jongeman doodleuk antwoordde, "Ja sorry mevrouw maar maandag is altijd een drukke dag en dan kan ik mijn beloftes gewoon niet nakomen" Kom op zeg, doe dan geen beloftes.
Na al deze informatie, kan iemand mij helpen? Ik word hier zó verschrikkelijk moe van. Ik wil gehoord en geholpen worden! Alstublieft!
Ik wilde graag een probleem voorleggen waar ik op dit moment tegen aan loop bij Hi en Smarcare. Het gaat om het volgende;
Voor zes weken terug heeft mijn vriend, zoals gebruikelijk bij een lege accu, zijn telefoon, een sony xperia Z, opgeladen. Nadat het toestel opgeladen was heeft hij even wat geïnternet waarna het touchscreen niet meer goed functioneerde. Ik heb het toestel even voor hem opnieuw opgestart. Het touchscreen werkte in eerste instantie wel maar na 10 seconden begaf het gehele touchscreen het. Toen wij het toestel iets scheef hielden constateerden wij een soort barst of scheur in het scherm onder het scherm zelf. (ik denk het touchscreen)
Gelijk contact opgenomen met de Hi klantenservice, deze jongen heeft mij vierkant uitgelachen omdat een "spontane" barst niet bestaat en ik of mijn vriend het toestel gewoon zou hebben laten vallen.
Hier liet ik het niet bij zitten dus heb ik gegoogled of dit een voorkomend probleem was bij de Sony XperiaZ. En dit bleek inderdaad zo te zijn! Sony gecontacteerd en zij bevestigden dit verhaal en zeiden er ook bij dat de garantieafspraken ook bekend waren bij de reparatiecentra aangezien het om een spontane barst gaat.
Mooi nieuws zou je denken, ik de Hi klantenservice weer opgebeld, zij verzekerden dan ook dat dit kosten loos zou worden gemaakt zo niet dan zouden zij Sony "de wacht aan zeggen".
Toestel werd opgehaald door de servicemonteur en deze meneer kwam met twee theorieën. Het toestel was gevallen, maar dit was uiteindelijk geen optie i.v.m. flipcase om het toestel. Nee, dan hadden we het toestel met onze duim geknikt of het scherm op de knie gehouden zodat het scherm zou barsten. Ik kon mijn oren niet geloven dat zo'n jongen zoiets stompzinnigs zou bedenken.
Uiteindelijk was het toestel aangekomen bij het reparatiecentrum, , kregen we een berichtje dat het toestel gemaakt kon worden voor "maar' 216,59. Aangezien het onze eigen fout was, zij konden namelijk niet zien of dit inderdaad kwam door de temperatuursverschillen of doordat we het toestel zouden hebben laten vallen.
Het toestel hebben we natuurlijk niet laten maken en nogmaals een aantal keer contact opgenomen met de Hi om een bezwaarschrift. Ondertussen het toestel, nog steeds defect, terug laten sturen.
Kregen wij hem vrijdag, 9 augustus terug. De bezorger was er tussen half 11 en 11 uur. Netjes het pakketje afgeleverd in bubbeltjesplastic. Haalde ik het toestel uit het zakje en tot mijn grote verbazing was de gehele achterkant van het toestel naar zijn grootje. Net of iemand met een hamer op het toestel had geslagen. Ik sloeg stijl achterover! Vandaar dat ze bij het reparatiecentrum niet konden zien of het door temperatuursverschillen of door val zou komen.
Gelijk Smartcare gebeld wat dit nou in hemelsnaam moest voorstellen. Zij beweerden in hun geval dat het toestel al kapot was bij aankomst. Gelukkig ben ik niet van gisteren dus heb ik voor het verzenden van het toestel overal foto's van gemaakt. Voorkant achterkant zijkanten alles. Daarnaast heb ik alle formulieren ook bewaard m.b.t. de leentoestel overeenkomst. Hierop staat beschreven wat er mankeert aan het toestel. (dus geen achterkant die aan duizend stukjes ligt)
Een Smartcare medewerker heeft mij verzocht de foto's en de rest van de informatie naar een klachten e-mail adres te sturen. Dit heb ik gelijk gedaan op vrijdag 9 augustus. Dinsdag 13 augustus heb ik weer gebeld om te vragen hoe de stand van zaken was op dat moment. Ik kreeg te horen dat de e-mail ontvangen was alleen dat het wel 7 werkdagen kon duren. Geen probleem, ik wacht nog wel even. Zaterdag 17 augustus heb ik weer gebeld aangezien ik er geen goed gevoel over had. Het meisje aan de telefoon zei dat ik 's maandags tussen 10.00 en 17.00 uur moest terugbellen omdat de persoon in kwestie op zaterdag niet aanwezig zou zijn.
Akkoord, misschien had ik iets te snel gebeld maar ik dacht probeer het maandag de 19e augustus gewoon weer. Toen werd mij verteld dat de e-mail helemaal niet ontvangen was. Maar, ik kon de gegevens wel regelrecht naar de persoon sturen die over deze zaken gaat. Geen probleem, heb ik netjes gedaan. Om zeker te zijn van mijn zaak heb ik dinsdag 20 augustus weer gebeld of de e-mail nu wel aan was gekomen. Nee, was het antwoord van de mevrouw aan de telefoon. Dus ik heb éénmaal de e-mail gestuurd naar de man die deze zaken regelt en naar het e-mail adres van het meisje aan de telefoon. (haar persoonlijke e-mail) En ja hoor, het meisje had de e-mail netjes ontvangen en zou deze doorsturen naar haar collega. En ook nu weer, binnen 7 dagen (hopelijk eind van de week) hoorde ik meer. Top!
Netjes gewacht. Maar na het weekend had ik al een vreemd gevoel. Dus heb ik maandag 26 augustus weer opgebeld naar de Hi-smartcare! "Nee mevrouw, we hebben uw e-mail niet ontvangen...." NOGMAALS, de e-mail gestuurd zoals gevraagd werd. Ook werd de afspraak gemaakt, wanneer ik gebeld zou worden had Smartcare mijn e-mail niet gehad. Belden ze me niet, dan was alles in orde. Beetje dom van mijzelf om niet de afspraak te maken mij zowiezo te bellen met of zonder ontvangst van de e-mail. Maar geen telefoontje dus ik ging er van uit dat alles in orde was.
Affin, vandaag, woensdag 28 augustus, weer contact opgenomen met de Hi-Smartcare en had dezelfde jongen als maandag aan de telefoon. Waarop hij weer antwoordde, "Nee mevrouw, wij hebben uw e-mail niet ontvangen". Waarop ik antwoordde dat hij mij beloofd had te bellen wanneer dit het geval zou zijn. Waarop deze jongeman doodleuk antwoordde, "Ja sorry mevrouw maar maandag is altijd een drukke dag en dan kan ik mijn beloftes gewoon niet nakomen" Kom op zeg, doe dan geen beloftes.
Na al deze informatie, kan iemand mij helpen? Ik word hier zó verschrikkelijk moe van. Ik wil gehoord en geholpen worden! Alstublieft!