Slechte service BelCompany ** Update 30 augustus **
Geplaatst: 28 aug 2013 19:16
Helaas zijn ook wij niet tevreden over de service van de BelCompany.
De garantie ondersteuning is matig, er wordt geen terugkoppeling gegeven over de uitgevoerde werkzaamheden en het blijkt dan ook herhaaldelijk dat de storing niet is opgelost.
Ongeveer twee jaar geleden heb ik voor mijn dochter bij de BelCompany een Telfort 880 gekocht. Na ongeveer 6 maanden begonnen de eerste problemen (uitval touchscreen). Meerdere keren opgestuurd (één keer was het toestel door het reparatiebedrijf geretourneerd zonder dat er iets aan was gedaan, dus meteen weer opgestuurd) en uiteindelijk gaf de BelCompany aan dat reparatie niet mogelijk was, het toestel inmiddels niet meer leverbaar was en wij voor het aankoopbedrag een ander toestel uit konden kiezen.
Dat werd, vorig jaar Juli, een Samsung Galaxy TXT (nadat wij het verschil hadden bijbetaald natuurlijk).
Deze telefoon vertoonde dit voorjaar het probleem dat het toestel niet meer wilde opladen.
Terug naar de winkel, toestel opgestuurd, na een week of vijf maar eens nagevraagd wat de status was want we hadden nog niets gehoord. Ondanks dat zij telefoonnummer en e-mail adres van ons hadden, waren wij niet geïnformeerd dat het toestel al weer enige tijd klaar was.
Kort daarna viel het toestel geregeld uit. Weer terug en weer opgestuurd. Probleem niet opgelost, dus weer terug om te praten over een oplossing (vervanging of terugbetaling).
Volgens de regels moeten toestellen minstens drie keer worden teruggestuurd, dus nog maar eens opgestuurd... Net voor de vakantie weer opgehaald.... (zonder informatie over wat er nu eigenlijk was gedaan).... weer hetzelfde probleem.
Gelukkig was het toestel al drie keer opgestuurd, dus op naar de winkel om dit probleem nu definitief op te lossen. Helaas.... BelCompany kan de eerste keer reparatie niet meer in het systeem terugvinden, dus moet het toestel voor de 4e keer worden opgestuurd.
Blijkbaar hebben de mensen in de winkel geen autorisatie om aan klantenservice te doen.
Eén tip voor andere klanten van BelCompany: bewaar al je reparatiebonnen; op hun systeem kun je niet echt vertrouwen (maar ik hoop dat je het niet nodig hebt).
Marco de Jong
** Update 30.08.2013 **
Terwijl de medewerker van de winkel nog steeds wil dat de telefoon wordt teruggestuurd, heeft de klantenservice in ieder geval contact met mij opgenomen om deze slepende kwestie op te lossen.
Wordt vervolgd...
De garantie ondersteuning is matig, er wordt geen terugkoppeling gegeven over de uitgevoerde werkzaamheden en het blijkt dan ook herhaaldelijk dat de storing niet is opgelost.
Ongeveer twee jaar geleden heb ik voor mijn dochter bij de BelCompany een Telfort 880 gekocht. Na ongeveer 6 maanden begonnen de eerste problemen (uitval touchscreen). Meerdere keren opgestuurd (één keer was het toestel door het reparatiebedrijf geretourneerd zonder dat er iets aan was gedaan, dus meteen weer opgestuurd) en uiteindelijk gaf de BelCompany aan dat reparatie niet mogelijk was, het toestel inmiddels niet meer leverbaar was en wij voor het aankoopbedrag een ander toestel uit konden kiezen.
Dat werd, vorig jaar Juli, een Samsung Galaxy TXT (nadat wij het verschil hadden bijbetaald natuurlijk).
Deze telefoon vertoonde dit voorjaar het probleem dat het toestel niet meer wilde opladen.
Terug naar de winkel, toestel opgestuurd, na een week of vijf maar eens nagevraagd wat de status was want we hadden nog niets gehoord. Ondanks dat zij telefoonnummer en e-mail adres van ons hadden, waren wij niet geïnformeerd dat het toestel al weer enige tijd klaar was.
Kort daarna viel het toestel geregeld uit. Weer terug en weer opgestuurd. Probleem niet opgelost, dus weer terug om te praten over een oplossing (vervanging of terugbetaling).
Volgens de regels moeten toestellen minstens drie keer worden teruggestuurd, dus nog maar eens opgestuurd... Net voor de vakantie weer opgehaald.... (zonder informatie over wat er nu eigenlijk was gedaan).... weer hetzelfde probleem.
Gelukkig was het toestel al drie keer opgestuurd, dus op naar de winkel om dit probleem nu definitief op te lossen. Helaas.... BelCompany kan de eerste keer reparatie niet meer in het systeem terugvinden, dus moet het toestel voor de 4e keer worden opgestuurd.
Blijkbaar hebben de mensen in de winkel geen autorisatie om aan klantenservice te doen.
Eén tip voor andere klanten van BelCompany: bewaar al je reparatiebonnen; op hun systeem kun je niet echt vertrouwen (maar ik hoop dat je het niet nodig hebt).
Marco de Jong
** Update 30.08.2013 **
Terwijl de medewerker van de winkel nog steeds wil dat de telefoon wordt teruggestuurd, heeft de klantenservice in ieder geval contact met mij opgenomen om deze slepende kwestie op te lossen.
Wordt vervolgd...