LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pensioen? Welk pensioen?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Miepje1

Pensioen? Welk pensioen?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Een handige site: h[url]ttp://www.internetconsultatie.nl/ambitieovereenkomst[/url]

Het wordt een beetje (beetje erg) verdoezeld maar ons pensioen zal verdwijnen - waarheen is nog niet duidelijk maar degenen die dénken voor een pensioen in te leggen komen van een koude kermis thuis. Via deze site kan je in elk geval je stem laten horen! Helaas staan er veel te weinig reacties op, dus ga vooral je gang en schrijf!

bprosman

Re: Pensioen? Welk pensioen?

Ongelezen bericht door bprosman »

waarheen is nog niet duidelijk

Hoe weet je dan dat het gaat verdwijnen ? :wink:

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nou, beetje gechargeerd maar ik denk niet dat er over 16 jaar, laat staan nog iets langer, veel over is met al die kortingen. En lees goed: ze gaan gokken op de beurs maar elke garantie blijft uit. Het kan dus net als bij zelf beleggen gewoon verdwijnen. 'Mijn' generatie is al afgeknepen van 70% van eindloon naar middenloon...

bprosman

En lees goed: ze gaan gokken op de beurs maar elke garantie blijft uit. Het kan dus net als bij zelf beleggen gewoon verdwijnen.
Tja, en als je in Harley Davidson had belegd had je zwaar gewonnen afgelopen jaar.

http://www.dijksma.net/koers/631/harley-davidson/

Of in Tesla :

http://beurs.fd.nl/noteringen/350000520 ... nc/koersen

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

bprosman schreef:
En lees goed: ze gaan gokken op de beurs maar elke garantie blijft uit. Het kan dus net als bij zelf beleggen gewoon verdwijnen.
Tja, en als je in Harley Davidson had belegd had je zwaar gewonnen afgelopen jaar.

http://www.dijksma.net/koers/631/harley-davidson/

Of in Tesla :

http://beurs.fd.nl/noteringen/350000520 ... nc/koersen
bprosman wat zal jij eens een keer zwaar van je voetstuk afvallen.
Ik dacht dat alleen paarden soms oogkleppen hadden.

bprosman

Hoezo ? Omdat er op de beurs ook winst gemaakt kan worden ?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, is helemaal niet zo denkbeeldig wat miepje1 oppert. Alle A.O.W. 's gaan er per persoon weer €300,00 p.j. op achteruit. Niet veel? Nee, misschien niet, maar dat is nu, hoe het over 16 jaar zal gaan begrijp ik best de zorgen van miepje1. Want het punt is: bleef het daar maar bij, maar ik verwacht niet dat de Zorgverzekering omlaag zal gaan, integendeel. Het eventuele spaargeld gaat er nu wel met de snelheid van het geluid uit. Heb het nu over gewone mensen zoals ik, lang gespaard en telkens je A.O.W. en pensioentje iedere keer aangevuld zodat je een zelfde soort van levensstandaard aan kon houden wat (ik) we gewend waren. Dat gaat echt niet meer lukken. En nu ben ik oud maar denk dat de nu jongere mensen het veel moeilijker krijgen in de toekomst. Zou eigenlijk wel een zakenkabinet willen hebben. Mensen die 'echte' bedrijven runnen. Maar ja, die zijn niet gek.

bprosman

Mensen die 'echte' bedrijven runnen. Maar ja, die zijn niet gek.
Nou... als je het publiek vraagt kunnen de mensen die de Bijenkorf, AH (Anders Moberg destijds) , Hema, Philips runnen ook niet echt goed doen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:
Nou... als je het publiek vraagt kunnen de mensen die de Bijenkorf, AH (Anders Moberg destijds) , Hema, Philips runnen ook niet echt goed doen.
Ben iets te onduidelijk geweest. Ik bedoelde mensen die zelf hun zaken hebben opgebouwd. Dacht aan mensen zoals Martin Schröder, Huib van Doorne, v.d. Valk e.v.a. Natuurlijk kom jij dan weer dat de laatste 'frisse' zaken deden, jaren geleden, dat weet ik ook wel, maar zulk soort mensen die weten wat er echt in de maatschappij afspeelt. Frits Philips en Albert Heijn zijn ook doorgegaan waar hun voorvaders zijn begonnen, dus van onder aan de ladder. Wacht wel weer op tegenspraak, Bram :)

bprosman

Frits Philips en Albert Heijn

Nou dit zijn al "voorvaders" van de huidige generatie managers (bovendien al een tijdje dood), daarom noemde ik wat recentere voorbeelden. Bovendien heb IK er geen kritiek op (ook niet op v.d. Valk :wink: ) , maar wat kreeg Anders Moberg destijds niet over zich heen vanwege zijn salaris toen hij AH uit de sh*t haalde en ben er nog steeds van overtuigd dat dat mede hun redding is geweest.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

bprosman schreef:
Frits Philips en Albert Heijn

Nou dit zijn al "voorvaders" van de huidige generatie managers (bovendien al een tijdje dood), daarom noemde ik wat recentere voorbeelden. Bovendien heb IK er geen kritiek op (ook niet op v.d. Valk :wink: ) , maar wat kreeg Anders Moberg destijds niet over zich heen vanwege zijn salaris toen hij AH uit de sh*t haalde en ben er nog steeds van overtuigd dat dat mede hun redding is geweest.
Herstel van mijn eerste opmerking.
Geen oogkleppen maar een lasbril.Zo eentje voor electrisch lassen dan.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
Die doen het prima op de beurs de laatste tijd, en hebben in het geval van de Bijenkorf recent, tenminste besturen de vooruit kijken, wat hun taak is.

Gesloten